LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] VANAVOND RADAR UITZENDING VERVOLG ANTIDEPRESIVA VAN VORIGE W

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
valerie

VANAVOND RADAR UITZENDING VERVOLG ANTIDEPRESIVA VAN VORIGE W

Ongelezen bericht door valerie »

Van middag hoorde ik in de auto op de radio, dat de radar uitzending van vanavond (23-09-2002) weer over antidepresiva gaat. Dit omdat er zoveel reacties zijn gekomen op vorige week.

Kijken dus, want ze gaan het o.a. hebben over iemand die erg slechte ervaring ermee heeft, maar ook mensen die positieve ervaringen hebben met antipresiva.

Precies, dat is goed want niet iedereen ervaart deze medicijnen als slecht.

miep

Re: VANAVOND RADAR UITZENDING VERVOLG ANTIDEPRESIVA VAN VORIGE W

Ongelezen bericht door miep »

Helaas valerie ,
Ik heb de uitzending zelfs opgenomen, maar niemand met een positief verhaal .jammmer , want ik ben er positief over.

valerie

Re: VANAVOND RADAR UITZENDING VERVOLG ANTIDEPRESIVA VAN VORIGE W

Ongelezen bericht door valerie »

Ik heb het ook opgenomen en de volgende dag bekeken, maar heb geen positieve ervaringen gehoord van gebruiker.

Jammer vind ik dat.

peter

Re: VANAVOND RADAR UITZENDING VERVOLG ANTIDEPRESIVA VAN VORIGE W

Ongelezen bericht door peter »

Hou toch eens op met die stemmingmakerij. Er is geloof ik wel zes keer verteld dat het ook goed kan werken en dat je vooral naar de dokter moet gaan als je wilt stoppen. Jullie willen gewoon van geen bijwerking weten omdat je er zelf geen last van hebt. Nogal kortzichtig als je het mij vraagt.

Jolanda

Re: VANAVOND RADAR UITZENDING VERVOLG ANTIDEPRESIVA VAN VORIGE W

Ongelezen bericht door Jolanda »

Peter:
Stemmingmakerij? Van Radar ja!
Tuurlijk zijn er bijwerkingen, en blijkbaar ook ernstige bijwerkingen. En ja, er is gezegd dat het ook goed kan werken. Maar werd dit niet compleet overstemd door dat verschrikkelijke verhaal?
Sorry, maar stel dat ik nog nooit a.d. had gebruikt en mijn huisarts/psychiater zou mij dit aanraden, zou ik dit NOOIT doen. Niet het verhaaltje 'het kan goed werken' blijft me bij, nee, dat verschrikkelijke verhaal blijft me bij.
Ik kan dit toch zeker geen objectieve journalistiek noemen, eerder STEMMINGMAKERIJ.
Natuurlijk is het wel goed dat e.e.a. onder de loep genomen wordt, maar dit had ook op een minder sensationele manier gebracht kunnen worden.
Dus Peter, wie is er nou kortzichtig?

peter

Re: VANAVOND RADAR UITZENDING VERVOLG ANTIDEPRESIVA VAN VORIGE W

Ongelezen bericht door peter »

Het verhaal was inderdaad heftig. Er werd bij verteld dat het een uitzondering was - en er werd duidelijk gemaakt waarom het gebracht werd: de mensen die het hadden meegemaakt zijn nooit serieus genomen terwijl in het buitenland ook dit soort verhalen bekend zijn. Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik wist dat nog niet. Ik ben blij met de waarschuwing van Radar en hoop dat mensen nu wel serieus genomen worden.

valerie

Re: VANAVOND RADAR UITZENDING VERVOLG ANTIDEPRESIVA VAN VORIGE W

Ongelezen bericht door valerie »

Stemmingsmakerij? Daar zijn we niet mee bezig.

joke

Re: VANAVOND RADAR UITZENDING VERVOLG ANTIDEPRESIVA VAN VORIGE W

Ongelezen bericht door joke »

zo en dan nu even een positief verhaal
ikzelf slik al anderhalf jaar prozac en ik heb nog niet mijn gezin omgebracht ook mezelf niet vermoord anders schreef ik dit niet ik vindt het een wondermiddel kijk ik denk dat ik wel weet waar het vandaan komt hoor ergens in amerika was is een man die zijn hele gezin heeft uitgeroeid en naderhand zichzelf men gaf de schuld aan de prozac
kijk dat vindt ik dus nu kortzichtig want ik bedoel het ligt denk ik helemaal aan de persoon zelf ik bedoel ben je gevoelig voor psychose's dan moet je het gewoon niet slikken want dan zou dat heel gevaarlijk kunnen zijn hetzelfde is ook met drugs ik bedoel de een wordt knetterstoned en de ander wordt zwaar psychotisch en gaat flippen kijk ik zeg niet dat ik afhankelijk ervan ben maar ik ben een bordie met adhd en zonder prozac zag mijn leven er erg negatief uit ik bedoel ik leef nu ook niet in een hoera stemming maar het leven is dragelijker geworden hiermee en ik ben al een keer gestopt was geen probleem ik ging niet raar doen enz maar na een paar maanden was mijn stemming weer beneden peil dus waarom moeilijk doen terwijl ik weet dat het ook anders kan laten we daar eens naar kijken en een goede dokter schrijft niet zomaar voor ik bedoel hij kent zijn patienten toch?? groetjes joke (positief prozac gebruiker!!)

Gesloten