LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hormoongebruik en overgang

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
marla

Re: Hormoongebruik en overgang

Ongelezen bericht door marla »

Best mensen

Na het zien van jullie uitzending over het verband tussen hormoonmed. en borstkanker vraag ik me af waarom men niet eens zoekt in het alternatieve gebeuren.
Zelf ben ik de overgang prima doorgekomen met het product Famosan van Dr. Vogel.
Gewoon op natuurlijke basis, zonder allerlei toestanden, dit gebruik je ook langere tijd, maar je hoeft dan niet bang te wezen dat je troep binnen krijgt wat kans geeft op barstkanker.
Veel meer mensen zouden dit eens moeten proberen in plaats van al die andere troep.

Martha

Re: Hormoongebruik en overgang

Ongelezen bericht door Martha »

Nu Marla, dat is te proberen. Maar mijn ervaring hiermee was ook nul komma nul. Het heeft mij wel een hoop geld gekost maar dat had ik er wel voor over. Ik had totaal geen resultaat en ben met alles gestopt en zoveel mogelijk zonder medicatie de tijd ben doorgekomen.

Mijn leeftijd is 54 jaar en heb het ergste achter de rug omtrend overgangsklachten. Gebruik alleen voor het inslapen een licht slaapmiddel via de huisarts en voel me daar nu heel goed bij. En dan mag jij dat wel troep vinden maar ik ben er blij mee.

En dan erbij, ook niet alle alternatieve middelen zijn zonder gevaar hoor!Maargoed, dat moet iedereen maar voor zichzelf uitmaken.

Sterkte aan al die vrouwen die er nog veel last van hebben.
Martha

Allet
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 sep 2003 18:33

Re: Hormoongebruik en overgang

Ongelezen bericht door Allet »

Hallo Cobie,

Kan me je voorstellen hoe jij je nu voelt, machteloos en boos denk ik, wat ik je kan aanraden is om je aan te sluiten bij de vrouwen die lid zijn geworden van de Belangenvereniging Hormoon Slachtoffers die in samenwerking met de Palsgroep is opgericht.

Op www.palsgroep.nl vind je wel de weg om je aan te melden. wens je veel sterkte. Zelf ben ik ook slachtoffer van de hormonen kwestie en lid van de vereniging.

Groeten Allet

margaretha

Re: Hormoongebruik en overgang

Ongelezen bericht door margaretha »

Hallo, Ik reageer op het berichtje van jaaf omdat mijn situatie zo lijkt op die van haar. Ook ik heb 10 jaar hormoonpleisters geplakt en gebruik nu Livial (misschien wel al 2 jaar). Ik ben nu maar gestopt, maar het zit me niet lekker. Ik ben vooraan in de 60. Moet ik nu met de angst verder dat ik borstkanker kan krijgen en me nu al schuldig voelen dat ik dat dan aan mezelf te danken heb??

Allet
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 sep 2003 18:33

Re: Hormoongebruik en overgang

Ongelezen bericht door Allet »

Hallo margaretha,

Wat ik tegen je wil zeggen en ook tegen Cobie, voel je alsjeblieft niet schuldig, wij wisten toch niet dat de kans bestond dat we er kanker van konden krijgen, ik neem aan Margaretha dat je elke 2 jaar een borstfoto laat maken? Je nu zorgen gaan maken heeft geen zin, daar heb je niets aan.

Groeten Allet

Fem@le

Re: Hormoongebruik en overgang

Ongelezen bericht door Fem@le »

Nog even een berichtje van mij. Ik ga binnenkort naar een acupuncturist. Zij schijnt veel te kunnen doen aan hormoonkwesties. Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn ervaringen.
Alle vrouwen op dit forum heel veel sterkte toegewenst!

Gast

Re: Hormoongebruik en overgang

Ongelezen bericht door Gast »

En jullie allemaal namens mij.

hettie

Re: Hormoongebruik en overgang

Ongelezen bericht door hettie »

Halo daar ik wilde even reageren voor mijn moeder. Ze heeft twee jaar geleden borstkanker gehad een een borst geamputeerd. Nu heeft ze het programma gezien bij radar en wil vragen of ze zich ergens aan moet melden voor evt. det onderzoek tegen de reactie van hormoongebruik tijdens de overgang. :?: :?:

bertine

Re: Hormoongebruik en overgang

Ongelezen bericht door bertine »

tja, da's weer typisch radar: vrouwen bang maken voor borstkanker (en het alleen maar hebben over claimen en juristen) maar het niet hebben over het lage risico van borstkanker (hoewel ik ook wel weet dat elk geval er een teveel is) en niet het enig juiste advies geven om er eens RUSTIG met huisarts of apotheker over te hebben

Allet
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 sep 2003 18:33

Re: Hormoongebruik en overgang

Ongelezen bericht door Allet »

Hallo Hettie,

Je moeder zou zich aan kunnen sluiten bij de vereniging van hormoonslachtoffers, hier boven bij mijn reactie op het berichtje van Cobie staat de url van de palsgroep, op hun site wijst het zich vanzelf. Mocht je nog vragen hebben kun je prive mailen.

Groeten Allet

Gesloten