LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kankerverwekkende stoffen supplementen osteoporose apotheek

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
masmol
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 aug 2009 12:13

Kankerverwekkende stoffen supplementen osteoporose apotheek

Ongelezen bericht door masmol »

Onlangs werd bij mij een voorstadium van botontkalking, osteoporose vastgesteld. Van de arts kreeg ik een supplement via de apotheek voorgeschreven. Wie schets mijn verbazing dat in de meeste dure supplementen van de apotheek naast vit.D en Calsium ook onnodige zeer twijfelachtige ongezonde hulpstoffen als Sorbitol en Aspartaam zitten die waarschijnlijk kanker verwekken en die dus duizenden mensen met botontkalking klakkeloos elke dag slikken omdat het wel goed zal zijn omdat de huisarts het voorschrijft en de apotheek het levert voor € 20,00 per maand. In de goedkopere vitD / Calcium supplementen van € 4,00 van bijvoorbeeld het Kruitvat zitten deze onnodig ongezonde toevoegingen niet. Walgelijk dat de medicijnindustrie en apothekers zo met onze gezondheid omgaan!

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Kankerverwekkende stoffen supplementen osteoporose apotheek

Ongelezen bericht door puma73 »

masmol schreef:Onlangs werd bij mij een voorstadium van botontkalking, osteoporose vastgesteld. Van de arts kreeg ik een supplement via de apotheek voorgeschreven. Wie schets mijn verbazing dat in de meeste dure supplementen van de apotheek naast vit.D en Calsium ook onnodige zeer twijfelachtige ongezonde hulpstoffen als Sorbitol en Aspartaam zitten die waarschijnlijk kanker verwekken en die dus duizenden mensen met botontkalking klakkeloos elke dag slikken omdat het wel goed zal zijn omdat de huisarts het voorschrijft en de apotheek het levert voor € 20,00 per maand. In de goedkopere vitD / Calcium supplementen van € 4,00 van bijvoorbeeld het Kruitvat zitten deze onnodig ongezonde toevoegingen niet. Walgelijk dat de medicijnindustrie en apothekers zo met onze gezondheid omgaan!
Waarop baseert u deze conclusie?? heeft u daar een onderbouwing voor? En als u deze medicijnen niet vertrouwd koop u toch dat produkt van de drogist.

masmol
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 aug 2009 12:13

Re: Kankerverwekkende stoffen supplementen osteoporose apotheek

Ongelezen bericht door masmol »

Over Sorbitol en Aspartaam is al jaren bekend dat het zeer twijfelachtige stoffen zijn. Als mijn bakker ze elke dag in mijn brood zou stoppen zou ik ook boos zijn. Over deze stoffen is overigens ook zo te google-en. En ik kan idd kiezen om de goedkopere veiliger producten te kopen. Maar heel veel ouderen met botontkalking slikken klakkeloos deze duurdere producten omdat ze hun artsen, apothekers blindelings vertrouwen en de kleine lettertjes over deze toevoegingen niet lezen.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Kankerverwekkende stoffen supplementen osteoporose apotheek

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Je vergeet de arts nog als schuldige aan te wijzen: die schrijft immers voor, niet de apotheek of phara-industrie.

Maar even serieus: ik zou gewoon lekker zelf gaan rommelen met de pillen van de drogist i.p.v. af te gaan op het advies van een ervaren professional. Alleen niet komen zeuren als het niet werkt.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Kankerverwekkende stoffen supplementen osteoporose apotheek

Ongelezen bericht door puma73 »

masmol schreef:Over Sorbitol en Aspartaam is al jaren bekend dat het zeer twijfelachtige stoffen zijn. Als mijn bakker ze elke dag in mijn brood zou stoppen zou ik ook boos zijn. Over deze stoffen is overigens ook zo te google-en. En ik kan idd kiezen om de goedkopere veiliger producten te kopen. Maar heel veel ouderen met botontkalking slikken klakkeloos deze duurdere producten omdat ze hun artsen, apothekers blindelings vertrouwen en de kleine lettertjes over deze toevoegingen niet lezen.
U zit nodeloos paniek te zaaien.mijn advies, koop die goedkope troep van de drogist en stop met onzin te schrijven. u bent de zoveelste in rij die deze onzin neerplempt.

masmol
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 aug 2009 12:13

Re: Kankerverwekkende stoffen supplementen osteoporose apotheek

Ongelezen bericht door masmol »

puma 73 toevallig werkzaam in aan apotheek ;)

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Kankerverwekkende stoffen supplementen osteoporose apotheek

Ongelezen bericht door puma73 »

masmol schreef:puma 73 toevallig werkzaam in aan apotheek ;)

Nee dat ben ik niet, ben jij wetenschapper en kun jij jouw onzinverhaal van je onderbouwen met wetenschappelijk onderzoek??

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Kankerverwekkende stoffen supplementen osteoporose apotheek

Ongelezen bericht door VioletPrue »

masmol schreef:Over Sorbitol en Aspartaam is al jaren bekend dat het zeer twijfelachtige stoffen zijn.
Nee, er wordt al jaren geroepen dat die stoffen slecht zouden zijn.
Mensen met bekkeninstabiliteit zouden van aspartaam meer klachten krijgen.
Punt is alleen, dat dit door echte wetenschappers nooit is aangetoond.
'Kankerverwekkend' vind ik dan ook belachelijk overdreven en eerlijk gezegd een beetje ongevoelig van uw kant.
U gebruikt dat woord om paniek te zaaien (want een echt verband is dus nooit aangetoond) en daar vind ik die ziekte te gruwelijk voor, om hem zo te misbruiken.

masmol
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 aug 2009 12:13

Re: Kankerverwekkende stoffen supplementen osteoporose apotheek

Ongelezen bericht door masmol »

Veel alles over toevoegingen die je beter kunt vermijden op:www.e-net-commerce.net/gezond/E-nummers.html. en met een beetje google-en kom je ook ver bijv: http://aspartaam.com/


Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Kankerverwekkende stoffen supplementen osteoporose apotheek

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Aspartaam is wel omstreden, wat niet wil zeggen dat het onveilig is. Zie o.a.
http://en.wikipedia.org/wiki/Aspartame_controversy

Sorbitol leidt bij overdosering tot flatulentie en/of diarree

Beiden zijn niet kankerverwekkend.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Kankerverwekkende stoffen supplementen osteoporose apotheek

Ongelezen bericht door GJvdZ »

masmol schreef:lijst e-nummers: http://www.uitdaging.net/gezond/E-nummers.html
Ja, en? Iedereen kan een bangmaaksite maken. Als je dit soort sites moet geloven zou iedereen kotsend en met een kurk in z'n reet over straat moeten lopen...

Waar is nu de wetenschappelijke onderbouwing?

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Kankerverwekkende stoffen supplementen osteoporose apotheek

Ongelezen bericht door puma73 »

GJvdZ schreef:
masmol schreef:lijst e-nummers: http://www.uitdaging.net/gezond/E-nummers.html
Ja, en? Iedereen kan een bangmaaksite maken. Als je dit soort sites moet geloven zou iedereen kotsend en met een kurk in z'n reet over straat moeten lopen...

Waar is nu de wetenschappelijke onderbouwing?

Die onderbouwing is er niet, eens in de zoveel tijd (meestal met het komen en gaan van het blad) komt hier weer iemand die allerlei verwijzingen doet naar bangmaak sites, die zonder enige wetenschappelijke onderbouwing allerlei kreten slaakt. Die mensen bang maakt met ziekten zoals kanker ZONDER enige onderbouwing.

Meestal omdat men toevallig op zo'n site terecht komt. Dit soort mensen leven niet in de realiteit.

masmol
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 aug 2009 12:13

Re: Kankerverwekkende stoffen supplementen osteoporose apotheek

Ongelezen bericht door masmol »

Mijn ouders en veel vrienden hebben kanker gehad.... over 10 jaar krijgen naar verwachting 160.000 mensen per jaar te horen dat ze kanker hebben...het is overal om ons heen. Dat komt ook ( er zijn meer redenen )omdat we geen pure dingen meer eten maar ons vol laten stoppen met chemisch nagemaakte zoet, smaak, kleur en andere stoffen. Qua eten kan ik voor biologisch kiezen het zou wel fijn zijn als de dure supplementen bij de apotheek die mogelijkheid ook bieden...ik wil gewoon puur medicijn in een keer doorslikken en geen onnodige chemische vage zoet en kleurstofjes erbij dan koop ik wel M&M's of zo....

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Kankerverwekkende stoffen supplementen osteoporose apotheek

Ongelezen bericht door puma73 »

...ik wil gewoon puur medicijn in een keer doorslikken en geen onnodige chemische vage zoet en kleurstofjes erbij dan koop ik wel M&M's of zo....
Dan koop je toch die goedkope troep van de drogist. Stop met die onzin berichten.

Er kleeft aan alles een bepaald risico, maar jouw beweringen zijn complete onzin. Puur inspelen op angsten van mensen.

Robjee
Berichten: 884
Lid geworden op: 11 mar 2007 16:44
Contacteer:

Re: Kankerverwekkende stoffen supplementen osteoporose apotheek

Ongelezen bericht door Robjee »

masmol schreef:onnodige zeer twijfelachtige ongezonde hulpstoffen als Sorbitol en Aspartaam zitten die waarschijnlijk kanker verwekken
De vragen die gesteld zouden moeten worden zijn wie er twijfelen en op basis van welke gegevens.
http://www.cancer.org/Cancer/CancerCaus ... /aspartame
masmol schreef:ik wil gewoon puur medicijn in een keer doorslikken en geen onnodige chemische vage zoet en kleurstofjes erbij dan koop ik wel M&M's of zo....
Wat versta je onder een "puur medicijn"? Ook de "pure" werkzame stof, zonder de hulpstoffen, is kunstmatig gesynthetiseerd.

Marel
Berichten: 29
Lid geworden op: 15 apr 2012 21:27

Re: Kankerverwekkende stoffen supplementen osteoporose apotheek

Ongelezen bericht door Marel »

Masmol, je hebt helemaal gelijk hoor. Ik heb die calci chew tabletten ook gehad en vraag me af waarom mij die troep wordt opgedrongen. Er zitten 3 zoetstoffen in die kauwtabletten! Of het kankerverwekkend is of niet hoeft voor mij niet wetenschappelijk bewezen te worden, ik wil deze bende gewoon niet binnenkrijgen. In Amerika is het allang verboden.
Al die hedendaagse ziektes zoals crohn, adhd enz. komen steeds meer en meer voor in de westerse wereld en mensen die kanker krijgen in de toekomst neemt een vogelvlucht.
Ik hou me ook zo ver mogelijk van e-nummers, bewerkte produkten, zoetstoffen en wat er allemaal wel niet meer is.
Dit is geen bangmakerij maar gewoon de realiteit vandaag de dag.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Kankerverwekkende stoffen supplementen osteoporose apotheek

Ongelezen bericht door newmikey »

Het is weer alu-hoedjes dag! Zal wel mooi weer worden morgen...

kuklos
Berichten: 9773
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Kankerverwekkende stoffen supplementen osteoporose apotheek

Ongelezen bericht door kuklos »

Marel schreef:In Amerika is het allang verboden.
Wat is in de VS allang verboden? En heb je ook een link waaruit dit blijkt?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Kankerverwekkende stoffen supplementen osteoporose apotheek

Ongelezen bericht door berndv »

Marel schreef:Masmol, je hebt helemaal gelijk hoor. Ik heb die calci chew tabletten ook gehad en vraag me af waarom mij die troep wordt opgedrongen. Er zitten 3 zoetstoffen in die kauwtabletten! Of het kankerverwekkend is of niet hoeft voor mij niet wetenschappelijk bewezen te worden, ik wil deze bende gewoon niet binnenkrijgen. je kan alleen dus geen reden geven waarom?In Amerika is het allang verboden. ja, softdrugs ook, en dat is nog wel puur natuur
Al die hedendaagse ziektes zoals crohn, adhd klopt, vroeger was het gewoon een druk kindenz. komen steeds meer en meer voor in de westerse wereld en mensen die kanker krijgen in de toekomst neemt een vogelvlucht. kan je in de toekomst kijken? Er zijn ook steeds meer mensen die genezen van kanker, en dat komt niet door natuurlijke stoffen. Een chemokuur had wel een blokuur geheten als het biologisch was
Ik hou me ook zo ver mogelijk van e-nummers, bewerkte produkten, zoetstoffen en wat er allemaal wel niet meer is. e-nummers zijn niet allemaal bewerkte producten, maar ook producten waarvan we liever niet weten dat we ze eten.
Dit is geen bangmakerij maar gewoon de realiteit vandaag de dag.
ga lekker met je geitenwollen sokken bij je open haard zitten, te genieten van een glas vers gemolken melk, van een koe die op puur natuur gras graast. Wat je hierboven verteld is gewoon onzin en nergens op gebaseerd. Je enige argument is omdat het in Amerika verboden is? Aspartaam is daar niet verboden hoor. Zelfde geld voor sorbitol. Dus zelfs dat argument is niet eens onderbouwd met feiten, tenzij je de 3e zoetstof bedoelt, die hier niet genoemd wordt.

Gesloten