LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] medicijnen die niet voldoen

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
fred807
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jan 2016 10:10

medicijnen die niet voldoen

Ongelezen bericht door fred807 »

Ik had een schimmel infectie op gelopen dus naar de dokter deze beaamde dit Dus zalfje voor geschreven ketoconazol .Probleempje op gelost dacht ik na 4weken smeren helaas geen resultaat dus terug naar de dokter andere zalf terbinafine voor geschreven kom ik bij de apotheek moet ik deze ineens zelf gaan betalen
Ik vraag aan de apotheker waar om dit zo is : deze zalf is vrij verkrijgbaar ik zei maar deze is toch op dokters advies ja meneer maar de vezekering dekt dit niet . Ik zei ik vind dit een vreemde gang van zaken mijn verzekering dekt medicijnen die niet werken, en die werken moet ik zelf betalen waar om moet ik me dan verzekeren ?
als ik naar een winkel ga ik koop hier een product dat niet werkt of niet voldoet kan ik het om ruilen of zelfs mijn geld terug krijgen
koop ik wat of mijn verzekering van een apotheek wat niet voldoet moet ik zelfs bij betalen :?:

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: medicijnen die niet voldoen

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Als je dan wilt klagen begin dan bij de huisarts. Waarom heeft hij niet in eerste instantie een vrij verkrijgbaar middel geadviseerd? Vrij verkrijgbare middelen zijn over het algemeen vaak veel goedkoper dan medicijnen die alleen op recept verkrijgbaar zijn. Hij heeft dus moedwillig de samenleving op kosten gejaagd. Misschien moet je hem eens vragen hoe het reisje was dat hij op kosten van de leverancier heeft gemaakt.

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: medicijnen die niet voldoen

Ongelezen bericht door tijger1 »

Op medicijnen zit geen garantie.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: medicijnen die niet voldoen

Ongelezen bericht door Moneyman »

GJvdZ schreef:Als je dan wilt klagen begin dan bij de huisarts. Waarom heeft hij niet in eerste instantie een vrij verkrijgbaar middel geadviseerd? Vrij verkrijgbare middelen zijn over het algemeen vaak veel goedkoper dan medicijnen die alleen op recept verkrijgbaar zijn. Hij heeft dus moedwillig de samenleving op kosten gejaagd. Misschien moet je hem eens vragen hoe het reisje was dat hij op kosten van de leverancier heeft gemaakt.
Nooit aan gedacht dat het eerst voorgeschreven recept waarschijnlijk de grootste kans op succes heeft?
Laatst gewijzigd door Radar op 26 apr 2016 15:24, 3 keer totaal gewijzigd.
Reden: Aanvallende uitingen verwijderd

fred807
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jan 2016 10:10

Re: medicijnen die niet voldoen

Ongelezen bericht door fred807 »

tijger1 schreef:Op medicijnen zit geen garantie.
het gaat om de werking van het product

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: medicijnen die niet voldoen

Ongelezen bericht door tijger1 »

Ja en ook op de werking zit geen garantie. Bij de een helpt iets wel, en bij de ander doet het niets.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: medicijnen die niet voldoen

Ongelezen bericht door sjohie »

fred807 schreef:Ik had een schimmel infectie op gelopen dus naar de dokter deze beaamde dit Dus zalfje voor geschreven ketoconazol .Probleempje op gelost dacht ik na 4weken smeren helaas geen resultaat dus terug naar de dokter andere zalf terbinafine voor geschreven kom ik bij de apotheek moet ik deze ineens zelf gaan betalen
Ik vraag aan de apotheker waar om dit zo is : deze zalf is vrij verkrijgbaar ik zei maar deze is toch op dokters advies ja meneer maar de vezekering dekt dit niet . Ik zei ik vind dit een vreemde gang van zaken mijn verzekering dekt medicijnen die niet werken, en die werken moet ik zelf betalen waar om moet ik me dan verzekeren ?
als ik naar een winkel ga ik koop hier een product dat niet werkt of niet voldoet kan ik het om ruilen of zelfs mijn geld terug krijgen
koop ik wat of mijn verzekering van een apotheek wat niet voldoet moet ik zelfs bij betalen :?:
Zonder kweekje is het precies determineren van een schimmel soms wat lastig, ook voor een huisarts. Dan is de meest pragmatische manier om te beginnen met een breed werkend middel, wat tegen de meeste schimmels dus wel zal werken. Als het een wat exotischer schimmel is, kan het gebeuren dat het proberen van een ander medicijn/middel de volgende stap is. Jouw schimmel is dus een wat minder vaak voorkomende, of eentje die inmiddels resistent is tegen ketoconazol (is al sinds ~1985 op de markt), wat dus een ander middel vereist.

Overigens kan je bij de keuze voor een zorgverzekeraar ook kijken naar welke medicijnen ze wel/niet vergoedden. Als je die keuze, zoals zoveel mensen, grotendeels baseert op prijs, kan dit het gevolg zijn. :wink:

Maar goed, deed dat 2e zalfje wel wat het moet doen, en ben je er nu van af?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: medicijnen die niet voldoen

Ongelezen bericht door moederslink »

fred 807 schreef:mijn verzekering dekt medicijnen die niet werken, en die werken moet ik zelf betalen
Het vervelende is i.d.d dat bepaalde medicijnen gewoon " niet aanslaan " , zeg maar;
dat is per patiënt verschillend.
Er zijn afspraken gemaakt tussen HA- apothekers en de farmaceutische industrie,
en het draait uiteraard altijd om GELD .
Wat u zou kunnen en moeten doen is dit bij uw HA bespreekbaar maken en uw zorgverzekeraar bellen en vragen waarom dit bepaalde medicijn niet wordt vergoed.
Dan bent u alweer een paar stappen verder.
Als dit middel wat u nu heeft en waarvoor u moest betalen wel werkt is dat alleen maar fijn natuurlijk.
(**Misschien moest u het wel zelf betalen juist omdat het vrij , zonder recept, te koop is . **)
Ogenschijnlijk dezelfde medicatie voor dezelfde klacht kunnen toch net weer andere " ingrediënten " bevatten.Dat ligt aan het merk, de fabrikant etc etc.

beetje off-topic misschien , maar toch :
ik ben afhankelijk qua pijnstilling van morfine. Tot mijn verbazing kreeg ik deze maand ineens een totaal ander merk en dat werkte gewoon niet .
Ik heb de assistente vd HA gebeld en heb dit , vrij bozig, verteld en dat werd toen doorgegeven a.d apotheek.
De apotheker kon op zijn kop gaan staan maar hij moest mij nu het goede juiste middel leveren.
En de rest van dat andere spul heb ik daar achtergelaten en wordt vernietigd ( hoezo rijzen de zorgkosten de pan uit??)
Ik heb nu in ieder geval geleerd om echt te vragen om datgene dat wel echt werkt en van dat specifieke merk. Misschien heb ik mazzel gehad? Maar wat heb ik aan pijnstilling die niet werkt bij mij???
" Mijn " merk is niet altijd voorradig , hoorde ik, nou jammer dan, dan moeten ze het dus bestellen.
( kijk nu maar weer naar het gedoe rondom de thyrax ...)

Mijn ervaring met apothekers ,anno nu, is toch wel dat ze maar wat aan (moeten) " rommelen " onder supervisie van de grote bazen- de zorgverzekeraars :evil:

De hele zorg en echt alles daaromheen qua kosten, levering , fabrikanten etc etc etc is voor Jan met de Pet zolangzamerhand een onoverzichtelijke jungle aan regels, wetten , etc etc geworden , :evil:
fred 807 schreef: waar om moet ik me dan verzekeren?
Natuurlijk moet u gewoon verzekerd blijven!
Misschien zijn de kosten meegevallen? En werkt het? En misschien is deze infectie eenmalig ? En bent u er zo weer van af hopelijk.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: medicijnen die niet voldoen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Welkom in de ziektekosten wereld,blijkbaar is dit voor u voor het eerst dat dit gebeurd,helaas,bij andere chronische patiënten heel veel en soms levenlang zelf betalen...

Ketanzol verschillende dingen shampoo? Creme etc...
Het is best aggressief( mijn kan heeft het ook,naast mog andere cremes en shampoos)

Maar niet voor een of ander,die ketanazol gaat u ook betalen van u eigen risico...dus links of rechts de rekening komt...of u moet er net als ik al doorheen zijn?( paar euro na)

Belangrijkste is helpt het,begin idd bij de huisarts,deze hoort te zeggen of iets vergoed word of niet...dan. De keus of u wilt of niet.

Je hebt idd verschillende schimmels,het is de vrag of deze helpt?

Sterkte

igen
Berichten: 259
Lid geworden op: 29 aug 2015 00:38

Re: medicijnen die niet voldoen

Ongelezen bericht door igen »

tijger1 schreef:Op medicijnen zit geen garantie.
En toch vind ik dat een beetje raar. Die hele medicijnen wereld is zo in transparant als de Antwerpse diamanthandel.. Mag van mij wel verandering in komen.

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: medicijnen die niet voldoen

Ongelezen bericht door tijger1 »

igen schreef:
tijger1 schreef:Op medicijnen zit geen garantie.
En toch vind ik dat een beetje raar. Die hele medicijnen wereld is zo in transparant als de Antwerpse diamanthandel.. Mag van mij wel verandering in komen.

U vindt dat een beetje raar? Nou een mens is geen machine. De een reageert anders dan de ander.

truusjevb
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jan 2016 19:45

Re: medicijnen die niet voldoen

Ongelezen bericht door truusjevb »

Beste Fred807

Een deel appelazijn en twee delen water iedere avond gedurende ongeveer een week, help ook tegen
voetschimmel. Gewoon even opgezocht in google.

Kost ook bijna niets. Succes.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: medicijnen die niet voldoen

Ongelezen bericht door newmikey »

truusjevb schreef:Gewoon even opgezocht in google.

Kost ook bijna niets. Succes.
Werking is ook niets. Google biedt de meest vreemde oplossingen aan maar enig wetenschappelijk bewijs voor de hooggeprezen kwaliteiten van appelazijn (van hoge bloeddruk tot cholesterol en gewichtsverlies) ontbreekt vooralsnog. Waarschijnlijk kan je er ook geen buil aan vallen, da's dan weer meegenomen. (tenzij je het snuift uiteraard)

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: medicijnen die niet voldoen

Ongelezen bericht door bprosman »

helpt ook tegen voetschimmel
Over je voeten heen plassen ook, nog goedkoper.

Tiidmasine
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 jun 2014 01:44

Re: medicijnen die niet voldoen

Ongelezen bericht door Tiidmasine »

Misschien een zijweggetje maar wel eentje met een goedbedoelde waarschuwing:

Wie LAMISIL (een anti schimmel middel) in tabletvorm krijgt voorgeschreven loopt het risico zijn/haar smaakzin tijdelijk/permanent te verliezen !! :shock:

Helaas heb ik dit zelf ondervonden. Het staat wel in de bijsluiter maar ik werd er niet door de arts en/of apotheker op gewezen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: medicijnen die niet voldoen

Ongelezen bericht door sjohie »

Tiidmasine schreef:Misschien een zijweggetje maar wel eentje met een goedbedoelde waarschuwing:

Wie LAMISIL (een anti schimmel middel) in tabletvorm krijgt voorgeschreven loopt het risico zijn/haar smaakzin tijdelijk/permanent te verliezen !! :shock:

Helaas heb ik dit zelf ondervonden. Het staat wel in de bijsluiter maar ik werd er niet door de arts en/of apotheker op gewezen.
Het is dan ook niet gebruikelijk dat ze de hele bijsluiter aan je voorlezen aan de kassa van de Kruidvat/Etos etc, bij een over the counter product als Lamisil. Maar ze vragen je zelfs daar bij het afrekenen nog of je vragen hebt over de gekochte producten, wat in mijn ogen dan toch het moment is om dit soort vragen te stellen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: medicijnen die niet voldoen

Ongelezen bericht door moederslink »

Toch ken je van veel producten de bijwerkingen niet , pas als je thuis bent en de bijsluiter hebt gelezen, weet je meer.
Dit weet je dan nog niet bij de kassa en veel ( heel ) jonge medewerkers weten ook amper hoe het precies zit.
Zelf meegemaakt met het kopen van een simpele tube VOLTAREN , toch gewoon vrij verkrijgbaar.
Wat blijkt?
VOLTAREN niet gebruiken i.c.m bloedverdunners zoals ACETYLSALICYLZUUR ( ASCAL) , die ik dus slik.
Je moet het maar weten :( ! Dit werd mij bij de kassa ook niet verteld.
Je koopt zo.n tube, maakt hem open, leest de bijsluiter en de tube kun je niet meer teruggeven want hij is open gemaakt... :o
Weggegooid geld dus ook nog, bijna € 10 .

lynden
Berichten: 34
Lid geworden op: 10 jul 2015 09:49

Re: medicijnen die niet voldoen

Ongelezen bericht door lynden »

moederslink schreef:Toch ken je van veel producten de bijwerkingen niet , pas als je thuis bent en de bijsluiter hebt gelezen, weet je meer.
Dit weet je dan nog niet bij de kassa en veel ( heel ) jonge medewerkers weten ook amper hoe het precies zit.
Zelf meegemaakt met het kopen van een simpele tube VOLTAREN , toch gewoon vrij verkrijgbaar.
Wat blijkt?
VOLTAREN niet gebruiken i.c.m bloedverdunners zoals ACETYLSALICYLZUUR ( ASCAL) , die ik dus slik.
Je moet het maar weten :( ! Dit werd mij bij de kassa ook niet verteld.
Je koopt zo.n tube, maakt hem open, leest de bijsluiter en de tube kun je niet meer teruggeven want hij is open gemaakt... :o
Weggegooid geld dus ook nog, bijna € 10 .

Dit is niet juist.
Heb ff op mijn bijsluiter gelezen, daar staat wel, ALS je een allergische reactie van acetylsalicylzuur gehad heeft, dan niet gebruiken.
Dit is iets anders dan Voltaren niet gebruiken, als je acetylsalicylzuur slikt! :shock:

Als u ooit een allergische reactie heeft gehad voor diclofenac, of andere medicijnen om pijn, koorts of ontstekingen te behandelen, zoals ibuprofen of acetylsalicylzuur (een middel ook gebruikt om bloedklontering tegen te gaan)

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: medicijnen die niet voldoen

Ongelezen bericht door moederslink »

lynden schreef: Heb ff op mijn bijsluiter gelezen, daar staat wel, ALS je een allergische reactie van acetylsalicylzuur gehad heeft, dan niet gebruiken.
Dit is iets anders dan Voltaren niet gebruiken, als je acetylsalicylzuur slikt! :shock:
Als u ooit een allergische reactie heeft gehad voor diclofenac, of andere medicijnen om pijn, koorts of ontstekingen te behandelen, zoals ibuprofen of acetylsalicylzuur (een middel ook gebruikt om bloedklontering tegen te gaan)
Dat is juist....
Dit weet je dus pas als je zo.n allergische reactie krijgt :cry:
Ik ga dit dus niet gebruiken vanwege het risico zo.n allergische reactie met alle consequenties vandien te " triggeren " :x

lynden
Berichten: 34
Lid geworden op: 10 jul 2015 09:49

Re: medicijnen die niet voldoen

Ongelezen bericht door lynden »

Nog een keer in Jip en Janneke taal.


Als je een allergische reactie van deze medicijnen krijgt, dan mag je Voltaren niet gebruiken.

Nergens staat, dat als je Votaren gebruikt een allergische reactie krijgt!

Je zet mensen op het verkeerde been!

Als u ooit een allergische reactie heeft gehad voor diclofenac, of andere medicijnen om pijn, koorts of ontstekingen te behandelen, zoals ibuprofen of acetylsalicylzuur (een middel ook gebruikt om bloedklontering tegen te gaan)

Gesloten