LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zijn er nog mensen die zonder problemen van de seroxat afkwa

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Ray

Zijn er nog mensen die zonder problemen van de seroxat afkwa

Ongelezen bericht door Ray »

Hallo,

Ik zou graag willen weten of er mensen zijn die zonder problemen van de seroxat zijn afgekomen. Na het zien van Radar wil ik van die rotzooi af.

etje

Re: Zijn er nog mensen die zonder problemen van de seroxat afkwa

Ongelezen bericht door etje »

Ik heb geen enkel probleem gehad om er van af te komen! Het was voor mij gewoon kwestie van ontzettend langzaam afbouwen. D.w.z. in 3 maanden geleidelijk van 20 mg naar 0.
Ik heb het gevoel dat die zware afkickverschijnselen vooral vookomen bij mensen die ineens stoppen of veel te snel afbouwen.

Dus..geen paniek ineens naar aanleiding van de Radaruitzending en rustig (liefst na overleg en onder begeleiding) afbouwen.

Overigens vind ik wel dat ze een verantwoord afbouwprogramma in de bijsluiter zouden moeten vermelden.

Sarien

Re: Zijn er nog mensen die zonder problemen van de seroxat afkwa

Ongelezen bericht door Sarien »

Ik ben net als 'Etje' gestopt met seroxat en ben het helemaal met hem eens.
Als je stopt doe het onder begeleiding van je (huis-)arts!!

corrie

Re: Zijn er nog mensen die zonder problemen van de seroxat afkwa

Ongelezen bericht door corrie »

Ik zou niet stoppen met seroxat,alleen voor de uitzending van radar.
Seroxat kan ook zeer positief werken.Alleen als je die klachten heb waar radar het over heeft moet je er maar eens met je huisarts praten.

Irma

Re: Zijn er nog mensen die zonder problemen van de seroxat afkwa

Ongelezen bericht door Irma »

Ook ik ben sinds januari van de seroxat af.
Heb het 7 jaar lang geslikt en eindelijk na 3 pogingen ben ik er vanaf.
De eerste 2 pogingen ben ik gewoon te snel gaan afbouwen en dat werd mij 'fataal'.
Nu heb ik het echt heel langzaam gedaan, ben bijna half jaar bezig geweest of er vanaf te komen en het is me gelukt.
Dus er is nog hoop Ray, heel langzaam afbouwen.

annet

Re: Zijn er nog mensen die zonder problemen van de seroxat afkwa

Ongelezen bericht door annet »

Mijn vriend heeft 9 maanden paroxetine (seroxat) geslikt en is er binnen 3 weken afgekomen, elke week de dosering met een kwart tablet verlaagd. Dit ging eigenlijk zonder veel problemen.

inge

Re: Zijn er nog mensen die zonder problemen van de seroxat afkwa

Ongelezen bericht door inge »

Ik slik nu 5 jaar seroxat. ben gestopt in verband met zwangerschap. In een keer. Heb daar zeker last van gehad. Stroomstootjes in mijn hoofd, erg duizelig. daar moet je doorheen en is niet echt fijn maar ja, hoort erbij. het beste is echter en dat hoorde ik later om heel langzaam af te bouwen. Bijvoorbeeld als je 1 per dag slikt. Eerst 2 keer een half per dag. Dan 4 keer een kwart per dag dan 3 keer een kwart per dag dan 2 keer een kwart, een kwart en dan niets meer. Zo leer je langzaamaan met minder om te gaan. Maar dit wel in overleg met een arts.
Misschien een tip

joey

Re: Zijn er nog mensen die zonder problemen van de seroxat afkwa

Ongelezen bericht door joey »

Hallo mensen ik ben ook gestopt met seroxat langzaam afbouwen dan is er niks aan de hand.

succes joey.

anoniem

Re: Zijn er nog mensen die zonder problemen van de seroxat afkwa

Ongelezen bericht door anoniem »

Praten: helpt dat nou echt...?
Een luisterend oor heeft vaak al een positief effect voor iemand met een depressie. Praten met uw huisarts of een andere hulpverlener kan helpen de problemen op te lossen. Soms is echter een meer systematische aanpak nodig om er achter te komen waar de problemen vandaan komen. Voor gesprekstherapie of psychotherapie kan uw huisarts u verwijzen naar een psycholoog of psychotherapeut, het RIAGG of het maatschappelijk werk.

Tim

Re: Zijn er nog mensen die zonder problemen van de seroxat afkwa

Ongelezen bericht door Tim »

Ik ben van de ene op de andere dag ermee gestopt nu 3 weken geleden ik heb er wel baad bij gehad maar ga nu op eigen kracht verder. Ik heb geen enkele af kick verschijnselen ondervonden . Ik heb het dan ook maar 4 maanden geslikt

Sylvia

Re: Zijn er nog mensen die zonder problemen van de seroxat afkwa

Ongelezen bericht door Sylvia »

Hallo,
Ik ben sinds een paar maanden van die troep af want je schiet er toch niets mee op. Wij hebben ons kindje een paar maanden geleden verloren en op dat moment was ik aan de Seroxat. Na het gebeuren heb ik meteen die troep laten staan want het helpt toch niet. Als je ellende mee moet maken dan komt dat toch wel, met of zonder Seroxat. Helaas heeft er eerst iets vreselijks moeten gebeuren eer ik dat in zag. En nu ben ik er dus af en ik voel mij er niet anders onder dan voorheen terwijl je zou zeggen dat ik ze juist nu zo hard nodig zou hebben. Nou niet dus.

Ronnie

Re: Zijn er nog mensen die zonder problemen van de seroxat afkwa

Ongelezen bericht door Ronnie »

Ik slik nu 3 jaar Seroxat.
Ik heb er wel baat bij.
Ik lijdt vanaf mijn 14e levensjaar aan heftige angstbuien.
Ik zit ook bij het RIAGG.
Maar sinds ik Seroxat slik heb ik geen last van angstbuien meer. Ik weet precies wanneer ik seroxat heb vergeten in te nemen.
Wanner ik seroxat neem dan voelt dat toch weer goed aan.
Maar ik zal graag ook willen stoppen met Seroxat nadat ik radar heb gezien.
Je kunt er verslaafd aan worden, volgens mij ben ik eraan verslaafd anders merk ik ook niet aan mezelf wanner ik het vergeten in te hebben geslikt mij naar voel.
Ik slik nu elke morgen anderhalf tablet.
Ik weet ook niet precies hoe ik langzaam af moet bouwen.
IK zou ook graag tips krijgen over het afbouwen.

els

Re: Zijn er nog mensen die zonder problemen van de seroxat afkwa

Ongelezen bericht door els »

Ik heb na de uitzending besloten weer te proberen mijn dosis Seroxat langzaam af te bouwen, na dit 3 jaar geslikt te hebben. M'n eerste poging vorig jaar mislukte door te snel afbouwen. Na op internet informatie gezocht te hebben over het minderen, slik ik nu al 7 dagen 3/4 tablet (wel gerommel met een aardappelschilmesje) en heb dit keer geen last van duizelingen enz. Over 2 maanden ga ik 's proberen op een halve over te gaan. Ik heb begrepen dat het vanaf een half tabletje verstandig is om 's ochtends een kwart en 's avonds een kwart te nemen, omdat anders de Seroxat te snel uit je lichaam verdwijnt en je alsnog afkickverschijnselen krijgt. Ik ben benieuwd! Allemaal succes!
Groetjes Els

sandy

Re: Zijn er nog mensen die zonder problemen van de seroxat afkwa

Ongelezen bericht door sandy »

na 3 jaar seroxat ben ik net gestopt. Vorige week zondag 15 september de laatste ingenomen. De drie weken daarvoor steeds 10 mg. afgebouwd want ik slikte 30 mg. per dag. Van de eerste 10 mg. minder merkte ik niets. Van de tweede keer 10 mg. minder merkte ik ook niets maar na 2 dagen geheel niets meer ingenomen te hebben begon ik opeens draaierig in mijn hoofd te worden. Een gevoel alsof je hersenen los in je hoofd zitten en bij iedere beweging heen en weer gaan. Daarbij kwam ook dat ik steeds overgeefneigingen kreeg, het zweet me uitbrak en ik spontaan moestovergeven. Maar het ergste kwam na 5 dagen niets meer geslikt te hebben. Ik werd zo ernstig depressief dat ik gewoon dacht aan zelfmoord. Dit middel doet rare dingen met je.

Lian

Re: Zijn er nog mensen die zonder problemen van de seroxat afkwa

Ongelezen bericht door Lian »

Hallo, ik heb ruim een ½ jaar seroxat geslikt en ben er (met hulp van mijn huisarts)mee gestopt. Dit omdat ik me op dat moment heel goed en sterk voelde. Op het moment dat je stopt moet je er zelf wel echt achter staan, want je hebt kans dat je een terug val krijgt. Ik heb seroxat langzaam afgebouwd.Dat duurde zo´n 5 weken. Ik heb wel last van 'afkick' verschijnselen gehad, zo´n dag of 3, deze verschijnselen leken op een soort griepje. Het viel dus allemaal best mee. Als je van seroxat af wil moet je dat wel doen in overleg met je huisarts en onderbegeleiding van je huisarts. Je moet het voor je zelf doen en niet omdat er nu zoveel `ophef`over is.
Succes met je beslissing.

Gesloten