Mediq weigert zich aan de wet te houden

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Bubbleblower
Berichten: 38
Lid geworden op: 03 nov 2009 13:44

Mediq weigert zich aan de wet te houden

Ongelezen bericht door Bubbleblower »

Mediq is een bedrijf dat medische pakketten verstuurt dus dat die aankomen is extra belangrijk.
Op 24 augustus jl. echter is mijn pakket verkeerd bezorgd.

Als je iets bij een webshop o.i.d. besteld krijg je het opnieuw opgestuurd als het pakket niet meer boven water komt, maar niet bij Mediq.
Ze hebben een onderzoek laten instellen bij Post.nl en mij een track en trace code gegeven en ik mag het verder uitzoeken.
Post.nl ondertussen zegt dat Mediq ervoor verantwoordelijk is en het ziekenhuis heeft de spullen niet op voorraad.

Het pakket had een waarde van ruim € 500,=, die ik nu moet betalen, want de inhoud daarvan is wel noodzakelijk voor de behandeling van mijn ziekte, anders ontstaat een levensbedreigende situatie.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Mediq weigert zich aan de wet te houden

Ongelezen bericht door sjohie »

Je zou denken dat dit valt onder e-commerce, en dat dus de verzender verantwoordelijk is, tot het moment dat dit in de handen van de ontvanger bezorgd is. Net als bij zeg een nieuw mobieltje ofzo.

Kortom, Mediq is verantwoordelijk voor het (laten) opsnorren van het pakket. Dat ze u voorzien van die track&trace is nuttig, maar ontslaat ze niet ineens van hun verantwoordelijkheid. Voor een nieuwe levering is Mediq weer aan zet, als PostNL het originele pakket niet alsnog kan bezorgen, u heeft een overeenkomst met Mediq, die dienen ze gestalte te doen, door het bestelde te leveren.

Complicerende factor is zo te lezen de beschikbaarheid, en dan wordt het lastiger. Immers, wat niet op voorraad is, is niet zomaar opnieuw te leveren. Dat zouden ze als medisch dienstverlener moeten (onder)kennen.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Mediq weigert zich aan de wet te houden

Ongelezen bericht door scontra »

Naar ik aanneem loopt de betaling van deze goederen via uw zorgverzekeraar en mogelijk kan deze iets voor u betekenen.

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Mediq weigert zich aan de wet te houden

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het ziekenhuis heeft die spullen niet op voorraad. Dus voor nood kan de Ts daar ook niet terecht.

Mediq moet gewoon opnieuw leveren.

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Mediq weigert zich aan de wet te houden

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Wat bedoel je precies met 'verkeerd bezorgd'? En wat geeft de T&T aan?

Methusalah
Berichten: 1177
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Mediq weigert zich aan de wet te houden

Ongelezen bericht door Methusalah »

sjohie schreef:
26 sep 2022 10:20

Kortom, Mediq is verantwoordelijk voor het (laten) opsnorren van het pakket. Dat ze u voorzien van die track&trace is nuttig, maar ontslaat ze niet ineens van hun verantwoordelijkheid.
Bubbleblower schreef:
26 sep 2022 09:34
Ze hebben een onderzoek laten instellen bij Post.nl en mij een track en trace code gegeven en ik mag het verder uitzoeken.

Dus ze doen al het enige wat ze kunnen doen. En nee, het is bij een webshop zeker niet gebruikelijk dat ze iets opnieuw toesturen als het pakket kwijt is geraakt.

Bubbleblower
Berichten: 38
Lid geworden op: 03 nov 2009 13:44

Re: Mediq weigert zich aan de wet te houden

Ongelezen bericht door Bubbleblower »

Zo juist heb ik een telefoontje van Mediq gehad en ze zijn nu toch zo verstandig het pakket alsnog te bezorgen.

Het pakket was volgens T&T "bij de buren op nr. 41" bezorgd, maar ik woon op nummer 1.
Vermoedelijk was het anders afgelopen als ik of die T&T code had gehad of een bericht dat er een pakket op nr. 41 was bezorgd, maar daar kwam ik pas 2 weken later achter toen ik informeerde waar mijn pakket bleef.

Plaats reactie