LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ongevraagde medicijnwijziging

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
marion.franken
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jan 2021 15:16

Ongevraagde medicijnwijziging

Ongelezen bericht door marion.franken »

Al zo’n 20 jaar gebruik ik het middel Symbicort tegen COPD naar volle tevredenheid. Daarvoor heel veel andere inhalers gebruikt, maar sinds ik Symbicort gebruik ben ik stabiel. De zorgverzekeraar heeft nu besloten dat ik een goedkoper medicijn moet gaan gebruiken, minder gebruiksvriendelijk en ik krijg er heftige hartkloppingen van. Mijn huisarts heeft nog geprobeerd om de medische noodzaak voor mij aan te geven, maar nu weigert ook de apotheek. Medische noodzaak geldt alleen als je allergisch bent voor hulpstoffen die erin zitten. De enige optie die zij geven is weer een heel nieuw middel. Zover is het dus gekomen: zorgverzekeraar en apotheek hebben meer te zeggen hierover dan mijn huisarts. Kan dit zomaar?

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Ongevraagde medicijnwijziging

Ongelezen bericht door mahadma »

Het medicijn pakket vergoedingen wordt in 070 vastgesteld. Daar vallen soms medicijnen uit de boot en anderen erin.

DeZevendeHenk
Berichten: 793
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Ongevraagde medicijnwijziging

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Nee, uw huisarts heeft meer te vertellen maar heeft het pleit blijkbaar verloren. Praat met uw Huisarts want die kan u véél meer vertellen dan u hier gaat horen.

Gesloten