LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Seroxat

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
emma61
Berichten: 278
Lid geworden op: 20 nov 2005 13:31

Seroxat

Ongelezen bericht door emma61 »

..
Laatst gewijzigd door emma61 op 20 nov 2007 15:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Alloysia
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 nov 2005 21:55

Re: Seroxat

Ongelezen bericht door Alloysia »

Wat ik uit jou verhaal dus niet kan begrijpen is, waarom je dan niet bij je arts hebt aangegeven dat je er zo slecht op reageerde, dan had je een ander middel kunnen gaan gebruiken, en had je er zo achter kunnen komen wat het beste bij jou past.
Ik zelf heb een dik jaar seroxat gebruikt, en ben er kilo`s zwaarder van geworden, en ben er dan ook van de ene op de andere dag mee gestopt, en ik moet zeggen dat ik me nog nooit zo goed heb gevoeld.
Afkick verschijnselen heb ik nooit gehad, en ben nu ook gelukkig alle extra kilo`s ook weer kwijt.
Ik kan alleen maar voor mezelf spreken, maar ik zal er nooit meer aan beginnen, ik weet dat ik het op eigen kracht ook heel goed kan.

emma61
Berichten: 278
Lid geworden op: 20 nov 2005 13:31

Re: Seroxat

Ongelezen bericht door emma61 »

..
Laatst gewijzigd door emma61 op 20 nov 2007 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.

solleila
Berichten: 361
Lid geworden op: 07 sep 2005 21:26

Re: Seroxat

Ongelezen bericht door solleila »

Wat dacht je van dit?

Beschadiging skelet door antidepressiva
Prozac ofwel fluoxetine kunnen aan het skelet van de mensen die dit middel gebruiken beschadigen. Dit wordt gesteld door wetenschappers van de Noorse Universiteit voor Wetenschap en Technologie in Trondheim.


Bjorn Gustafsson die de leiding heeft van het onderzoek gaf aan dat antidepressiva de botgroei belemmeren en tevens stimuleren zei de productie van stoffen die tot botafbraak leiden. Gustafsson richtte zich bij het onderzoek voral op fluoxetine, maar hij gelooft dat er bij andere depressiva ook zulke bijwerkingen gevonden worden.

Bron: zorgportaal


Als geen ANDERE medicijnen gebruikt,kun je beter overstappen op Sint-Jans Kruid dat blijkt veel beter te werken en zonder bijwerkingen.
Diverse studie's hebben dat aangetoont.

emma61
Berichten: 278
Lid geworden op: 20 nov 2005 13:31

Re: Seroxat

Ongelezen bericht door emma61 »

..
Laatst gewijzigd door emma61 op 20 nov 2007 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.

sphynxx
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 dec 2005 12:06

Re: Seroxat

Ongelezen bericht door sphynxx »

Hooooooi luitjes, ik ben zelf 8 jaar aan die zooi geweest en ben er vorig jaar mee gestopt omdat ik wel eens wilde weten wat er dan ging gebeuren, nou ik kan je zeggen ik ben inmiddels 20 kilo afgevallen(de kilo's die ik dus aangekomen was door die *****zooi) , en ik heb de eerste 2 maanden wel afkick verschijnsleen gehad.

Daarna heb ik me zeker een half jaar helemaal super gevoeld echt als nieuw, en nu, voel ik me gewoon zo als het hoort, ik ben gaan sporten omdat ik veel energieker werd en weer overal zin in had, ik hoop dat dit een beetje een drijfveer is voor jullie om te stoppen.

Groetjes van mij

henkgeluk
Berichten: 302
Lid geworden op: 29 apr 2005 20:05

Re: Seroxat

Ongelezen bericht door henkgeluk »

emma61, hoe is het gegaan,heb je op internet gekeken naar de bijwerkingen van cipramil?

laat even weten of je het gebruikt?

het boek de tranen voorbij heeft mijn vrouw ook gekocht.

heb net met haar een slechte ervaring bij een opname gehad,zodat
ze daar niet meer terug gaat ,de dokter zat letterlijk hoger dan wij!

en had wat aanmerkingen ,en ik merkte dat hij het dossier niet had gelezen! ik zeg tegen mijn vrouw ,wegwezen en lina recta naar huis .

kop op! (als je nog kunt)

gr

henk

gabi
Berichten: 87
Lid geworden op: 29 dec 2005 23:21

Re: Seroxat

Ongelezen bericht door gabi »

Ik slik nu zo'n 5 jar af en aan seroxat. Heb na de geboorte van mijn dochter een postnatale depressie gekregen. Zat zwaar in de put. Ik heb inmiddels 4x geprobeerd te stoppen, ook omdat ik de bijwerkingen zat ben. Ik heb me nooit meer de oude gevoeld, en hoewel ik me volgens de dokter en mijn omgeving erbij neer moet leggen dat ik het medicijn waarschijnlijk mijn hele leven moet slikken, wil ik er toch vanaf. Ik durf alleen niet meer, ben zo bang voor een terugval. Ik ben zelfs nooit aan een tweede kind begonnen omdat de angst om weer depressief te raken te groot is. Ik wil me gewoon weer voelen zoals ik me altijd voelde. Ik ben altijd wel iemand geweest met wisselende stemmingen, vooral tijdens de donkere maanden, maar dat hebben zoveel mensen. De mensen om me heen snappen niet dat ik er toch mee wil stoppen, ze hebben me natuurlijk keer op keer in die put zien verdwijnen. Ik ben ook bang dat het me niet lukt. Ik weet het gewoon niet. Ik wil die kilo's die er extra aangekomen zijn ook wel weer eens kwijt en ik wil ook wel weer eens echt zin in sex hebben met mijn man. Maar tegelijkertijd stel ik mezelf dan de vraag wat ik liever heb. Weet iemand raad!! :(

bobby965
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jan 2006 08:20

Re: Seroxat

Ongelezen bericht door bobby965 »

Ik heb jarenlang seeoxat geslikt in een hoge dosering ( 50 mg.) en mijn korte termijn geheugen en concentratie zijn nog nooit zo slecht geweest!
Volgens mij komt dat door seroxat! Heeft iemand daar ook ervaring meer!

gabi
Berichten: 87
Lid geworden op: 29 dec 2005 23:21

Re: Seroxat

Ongelezen bericht door gabi »

je schrijft dat je het jarenlang geslikt hebt, slik je het nu niet meer dan? Ikzelf heb ook die bijwerkingen, ik ben ook ontzettend vergeetachtig geworden. Moet alles opschrijven, terwijl ik vroeger geeneens een agenda had! Ik slik niet zo'n hoge dosering en ben momenteel ook aan het afbouwen. Ik slik nu om de dag een halve, maar ben daar best beroerd van. De bijwerkingen zoals jij die beschrijft zijn volgens mij "normaal" bij het gebruik van dit medicijn, leuk is natuurlijk anders....

bobby965
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jan 2006 08:20

Re: Seroxat

Ongelezen bericht door bobby965 »

Slik inmiddels 30 mg maar het het ook 2 jaar niet geslikt en de klachten bleven!
Volgens verschillende psychiaters is er niets over deze klachten bekend!

gabi
Berichten: 87
Lid geworden op: 29 dec 2005 23:21

Re: Seroxat

Ongelezen bericht door gabi »

nee, daar had ik ook nog nooit van gehoord. Ik hoop eigenlijk dat wanneer ik afgebouwd ben, ik weer een beetje mezelf word...Wel vervelend voor je.

c.nulle
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 feb 2006 21:59

Re: Seroxat

Ongelezen bericht door c.nulle »

jammer dat iedereen dit middel zo slecht vind. Ikzelf vind het wel een zeer fijn middel, voor mij personelijk heeft het heel veel geholpen.
Ik heb me leven weer terug gekregen, en heb geen bijverschijnselen.
Het blijft natuurlijk een medicijn die voor de een wel help en de andere juist niet. Voor mij dus wel.

gabi
Berichten: 87
Lid geworden op: 29 dec 2005 23:21

Re: Seroxat

Ongelezen bericht door gabi »

Ik slik nu seroxat vloeibaar, 4 ml per dag, om zo langzaam af te bouwen. Ik moet zeggen dat ik me ten eerste veel beter voel met seroxat dan met paroxitine. Ook was het volgens mijn huisarts niet zo verstandig om een half tablet om de dag te slikken. Ik schreef al eerder dat ik daar zo beroerd van werd. Dat heb ik nu niet meer. Vanaf volgende week ga ik 3.5 ml slikken, ik ben benieuwd. Tuurlijk heeft dit middel zeker zijn voordelen, ik was ook blij dat ik weer grip had op de situatie en weer plezier had in het leven. Het is alleen zo moeilijk om ervan af te komen....

atos

Re: Seroxat

Ongelezen bericht door atos »

Solleila, je schrijft over Sint Janskruid.
Mensen die ook een antistollingsmiddel gebruiken, mogen geen Sint Janskruid slikken. Veel mensen weten dit niet. Dit middel versterkt de antistolling, dus ''dun'' bloed en dus eerder kans op bloedingen, bv. in de hersenen. Oppassen dus.

oleander
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 feb 2006 11:24

Re: Seroxat

Ongelezen bericht door oleander »

Ik slik nu bij elkaar al zo'n 6 jaar seroxat / nu paroxetine (volgens mij hetzelfde), inclusief twee stoppogingen waarvan de langste ongeveer een half jaar duurde. Voor mij ging er een wereld open door het slikken van dit medicijn; nooit eerder had ik me zo goed gevoeld. Als ik stop kom ik nauwelijks door de dag heen. Ik heb nauwelijks bijwerkingen, misschien alleen dat ik iets suffer en vermoeider ben, maar dat valt in het niet vergeleken met hoe ik me voel als ik het niet slik.Voor mij is het nu mijn redmiddel en daarom ben ik er heel blij mee.
Aan de andere kant ben ik natuurlijk ook bang voor mogelijke nadelige lichamelijke gevolgen die nu nog niet bewezen zijn en zou ik liever zonder medicijnen leven. Maar wat dan? Op zich denk ik dat een uitgekiend voedingspatroon ook zou moeten kunnen zorgen voor een hoger serotinine-niveau, maar waar haal ik de info hierover vandaan? Van teksten op websites die er over gaan word ik niet veel wijzer. Iemand die hier meer over weet?

Fair
Berichten: 87
Lid geworden op: 01 feb 2006 20:52

Re: Seroxat

Ongelezen bericht door Fair »

hallo daar
Ik weet niet of u man/vrouw bent.
In het geval man moet u toch gemerkt hebben ,dat er iets veranderd is .

oleander
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 feb 2006 11:24

Re: Seroxat

Ongelezen bericht door oleander »

Hoi Fair,
Leuk dat je reageert. Maar ik snap niet wat je bedoelt. Of ik iets gemerkt heb van de seroxat? Ik ben een vrouw trouwens.

oleander
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 feb 2006 11:24

Re: Seroxat

Ongelezen bericht door oleander »

Oh Fair, je bedoelt zeker impotentie? Nee, daar heb ik geen last van gelukkig, alleen de eerste weken van het slikken. Maar volgens mij maakt het daarbij echt niet uit of je een vrouw of man bent!

Fair
Berichten: 87
Lid geworden op: 01 feb 2006 20:52

Re: Seroxat

Ongelezen bericht door Fair »

I weit neit zo neit of dat geen verschil maakt.
Immers een mannentje heeft een pieleke waarbij duidelijk zichtbaar is of deze tot erectie overgaat .
Verder vlakt seroxat je brain geheel af en kun je dingen doen die je nooit gewild had.
Dit zal niet voor elke gebruiker opgaan .
Toch vind ik het op z`n plaats om een ieder te waarschuwen .
Dit middel kan u helpen ,maar ook in de vernieling

Gesloten