LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vaccin Mexicaanse Griep en medicijn Tamiflu

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Tullio fan
Berichten: 1033
Lid geworden op: 08 dec 2007 16:05

Re: Vaccin Mexicaanse Griep en medicijn Tamiflu

Ongelezen bericht door Tullio fan »

testpersonen nodig???


http://www.prisonplanet.com/university- ... ogram.html


University Of Alabama Implements Mandatory Vaccination Program
New students informed: No jabs, no enrollment

lees meer op de link en ook de reacties eronder.

Perdita
Berichten: 370
Lid geworden op: 07 jul 2008 14:08

Re: Vaccin Mexicaanse Griep en medicijn Tamiflu

Ongelezen bericht door Perdita »

Aangeboren eczeem heeft niets met allergiën te maken, maar kan wel erger worden door huisdieren. In die zin kan de dermatoloog best gelijk hebben.

Ik heb overigens nog nooit gehoord van een medicijn tegen eczeem dat groeistoornissen veroorzaakt. Ik zou wel heel graag willen weten welk medicijn dat is.

Tante Pollewop
Berichten: 187
Lid geworden op: 23 apr 2009 17:18

Re: Vaccin Mexicaanse Griep en medicijn Tamiflu

Ongelezen bericht door Tante Pollewop »

Vind dat een beetje een raar argument en weet ook niet waar je dat op basseerd.
Kort van memorie dan?
Maar denk dat de dermatoloog patent had op dat drankje. Ben dan ook altijd blij dat er bijsluiters bij zitten, zodat je zelf kan afwegen of je het wilt gebruiken of niet.
Mogelijke bijwerkingen niet met de arts besproken dan?
Bijsluiters zijn zowiezo los te verkrijgen.
Of via internet allemaal te vinden.
Lijkt het je niet beter om die dan eerst te lezen?
Hoeft er niet onnodig medicijn uit de apotheek.
Alles wat daar buiten de deur is geweest, moet vernietigd worden.
De gezondheidszorg is al duur genoeg.
Ook zonder de mensen die zo goed zelf afwegingen kunnen maken.
En zomaar doktertje spelen voor hun eigen kinderen.

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Vaccin Mexicaanse Griep en medicijn Tamiflu

Ongelezen bericht door mar42 »

Dan geloof je het niet, waarom zou ik zoiets moeten verzinnen, zo stond in de bijsluiter die ik erbij heb gekregen van de apotheek.
En ik bedoelde met dat patent, alleen maar dat een arts zou maar iets voor schrijft zonder denk ik zelf te weten welke bijwerkingen erbij zitten.

Hoe dat drankje heette dat weet ik niet meer na 15 jaar :? Dat jij er nooit over hebt gehoord daar kan ik ook niks aan doen, ik heb het niet verzonnen. Mocht jij van mening zijn dat ik dit wel zit te verzinnen, ja dat is dan jammer voor jou. Omdat jij het niet kent of over gehoord heb is het dus niet waar?

Zoals ik al eerder melde is er niks uit gekomen, niet uit het bloedonderzoek en ook niet uit de krasjes test, dus waar die exceem en allergie vandaan komt weet ik nu nog niet.
Dan zou ik alles moeten onderzoeken, dus eerst de melk 5 weken laten staan enz enz, en dat is niet te doen, dat heeft ook de huisarts gezegd.

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Vaccin Mexicaanse Griep en medicijn Tamiflu

Ongelezen bericht door mar42 »

Mogelijke bijwerkingen niet met de arts besproken dan?
Bijsluiters zijn zowiezo los te verkrijgen.
Of via internet allemaal te vinden.
Lijkt het je niet beter om die dan eerst te lezen?
Hoeft er niet onnodig medicijn uit de apotheek.
Alles wat daar buiten de deur is geweest, moet vernietigd worden.
De gezondheidszorg is al duur genoeg.
Ook zonder de mensen die zo goed zelf afwegingen kunnen maken.
En zomaar doktertje spelen voor hun eigen kinderen.
Ik speel niet zomaar doktertje voor mijn kinderen, vind ik ook raar om dat te suggereren.

Het drankje moest ik halen bij de apotheek en kreeg dus ook pas bij de apotheek de bijsluiter, en heb die thuis gelezen. En kwam dus pas bij thuiskomst achter de bijwerkingen.
Dat het medicijn onodig is geweest, daar kan ik niks aan doen. Buiten dat het weg gegooid moest worden, heb ik daarmee mijn eigen geld weg gegooid en niet dat van een ander.

Perdita
Berichten: 370
Lid geworden op: 07 jul 2008 14:08

Re: Vaccin Mexicaanse Griep en medicijn Tamiflu

Ongelezen bericht door Perdita »

Omdat jij het niet kent of over gehoord heb is het dus niet waar?
Dat zei ik niet. Ik zei dat ik nog nooit van zo'n bijwerking heb gehoord en daaom graag wil weten om welk medicijn het gaat.

En ik bedoelde met dat patent, alleen maar dat een arts zou maar iets voor schrijft zonder denk ik zelf te weten welke bijwerkingen erbij zitten.
Dan weet je dus niet wat het woord patent betekent.
dus waar die exceem en allergie vandaan komt weet ik nu nog niet.
Sommige vormen van eczeem zijn aangeboren. Dat heet constitutioneel eczeem. Een aantal vormen verdwijen vanzelf in de loop der jaren maar omdat het zeer belastend kan zijn worden er medicijnen voor gegeven. Constitutioneel eczeem komt het meest voor bij kinderen. Het kan erger worden door contact met huisdieren, huisstofmijt enz zonder dat er sprake is van allergie.
een arts zou maar iets voor schrijft zonder denk ik zelf te weten welke bijwerkingen erbij zitten.
Tuurlijk. Jij denkt dat. En dan ga je dat ook gewoon roepen.

*zucht*

Tante Pollewop
Berichten: 187
Lid geworden op: 23 apr 2009 17:18

Re: Vaccin Mexicaanse Griep en medicijn Tamiflu

Ongelezen bericht door Tante Pollewop »

Dat het medicijn onodig is geweest, daar kan ik niks aan doen.
En wie bepaalde dat het medicijn onnodig was?
'Dokter' Mar42 toch op eigen houtje of niet?!

Perdita
Berichten: 370
Lid geworden op: 07 jul 2008 14:08

Re: Vaccin Mexicaanse Griep en medicijn Tamiflu

Ongelezen bericht door Perdita »

University Of Alabama Implements Mandatory Vaccination Program
New students informed: No jabs, no enrollment
Een heel wijs besluit.

Er zijn ook al kinderartsen in Amerika en Engeland die patiëntjes die niet zijn ingeënt (en hun ouders uiteraard), in een aparte wachtkamer laten plaatsnemen en hen de toegang tot de gewone wachtkamer ontzeggen. Dit om te voorkomen dat babies en andere kwetsbare groepen een gevaarlijke besmettelijke ziekte oplopen.

Het is goed dat meteen duidelijk is wie degenen zonder verantwoordelijkheidsgevoel zijn, zodat verantwoordelijke mensen geen onnodig risico lopen.

Er zijn nog mensen met verstand op deze wereld, goddank.

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Vaccin Mexicaanse Griep en medicijn Tamiflu

Ongelezen bericht door mar42 »

Ja hoor jij geeft je kinderen die in de groei zijn een drankje waarbij de bijwerking groeiremmend is. Nou ik niet en heeft niks te maken met dat ik dokter mar42 wil zijn. En achteraf was dit drankje nog niet eens nodig, omdat er niks uit de bloedtest is gekomen.

De dermatoloog geeft een drankje voordat zij uberhaupt weet wat mijn kind mankeerd, dat vind ik vreemder dan het drankje zomaar te geven met al die bijwerkingen. Dat noem ik zinloos. En weggooien van MIJN geld.

Tante Pollewop
Berichten: 187
Lid geworden op: 23 apr 2009 17:18

Re: Vaccin Mexicaanse Griep en medicijn Tamiflu

Ongelezen bericht door Tante Pollewop »

De dermatoloog geeft een drankje voordat zij uberhaupt weet wat mijn kind mankeerd
Had jouw kind toen erge jeuk door de eczeem/huiduitslag?

Tante Pollewop
Berichten: 187
Lid geworden op: 23 apr 2009 17:18

Re: Vaccin Mexicaanse Griep en medicijn Tamiflu

Ongelezen bericht door Tante Pollewop »

Quote uit link van Tullio fan:
3) Acceptable proof of tuberculosis screening within the last year.
Ik weet niet hoe het nu is, maar vroeger werden alle onderwijskrachten van nederland regelmatig gescreend op tuberculose en zonder een bewijs van goed gedrag kwamen ze de school ook niet in.

Schandalig hoor!! :wink:

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Vaccin Mexicaanse Griep en medicijn Tamiflu

Ongelezen bericht door mar42 »

Had jouw kind toen erge jeuk door de eczeem/huiduitslag?
Ja en dit werd verholpen door de zalf van de huisarts. Heb toen een badschuim (weet de naam niet meer) van kruidvat gebruikt voor in bad, en ook dat hielp.
Zodra ik een ander wasmiddel gebruik dan dash, worden ze alledrie (incl.mijn man) gek van de jeuk.
Ik heb dus ook de producten van neutraal gebruikt, en daar werden ze gillend gek van de jeuk.

Maar in de bijlsuiter van dat drankje stond niet dat de jeuk af zou nemen. Het drankje was bedoeld als medicijn tegen de uitslag.

Tante Pollewop
Berichten: 187
Lid geworden op: 23 apr 2009 17:18

Re: Vaccin Mexicaanse Griep en medicijn Tamiflu

Ongelezen bericht door Tante Pollewop »

Maar in de bijlsuiter van dat drankje stond niet dat de jeuk af zou nemen. Het drankje was bedoeld als medicijn tegen de uitslag.
De enige medicijnen in drankvorm voor eczeem bij kinderen die ik gevonden heb zijn Antihistaminica.
Antihistaminica blokkeren de werking van histamine. Dit is een stof die in de lichaamscellen zit. Wanneer mensen in aanraking komen met een stof waarvoor zij allergisch zijn, komt de histamine vrij. Dat veroorzaakt een allergische reactie in het lichaam. Antihistaminica gaan die reactie tegen. De klachten worden daardoor tijdelijk minder.

Het is dus niet nodig om de precieze oorzaak van een allergie te weten om de vrijgekomen histamine toch te bestrijden.
Dus hoezo zou die dermatoloog onoordeelkundig gehandeld hebben?
Het is maar een korte kuur die de ellende van hevige jeuk snel aanzienlijk kan verminderen. Ik spreek uit persoonlijke ervaring.

Maar even terug naar de kern van de zaak:
Jij vindt dus eigenlijk dat artsen meestal zomaar wat doen.
Onnodig gevaarlijke drankjes voorschrijven, volgens jou dan.
En nu natuurlijk onnodige, gevaarlijke vaccinaties op de kaart willen zetten.
Ontelbare artsen die niet weten waar ze mee bezig zijn.
Gewoon alles en iedereen over een kam scheren.
En dat allemaal vanwege één drankje van 15 jaar geleden.
Dat jij vast ook nog eens verkeerd begrepen hebt.

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Vaccin Mexicaanse Griep en medicijn Tamiflu

Ongelezen bericht door mar42 »

woow woow woow
Ik heb niet gezegd dat men zich niet moet inenten of zoiets, zou dan toch eens gaan lezen.

Ik heb gezegd na het lezen van dit topic, weet ik niet of ik mij laat inenten, doordat er zowel geen uitslag is over de bijwerkingen, als wel over het de complot theorie die hier word neer gezet.


Daarna heb ik zelf een link neer gezet, waarin voor mij wel duidelijkheid word verschaft, over de voor/nadelen omtrent de vaccinatie. En dus ben ik van mening dat ik mij laat inenten tegen de mexicaanse griep.
Ik heb niet gezegd dat ik mij uiteindelijk niet zou inenten, omdat er zoveel negatief over gesproken word/werd, maar dat ik mjn twijfels had.
Dat is heel wat anders, en heb zeker niet gezegd dat een ander zich niet moet inenten, omdat het niet veilig of goed zou zijn. Daar kan ik niet over oordelen, gewoon omdat ik het niet weet.
En ik ook niet voor een anderkan oordelen wat hij wel of niet moet doen.

En daarom nogmaals de link wat ik heb neergezet, vind ik (maar dat is persoonlijk) een goede uitleg van de voor en nadelen van inenten.
En heeft mijn twijfels doen wegnemen. :wink:

Tante Pollewop
Berichten: 187
Lid geworden op: 23 apr 2009 17:18

Re: Vaccin Mexicaanse Griep en medicijn Tamiflu

Ongelezen bericht door Tante Pollewop »

En daarom nogmaals de link wat ik heb neergezet, vind ik (maar dat is persoonlijk) een goede uitleg van de voor en nadelen van inenten.
En heeft mijn twijfels doen wegnemen.
Dat is dan heel fijn, geen twijfels meer daarover. :D
Gewoon niet meer naar kletspraat luisteren.

Hopelijk heb ik dan ook jouw twijfels over de dermatoloog kunnen wegnemen. Het is al lastig zat om een heel gezin te hebben dat overgevoelig is voor vanalles, vooral als je niet altijd precies weet waarvoor. Jeuk is iets verschrikkelijks, vooral als je niet mag krabben.

Tullio fan
Berichten: 1033
Lid geworden op: 08 dec 2007 16:05

Re: Vaccin Mexicaanse Griep en medicijn Tamiflu

Ongelezen bericht door Tullio fan »

nog effe een link voor de liefhebbers hier:

http://wehaveachoice.weebly.com/index.html

Tante Pollewop
Berichten: 187
Lid geworden op: 23 apr 2009 17:18

Re: Vaccin Mexicaanse Griep en medicijn Tamiflu

Ongelezen bericht door Tante Pollewop »

nog effe een link voor de liefhebbers hier:
Dezelfde link staat bij een ander item ook al 2x.


Bijdragen mogen maar een (1) keer worden geplaatst door bezoekers.

Een hoop flauwekul is zowiezo geen bijdrage, maar een afgang.

Tullio fan
Berichten: 1033
Lid geworden op: 08 dec 2007 16:05

Re: Vaccin Mexicaanse Griep en medicijn Tamiflu

Ongelezen bericht door Tullio fan »

een mens kan zich vergissen, nietwaar?

Tante Pollewop
Berichten: 187
Lid geworden op: 23 apr 2009 17:18

Re: Vaccin Mexicaanse Griep en medicijn Tamiflu

Ongelezen bericht door Tante Pollewop »

een mens kan zich vergissen, nietwaar?
Dat kan, maar:
Het is bij jou duidelijk een chronische aandoening.
En dat is heel ernstig, niks meer aan te doen ben ik bang.
Ook niet met natriumbicarbonaat oftewel baksoda.
Jij bakt ze vanzelf al veel te bruin.

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Vaccin Mexicaanse Griep en medicijn Tamiflu

Ongelezen bericht door mar42 »

Het is al lastig zat om een heel gezin te hebben dat overgevoelig is voor vanalles, vooral als je niet altijd precies weet waarvoor. Jeuk is iets verschrikkelijks, vooral als je niet mag krabben.
Ja dat is ook heel vervelend, en het duikt af en toe op. En vooral als het wel eens gebeurt dat ik verkeerde wasmiddel gebruik.
Normaal zou je zeggen met neutraal wasmiddel heb je daar geen last van, maar dan krabben en jeuken ze zich helemaal gek.
En met een "gewoon"wasmiddel (dash 2 in 1)niet, toch raar eigenlijk.
Maar goed ze moeten ermee leren leven. :wink:
Een andere oplossing is er niet voor ze. Ze hebben gelukkig geen last van astma ofzo, en daar ben ik blij om.

Gesloten