LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vergoeding tandartskosten

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
jaimita
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 sep 2005 22:37

vergoeding tandartskosten

Ongelezen bericht door jaimita »

Heb de uitzending dd 26-11-2012 gezien en heb nog een vraag. Overweeg ook mijn aanvulling op te zeggen. Ikmis nog iets over de vergoeding.
Ik heb een aanvulling tandarts met 4 sterren. Max € 900,-- per jaar. Als ik een kroon nodig zou hebben, zeg €800-- dan krijg ik dat niet vergoed maar 100% van de max vergoeding van € 240,00 De rest € 560,-- moet ik zelf betalen. Als ik v erder het hele jaar geen kosten heb dan schiet ik er € 560,-- bij in, ondanks dat ik voor € 900,-- verzekerd ben. Zo is het mij dus voorgerekend.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: vergoeding tandartskosten

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik zou het dan toch nog even opnieuw laten narekenen. Je hebt namelijk de kosten voor de kroon, en de techniekkosten. Beiden zouden vergoed moeten worden, als het goed is. Overigens is 800 euro voor een kroon wel erg veel, naar mijn mening. Rond de 600 klopt beter. Dat kun je trouwens bij je tandarts opvragen, daar kunnen ze je precies vertellen wat het kost, en dan kun je aan je verzekering voorleggen wat je precies vergoed krijg.

Verder heb je kosten aan de periodieke controle, al is dat per consult (meestal maximaal twee per jaar) ongeveer 20 euro.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: vergoeding tandartskosten

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Een kroon ligt rond de 500 euro techniek kosten en kosten die de tandarts maakt...

jaimita
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 sep 2005 22:37

Re: vergoeding tandartskosten

Ongelezen bericht door jaimita »

Het ging mij niet om de bedragen maar om de manier van vergoeden door de verzekering.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: vergoeding tandartskosten

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Bel je verzekering hoe zei het berekenene?

Gesloten