LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Betalen vóór levering van bank

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
JanMaes
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 sep 2019 15:55

Betalen vóór levering van bank

Ongelezen bericht door JanMaes »

Een 2-zits bank gekocht bij Sanders Meubelstad. € 100,- aanbetaald. Vandaag werd het bankstel afgeleverd. Ik zou eerst het restant bedrag moeten betalen en dan zou het bankstel geplaatst worden. Ik vond dat absurd en zei dat ik graag wilde betalen, maar dan wel als het bankstel ordentelijk geplaatst zou zijn. De bezorgers hadden kennelijk die vreemde instructie en belden met Sanders. Daar hield met voet bij stuk: eerst betalen en dan pas plaatsen. Evt. kon ik in de vrachtwagen naar mijn ingepakt bankstel kijken... Dat vond ik een slecht voorstel, want a) kon ik door de verpakking niet vastellen of er schade aan het bankstel was en b) kon bij het uitpakken ook nog schade ontstaan. Uiteindelijk kreeg ik het voorstel, dat het bankstel geplaatst zou worden, ik vervolgens moest betalen en daarna zouden de poten van het bankstel er aan worden gemonteerd. Daar heb ik dan maar mee ingestemd, maar wat een soap!

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53
Beste antwoord
Gekozen door JanMaes

Re: Betalen vóór levering van bank

door olaf79 » 02 sep 2019 16:51

Wat een gedoe. Zijn ze nu echt bang dat je niet betaalt als de bank al staat. Als je niet betaalt, pakken ze de boel weer in en gaan ze er van door.
alfatrion
Berichten: 21938
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Betalen vóór levering van bank

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je staat in je recht om niet het volledige bedrag te betalen terwijl je het product nog niet hebt.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Betalen vóór levering van bank

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ik had die discussie niet nodig gevonden als chauffeur. Dan was het doei, kom het maar op de zaak ophalen. Helemaal geen tijd aan verspillen.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Betalen vóór levering van bank

Ongelezen bericht door olaf79 »

Wat een gedoe. Zijn ze nu echt bang dat je niet betaalt als de bank al staat. Als je niet betaalt, pakken ze de boel weer in en gaan ze er van door.

Lady1234
Berichten: 27276
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Betalen vóór levering van bank

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nog nooit iets bij Sanders gekocht, maar ik zou ook niet eerder betalen dan dat de bank uitgepakt en gemonteerd op zijn plek stond en ik hem had kunnen inspecteren op schade of fouten.

gosewijn
Berichten: 2894
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Betalen vóór levering van bank

Ongelezen bericht door gosewijn »

olaf79 schreef:
02 sep 2019 16:51
Wat een gedoe. Zijn ze nu echt bang dat je niet betaalt als de bank al staat. Als je niet betaalt, pakken ze de boel weer in en gaan ze er van door.

Dat mag niet , meenemen .

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Betalen vóór levering van bank

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

En als na betalen er schade zichtbaar is na uitpakken, krijg je dan geld weer terug?

Ik zou ook eerst uit laten pakken, komen vaker beschadigde meubels aan na uitpakken.
En als chauffeur vertrekt, moeten ze wel die €100,- aanbetaling nog terug geven.

Als dit de regel is verwacht ik dat vele nooit meer bij Sanders kopen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Betalen vóór levering van bank

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Jij gelooft dat de chauffeur zijn beurs trekt? Ga je bij DHL ook uitpakken voordat je tekent?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Betalen vóór levering van bank

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

@ Theo,

DHL is net als Post NL en vele andere alleen bezorger, Sanders leverde met eigen vervoer en dat is nog niet betaald.
Mijn Ali Express ook al vooraf betaald dus kan het niet, maar bij eigen vervoerders waar nog betaald moet worden is controle voor betalen normaal en gebruikelijk.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Betalen vóór levering van bank

Ongelezen bericht door crazyme »

olaf79 schreef:
02 sep 2019 16:51
Wat een gedoe. Zijn ze nu echt bang dat je niet betaalt als de bank al staat. Als je niet betaalt, pakken ze de boel weer in en gaan ze er van door.
Nee hoor, dat doen ze niet.

Ze hebben waarschijnlijk slechte ervaringen met klanten welke plotseling niet “kunnen” betalen zodra de bank uitgepakt en gemonteerd in de kamer staat.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Betalen vóór levering van bank

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Jullie weten niet bij welke klanten we soms komen.

16again
Berichten: 16167
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Betalen vóór levering van bank

Ongelezen bericht door 16again »

crazyme schreef:
02 sep 2019 19:21
Ze hebben waarschijnlijk slechte ervaringen met klanten welke plotseling niet “kunnen” betalen zodra de bank uitgepakt en gemonteerd in de kamer staat.
Ongetwijfeld.
Maar hoeft bestaande wetgeving dan niet meer te worden nageleefd?

16again
Berichten: 16167
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Betalen vóór levering van bank

Ongelezen bericht door 16again »

Theotrucker schreef:
02 sep 2019 16:42
Ik had die discussie niet nodig gevonden als chauffeur. Dan was het doei, kom het maar op de zaak ophalen. Helemaal geen tijd aan verspillen.
Dat is grond voor het ontbinden van de overeenkomst.
Dan dient de aanbetaling teruggestort te worden, en kan de directie zelf plaats nemen op die bank

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Betalen vóór levering van bank

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Maar dat is niet het probleem van de chauffeur. Retour afzender. Sanders heeft tenslotte geen eigen vervoer meer. Slangen Simpelveld.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Betalen vóór levering van bank

Ongelezen bericht door crazyme »

16again schreef:
02 sep 2019 19:58
Theotrucker schreef:
02 sep 2019 16:42
Ik had die discussie niet nodig gevonden als chauffeur. Dan was het doei, kom het maar op de zaak ophalen. Helemaal geen tijd aan verspillen.
Dat is grond voor het ontbinden van de overeenkomst.
Dan dient de aanbetaling teruggestort te worden, en kan de directie zelf plaats nemen op die bank
Waarom is dat een grond voor ontbinden ?

Er moet betaald worden bij levering. Of dat moment voor het na binnenbrengen of daarna gebeurt is niet relevant. De klant verzuimd te betalen terwijl de winkel wil leveren.

Lijkt mij eerder grond tot schadevergoeding voor een tweede levering.

Maar dat is allemaal spijkers zoeken op laag water, dat is in de praktijk nooit een probleem. Het is daarbij praktisch op te lossen door bijvoorbeeld 80 procent te betalen voor de montage en 20 procent daarna.

16again
Berichten: 16167
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Betalen vóór levering van bank

Ongelezen bericht door 16again »

De CBW voorwaarden zijn duidelijk over betaling.
En ook wat betreft het recht op ontbinden indien de levering uitblijft. De oorzaak van niet leveren is daarbij niet zo relevant.

De klant staat in zijn recht om deel van de betaling achter te houden als zaken niet kloppen en terug moeten. Verkeerde kleur , beschadiging etc. Is al volledig betaald bij het voorrijden van de vrachtwagen, dan is dat natuurlijk niet meer mogelijk

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Betalen vóór levering van bank

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dan moeten ze voor een volgende dag een retourrit plannen.

alfatrion
Berichten: 21938
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Betalen vóór levering van bank

Ongelezen bericht door alfatrion »

crazyme schreef:
02 sep 2019 21:20
Er moet betaald worden bij levering. Of dat moment voor het na binnenbrengen of daarna gebeurt is niet relevant. De klant verzuimd te betalen terwijl de winkel wil leveren.
Je kan dit gemakkelijk omdraaien. De winkel verzuimt te leveren, terwijl de klant wilt betalen. Je kan de vraag stellen: als je het wilde, waarom is dat dan niet gebeurt en het antwoord zal dan zijn omdat men voorwaardelijk wilde nakomen. (In dit geval is uiteindelijk wel nagekomen.)

Aan de deur moet gelijk worden overgestoken.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Betalen vóór levering van bank

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Dat Sanders een transport bedrijf inhuurde mag, maar blijft een speciaal ingehuurde en geen DHL of Post NL of gelijkwaardige...

Als je buiten betaalde en de bank op de stoep staat?
Komt voor, kozijnen bleven ook op wegwerp bok staan bij de voordeur, brengen ze niet naar binnen.
Maar ik mocht wel vooraf controleren op schade, daarna betalen.

Als Theo eigen regels wilde... ik niet... het is bij Meubels eerst uitpakken, goed kijken en betalen is gebruikelijk bij vele andere bedrijven... keukens vaak zelfde verhaal.
Compleet en schadevrij, dan pas geld.

En dat je soms iets terug kreeg en hele dag met die lastige in je wagen zit, risico van 't vak.
Zo komen witgoed bezorgers vaak 2/3 gevuld met oude zooi terug en hele dag moet je schuiven en verplaatsen!
Dan is die zonder retour eerst doen voor ruimte in volle wagen en route aanpassen harde noodzaak.
Een reeds geplande omgooien want anders ben je gehele dag aan zoeken en verhuizen voor elke klant die je bezorgde!

Bij een foute planning, ja ik werd ook wel eens uitgescholden en na verhaal Chauffeur , hij had gewoon gelijk!
Daarom is het vaak verplicht te melden bij vele Webwinkels of er oude zooi retour moest, anders gewoon weigeren, alleen op einde route enige coulance omdat de KG prijs oude ijzer verleiding gaf...

Maar als de Chauffeur weg reed, dan heeft die een probleem....
Hele dag een bank en morgen nog een keer daar naartoe.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Betalen vóór levering van bank

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ik heb al eens ergens gestaan met een rekening van ca vijfduizend Euro. Uitgeladen en toen plotseling niets bekend dat er nog betaald moest worden. Dreigen met messen etc. Na anderhalf uur en vele telefoontjes later toch zonder geld en spullen vertrokken. Nooit meer voor die opdrachtgever gereden. Nooit meer geld hoeven te vangen. Dat is niet mijn vak.

Gesloten