LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bijtspoor op stoel door hond

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Dennishelmink
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 feb 2020 13:50

Bijtspoor op stoel door hond

Ongelezen bericht door Dennishelmink »

Vorig jaar zijn mij eetkamerstoelen en eetkamerbank van huus.nl geleverd met all in house garantie van oranje furniture concepts.
Mijn Leatherlook meubelen waren keurig geïmpregneerd en ik voor 3 jaar verzekerd tegen allerlei vlekken en schade.
Twee weken geleden heeft mijn hond een bijtspoor veroorzaakt aan 1 van mijn stoelen. Gelukkig hadden wij dus de all in house service dus heb ik binnen 24 uur melding gemaakt van het bijtspoor. Ze kunnen mij niet helpen want het valt buiten de verzekering.
Op de folder staat echter duidelijk vermeld: ‘Bijtsporen van huisdieren(eenmalig)’.
Na veelvuldig bellen is er nog steeds geen oplossing voor het bijtspoor gekomen. Graag wil ik de stoel weer in de oude staat hersteld hebben, dit is namelijk waar ik voor betaald heb. Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

NeoDutchio
Berichten: 12341
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bijtspoor op stoel door hond

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Recht hebben blijkt weer iets anders te zijn dan recht krijgen. Het staat inderdaad benoemd in hun folder: https://www.oranje-concepts.com/wp-cont ... aar-NL.pdf.
U kunt ze eenmalig een ultimatum geven waarin zij hun afspraken moeten nakomen. In dezelfde brief kunt u aangeven dat als ze zich hier niet aan houden u de stoel door derden laat repareren op kosten van AIHS.

Dit natuurlijk als u gewoon aan de voorwaarden voldoet. Dus dat de stoelen particulier gebruikt worden, deze stoelen op de overeenkomst staan en dit de eerste hondenbeet is.

Retail-stu
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 apr 2014 11:07

Re: Bijtspoor op stoel door hond

Ongelezen bericht door Retail-stu »

Heeft u stoelen met een stoffen of microvezel bekleding? Bij categorie textiel worden de bijtsporen niet genoemd, bij leder of lederlook specifiek wel volgens de folder.

Het kan dus zomaar zijn dat uw bekleding niet onder de juiste categorie in de garantievoorwaarden vallen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Bijtspoor op stoel door hond

Ongelezen bericht door moederslink »

Dennishelmink schreef:
28 feb 2020 14:14
(...)
Mijn Leatherlook meubelen waren keurig geïmpregneerd en ik voor 3 jaar verzekerd tegen allerlei vlekken en schade ...
Uit de OP : Ts heeft dus geen stoffen bekleding :wink:

Retail-stu
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 apr 2014 11:07

Re: Bijtspoor op stoel door hond

Ongelezen bericht door Retail-stu »

moederslink schreef:
28 feb 2020 19:48
Dennishelmink schreef:
28 feb 2020 14:14
(...)
Mijn Leatherlook meubelen waren keurig geïmpregneerd en ik voor 3 jaar verzekerd tegen allerlei vlekken en schade ...
Uit de OP : Ts heeft dus geen stoffen bekleding :wink:
Een microvezel stof word heel vaak verward met leatherlook. Leatherlook impregneert men namelijk niet maar dat onderhoud men met een reiniger en verzorger om het soepel te houden. Microvezel of ander textiel word geïmpregneerd om vlek afstotend gemaakt te worden.

Zonder dat we de type bekleding of naam weten blijft het lastig vastellen wat voor bekleding het is.
Laatst gewijzigd door Retail-stu op 28 feb 2020 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Bijtspoor op stoel door hond

Ongelezen bericht door moederslink »

Micro- velours wellicht?

BL2
Berichten: 4861
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Bijtspoor op stoel door hond

Ongelezen bericht door BL2 »

En niet onbelangrijk, waar zit de bijtplek precies, in het namaakleer of bv in een houten poot van de stoel.

Lady1234
Berichten: 27203
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bijtspoor op stoel door hond

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Een bijtspoor verzekering voor meubels? Wat een dwaasheid.

NeoDutchio
Berichten: 12341
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bijtspoor op stoel door hond

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Lady1234 schreef:
28 feb 2020 22:33
Een bijtspoor verzekering voor meubels? Wat een dwaasheid.
Zo lang er een markt voor is kan je alles verzekeren. Of de kosten opwegen tegen de kans blijft altijd een vraag. Voor de verzekeraar niet, daar is het zeker lonend voor. Angst verkoopt nou eenmaal goed.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Bijtspoor op stoel door hond

Ongelezen bericht door crazyme »

NeoDutchio schreef:
28 feb 2020 23:14
Lady1234 schreef:
28 feb 2020 22:33
Een bijtspoor verzekering voor meubels? Wat een dwaasheid.
Zo lang er een markt voor is kan je alles verzekeren. Of de kosten opwegen tegen de kans blijft altijd een vraag. Voor de verzekeraar niet, daar is het zeker lonend voor. Angst verkoopt nou eenmaal goed.
Huisdieren slopen meer dan je denkt.
En zoals bij alle verzekeringen : er zijn meer mensen zonder schade dan met schade.

gosewijn
Berichten: 2893
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Bijtspoor op stoel door hond

Ongelezen bericht door gosewijn »

Een microvezel stof word heel vaak verward met leatherlook.

Hoe verzin je het , zou bijna denken dat je bij S en S werkt.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Bijtspoor op stoel door hond

Ongelezen bericht door moederslink »

En Gosewijn kan het weten....hij had een meubelzaak 😏
Gosewijn.....beterschap en veel sterkte hè? Ik heb je PB beantwoord.
Toi toi toi !

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Bijtspoor op stoel door hond

Ongelezen bericht door moederslink »

Lady1234 schreef:
28 feb 2020 22:33
Een bijtspoor verzekering voor meubels? Wat een dwaasheid.
Nooit geweten....mijn katten hebben in de loop van jaaaren het nodige kapot gekrabd , ondanks krabpalen etc etc.

Vandaar dat ik ook geen dure design meubelen koop of heb gekocht.

Retail-stu
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 apr 2014 11:07

Re: Bijtspoor op stoel door hond

Ongelezen bericht door Retail-stu »

gosewijn schreef:
29 feb 2020 11:05
Een microvezel stof word heel vaak verward met leatherlook.

Hoe verzin je het , zou bijna denken dat je bij S en S werkt.
Uiteraard doel ik op dat de consument het door elkaar haalt en niet de verkoper.

En nee ben niet werkzaam bij S&S, maar wel meer dan relevante ervaring in de meubelbranche.
Daarom zou het mooi zijn als TS het type bekleding aan ons door kan geven zoals op de factuur staat omschreven, dat zal verhelderend zijn.

Lady1234
Berichten: 27203
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bijtspoor op stoel door hond

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat nou type? Leatherlook schrijft de Ts toch?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Bijtspoor op stoel door hond

Ongelezen bericht door crazyme »

Lady1234 schreef:
29 feb 2020 21:11
Wat nou type? Leatherlook schrijft de Ts toch?
Ts schrijft ook dat het geïmpregneerd is, en de bijtschade is niet gedekt. Dat zijn indicaties dat het niet om kunstleer gaat maar om stof.

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: Bijtspoor op stoel door hond

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

Leuk die algemene voorwaarden maar zijn die aan u gestuurd toen of een link gelegd bij de aankoop?

U zegt dat u zich heeft verzekerd voor bijtsporen. Indien dat de afspraak is is het mijns inziens klaar.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Bijtspoor op stoel door hond

Ongelezen bericht door crazyme »

ElleFlowers schreef:
01 mar 2020 08:31
Leuk die algemene voorwaarden maar zijn die aan u gestuurd toen of een link gelegd bij de aankoop?

U zegt dat u zich heeft verzekerd voor bijtsporen. Indien dat de afspraak is is het mijns inziens klaar.
Heb je het topic wel gelezen ?

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: Bijtspoor op stoel door hond

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

crazyme schreef:
01 mar 2020 09:22
ElleFlowers schreef:
01 mar 2020 08:31
Leuk die algemene voorwaarden maar zijn die aan u gestuurd toen of een link gelegd bij de aankoop?

U zegt dat u zich heeft verzekerd voor bijtsporen. Indien dat de afspraak is is het mijns inziens klaar.
Heb je het topic wel gelezen ?
ja die folder is toch duidelijk?

Cro
Berichten: 2081
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Bijtspoor op stoel door hond

Ongelezen bericht door Cro »

ElleFlowers schreef:
01 mar 2020 09:24
crazyme schreef:
01 mar 2020 09:22
ElleFlowers schreef:
01 mar 2020 08:31
Leuk die algemene voorwaarden maar zijn die aan u gestuurd toen of een link gelegd bij de aankoop?

U zegt dat u zich heeft verzekerd voor bijtsporen. Indien dat de afspraak is is het mijns inziens klaar.
Heb je het topic wel gelezen ?
ja die folder is toch duidelijk?
De folder mogelijk wel, maar TS niet. Die geeft immers aan dat de meubelen geïmpregneerd zijn terwijl verderop in het topic juist wordt aangegeven dat echte leatherlook producten niet geïmpregneerd worden.

Dit zou er op kunnen duiden dat TS helemaal geen leatherlook heeft, maar mogelijk een stoffen variant die daar op lijkt waardoor de voorwaarden zoals aangegeven mogelijk niet van toepassing zijn.

Gesloten