LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gekochte meubels zijn niet goed, rechten?

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
HADES2001
Berichten: 540
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: Gekochte meubels zijn niet goed, rechten?

Ongelezen bericht door HADES2001 »

kom op mensen, we zijn 1 dag verder en zitten al op pagina 3. zullen we TS afwachten op meer informatie en die proberen te helpen in plaats van met elkaar te discussieren?

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Gekochte meubels zijn niet goed, rechten?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

HADES2001 schreef:
03 aug 2020 13:47
kom op mensen, we zijn 1 dag verder en zitten al op pagina 3. zullen we TS afwachten op meer informatie en die proberen te helpen in plaats van met elkaar te discussieren?
Zeer verstandig. Ik ga dus ook niet in op een off-topic discussie op een zelfbeschadigde vloer. TS moet eerst maar eens aangeven wat er gekocht is, qua materialen dan. Diegene die zo stellig beweren dat meubelen altijd identiek te maken zijn spreken vooralsnog voor hun beurt.

alfatrion
Berichten: 21915
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Gekochte meubels zijn niet goed, rechten?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Zeer verstandig Neo. De kans dat je er naast zit is groot. Dat geld ook voor je standpunt betreffende de meubels hier. Immers, je uit van een verkeerd uitgangspunt: wat zijn de eigenschappen van de meubels vs wat mag de koper verwachten.

alfatrion
Berichten: 21915
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Gekochte meubels zijn niet goed, rechten?

Ongelezen bericht door alfatrion »

omega19 schreef:
03 aug 2020 12:23
PietertjeTwee schreef:
03 aug 2020 12:21
Als dat inderdaad 'vragen om problemen is', had de verkoper daar op moeten wijzen. Misschien is dat ook gebeurd, naar dat kan alleen TS ons vertellen.
Er is niks op tegen als TS hier gewoon zijn gezond verstand gebruikt.
Het hele punt van het verslepen is dat TS spullen wilde die bij elkaar pasten. Dit is bij de winkel bekent, omdat het verspelen van vele zaken nog al opvalt en bovendien met toestemming heeft plaats gevonden. Dit schept een verplichting voor de winkel om spullen te leveren die bij elkaar passen. Als dat niet kan dan moet de verkoper dat melden.

1Willem2
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 nov 2019 13:58

Re: Gekochte meubels zijn niet goed, rechten?

Ongelezen bericht door 1Willem2 »

Als de winkelier niet ingaat op de klacht dan kun je je richten tot de Geschillencommissie Wonen.
Ik heb daar goede ervaringen mee!

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Gekochte meubels zijn niet goed, rechten?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
02 aug 2020 19:10
NeoDutchio schreef:
02 aug 2020 18:02
Wat zou hij dan met de rest moeten doen?
Ik weet het een rare gedachte is, maar er zijn kennelijk mensen die deze tafels willen kopen, dus ik adviseer om de tafels te verkopen.
Er zijn bedrijven die series maken van meubels, maar er zijn ook zat meubelmakers die op bestelling werken. Die gaan dus niet voor 1 klant meerdere tafels maken in de hoop dat de rest ook nog verkocht gaat worden. Je moet dan net toevallig een andere klant hebben die hetzelfde hout wil hebben met dezelfde bewerking. En dat hout dat je gebruikt hebt kan je dus niet gebruiken voor een nieuwe bestelling van een ander meubel. De meubelmaker kan hier dus niets mee en kost alleen maar geld. En waarom zou de verkoper, die 1 tafel moet hebben op klantspecifieke wensen, meerdere tafels willen afnemen?

Wat u eens in gedachte moet nemen is dat er verschillende manieren zijn van meubels maken. En zo lang TS hier niet meldt wat ze gekocht heeft en waar is het simpelweg koffiedik kijken. Gezien de zeer lange levertijd gaat het niet om kant en klare bouwpakketten zoals de Zweedse gigant, maar om of importmeubelen, of maatwerk via een meubelmaker. En ja, de uitwerking van de klacht is afhankelijk van wat er gekocht is en wat er besproken is.

In uw ogen is het heel makkelijk, je neemt een stuk hout, bewerkt het, pakt een tweede stuk, bewerkt het ook en je krijgt exact hetzelfde eindresultaat. Helaas voor u, dat is niet het geval. Dan kunt u er van alles bij gaan verzinnen, offtopic discussies gaan uitlokken en aannames doen (te lachwekkend overigens), maar dat veranderd niets aan de situatie.

Uw eenzijdige gedachtegang is geen weerspiegeling van de werkelijkheid en het is maar de vraag of TS hiermee geholpen is.

alfatrion
Berichten: 21915
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Gekochte meubels zijn niet goed, rechten?

Ongelezen bericht door alfatrion »

TS heeft niets aan je verhaal, Neo.
NeoDutchio schreef:
03 aug 2020 14:20
HADES2001 schreef:
03 aug 2020 13:47
kom op mensen, we zijn 1 dag verder en zitten al op pagina 3. zullen we TS afwachten op meer informatie en die proberen te helpen in plaats van met elkaar te discussieren?
Zeer verstandig.

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Gekochte meubels zijn niet goed, rechten?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar die meubels konden in de winkel prima bij elkaar gepast hebben, maar als dat van verschillende fabrikanten komt, kunnen de volgende flink schelen.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Gekochte meubels zijn niet goed, rechten?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
03 aug 2020 16:16
TS heeft niets aan je verhaal, Neo.
Dus omdat ik aangeef dat er achter een beeldscherm niet te zien is wat er gekocht is, wat de beschadigingen zijn en wat er afgesproken is heeft TS er niets aan? Dat u een glazen bol heeft en met een eenzijdige kijk weet hoe het in elkaar steekt wil niet zeggen dat andere mensen niet eerst alle feiten willen hebben. TS heeft er ook niets aan om een verkeerd advies te krijgen.

alfatrion
Berichten: 21915
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Gekochte meubels zijn niet goed, rechten?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Hades2001 riep op om niet met elkaar in discussie te gaan. Jij reageerde daarop dat je dat zeer verstandig vind. En vervolgens zoek jij steeds de discussie op.

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Gekochte meubels zijn niet goed, rechten?

Ongelezen bericht door Radar »

Ik heb zo het vermoeden dat momenteel niet meer wordt gediscussieerd om de TS te helpen, maar om eigen gelijk te halen. Laten we wachten op verdere reactie van de TS, of de discussie bij dezen staken. ^FG

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Gekochte meubels zijn niet goed, rechten?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
03 aug 2020 15:02
Zeer verstandig Neo. De kans dat je er naast zit is groot. Dat geld ook voor je standpunt betreffende de meubels hier. Immers, je uit van een verkeerd uitgangspunt: wat zijn de eigenschappen van de meubels vs wat mag de koper verwachten.
Of ik er naast zou zitten is voor u een vraag, geen weet. Het doen van aannames is dus gewoon lachwekkend en zielig te noemen. Helaas vind de moderatie het nu nog nodig om uw belediging te laten staan. Want zo komt het over. Aan iemand vragen of die van een waterval af wil springen en als diegene dat niet doet, met welke reden dan ook, hem gaan uitlachen en belachelijk maken dat hij het wel niet zou durven.
Dat ik niet inga op uw off-topic discussie mag duidelijk zijn. Uw reactie is dus gewoon zielig te noemen.

Mijn mening is duidelijk en helder genoeg: elk type hout heeft zijn eigen eigenschappen. En zo lang niet bekend is wat er gekocht is kan je je niet uitlaten of iets wel of niet zo hoort.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Gekochte meubels zijn niet goed, rechten?

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

TS zou natuurlijk voor kunnen stellen aan de verkoper om de meubels om te ruilen voor degene die in de winkels taan en wel matchen blijkbaar!

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Gekochte meubels zijn niet goed, rechten?

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar ja, dat zijn weer showroommodellen die de hele winkel door zijn gesjouwd. ;)

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Gekochte meubels zijn niet goed, rechten?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Let op!

Ik heb even terug gekeken en zie hier 2 vragen;

A kleurverschil van hout... en dat is puur natuur...

B schade aan meubels en dat moet terug want dat is gewoon slordig verpakte...zooi.

Laten we nu adviseren om alle beschadigde retour te sturen en kleur te negeren....

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Gekochte meubels zijn niet goed, rechten?

Ongelezen bericht door Brahms »

Radar schreef:
03 aug 2020 17:12
Ik heb zo het vermoeden dat momenteel niet meer wordt gediscussieerd om de TS te helpen, maar om eigen gelijk te halen. Laten we wachten op verdere reactie van de TS, of de discussie bij dezen staken. ^FG
Ze babbelen gewoon door......

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Gekochte meubels zijn niet goed, rechten?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

@Alfatrion, zou u ook gewoon kunnen stoppen met het sturen van PB's. U blijft op een kinderachtige manier bezig om uw gram te halen. En waarom? U hebt geen glazen bol en u hoeft dus al helemaal geen uitspraken voor mij te doen. Of om te denken wat ik wel of niet zou kunnen.
Aangezien u mij geen mogelijkheid geeft om u een PB te sturen is het dus wederom een kinderachtige manier van reageren van u. Ik ben zeer goed in staat om voor mijzelf te denken en voor mijzelf een afweging te maken of ik wel of niet op een off-topic non discussie zou willen reageren. Wat uw gedachte over mijn keuze is moet u gewoon lekker voor u houden. Die hoeft u dus ook niet in te vullen voor mij.

Stop gewoon en zoek een andere hobby.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Gekochte meubels zijn niet goed, rechten?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

@Alfatrion,

Dat u zich zo wens te verlagen door PB's te blijven sturen en ongepaste verzinsels en aannames zo mijn kant op wil sturen, laat zien op wat voor een kinderachtige manier u wenst te communiceren. U laat mij geen mogelijkheid om terug te reageren, maar aangezien u het niet open en bloot durft te doen laat duidelijk blijken dat u geen ruimte laat voor een dialoog, enkel eenrichtingsverkeer. Wat voor toegevoegde waarde heeft het dan om dergelijke opmerkingen te blijven sturen? Voor uw eigen gewin? Om uw gram alsnog te halen zonder een weerwoord? Om op een kinderachtige manier te treiteren?
Grow up!

Ook al is het tegen de regels, bij de volgende PB zal ik ze allemaal openbaar gaan maken. Daarmee zal ik ongetwijfeld een (tijdelijke) ban riskeren, maar dan zien de andere forumleden hier wel wat voor persoon u werkelijk bent.

pedro714
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 dec 2008 11:47

Re: Gekochte meubels zijn niet goed, rechten?

Ongelezen bericht door pedro714 »

Ben bang dat jullie bij woonexpress (voorheen poppeliers)hebben gekocht. Zoja....veel succes

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Gekochte meubels zijn niet goed, rechten?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

pedro714 schreef:
05 aug 2020 14:57
Ben bang dat jullie bij woonexpress (voorheen poppeliers)hebben gekocht. Zoja....veel succes
Woonexpress was vroeger van macintosh retail group, daar viel o.a. ook Kwantum, Halfords en Scapino onder. Poppeliers heeft niets met Woonexpress te maken. Woonexpress is toendertijd opgezet als concurrent van ikea. Poppeliers is een budgetketen waar je inderdaad heel ver vandaan moet blijven.

Verder is het gewoon een gok, er zijn zo veel bedrijven die meubelen verkopen. Woonexpress en Poppeliers zijn er maar 2 van.

Gesloten