LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kan Goossens zich achter artikel 14 blijven verschuilen?

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
sake1987

Re: Kan Goossens zich achter artikel 14 blijven verschuilen?

Ongelezen bericht door sake1987 »

Derving in levens vreugde, emotionele schade 😄

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Kan Goossens zich achter artikel 14 blijven verschuilen?

Ongelezen bericht door berndv »

sake1987 schreef:
19 jun 2020 11:07
Derving in levens vreugde, emotionele schade 😄
en een knuffel is niet eens toegestaan in het nieuwe (ab)normaal.

AnneLau
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jun 2020 17:33

Re: Kan Goossens zich achter artikel 14 blijven verschuilen?

Ongelezen bericht door AnneLau »

Onderwerp: Kan Goossens zich achter artikel 14 blijven verschuilen?
Nijogeth schreef:
19 jun 2020 00:27
Het gaat hier wel al bijna over 3 maanden vertraging, zonder enige duidelijkheid. Op een bepaald moment ga je eraan twijfelen of het nog wel zal komen of dat ze het continu blijven uitstellen. Daar mag best wat meer duidelijkheid vanuit gaan.
Dit dus. Mijn oude bed is ondertussen al opgehaald door de stort. De eerste keer kon ik de afspraak nog verzetten. De 2e keer kon dit echter niet meer omdat het te kortdag was. De afgelopen weken heb ik op een opklapbedje geslapen.

Ik snap dat veel mensen zeggen dat ik te weinig geduld heb met deze crisis. Alleen duurt het nu inderdaad al 6 maanden sinds ik mijn bed besteld heb. 3 maanden was de normale levertijd wat betekend dat mijn bestelling nu al 3 maanden vertraging heeft zonder dat er goede communicatie over is. Ik heb er gewoon weinig vertrouwen in dat Goossens zich nu wel aan hun 6 weken gaan houden. En waar sta ik dan? Gewoon verder wachten. En dan is het voor mij dus eigenlijk de vraag: Hoe lang zou ik kunnen wachten.. 6 maanden, 8 maanden, 1 jaar? En vanaf welk moment kan ik iets anders doen dan wachten of ontbinden?

Want ik heb inderdaad dit bed besteld omdat ik het graag wil hebben. Ik heb er een jaar voor gespaard. Dus de bestelling annuleren is zeker niet iets wat ik wil doen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Kan Goossens zich achter artikel 14 blijven verschuilen?

Ongelezen bericht door berndv »

AnneLau schreef:
22 jun 2020 12:47
Ik snap dat veel mensen zeggen dat ik te weinig geduld heb met deze crisis.
Volgensmij heb ik dat niet gezegd, en volgensmij is het gebrek aan geduld ook niet echt een issue hier. De gewenste oplossing is wellicht wel het issue.

Zoals ik al eerder aan heb gegeven zijn er, zoals ik de voorwaarden bekijk en de wetgeving ken, 2 mogelijk uitkomsten. Of u wacht tot er uiteindelijk wel geleverd wordt, of u ontbindt de verkoop. U heeft aangegeven een schadevergoeding te willen. Duidelijk. Maar de vraag is ook gesteld welke schade u in dat geval vergoed wilt hebben.

Dat u dit bed wilt is duidelijk. Maar de vraag is alleen hoe lang u daar op wilt wachten.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Kan Goossens zich achter artikel 14 blijven verschuilen?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Als je vermogensschade hebt dan komt die voor vergoeding in aanmerking. Hierbij kun je denk aan een dekkingskoop, koop je elders een bed. Hiervoor moet eerst een ingebrekesteling worden verstuurd.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Kan Goossens zich achter artikel 14 blijven verschuilen?

Ongelezen bericht door 16again »

AnneLau schreef:
22 jun 2020 12:47
Want ik heb inderdaad dit bed besteld omdat ik het graag wil hebben. Ik heb er een jaar voor gespaard. Dus de bestelling annuleren is zeker niet iets wat ik wil doen.
Meest voor de hand liggende vraag aan Goossens: Mijn oude bed is al weg, wat kunt u betekenen voor me in de tussentijd?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Kan Goossens zich achter artikel 14 blijven verschuilen?

Ongelezen bericht door crazyme »

16again schreef:
22 jun 2020 15:14
AnneLau schreef:
22 jun 2020 12:47
Want ik heb inderdaad dit bed besteld omdat ik het graag wil hebben. Ik heb er een jaar voor gespaard. Dus de bestelling annuleren is zeker niet iets wat ik wil doen.
Meest voor de hand liggende vraag aan Goossens: Mijn oude bed is al weg, wat kunt u betekenen voor me in de tussentijd?
Dat het oude bed weg is verandert de zaak natuurlijk. Ik denk dat Goossens op zoek moet naar een alternatief welke snel cq direct leverbaar is. Al zou het een tijdelijke oplossing zijn.

Ik hoop dat ts dit ook gemeld heeft bij Goossens ?

AnneLau
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jun 2020 17:33

Re: Kan Goossens zich achter artikel 14 blijven verschuilen?

Ongelezen bericht door AnneLau »

crazyme schreef:
22 jun 2020 15:43
16again schreef:
22 jun 2020 15:14
AnneLau schreef:
22 jun 2020 12:47
Want ik heb inderdaad dit bed besteld omdat ik het graag wil hebben. Ik heb er een jaar voor gespaard. Dus de bestelling annuleren is zeker niet iets wat ik wil doen.
Meest voor de hand liggende vraag aan Goossens: Mijn oude bed is al weg, wat kunt u betekenen voor me in de tussentijd?
Dat het oude bed weg is verandert de zaak natuurlijk. Ik denk dat Goossens op zoek moet naar een alternatief welke snel cq direct leverbaar is. Al zou het een tijdelijke oplossing zijn.

Ik hoop dat ts dit ook gemeld heeft bij Goossens ?
Dit heb ik zeker bij Goossens aangegeven. En zij vonden dit een vervelende situatie voor mij. Echter konden ze niks aan deze situatie veranderen dan mij verzekeren dat het binnen 6 weken na 9 juni bezorgd zal worden.

Ondertussen wacht ik nog geduldig af tot ik bericht krijg om de bezorging in te plannen.

AnneLau
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jun 2020 17:33

Re: Kan Goossens zich achter artikel 14 blijven verschuilen?

Ongelezen bericht door AnneLau »

Iedereen alvast bedankt voor alle antwoorden en het meedenken!

Ik wacht geduldig mijn 6 weken af. Als ik daarna niks van Goossens heb vernomen zal ik weer contact opnemen met ze en enkele tips gebruiken.

En uiteraard zal ik hier vermelden hoe dat telefoongesprek verlopen is.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Kan Goossens zich achter artikel 14 blijven verschuilen?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Op 21 Juli zijn jou 6 weken om,
en als je op Ikea.nl gaat kijken of daar iets staat.....
Dan ook even de voorraad bekijken en soms naar andere Ikea als jou regio gaan....
Na test liggen wat nog mag en kan kun je dan in magazijn die gelijk ophalen en meenemen!

En Goossens ontbinden lijkt me dan redelijk, geen dag later!
En vraag of ze hier hun kant van 't verhaal willen plaatsen, zullen ze wakker schrikken en minder goed slapen.
Want dit is Anti Goossens reclame die nog vele jaren te vinden bleef.

En het is niet uitgesloten dat het plotseling wel sneller kan, dus stuur ze maar een link naar dit Topic.

Gesloten