LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nog geen geld retour van Voordeeltafels

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Kenzo1998
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 apr 2020 10:09

Nog geen geld retour van Voordeeltafels

Ongelezen bericht door Kenzo1998 »

Hallo

Ik hoop dat iemand mij hier nog een advies kan geven....ben al vanaf augustus 2019 bezig om mijn geld terug te krijgen.
Ik zal mijn probleem even uitleggen. In augustus hebben wij een tafel besteld bij voordeeltafels. Deze heb ik betaald met mij creditcard, ik dacht dan ben ik in ieder geval verzekerd. Helaas heb ik die om privé omstandigheden moeten annuleren. Dit wis allemaal prima geregeld en was geen probleem. Wel kreeg ik de mededeling dat ik de finacieen moest regelen met mijn creditcard (Chartback) Dit heb ik gedaan. Ik had het geld keurig na 2 weken terug... Toen begon de ellende >>mij creditcard heeft het bedrag weer afgeschreven van mijn rekening. Na heeeeel veel telefoontjes over en weer (er moet een 23 cijfercode wezen maar niemand kan mij daar aan helpen) werd mij vriendelijk verzocht niet meer te bellen omdat ze het "hiervoor"te druk hebben. Vervolgens ben ik nu 8 maanden bezig met voordeeltafel en Mollie (een tussen bedrijf voor het geld van voordeeltafel) . Ze blijven elkaar de schuld geven reageren inmiddels niet meer op mijn mailtjes. Het geld zit tussen mollie en voordeeltafels maar niemand heeft een oplossing.
(dit is het hele verhaal van 8 maanden in het kort)

Kan iemand mij nog advies geven ben ten einde raad. alvast ontzettend bedankt! Marisca

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Nog geen geld retour van Voordeeltafels

Ongelezen bericht door berndv »

Het is sowieso een rare manier van doen, dat de winkel adviseert om een chargeback te doen, die doe je normaliter niet in het geval van het annuleren van een order. Voordeeltafels had de order bij Mollie moeten annuleren, doordat de order daar niet geannuleerd is, heeft Mollie na de chargeback een nieuw verzoek tot betaling gedaan bij de creditcardmaatschappij.

Maar goed, al die zaken en waar het geld zich dan wel of niet bevindt zijn eigenlijk niet zo heel erg interessant. U had een overeenkomst met voordeeltafels, die heeft u geannuleerd nadat u betaald heeft, dan is er vervolgens maar 1 partij die moet zorgen voor de terugbetaling, en dat is voordeeltafels, en of zij nu wel of niet het geld van hun betaalprovider hebben ontvangen is niet heel erg interessant. Zij zijn verplicht om na annulering te zorgen dat het bedrag binnen 14 dagen bij u terug is. Of zij nu wel of niet het geld van mollie hebben gekregen. De situatie zoals die nu is, komt ook doordat zij hebben geadviseerd om de chargeback te doen. Zij moeten het ook oplossen, om te beginnen door u schadeloos te stellen, en dan kunnen zij vervolgens achter hun geld aan.

Gesloten