LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Toch kleiner tafelblad gekozen, krijg verschil niet terug

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
laura.vendeloo
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jun 2020 10:26

Toch kleiner tafelblad gekozen, krijg verschil niet terug

Ongelezen bericht door laura.vendeloo »

Wij hebben eind januari 2020 een bank, een eettafel en eettafelstoelen gekocht bij Hoogenboezem. De eettafel hadden wij besteld in de maat 180cm. Door onze eigen rekenfout kwamen wij er twee weken en 3 dagen later er achter dat een 160cm tafel beter past. Een wijziging kan binnen twee weken (volgens contract) dus net 3 dagen te laat en niets was meer mogelijk, want de tafel stond al in productie. 19 weken later kregen wij, na onwijs vaak mailen, eindelijk onze meubels binnen. Ze konden ons steeds niets zeggen wanneer de tafel binnen zou komen. Dit was al een week later dan het contractuele termijn van 18 weken. Toen wij de meubels in ontvangst namen zagen wij dat we een 160cm tafel hadden gekregen i.p.v. een 180 cm. Blijkbaar was onze wijziging toch gelukt, alleen zijn wij hier nooit van op de hoogte gebracht en wisten ze hier zelf ook niet vanaf. Heel vreemd verhaal.
Nu komt het: Hoogenboezem wil ons niet het verschil in prijs terug geven van de 180cm tafel t.o.v. de 160 cm tafel. Het argument dat zij ons geven is dat ze dan met een blad over zitten en dit moeten vernietigen waardoor hun hoge kosten hebben. Wel kunnen ze de poten wisselen en onder de 180cm tafel plaatsen. Dit betekend dus dat ze wel de poten kunnen wisselen en onder het juiste blad zetten, maar ons niet het verschil willen terug geven. Zij gaan nooit dat blad vernietigen. Ze gaan gewoon nieuwe poten onder het 180 blad plaatsen en weer opnieuw verkopen. Ons de prijs van een 180cm tafel laten betalen, een 160cm tafel leveren en niet het verschil terug geven is ronduit BELACHELIJK. Ontzettende slechte klantenservice. De grootste oplichters die er zijn. KOOP HIER NOOIT WAT!!!!

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Toch kleiner tafelblad gekozen, krijg verschil niet terug

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Waarom zou Hoogenboezem met een tafelblad blijven zitten als zij het prijsverschil zouden moeten crediteren? En waarom zouden er poten gewisseld moeten worden? En welk tafelblad zou er dan over blijven?

Wat is nu het daadwerkelijke probleem? Wilt u nu toch weer de 180cm hebben zoals oorspronkelijk besteld (dan snap ik de logica met blad wisselen) of wilt u de 160cm houden (maar dan snap ik die constructie niet)?

Ook lees ik nergens iets waaruit blijkt dat u opgelicht bent. Een dergelijke uitspraak zal niet helpen aan een mogelijke oplossing.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Toch kleiner tafelblad gekozen, krijg verschil niet terug

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Bestel nogmaals onder andere naam en kijk wat de prijs doet...
Soms is kleinere maken duurder en meer handwerk.

Een deur van 83 cm is standaard in vele huizen maar die op 82cm breed leveren is extra werk en juist duurder.
Dat kan bij deze tafel ook zo zijn.

En kijk eens naar sportschoenen, kleinkinderen van 9 de Vader en Opa (ik dus) hebben alle 3 andere maat en toch ondanks materiaal verschil dezelfde prijs bij Bristol voor die schoenen!
De reden is dat ondanks minder materiaal de kinderschoentjes moeilijker te naaien zijn en daarom alle gelijke prijs kregen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Toch kleiner tafelblad gekozen, krijg verschil niet terug

Ongelezen bericht door crazyme »

Je hebt dus een tafel besteld van 180, maar na meer dan twee weken bedenk je dat je een andere maat wil hebben : 160. Dat weet de winkel dan uiteindelijk nog te realiseren terwijl dit eigenlijk niet meer kan.

Maar je bent niet blij.

De levertijd liep uit en je wil het prijsverschil terug.

Om eerlijk te zijn nogal een schandalige instelling. Het gaat waarschijnlijk om een paar tientjes, de levertijd is natuurlijk iets uitgelopen omdat u zelf de order heeft gewijzigd na twee weken, dus twee weken uitloop van de levertijd van de tafel is dan niet meer dan logisch. Heeft u enig idee hoeveel administratief werk er komt kijken bij zo’n wijziging ? Die tijd zal ook betaald moeten worden toch ? Of werkt u voor niets ?

Uw manier van reageren zal bij een volgende klant waarschijnlijk er voor zorgen dat de winkel simpelweg zegt : jammer, helaas, besteld is besteld. Ze krijgen toch stank voor dank.

De Gelaarsde Kat
Berichten: 119
Lid geworden op: 12 apr 2020 16:19

Re: Toch kleiner tafelblad gekozen, krijg verschil niet terug

Ongelezen bericht door De Gelaarsde Kat »

U verandert zelf na twee weken van gedachte, en kennelijk weet de winkel het nog voor elkaar te krijgen om de levering nog naar uw wensen aan te passen óók, en krijgt vervolgens stank-voor-dank en een aantijging van oplichting naar het hoofd.

Niet zo heel erg elegant van u, en dat is zacht uitgedrukt, als ik eerlijk ben.

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Toch kleiner tafelblad gekozen, krijg verschil niet terug

Ongelezen bericht door de auditu »

Dikke pluim voor de leverancier om u van dienst te zijn om het door u gewenste te leveren.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Toch kleiner tafelblad gekozen, krijg verschil niet terug

Ongelezen bericht door 16again »

Prijsverschil tussen 1.60 en 1.80 is natuurlijk minimaal.
Je hebt geluk dat deze wijziging zonder meerprijs is uitgevoerd: 1.80 annuleren (tegen 30% aanschafprijs) en 1.60 bestellen was duurder geweest.

Wil je echt vervelend doen, klaag dan dat de geleverde tafel te klein is ;-)

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Toch kleiner tafelblad gekozen, krijg verschil niet terug

Ongelezen bericht door mahadma »

Ons de prijs van een 180cm tafel laten betalen, een 160cm tafel leveren en niet het verschil terug geven is ronduit BELACHELIJK. Ontzettende slechte klantenservice. De grootste oplichters die er zijn. KOOP HIER NOOIT WAT!!!!

Het prijsverschil t.o.v. 160 / 180 zal minimaal zijn, zeker met de TOPservice van veranderen NA de fatale termijn.
Verder zou ik eens googelen wat oplichting is en welk straffen daarop staan.
Dankzij uw negatieve instelling zou ik eerder geneigd zijn om JUIST daar te kopen!

Aygulf
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Toch kleiner tafelblad gekozen, krijg verschil niet terug

Ongelezen bericht door Aygulf »

Word altijd beetje boos als een topic starter meteen begint te schreeuwen (want met hoofdletters schrijven is gelijk aan schreeuwen!) over de grootste oplichters ooit en koop hier nooit. Krijg dan altijd de neiging om daar juist wel te kopen. De firma heeft u fatsoenlijk en coulant behandeld. En dan stampei maken is schandalig. Als een klant zijn zin niet krijgt is de klantenservice meteen "ontzettend slecht"? Als ik de toon van het verhaal lees zal het contact met de klantenservice vanuit uw kant ook wel "ontzettend slecht" geweest zijn met waarschijnlijk geschreeuw en gescheld. Dat weet ik natuurlijk niet zeker maar heb zo mijn vermoedens. .

artilux
Berichten: 103
Lid geworden op: 02 jul 2017 11:55

Re: Toch kleiner tafelblad gekozen, krijg verschil niet terug

Ongelezen bericht door artilux »

T,is toch niet te geloven hoe een ondernemer afgemaakt kan worden.
En dan alleen om dat ze geen vergoeding geven voor een stukje hout.
Die mensen hebben er alles voor gedaan om op je wenken bediend te worden.
Het is maar goed dat bij die grote bedrijven het personeel de boel regelen,en niet de eigenaar .
Als kleine ondernemer moet je dit wel zelf allemaal doen,en daar wordt je gek van.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Toch kleiner tafelblad gekozen, krijg verschil niet terug

Ongelezen bericht door witte angora »

laura.vendeloo schreef:
22 jun 2020 10:28
Een wijziging kan binnen twee weken (volgens contract) dus net 3 dagen te laat en niets was meer mogelijk, want de tafel stond al in productie.
En als je nu die van 180 centimeter had gekregen, was je dan wel blij geweest? Want dat past niet in je kamer, weet je nog?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Toch kleiner tafelblad gekozen, krijg verschil niet terug

Ongelezen bericht door moederslink »

laura.vendeloo schreef:
22 jun 2020 10:28
[...]
Ons de prijs van een 180cm tafel laten betalen, een 160cm tafel leveren en niet het verschil terug geven is ronduit BELACHELIJK. Ontzettende slechte klantenservice. De grootste oplichters die er zijn. KOOP HIER NOOIT WAT!!!!
Het wijzigen van een order is nog best een dingetje hoor en kost ook mankracht.
Het zou niet uw pakkie-an moeten zijn wat ze nu met dat 1.80 m blad gaan doen.
U heeft nu uw 1.60 m tafelblad gekregen.
Dat verschil in prijs zal minimaal zijn dus om nu met schreeuwletters BELACHELIJK EN KOOP HIER NOOIT WAT neer te pennen én ze oplichters noemen gaat mij veel en veel te ver.
Wees nu tevreden en blij en láát het hier verder bij. :idea:

Veldt01
Berichten: 991
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Toch kleiner tafelblad gekozen, krijg verschil niet terug

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Ik had een stuk blad van 20 cm bij TS door de brievenbus geschoven. En dan niet klagen wat dat is precies waar hij om vroeg :mrgreen:
Sommige mensen zijn echt kompleet blind voor hun eigen fouten en eisen van de tegenpartij gewoon perfectie (ik zou ze een bedankje hebben gestuurd).

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Toch kleiner tafelblad gekozen, krijg verschil niet terug

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik vind dit gouden service. Ging het overal maar zo makkelijk. Zo heb ik een nieuw appartement gekocht en dat zou in juli opgeleverd worden. Ik kreeg vandaag te horen dat dit pas eind september zou worden en dus heb ik vandaag vooral dingen uit moeten stellen en vooral heel veel aan de telefoon gehangen. Dan merk je ook wel de verschillen tussen bepaalde bedrijven. Uiteindelijk doen ze allemaal niet zo moeilijk, omdat ik direct opties open had en mee wilde denken, maar de reacties waren nogal verschillend. Je hebt de bedrijven die moeilijk doen en vervolgens precies doen wat je wil, maar je hebt ook bedrijven die heel welwillend lijken, maar uiteindelijk erg moeilijk doen.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Toch kleiner tafelblad gekozen, krijg verschil niet terug

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

zonder kosten in rekening te brengen heeft men voor U de tafel alsnog aangepast NA de gestelde termijn!!!!

Pet af voor dit bedrijf wat mij betreft en UW GEZEVER over de meerprijs van misschien 100 Euro zou ik als ik u was maar snel daar stoppen waar het heel erg donker is!!!!

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Toch kleiner tafelblad gekozen, krijg verschil niet terug

Ongelezen bericht door crazyme »

Ik ben benieuwd wie nog beter zijn afschuw onder woorden kan brengen.....

sake1987

Re: Toch kleiner tafelblad gekozen, krijg verschil niet terug

Ongelezen bericht door sake1987 »

Laura heeft deze klacht gedeponeerd en is nooit meer terug geweest.

Gesloten