LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bankstel kan niet door t raam!

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Oemie
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 feb 2007 20:44

Bankstel kan niet door t raam!

Ongelezen bericht door Oemie »

Ik heb even op het forum rondgesnuffeld, om te kijken of iemand al eens iets heeft meegemaakt wat wij nu meemaken? Maar niets vergelijksbaar tegengekomen.

Het volgende is er aan de hand:
We hebben een bank besteld bij Sanders, levertijd 16 wk, maar hij is na 10 wk al klaar. Wij helemaal blij!! Want we waren toch ingesteld op 16 wk wachten. Vandaag kwam meubelman hem bezorgen. Ze kwamen keurig op tijd! We wonen op de 3e etage van een oud huis in Amsterdam. Een hele smalle trap, dus het plan was om de bank via t raam naar binnen te krijgen. Volgens ons zou dit moeten lukken, immers hebben buren ook bankstellen en die moeten ook op de een of andere manier binnen gekomen zijn. De bezorger heeft het raam opgemeten en constateerd dat de bank er niet doorheen zal passen :( , mijn man vroeg of ze het wel wilden proberen, maar de bezorger vond t risico te groot dat de bank beschadigd zou worden. Kortom, de bank kan ons huis niet in! :( :( :( we konden wel door de grond zakken.
De bezorger vertelde ons dat het vaker voorkomt, en de bank dan terug gaat naar de leverancier, die zal kijken of er een oplossing mogelijk is. Ik weet niet hoe dit af gaat lopen??? Heeft iemand dit ooit ook mee gemaakt?

Anastasia
Berichten: 474
Lid geworden op: 20 jan 2007 15:51

Re: Bankstel kan niet door t raam!

Ongelezen bericht door Anastasia »

Afhankelijk van verpakking mag het soms er langs schuren....
maar meestal is er alleen plastic omheen, en dan kan het niet, soms gaan ze het eerst in dikke Dekkleden verpakken, en dan kun je soms je raam iets beschadigen....

Als het niet past, soms met hoogwerker, zodat het Horizontaal naar binnen kan, maar als je weet dat het lastig is, er zijn ook demonteerbare, dus die in stukken naar binnen gaan.

Het is uw huis, dus de winkel gaat vrijuit, zal het tegen vergoeding meestal terug nemen, en vragen iets anders te nemen, als U iets ter vervanging koopt heeft U minder kosten dan alles terug en niets kopen....

Officieel mogen ze het op de stoep zetten en u bekijkt het maar, dus wees blij dat ze het zo oplossen...

Oemie
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 feb 2007 20:44

Re: Bankstel kan niet door t raam!

Ongelezen bericht door Oemie »

Bedankt voor je reactie, ja zo'n scenario had ik ook al in mijn hoofd. Wij balen er echt verschrikkelijk van, het is echt een bank die we wilden. WAAROM KAN DIE NOU NIET DOOR T RAAM?TRAP! Ik denk zelf ook dat ze het terugnemen en dat daar een vergoeding tegen over moet staan. Ik zit zelf ook nog aan andere oplossingen te denken. Bijv. toch proberen en eventuele schade voor onze rekening nemen, of in het uiterste geval de bank bij familie laten bezorgen en daar opslaan totdat we verhuizen naar een andere woning, wat we over 1,5 / 2 jaar zoiezo van plan zijn. Ik weet me echt geen raad meer. De bezorger had het er zelf over dat in sommige gevallen de leverancier de bank aanpast, bijv door de leuning er af te halen en deze er in het huis zelf er weer op te zetten. De afspraak is dat we door hun gebeld worden over hoe verder, maar ik zit er echt mee in mijn maag en baal echt als een stekker.

roland48
Berichten: 216
Lid geworden op: 16 dec 2006 15:50

Re: Bankstel kan niet door t raam!

Ongelezen bericht door roland48 »

Maar hoe wil je in dat laatste geval je bank over 2 jaar weer meenemen dan?

16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Bankstel kan niet door t raam!

Ongelezen bericht door 16again »

De bezorger heeft het raam opgemeten en constateerd dat de bank er niet doorheen zal passen
Waarom werd het raam pas in die fase opgemeten?

Heb je bij de koop al aangegeven dat aflevering via het raam zou moeten?
Zoja, dan lijkt mij dat de winkel in die fase al had moeten vragen naar de afmetingen..

Oemie
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 feb 2007 20:44

Re: Bankstel kan niet door t raam!

Ongelezen bericht door Oemie »

Roland, ja daar hebben wij ook over nagedacht. Misschien dat we iets kunnen afspreken met de leverancier?? Dat ze het tegen vergoeding weer doen als we gaan verhuizen.

16again: dat zei mijn man dus ook: ik heb in de winkel aangegeven dat hij door t raam moet... dan hadden ze toch moeten vragen.
Moeilijk volgens mij, volgens mij is het de verantwoordelijkheid van de klant. Maar vind het wel jammer dat ze t gewoon niet geprobeerd hebben. Sprak net een collega, ze vertelde dat haar zus het ook heeft meegemaakt en dat de bezorgers het niet wilden proberen. Vervolgens hebben familieleden geholpen en met veel moeite en draaien is t toch gelukt. Misschien dat dit voor ons ook een optie is: toch proberen met eigen risico en als t niet lukt bij familie laten bezorgen en tijdelijk een goedkope/tweedehandse bank halen? Ik hoop dat ik vandaag meer weet.

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: Bankstel kan niet door t raam!

Ongelezen bericht door Fiore »

Zoja, dan lijkt mij dat de winkel in die fase al had moeten vragen naar de afmetingen..
ik heb in de winkel aangegeven dat hij door t raam moet
nou dat lijkt mij niet.. het is toch zeker niet de verantwoordelijkheid van de winkel om na te vragen of iets wel in uw huis past?
Lijkt mij dat je eerst opmeet, en dan pas bestelt, helemaal als je weet dat je in een smal huis woont en het dus niet via de trap gaat lukken..
maar u noemt al verschillende oplossingen, dus er zal wel iets mogelijk zijn.

Oemie
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 feb 2007 20:44

Re: Bankstel kan niet door t raam!

Ongelezen bericht door Oemie »

Mijn man heeft vandaag contact met hun opgenomen. Ze komen zaterdag terug om het op een andere manier te proberen, en zoiezo te proberen wat dat hadden ze niet gedaan. Ik heb trouwens mijn deur gemeten en die is 70 cm en het raam 75 cm, dus als is niet door t raam past past ie ook niet door de deur...

roland48
Berichten: 216
Lid geworden op: 16 dec 2006 15:50

Re: Bankstel kan niet door t raam!

Ongelezen bericht door roland48 »

Dat laatste is niet helemaal waar als de bank op zijn kant door de deur past. Je kunt hem dan nl. (misschien) draaiend om het deurkozijn naar binnen krijgen.

Oemie
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 feb 2007 20:44

Re: Bankstel kan niet door t raam!

Ongelezen bericht door Oemie »

Roland, snap je wat ik bedoel. Hij moet dan gewoon door t raam kunnen passen (hoop ik)... ben in ieder geval erg benieuwd!

En ze komen ook niet zomaar terug denk ik, ze weten de afmetingen, dus heb wel goede hoop!

jbrunier
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 nov 2006 21:11

Re: Bankstel kan niet door t raam!

Ongelezen bericht door jbrunier »

Het is in ieder gaval een goed bedrijf om het nog een keer te proberen, dat maak je ook niet altijd mee.

SannePP
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 feb 2007 16:52

Re: Bankstel kan niet door t raam!

Ongelezen bericht door SannePP »

Ik heb zelf te maken gehad met het zelfde probleem. Wij wonen op een oude bovenwoning en toen wij het bankstel naar boven moesten tillen, bleek het niet door het trapgat te passen omdat deze te smal was. De ramen aan de voorzijde van het huis waren ook allemaal te klein dus moest de bank via het raam aan de achterzijde van het huis naar binnen. We hebben hiervoor de ramen (twee openklapbare kozijnen) eruit moeten halen en als we dan de bank op zijn kant hielden, paste het nét! De bank is wel iets beschadigd, omdat de dekdekens er af gleden, maar dat nemen we op de koop toe.
Als we over een jaar of 2 verhuizen, blijft de bank mooi wel staan hoor, want het is een hels karwei om het voor elkaar te krijgen!!!
Succes ermee!!!

dolphy
Berichten: 104
Lid geworden op: 14 feb 2007 18:58

Re: Bankstel kan niet door t raam!

Ongelezen bericht door dolphy »

Geplaatst op 26 Feb 2007 20:54 door Oemie


--------------------------------------------------------------------------------

Ik heb even op het forum rondgesnuffeld, om te kijken of iemand al eens iets heeft meegemaakt wat wij nu meemaken? Maar niets vergelijksbaar tegengekomen.

Heeft iemand dit ooit ook mee gemaakt?
Iets dergelijks heb ik een aantal jaren geleden meegemaakt met Piet Klerkx (Waalwijk).
Het bankstel kon de draai via de voordeur en de gang niet maken....
Maar gekocht was gekocht en ik moest een heel groot bedrag betalen (een niet misselijk bedrag van de aankoopsom,bankstel was nogal duur!) en had niets....!!!
Kon het slecht op de stoep laten staan!
Veel over dit wezen praten, maar ze wilden niet voor een oplossing zorgen! :evil:

dodo2u
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:13

Re: Bankstel kan niet door t raam!

Ongelezen bericht door dodo2u »

"Past niet door het raam"; dan heb je het misschien over een raam dat geopend kan worden?
Zit daarnaast niet een vast raam met een grotere maat? Het glas eruit laten halen en dan schuif je de bank er zo door. Moesten wij hier ook om ons bed naar binnen te krijgen.

Oemie
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 feb 2007 20:44

Re: Bankstel kan niet door t raam!

Ongelezen bericht door Oemie »

Brunier ja ik vind het ook erg attent van Sanders!! En ze komen zelfs nog op zaterdag terug.

Sanne, oke je geeft me hoop. Ik dacht ook al, ik ben toch niet de enige die dit meemaakt, er zijn vast meer mensen die dit hebben meegemaakt. Bedankt voor het delen van je ervaring.

Dolphy oooh balen!!! Dus je had geen bank en je moest een bedrag betalen.. pfff dubbel op, hebben ze je ook geen aanbod gedaan om een andere bank uit te zoeken? ( ik ben hier zelf ook best bang voor hoor, dat ze zeggen, sorry maar u heeft m besteld, dit had u kunnen weten)

Dodo, nee raam eruit halen heeft geen zin, eerder het hele kozijn ;)

Nou mijn man heeft gisteren weer contact gehad, en er is misschien mogelijk een misverstand. Ze hebben namelijk het raam opgemeten met een rolmeter met twee soorten maten. Waarschijnlijk is er verwarring ontstaan. In ieder geval hebben wij het raam nog een keer opgemeten en dat is 76 cm en de bank is 75 cm breed... krapjes dus, maar met moeite moet het toch lukken... HOOP IK! En ja schade neem ik ook op de koop toe dan, als ie maar binnenkomt!

buitenhuis
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mar 2007 09:26

Re: Bankstel kan niet door t raam!

Ongelezen bericht door buitenhuis »

:oops: ook wij hadden het probleem hebben de bank gelukkig zelf door de kamerdeur kunnen persen want bij aflevering werd hij in de gang gezet met de woorden hij kan niet verder.Nu doet het probleem zich voor dat het leer na twee jaar kapot gaat en de winkelier de bank op onze kosten wil laten maken :lol: maar de bank kan de kamer niet uit dus woord het en nieuw bankstel.Heb zelf het idee dat de meubels gemaakt woorden op de maat van de nieuwe huizen waar de deuren standaard groter zijndus we letten nu nog beter op

dolphy
Berichten: 104
Lid geworden op: 14 feb 2007 18:58

Re: Bankstel kan niet door t raam!

Ongelezen bericht door dolphy »

Dus je had geen bank en je moest een bedrag betalen.. pfff dubbel op, hebben ze je ook geen aanbod gedaan om een andere bank uit te zoeken?
Het betrof zelfs 2 grote banken. Er werd me aangeboden om een (rot) stoeltje uit te zoeken (met bovendien nog een bijbetaling) maar een dergelijk soort stoel vond ik niet mooi.
Er zit trouwens verder NOG een heel verhaal aan vast. Ik moest n.l. heel snel beslissen! (???) En het liep tegen sluitingstijd! Kon daardoor niet meer naar mijn woonplaats om te gaan passen en meten. Die bewuste banken zouden de volgende dag namelijk een paar honderd euro duurder zijn (dit was z.g. een 'aanbieding').
Wat blijkt later....dit was helemaal niet het geval alleen het verhaal van een opdringerige verkoper!

app
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mar 2007 13:40

Re: Bankstel kan niet door t raam!

Ongelezen bericht door app »

Misschien een idee voor sanders , dat hij vooraf de klant informeerd en niet dat je achteraf met een open mond naar een lege kamer blijft kijken, ik vindt het wel belachelijk dat ze het niet eens hebben geprobeerd.
Je kan toch een beschermhoef erom heen zetten ofzo ???
Raar , dat ze niet proberen .

Ik hoop voor je dat het gaat lukken !!!

aad 194
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mar 2007 15:20

Re: Bankstel kan niet door t raam!

Ongelezen bericht door aad 194 »

hallo oemi,wij hebben precies hetzelfde gehad.de grote bank kon er ook niet door.wij wonen in een eengezinswoning.onze oude bank was nog groter,dat lukte wel, maar we konden de linker en de rechter zijkant helemaal indrukken en deze nieuwe bank was hard.de klein bank stond binnen en toen de grote.nou dat ging fout.de stemming sloeg gelijk om. ze werden kattig,we moesten meteen beslissen een glaszetter laten komen(waar haal je die zo gauw vandaan, om 5 uur in de middag) of de bank meenemen en dan zouden we wel horen wanneer we de bank konden verwachten.nu,we hebben voor de glaszetter gekozen,die met heel veel moeite wilde komen.de bank hebben ze in de voortuin aan de straat gezet,ik moest betalen en weg waren. de bank stond helemaal ingepakt,je kon niet zien of er iets mee was.dat bleek dus later wel zo,het leer van een van de zitkussen lubberde er om heen.we zijn nu vandaag nog er mee bezig om dat te laten repareren.het speelt al vanaf juli 2006 en andere grove gebreken. dus kijk het goed na.trouwens het raam er uit halen is een fluitje van een cent.niks beschadigd.moesten wel betalen.
Veel sterkte, mickey

Frans77
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 mar 2007 20:24

Re: Bankstel kan niet door t raam!

Ongelezen bericht door Frans77 »

Ik werk zelf als meubelbezorger en wij komen meestal met een verhuislift in zo'n geval..
Proberen t sowieso altijd
Maar lukt t nie is het meestal in de winkel optelossen door een ander bankstel uit te kiezen..
En is dat ook geen optie dan zitten er annuleringskosten aan vast.
Bij ons staat het namelijk in de leveringsvoorwaarden dat de klant er zelf voor verantwoordelijk is hoe iets binnen komt.
En misschien is t een optie om de verpakking eraf te halen scheelt ook altijd een paar centimeter van piepschuim en karton..
Suc6 ermee

Gesloten