LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beschadigd bankstel

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
loesrooda
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 jan 2016 13:43

Beschadigd bankstel

Ongelezen bericht door loesrooda »

Heb bij seats and sofas een bank gekocht voor 2400 euro.22 December opgehaald thuis alles uit pakken toen zagen we overal beschadigingen.Heb gelijk foto's gemaakt en naar de winkel in Zoeterwoude terug gegaan.Er werd gezegd door de manager ik ga het overleggen met mijn regio manager ik bel u.Maar werd niet terug gebeld dus belde ik zelf.Kreeg te horen dat wij al die beschadigingen tijdens het vervoeren zelf hebben veroorzaakt.Il zei gelijk de vinger naar ons wijzen.De bus was leeg en hebben 3 keer op en af gereden.Nee zei ze er lagen balken in dus u heeft het zelf gedaan.Ik heb toen alle foto'naar hoofdkantoor gestuurd maar die reageerden niet.Heb al zovaak gebeld maar ze doen er niets aan.weer gebeld toen zei de manager we hebben u bus op beveiligings Camara staan ik zei die wil ik zien.Oké ik weer bellen en vroeg ik wil graag de beelden zien nee zei de manager dat is privé dat mag niet ik zei nu opeens niet? Heel vreemd.Ze zei we hebben al zovaak over doet onderwerp gesproken ik wens u een fijne dag en legde haar telefoon neer.Ze had ook gezegd u had het in de winkel moeten na kijken ik zei al dat plastic eraf?we moeten hem nog thuis brengen wie haald alles eraf om te kijken ja dat word altijd gedaan.Ik zei waarom heb jij ons daar niet op gewezen want normaal haal je plastic en karton er thuis pas van af.Ik heb zoivaak gebeld dat ik iemand wil spreken die boven die manager is,nee zei zij dat zal nooit gebeuren het gaat via mij belachelijk.Ondanks alle foto's en bellen word er niets aan gedaan.Helpt u mij aub want ik weet het niet meer.
Hartelijk Dank
Loes Rooda [telefoonnummer verwijderd]

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Beschadigd bankstel

Ongelezen bericht door crazyme »

Zoek maar op Seats en Sofa's en ik denk dat u zich verder de moeite kunt besparen.

loesrooda
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 jan 2016 13:43

Re: Beschadigd bankstel

Ongelezen bericht door loesrooda »

Hoezo denkt u dat ik er verder niks aan moet doen?

loesrooda
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 jan 2016 13:43

Re: Beschadigd bankstel

Ongelezen bericht door loesrooda »

Zou u er niks aan gedaan hebben als u een beschadigde bank zou krijgen?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Beschadigd bankstel

Ongelezen bericht door crazyme »

De enige manier is een rechtzaak starten. Voor andere middelen is het bedrijf ongevoelig.

Overigens bestaat natuurlijk ook nog steeds de kans dat u de schade zelf heeft veroorzaakt tijdens het vervoer of naar binnen brengen van de meubels. Die claim kunt u moeilijk weerleggen en dat maakt uw positie zwakker.

loesrooda
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 jan 2016 13:43

Re: Beschadigd bankstel

Ongelezen bericht door loesrooda »

Ook u schrijft misschien zelf gedaan tijdens vervoeren wat denkt u zo een dure bank nou geloof mij al die beschadigingen komen niet door het vervoer.Seats and sofas zouden de beelden laten zien waar de bus op staat om te bewijzen dat er balken in de bus lagen.Ze kwamen zelf met dat voorstel nu vroeg ik ik wilde die beelden ,zien want dat is mijn bewijs en nu krijg ik ze opeens niet te zien nou daar zit een luchtje aan.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Beschadigd bankstel

Ongelezen bericht door crazyme »

Nee, inderdaad. Dure banken kunnen natuurlijk helemaal niet door onervaren consumenten beschadigd raken tijdens het vervoer. Stom van mij.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Beschadigd bankstel

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Dan hoop ik dat u een rechtsbijstandsverzekering heeft, want dan kunt u via hen een advocaat krijgen. Anders zult u er zelf een in de arm moeten nemen en als u niet keihard kunt bewijzen dat de bank beschadigd was voor het vervoer wint u niet en zit u met een kapotte bank en een hoge rekening voor de advocaat. Met camerabeelden van een lege bus bent u er niet, dan kan een bank nog beschadigen. Was het plastic heel? En het karton? Want als dat allebei intact was en de bank niet, is het al minder aannemelijk dat de bank tijdens het vervoer is beschadigd. Dus als u het onbeschadigde plastic en karton (naast het beschadigen van het openknippen natuurlijk) staat u al iets sterker. Maar dit klinkt als een gevalletje "hij zegt/zij zegt" en dat kan een harde dobber worden.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Beschadigd bankstel

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dit is een beetje een brei aan tekst. U begint met dat de bank in de winkel hebt opgehaald. Nadat u thuis de verpakking had verwijderd heeft u schade geconstateerd. Daarop heeft u gecorrespondeerd maar de winkel geeft niet thuis.

Deze zaak is redelijk eenvoudig. U stelt gewoon dat u een ondeugdelijk product heeft gekregen en dit bij thuiskomst heeft geconstateerd na het verwijderen van de verpakking. Het verweer van de verkoper dat u het product maar in de winkel had moeten onderzoeken is onzin. De bewijslast ligt in deze bij de verkoper. Zij zullen aannemelijk moeten maken dat de bank in de winkel schade vrij was.

U heeft een paar opties. De eerste is dat u een brief stuurt waarin u aangeeft de overeenkomst te ontbinden, omdat de verkoper u een ondeugdelijk product heeft geleverd en niet adequaat op uw klachten heeft gereageerd. Maar u kunt natuurlijk ook nakoming eisen.

Daarnaast kunt u nadenken over de vraag of u een incassobureau in de arm wilt nemen of naar de rechter gaat. De geschillencommissie is misschien ook een optie. Hierboven wordt geopperd dat u een advocaat nodig heeft als u naar de rechter wilt, maar dat is onjuist. Als u naar de rechter wilt dan lijkt het mij verstandig om de dagvaarding te laten op stellen door een jurist. De kosten daarvan zult u waarschijnlijk maar gedeeltelijk terug krijgen als u wint. Dit hangt af van de hoofdsom en de arbeidsuren die nodig zijn om een dagvaarding te schrijven.
crazyme schreef:Overigens bestaat natuurlijk ook nog steeds de kans dat u de schade zelf heeft veroorzaakt tijdens het vervoer of naar binnen brengen van de meubels. Die claim kunt u moeilijk weerleggen en dat maakt uw positie zwakker.
De verkoper kan zoveel roepen.

Meester M
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jan 2016 18:02

Re: Beschadigd bankstel

Ongelezen bericht door Meester M »

Ik zou het advies van alfatrion ter harte nemen , alleen dan" zult u uw recht kunnen halen wat betreft het beschadigde bankstel.
U bent echt niet de enige die door Seats & Sofa benadeeld is.

loesrooda
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 jan 2016 13:43

Re: Beschadigd bankstel

Ongelezen bericht door loesrooda »

Alfatrion heb even een vraagje aan jou.Ik kan toch nu geen brief sturen en zeggen dat ik nu de overeenkomst wil ontbinden.Want ik heb de bank thuis wil je mij hier even wat meer over vertellen ik zou daar heel blij mee zijn.Ik weet niet hoe ik dat nu moet doen.
Hartelijk dank alvast.

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Beschadigd bankstel

Ongelezen bericht door tijger1 »

Ik begrijp werkelijk niet dat er nog iemand bij Seats en Sofa wat koopt. Het internet staat vol met klachten over dat bedrijf. En helaas terechte.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Beschadigd bankstel

Ongelezen bericht door alfatrion »

loesrooda schreef:Ik kan toch nu geen brief sturen en zeggen dat ik nu de overeenkomst wil ontbinden.Want ik heb de bank thuis wil je mij hier even wat meer over vertellen ik zou daar heel blij mee zijn.
Ontbinding heeft als gevolg dat de prestatie ongedaan gemaakt moet worden. Zij moeten u het geld terug betalen en u moet de bank terug brengen. Ontbinding kan wanneer herstel of vervanging onmogelijk zijn of niet zonder ernstige overlast of niet binnen een redelijke termijn zijn uitgevoerd.

Ik raad u overigens aan om gebruik te maken van alinea's en regels te scheiden door middel van een spatie.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Beschadigd bankstel

Ongelezen bericht door olaf79 »

loesrooda schreef:Alfatrion heb even een vraagje aan jou.Ik kan toch nu geen brief sturen en zeggen dat ik nu de overeenkomst wil ontbinden.Want ik heb de bank thuis wil je mij hier even wat meer over vertellen ik zou daar heel blij mee zijn.Ik weet niet hoe ik dat nu moet doen.
Hartelijk dank alvast.
Dat de bank al thuis staat doet niet ter zake. Het product is niet geleverd zoals jij mocht verwachten en daarmee krijg jij het recht de koop ongedaan te maken.

riddert
Berichten: 2131
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Beschadigd bankstel

Ongelezen bericht door riddert »

olaf79 schreef:
loesrooda schreef:Alfatrion heb even een vraagje aan jou.Ik kan toch nu geen brief sturen en zeggen dat ik nu de overeenkomst wil ontbinden.Want ik heb de bank thuis wil je mij hier even wat meer over vertellen ik zou daar heel blij mee zijn.Ik weet niet hoe ik dat nu moet doen.
Hartelijk dank alvast.
Dat de bank al thuis staat doet niet ter zake. Het product is niet geleverd zoals jij mocht verwachten en daarmee krijg jij het recht de koop ongedaan te maken.
Ik ga ervan uit dat er getekend is door koper dat de af te halen goederen in orde zijn bevonden. Vervolgens is de hele handel betaald en ingeladen.
Dat de koper nalaat om de waren te controleren op beschadigingen voor het afrekenen en transporteren, dat kun je winkelier (zelfs als dat Seats and Sofas is) toch niet aanrekenen?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Beschadigd bankstel

Ongelezen bericht door moederslink »

@ riddert:
er valt niks te controleren als alles nog goed verpakt in plastic en karton zit, mits dat ook al zichtbaar was beschadigd. ( dan had ik het sowieso niet meer meegenomen!)
En het in de winkel verwijderen om te kijken of alles in orde is is ook niet handig als er nog vervoerd moet worden
alfatrion schreef: Ontbinding heeft als gevolg dat de prestatie ongedaan gemaakt moet worden. Zij moeten u het geld terug betalen en u moet de bank terug brengen. Ontbinding kan wanneer herstel of vervanging onmogelijk zijn of niet zonder ernstige overlast of niet binnen een redelijke termijn zijn uitgevoerd.
Ik denk dat dit, wat alfatrion zegt , i.d.d de enige optie is, maar de bank staat nu alweer 1 maand bij u thuis, dus een snelle actie is nu wel aan te bevelen.. :x
€ 2400 is ook geen kattenpies tenslotte :(

loesrooda
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 jan 2016 13:43

Re: Beschadigd bankstel

Ongelezen bericht door loesrooda »

Ik wil jullie bedanken voor de goede raad.Ik ga er zeker wat mee doen.

Gesloten