Blossom Wonen wil contante betaling bij bezorging

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
WeerIemandanders
Berichten: 287
Lid geworden op: 09 mei 2023 14:01

Re: Blossom Wonen wil contante betaling bij bezorging

Ongelezen bericht door WeerIemandanders »

crazyme schreef:
27 nov 2023 18:29
Naast de cookies zou ik mij meer zorgen maken over de reviews…. 2,5 bij Google.

Met zoveel contant geld in vergelijking met andere meubelzaken denk ik dat de fiod binnenkort wel een keer een boekenonderzoek gaat doen. En de bank zal ook wel vragen stellen.
Waarom? Een supermarkt, drogist of boekhandel of sigarenwinkel of kleding /schoenenwinkels of speelgoedwinkels hebben toch ook veel contant geld? Dat is toegestaan.

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Blossom Wonen wil contante betaling bij bezorging

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

WeerIemandanders schreef:
27 nov 2023 20:57
crazyme schreef:
27 nov 2023 18:29
Naast de cookies zou ik mij meer zorgen maken over de reviews…. 2,5 bij Google.

Met zoveel contant geld in vergelijking met andere meubelzaken denk ik dat de fiod binnenkort wel een keer een boekenonderzoek gaat doen. En de bank zal ook wel vragen stellen.
Waarom? Een supermarkt, drogist of boekhandel of sigarenwinkel of kleding /schoenenwinkels of speelgoedwinkels hebben toch ook veel contant geld? Dat is toegestaan.
Ten 1e gaat het bij dergelijke winkels om veel kleinere bedragen. Ten 2e betaalt de grote meerderheid allang niet meer met cashgeld.

Ik vind het erg vreemd dat een meubelzaak uitsluitend met cashgeld betaald wil worden. Aan het einde vd bezorgdag zit de binnenzak van zo'n bezorger aardig vol. Ik kan geen enkele zinnige reden bedenken waarom ze niet met een mobiel pinapparaat werken.

WeerIemandanders
Berichten: 287
Lid geworden op: 09 mei 2023 14:01

Re: Blossom Wonen wil contante betaling bij bezorging

Ongelezen bericht door WeerIemandanders »

ZeerPrivé schreef:
27 nov 2023 21:02
WeerIemandanders schreef:
27 nov 2023 20:57
crazyme schreef:
27 nov 2023 18:29
Naast de cookies zou ik mij meer zorgen maken over de reviews…. 2,5 bij Google.

Met zoveel contant geld in vergelijking met andere meubelzaken denk ik dat de fiod binnenkort wel een keer een boekenonderzoek gaat doen. En de bank zal ook wel vragen stellen.
Waarom? Een supermarkt, drogist of boekhandel of sigarenwinkel of kleding /schoenenwinkels of speelgoedwinkels hebben toch ook veel contant geld? Dat is toegestaan.
Ten 1e gaat het bij dergelijke winkels om veel kleinere bedragen. Ten 2e betaalt de grote meerderheid allang niet meer met cashgeld.

Ik vind het erg vreemd dat een meubelzaak uitsluitend met cashgeld betaald wil worden. Aan het einde vd bezorgdag zit de binnenzak van zo'n bezorger aardig vol. Ik kan geen enkele zinnige reden bedenken waarom ze niet met een mobiel pinapparaat werken.
Ik zie op internet meerdere meubelbezorgers die aangeven dat je ook contant mag betalen maar dan wel gepast en van tevoren aangeven (pin of contant of vooraf overboeken).
Het is een risico voor de bezorger maar niet illegaal.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Blossom Wonen wil contante betaling bij bezorging

Ongelezen bericht door Moneyman »

ZeerPrivé schreef:
27 nov 2023 21:02
Aan het einde vd bezorgdag zit de binnenzak van zo'n bezorger aardig vol.
Natuurlijk niet. Er zit gewoon een niet door de bezorger te openen kluis in de auto.

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Blossom Wonen wil contante betaling bij bezorging

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Moneyman schreef:
27 nov 2023 21:59
ZeerPrivé schreef:
27 nov 2023 21:02
Aan het einde vd bezorgdag zit de binnenzak van zo'n bezorger aardig vol.
Natuurlijk niet. Er zit gewoon een niet door de bezorger te openen kluis in de auto.
Bij wijze van, MM, bij wijze van. Totaal niet relevant verder.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Blossom Wonen wil contante betaling bij bezorging

Ongelezen bericht door Nijogeth »

ZeerPrivé schreef:
27 nov 2023 21:02
Ik kan geen enkele zinnige reden bedenken waarom ze niet met een mobiel pinapparaat werken.
Wat is zinnig? Ik ken genoeg mensen hier in de buurt die je cash moet betalen. Ook al zijn ze bedrijven. De schilder vertrekt ook niet voordat ie zijn geld heeft en die heeft ook geen pinautomaat bij zich, om maar wat dingen te noemen. Voor veel mensen is het prima zo en die zien de noodzaak niet van een pinautomaat meenemen.

En cash geld is natuurlijk makkelijker in de zak te houden om wat af te romen dat niet naar de belastingdienst hoeft. En groot gelijk hebben ze, als je het mij vraagt.

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Blossom Wonen wil contante betaling bij bezorging

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Van die kast zal een factuur zijn, dus niets afromen.

Maar het lijkt wel of men bang is van cash geld.

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Blossom Wonen wil contante betaling bij bezorging

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
27 nov 2023 23:19
Van die kast zal een factuur zijn, dus niets afromen.

Maar het lijkt wel of men bang is van cash geld.
Ja, het is natuurlijk volkomen logisch om eerst geld te gaan pinnen om de volgende dag je meubels cash te betalen. Lijkt mij dan eerder sprake te zijn van angst om per pin je aankopen te betalen.

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Blossom Wonen wil contante betaling bij bezorging

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Nijogeth schreef:
27 nov 2023 22:42
ZeerPrivé schreef:
27 nov 2023 21:02
Ik kan geen enkele zinnige reden bedenken waarom ze niet met een mobiel pinapparaat werken.
Wat is zinnig? Ik ken genoeg mensen hier in de buurt die je cash moet betalen. Ook al zijn ze bedrijven. De schilder vertrekt ook niet voordat ie zijn geld heeft en die heeft ook geen pinautomaat bij zich, om maar wat dingen te noemen. Voor veel mensen is het prima zo en die zien de noodzaak niet van een pinautomaat meenemen.

En cash geld is natuurlijk makkelijker in de zak te houden om wat af te romen dat niet naar de belastingdienst hoeft. En groot gelijk hebben ze, als je het mij vraagt.
Je kunt klusjesmannen toch niet vergelijken met een meubelshop? Ik heb hier de voorbije jaren ook allerlei klussers over de vloer gehad, wilden ook allemaal cash betaald worden en ja, dan begrijp ik echt de reden daarvan wel. Maar ik heb nog nooit meubels gekocht waarbij ik verplicht werd contant te betalen.

Thijs124
Berichten: 681
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Blossom Wonen wil contante betaling bij bezorging

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Ik heb wel meubels contant betaald bij bezorging. Ik kon kiezen, het geld moest een dag eerder op hun rekening staan of contant bij aflevering. Het was dan wel een hele grote maar Belgische meubelzaak.

Een Wiskunde Student
Berichten: 217
Lid geworden op: 25 nov 2023 10:56

Re: Blossom Wonen wil contante betaling bij bezorging

Ongelezen bericht door Een Wiskunde Student »

Thijs124 schreef:
28 nov 2023 00:00
Ik heb wel meubels contant betaald bij bezorging. Ik kon kiezen, het geld moest een dag eerder op hun rekening staan of contant bij aflevering. Het was dan wel een hele grote maar Belgische meubelzaak.
En heb je het volledige bedrag al contant betaald toen de meubels nog ingepakt in de vrachtwagen stonden, of heb je ze eerst de meubels laten uitpakken en eventueel monteren en pas het restant betaald toen alles onbeschadigd en goed gemonteerd was ?

Thijs124
Berichten: 681
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Blossom Wonen wil contante betaling bij bezorging

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Er was een aanbetaling van 20% in de winkel van Heylen in Peer.
Ik heb het restant betaald toen ze onbeschadigd op zijn plek stonden. Maar ze hadden me wel in de winkel verteld dat er in NL niet gepind kon worden bij de bezorger. Ze hebben daar bankcontact.
Ik heb ook een keer de nieuwe kunststof ramen cash betaald.
Dat was dan een Duits bedrijf. 10% aanbetaling en na montage en oplevering het restant contant door de directeur bij mij thuis opgehaald. Handtekening voor ontvangst dan is alles prima.

doemaarwat
Berichten: 24
Lid geworden op: 31 okt 2010 11:22

Re: Blossom Wonen wil contante betaling bij bezorging

Ongelezen bericht door doemaarwat »

Wees blij dat je contant kan betalen. Bij sommige bedrijven mag dat zelfs niet meer. Dat is pas de omgedraaide wereld. Hier bent u zelf de schuldige door zaakjes niet op orde te hebben. Allereerst door niet op tijd gepind te hebben en het bedrijf onnodig te moeten laten wachten. En ten tweede door vooraf niet gevraagd te hebben of het mogelijk is om te pinnen. Het bedrijf valt niks te verwijten en ik zou graag bij hun iets kopen vanwege mogelijkheid om contant te betalen. Eigenlijk moet er een oproep van het bedrijf hier staan wat ze kunnen doen tegen mensen die onterecht hun goede naam bederven.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Blossom Wonen wil contante betaling bij bezorging

Ongelezen bericht door rwolters »

Moneyman schreef:
27 nov 2023 21:59
ZeerPrivé schreef:
27 nov 2023 21:02
Aan het einde vd bezorgdag zit de binnenzak van zo'n bezorger aardig vol.
Natuurlijk niet. Er zit gewoon een niet door de bezorger te openen kluis in de auto.
Als er genoeg te halen valt is dat geen belemmering voor overvallers. Alles kan kapot en open.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Blossom Wonen wil contante betaling bij bezorging

Ongelezen bericht door alfatrion »

De vraag is: met welk betaalmiddel moet er worden betaald, als er niets is afgesproken over het betaalmiddel?

Is de verkoper dan verplicht om een mobiel pinautomaat te hebben? Nee.

Is de verkoper verplicht om contantgeld aan te nemen? Ja.

Is de verkoper verplicht om een cheque aan te nemen? Ja, dunkt me, maar die worden niet meer uitgegeven.

Ter plekke overmaken is ook een optie.

peter17111962
Berichten: 580
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Blossom Wonen wil contante betaling bij bezorging

Ongelezen bericht door peter17111962 »

"ter plekke overmaken is ook een optie."
Dat gaat niet werken voor die grote groep mensen die niet doet aan internetbankieren.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Blossom Wonen wil contante betaling bij bezorging

Ongelezen bericht door Moneyman »

peter17111962 schreef:
04 dec 2023 07:59
"ter plekke overmaken is ook een optie."
Dat gaat niet werken voor die grote groep mensen die niet doet aan internetbankieren.
Zo groot is die groep niet: ruim 9 op de 10 mensen bankiert gewoon online. En het overgrote deel van degenen die dat niet doen, zal ook geen meubelen bestellen.

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Blossom Wonen wil contante betaling bij bezorging

Ongelezen bericht door witte angora »

peter17111962 schreef:
04 dec 2023 07:59
"ter plekke overmaken is ook een optie."
Dat gaat niet werken voor die grote groep mensen die niet doet aan internetbankieren.
Denk je niet dat juist die groep het geld contant heeft liggen?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Blossom Wonen wil contante betaling bij bezorging

Ongelezen bericht door crazyme »

Ter plekke overmaken is ook geen optie voor mensen die wel aan internetbankieren doen omdat aan de kant van de ontvanger de betaling geverifieerd moet worden. En de boekhouder is ook wel eens een dagje vrij… een zogenaamd betaalbewijs laten zien aan de bezorgers is ook geen optie, die zijn zo eenvoudig na te maken.

peter17111962
Berichten: 580
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Blossom Wonen wil contante betaling bij bezorging

Ongelezen bericht door peter17111962 »

witte angora schreef:
04 dec 2023 08:47
peter17111962 schreef:
04 dec 2023 07:59
"ter plekke overmaken is ook een optie."
Dat gaat niet werken voor die grote groep mensen die niet doet aan internetbankieren.
Denk je niet dat juist die groep het geld contant heeft liggen?
Ik behoor ook tot die volgens sommige personen "zeer kleine" groep die niet doen aan internetbankieren
en kopen via internet. En nee ik heb nooit meer contanten in huis dan ongeveer E 200,- aan papiergeld en een
handjevol muntgeld.Ik betaal vrijwel alles met mijn pinpas, alleen mijn kapper en op de clubavonden van een
vereniging daar betaal ik nog contant, omdat die geen pin kastje hebben.

Plaats reactie