Blossom Wonen wil contante betaling bij bezorging

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Kadir50
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 nov 2023 18:13

Blossom Wonen wil contante betaling bij bezorging

Ongelezen bericht door Kadir50 »

Ik zou vandaag zondag 26-11-2023 mijn kledingkast moeten bezorgd krijgen. In de winkel was er een aanbetaling van 50% gedaan, dus restant zou betaald moeten worden aan bij levering, helemaal niets besproken over dat het contant moest zijn.
Vervolgens komen 2 heren aan de deur en wordt ik direct gevraagd om te betalen, want dat zijn de regels bij hun. Ik wilde pinnen maar dat kon niet en moest contant, dus ik kwam met de oplossing dan maak ik het over op de rekening van de zaak. NEE MENEER HET MOET CONTANT, dus vanuit de zaak werd er een opdracht gegeven aan de bezorgers jongens jullie kunnen nu gaan en kunnen later terugkomen op de dag want dan zou ik in de tussentijd het geld kunnen gaan pinnen. Uiteindelijk afgesproken dat de jongens weer weg moesten en dus amper de gelegenheid werd gesteld dat ik mijn geld kon gaan pinnen want ow jee de bezorgers moesten dan 5 minuten wachten en dat kon absoluut niet want de drukte was heel erg.

Vervolgens wordt ik om net iets voor 17:00 uur gebeld, meneer sorry de levering gaat vandaag niet plaats vinden het is uw eigen schuld dus u moet maar 2 weken wachten voor de volgende bezorg datum. Ik had in alle vertrouwen mijn eigen kast gesloopt en het huis uit gezet want ik moest dat zelf regelen (welke enigzins wel begrijpelijk is) maar dat mij eerst wordt beloofd ze komen later op de dag en daarna wordt gezegd jammer ze komen helemaal niet dus je moet 2 weken wachten, KOM OP toch.

Uiteraard zei ik toen weet je wat doe mij dan mijn aanbetaling restitueren, toen werd er gedreigd is goed dat kan en mag maar dan mag je je aanbetaling vergeten want dat staat op de overeenkomst.

Mensen wees gewaarschuwd NEVER NOOIT een product aankopen hier. En doe je dat wel, maak je borst maar nat voor een chaotische wijze van product levering en bezorging. Ik kom tenminste hier NOOIT MEER TERUG, nu MOET ik zonder kast met al mijn kleding en spullen buiten in me kamer 2 weken lang zien te overleven.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Blossom Wonen wil contante betaling bij bezorging

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Staat er iets in de overeenkomst hoe er betaald moet worden?

Lowieze
Berichten: 6607
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Blossom Wonen wil contante betaling bij bezorging

Ongelezen bericht door Lowieze »

Nergens Algemene Voorwaarden, iets over bezorging of retournering te vinden, dan zou het voor mij al ophouden om hier iets te kopen.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Blossom Wonen wil contante betaling bij bezorging

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Doet mij denken aan de categorie: Woonsquare, setas en sofas en het vroegere populiers.
Wat een prutsers.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Blossom Wonen wil contante betaling bij bezorging

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Tegenwoordig heeft elk modern bedrijf een pinautomaat.

Nergens in de wetgeving staat dat het bedrijf verplicht is om pinbetalingen te accepteren.

Wel mag u verwachten als u contact betaald, dat u de mogelijkheid hebt om eerst uw bestelling te controleren. Tevens mag u een bewijs van betaling verwachten.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Blossom Wonen wil contante betaling bij bezorging

Ongelezen bericht door 16again »

Seinhuis schreef:
27 nov 2023 12:31
Nergens in de wetgeving staat dat het bedrijf verplicht is om pinbetalingen te accepteren.
maar het is wel heel gebruikelijk. Dan wordt de chauffeur tenminste geen geldloper, met alle risicos van dien

Als bij de verkoop de betaalwijze niet is vastgelegd, kan dat natuurlijk niet achteraf afgedwongen worden

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Blossom Wonen wil contante betaling bij bezorging

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Lowieze schreef:
27 nov 2023 11:08
Nergens Algemene Voorwaarden, iets over bezorging of retournering te vinden, dan zou het voor mij al ophouden om hier iets te kopen.
De website stelt ook:
Deze website maakt gebruik van cookies. Door deze site te blijven gebruiken, accepteert u ons gebruik van cookies.
Er is geen mogelijkheid om de cookies te weigeren.

Lijkt me eerlijk gezegd niet helemaal conform de Europese regelgeving.

Thijs124
Berichten: 680
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Blossom Wonen wil contante betaling bij bezorging

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Het heeft niks met cookies of website te maken.
Er is in de winkel gekocht dus het ligt aan de mondelinge afspraak of wat eventueel op de bon, rekening staat.

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Blossom Wonen wil contante betaling bij bezorging

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Thijs124 schreef:
27 nov 2023 13:27
Het heeft niks met cookies of website te maken.
Er is in de winkel gekocht dus het ligt aan de mondelinge afspraak of wat eventueel op de bon, rekening staat.
Geloof niet dat je me begrijpt. Een winkel die zich niet aan regelgeving m.b.t. het gebruik van cookies houdt, vind ik persoonlijk niet betrouwbaar. Want als de winkelier zich niets van die regels aantrekt, hoe weet ik dan dat de winkelier zich wel aan andere regels houdt?

Als je problemen met aankopen wil vermijden, dan is het altijd aan te raden even onderzoek te doen naar de verkoper en te kijken of je rode vlaggen ziet.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Blossom Wonen wil contante betaling bij bezorging

Ongelezen bericht door gosewijn »

Wat heeft de winkelier verkeerd gedaan ,niets . Ts heeft iets verkeerd gedaan heeft vergeten om te vragen of hij kon pinnen.

Thijs124
Berichten: 680
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Blossom Wonen wil contante betaling bij bezorging

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Ik ga ook niet voordat ik naar een winkel ga controleren of er cookies nodig zijn op een eventuele website.
Wel zou ik tijdens de aankoop gevraagd hebben hoe ik kan betalen.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Blossom Wonen wil contante betaling bij bezorging

Ongelezen bericht door 16again »

gosewijn schreef:
27 nov 2023 17:16
Wat heeft de winkelier verkeerd gedaan ,niets . Ts heeft iets verkeerd gedaan heeft vergeten om te vragen of hij kon pinnen.
Als er iemand iets te verwijten valt is het de verkopende partij.
Daar ligt de verantwoording om een duidelijke overeenkomst op te stellen.
Pinnen lijkt me de meest gebruikte methode, als dat niet kan, dient dat vooraf gemeld te worden

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Blossom Wonen wil contante betaling bij bezorging

Ongelezen bericht door Nijogeth »

16again schreef:
27 nov 2023 18:14
gosewijn schreef:
27 nov 2023 17:16
Wat heeft de winkelier verkeerd gedaan ,niets . Ts heeft iets verkeerd gedaan heeft vergeten om te vragen of hij kon pinnen.
Als er iemand iets te verwijten valt is het de verkopende partij.
Daar ligt de verantwoording om een duidelijke overeenkomst op te stellen.
Pinnen lijkt me de meest gebruikte methode, als dat niet kan, dient dat vooraf gemeld te worden
Nou, dat valt toch best tegen. De man die hier PVC kwam leggen, die wilde het ook cash. De aanbetaling was schijnbaar voor het materiaal, want het bedrijf gebruikte een ander bedrijf om te leggen en die kregen dan de rest van het bedrag mee. Geen probleem, ik had het van tevoren even gevraagd, want dan wist ik waar ik aan toe was.

En aangezien het een hele fijne man was, heb ik zelf geholpen waar het kon en ben ik tussen de middag ergens broodjes voor ons gaan halen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Blossom Wonen wil contante betaling bij bezorging

Ongelezen bericht door crazyme »

Naast de cookies zou ik mij meer zorgen maken over de reviews…. 2,5 bij Google.

Met zoveel contant geld in vergelijking met andere meubelzaken denk ik dat de fiod binnenkort wel een keer een boekenonderzoek gaat doen. En de bank zal ook wel vragen stellen.

Erthanax
Berichten: 9697
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Blossom Wonen wil contante betaling bij bezorging

Ongelezen bericht door Erthanax »

Van een woninginrichter kreeg ik, toen hij klaar was, de factuur voor het afgesproken bedrag en een tikkie om direct te kunnen betalen. Ik vond dat handiger en veiliger dan contant.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Blossom Wonen wil contante betaling bij bezorging

Ongelezen bericht door Lady1234 »

crazyme schreef:
27 nov 2023 18:29
Naast de cookies zou ik mij meer zorgen maken over de reviews…. 2,5 bij Google.

Met zoveel contant geld in vergelijking met andere meubelzaken denk ik dat de fiod binnenkort wel een keer een boekenonderzoek gaat doen. En de bank zal ook wel vragen stellen.

Blijkbaar weet u wat die kast kostte. En kan je dan bij andere meubelzaken niet contant betalen?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Blossom Wonen wil contante betaling bij bezorging

Ongelezen bericht door crazyme »

Lady1234 schreef:
27 nov 2023 19:51
crazyme schreef:
27 nov 2023 18:29
Naast de cookies zou ik mij meer zorgen maken over de reviews…. 2,5 bij Google.

Met zoveel contant geld in vergelijking met andere meubelzaken denk ik dat de fiod binnenkort wel een keer een boekenonderzoek gaat doen. En de bank zal ook wel vragen stellen.

Blijkbaar weet u wat die kast kostte. En kan je dan bij andere meubelzaken niet contant betalen?
Ik begrijp dat leveringen altijd contant moeten bij dit bedrijf. Dat is volgens mij het onderwerp van dit topic en wel bijzonder ja.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Blossom Wonen wil contante betaling bij bezorging

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Geld is geld.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Blossom Wonen wil contante betaling bij bezorging

Ongelezen bericht door rwolters »

gosewijn schreef:
27 nov 2023 17:16
Wat heeft de winkelier verkeerd gedaan ,niets . Ts heeft iets verkeerd gedaan heeft vergeten om te vragen of hij kon pinnen.
Dat was 10 jaar geleden misschien nog een argument maar de laatste jaren al lang niet meer natuurlijk. Een pin-apparaat kost werkelijk zo goed als niets meer. Een medewerker die wordt overvallen is veel duurder.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Blossom Wonen wil contante betaling bij bezorging

Ongelezen bericht door crazyme »

Lady1234 schreef:
27 nov 2023 20:22
Geld is geld.
Vergeet het maar, contant geld, en zeker grotere bedragen worden door alle instanties, banken en overheid als verdacht gezien voor witwassen of fraude. Bij de rabobank betaal je (als bedrijf) 5 euro per biljet van 200 of 500 euro om te kunnen storten. Dat omdat de bank onderzoek moet doen naar de herkomst van dat geld.

Plaats reactie