LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gestoffeerde stoelen in anders dan besteld leer, wat kan ik

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Gestoffeerde stoelen in anders dan besteld leer, wat kan ik

Ongelezen bericht door crazyme »

Dit verschil slaat helemaal nergens op. Een blind paard kan zien dat dit niet meer gaat bijkleuren. Dit kan niet anders : herstofferen.

Ook is er al een flinke plooi zichtbaar in de zitting. Kun je die gemakkelijk met twee vingers pakken ?

Jannes22
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 jan 2009 16:22

Re: Gestoffeerde stoelen in anders dan besteld leer, wat kan ik

Ongelezen bericht door Jannes22 »

Een heel ander leersoort, sctructuur en kleur. Niet mee akkoord gaan.

Lucienne op het Veld
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 feb 2012 13:39

Re: Gestoffeerde stoelen in anders dan besteld leer, wat kan ik

Ongelezen bericht door Lucienne op het Veld »

Dat klopt Jolijn, de structuur is veel netter en gladder, terwijl het onze bedoeling was om 'stoer' leer te krijgen, ook dit hebben we duidelijk vermeldt bij het uitzoeken van de leerstaal. Ik word er zelf ook een beetje "buffalo" van...

Lucienne op het Veld
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 feb 2012 13:39

Re: Gestoffeerde stoelen in anders dan besteld leer, wat kan ik

Ongelezen bericht door Lucienne op het Veld »

crazyme schreef:Dit verschil slaat helemaal nergens op. Een blind paard kan zien dat dit niet meer gaat bijkleuren. Dit kan niet anders : herstofferen.

Ook is er al een flinke plooi zichtbaar in de zitting. Kun je die gemakkelijk met twee vingers pakken ?
Er zit idd ook een plooi (niet met 2 vingers te pakken), hier stoor ik me niet echt aan en waarschijnlijk moet de stoffering ook iets ruim zijn omdat het relaxfauteuils betreft. Als de stoelen 'uitklappen', staat het leer strak.
Ik ben eigenlijk van plan om morgen eens na te vragen bij de leerleverancier of hun voor mij na willen kijken of de stoffeerder in die betreffende weken Bonanza Pine huiden heeft besteld. De stoelen zijn namelijk in een tijdsbestek van 2 weken opgehaald en gestoffeerd retour gebracht. Wie weet heeft de stoffeerder gewoon leer gebruikt wat hij nog had liggen en in de richting kwam van onze bestelling...

MAXIEM

Re: Gestoffeerde stoelen in anders dan besteld leer, wat kan ik

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Lucienne op het Veld

Zelfs als je secundair kleurenblind bent is het verschil onacceptabel!

Maxiem.

MAXIEM

Re: Gestoffeerde stoelen in anders dan besteld leer, wat kan ik

Ongelezen bericht door MAXIEM »

crazyme

Ik ga er van uit, dat de stoffeerder niet kleurenblind is. Kleuren onderscheiden behoort per slot bij zijn vak.

Met collegiale groet, Maxiem.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Gestoffeerde stoelen in anders dan besteld leer, wat kan ik

Ongelezen bericht door sjoegel »

De relaxfauteuil is gestoffeerd in Bonanza Pine , vd Indische waterbuffel. Heel mooi leer !

Het staaltje is geen bonanza pine of het heeft 3 jaar vol in de zon gelegen.

Suzanne 326
Berichten: 400
Lid geworden op: 01 sep 2011 10:37

Re: Gestoffeerde stoelen in anders dan besteld leer, wat kan ik

Ongelezen bericht door Suzanne 326 »

Emmy75 schreef:Lijkt me niet waarschijnlijk dat dat nog bij gaat kleuren.
Het gaat inderdaad niet meer bijkleuren daar de stoel met een ander type leer is gestoffeerd. Over smaak valt niet te twisten maar ik vind de combinatie zoals deze nu is een prima combi en wanneer de stoel in de gekozen kleur en soort was gestoffeerd was het verschil minimaal geweest en daardoor juist heel erg storend, m.a.w. ik wou wel de dezelfde maar kon deze niet vinden.

Wanneer u echt niet kunt leveren met het geleverde zal de stoel opnieuw gestoffeerd moeten worden, persoonlijk zou ik voor een goede korting gaan, denk aan 30%

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Gestoffeerde stoelen in anders dan besteld leer, wat kan ik

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Suzanne 326 schreef:
Emmy75 schreef:Lijkt me niet waarschijnlijk dat dat nog bij gaat kleuren.
Het gaat inderdaad niet meer bijkleuren daar de stoel met een ander type leer is gestoffeerd. Over smaak valt niet te twisten maar ik vind de combinatie zoals deze nu is een prima combi en wanneer de stoel in de gekozen kleur en soort was gestoffeerd was het verschil minimaal geweest en daardoor juist heel erg storend, m.a.w. ik wou wel de dezelfde maar kon deze niet vinden.

Wanneer u echt niet kunt leveren met het geleverde zal de stoel opnieuw gestoffeerd moeten worden, persoonlijk zou ik voor een goede korting gaan, denk aan 30%

Daar ben ik het niet met je in eens, TS bestelt een bepaalde kleur en krijgt het niet, het moet de kleur op de kleurenstaal zijn ipv de stoel.
Vind het een behoorlijk kleurverschil.

Dus TS zou volgens jou zelf moeten gaan bij betalen om de stoelen opnieuw te laten stofferen in de goede kleur ?

Suzanne 326
Berichten: 400
Lid geworden op: 01 sep 2011 10:37

Re: Gestoffeerde stoelen in anders dan besteld leer, wat kan ik

Ongelezen bericht door Suzanne 326 »

Chocomelk schreef:
Suzanne 326 schreef:
Emmy75 schreef:Lijkt me niet waarschijnlijk dat dat nog bij gaat kleuren.
Het gaat inderdaad niet meer bijkleuren daar de stoel met een ander type leer is gestoffeerd. Over smaak valt niet te twisten maar ik vind de combinatie zoals deze nu is een prima combi en wanneer de stoel in de gekozen kleur en soort was gestoffeerd was het verschil minimaal geweest en daardoor juist heel erg storend, m.a.w. ik wou wel de dezelfde maar kon deze niet vinden.

Wanneer u echt niet kunt leveren met het geleverde zal de stoel opnieuw gestoffeerd moeten worden, persoonlijk zou ik voor een goede korting gaan, denk aan 30%

Daar ben ik het niet met je in eens, TS bestelt een bepaalde kleur en krijgt het niet, het moet de kleur op de kleurenstaal zijn ipv de stoel.
Vind het een behoorlijk kleurverschil.

Dus TS zou volgens jou zelf moeten gaan bij betalen om de stoelen opnieuw te laten stofferen in de goede kleur ?
TS moet niet bij bijbetalen wanneer de stoel opnieuw gestoffeerd moet worden, wanneer ze wel met deze keuze kan leven moet ze een korting van om en nabij 30% korting vragen.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Gestoffeerde stoelen in anders dan besteld leer, wat kan ik

Ongelezen bericht door sjoegel »

Persoonlijk, vind ik de donkere kleur er beter bij staan. Feit blijft dat het ander leer is.

Suzanne 326
Berichten: 400
Lid geworden op: 01 sep 2011 10:37

Re: Gestoffeerde stoelen in anders dan besteld leer, wat kan ik

Ongelezen bericht door Suzanne 326 »

sjoegel schreef:Persoonlijk, vind ik de donkere kleur er beter bij staan. Feit blijft dat het ander leer is.
We hebben dezelfde smaak, dit had ik ook al waargenomen en zou voor de korting gaan.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Gestoffeerde stoelen in anders dan besteld leer, wat kan ik

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Suzanne 326 schreef:Het gaat inderdaad niet meer bijkleuren daar de stoel met een ander type leer is gestoffeerd. Over smaak valt niet te twisten maar ik vind de combinatie zoals deze nu is een prima combi en wanneer de stoel in de gekozen kleur en soort was gestoffeerd was het verschil minimaal geweest en daardoor juist heel erg storend, m.a.w. ik wou wel de dezelfde maar kon deze niet vinden.
Natuurlijk is dat heel persoonlijk inderdaad wat iemand juist wel of niet mooi vind. Op deze foto kunnen we alleen over deze combinatie oordelen dus er moet wel een slag om de arm gehouden worden. Want zo kan de rest van de inrichting ook van groot belang zijn.

Maar over deze combinatie ben ik het eerlijk gezegd wel met u eens. Persoonlijk vind ik deze combinatie eigenlijk ook mooier door juist het contrast. Een stoel in een kleur die het bijna (maar net niet) is in vergelijking met de bank vind ik dan minder mooi... maar wie ben ik ?

Maar goed ik kan me de teleurstelling van TS wel voorstellen, want het is immers niet wat uitgezocht is.
Suzanne 326 schreef: Wanneer u echt niet kunt leveren met het geleverde zal de stoel opnieuw gestoffeerd moeten worden, persoonlijk zou ik voor een goede korting gaan, denk aan 30%
Dat zou inderdaad ook een optie kunnen zijn, mocht TS besluiten dat dit toch mooier is of hier ook goed mee kan leven. TS moet dan wel zeker zijn van haar/zijn zaak. Een consument heeft immers ook het recht om prijsvermindering te vragen bij een levering die niet conform de overeenkomst is.

Lucienne op het Veld
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 feb 2012 13:39

Re: Gestoffeerde stoelen in anders dan besteld leer, wat kan ik

Ongelezen bericht door Lucienne op het Veld »

sjoegel schreef:De relaxfauteuil is gestoffeerd in Bonanza Pine , vd Indische waterbuffel. Heel mooi leer !

Het staaltje is geen bonanza pine of het heeft 3 jaar vol in de zon gelegen.
Zelf had ik ook mijn twijfels of er misschien een verkeerde benaming van de leersoort vermeldt/besteld was. Vergissen is menselijk natuurlijk. Toen ik deze week bij de stoffeerder een stukje van de staal meevroeg, had hij drie staalboeken van Esbeco liggen, waarin alledrie een 'Bonanza Pine'-staal (middenin het stalenboek, lijkt me onmogelijk dat ze in de zon hebben gelegen), die alledrie nagenoeg dezelfde kleur waren al het meegenomen staalstukje (met achterop de sticker van Esbeco en Bonanza Pine).... De stoel is inderdaad bekleed met mooi leer, het is vakkundig gestoffeerd, maar het feit blijft dat er een enorm kleur- en structuurverschil in zit, NIET wat ik uitgezocht heb en NIET mijn smaak.

Gesloten