LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Meubelline Nijmegen

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
ChamonixDito
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 okt 2010 20:16

Meubelline Nijmegen

Ongelezen bericht door ChamonixDito »

Reeds voor de 2e maal is het topic van Meubelline verdwenen. Ik zou graag eens hebben dat een moderator hier een blik op werpt.

Tevens heb ik inmiddels voor de zekerheid wat collega's ingeschakeld om het netwerkverkeer naar de topic te controleren. Dat is het voordeel van werken bij een opsporingsinstantie :D

Hoe dan ook, zal ik het topic blijven heropenen om de kwestie Meubelline te belichten. In negatieve of positieve zin, afhankelijk van de uitkomst.

mientjes
Berichten: 32
Lid geworden op: 08 sep 2010 12:31

Re: Meubelline Nijmegen

Ongelezen bericht door mientjes »

Het is wel erg vreemd dat de topic voor de 2de keer is verdwenen. Dus weer mijn verhaal. Allereerst begin ik met de naam van het bedrijf. Eerst was het Meubelline en nu is het Meubellife, maar het is hetzelfde adres. Misschien wel met dezelfde mensen. Het zijn dezelfde soort meubels, etc. Meubels gekocht bij Meubelline in Hatert/Nijmegen. Nadat ze bezorgt waren ( in verpakking ) en afgerekend hadden gingen ze weg met het gezegde "bij klachten, zo vlug mogelijk doorgeven. Na het uitpakken moesten wij de onderdelen gaan stapelen. Dat was niet gezegd. Toen zagen wij dat de tv-kast en vitrinekast beschadigd waren. Ook zat de glazen deur van de vitrinekast vol met krassen. Verder was er een lade beschadigd, en waren randen gebobbeld en hingen deuren scheef en krom. Na veel kontakt over en weer en na maanden kwam er eindelijk iemand kijken. Hij had nog nooit zoveel problemen gezien en meegemaakt. Wij kregen 2 platen maar die waren niet demontabel. En de rest loste hij zo vlug mogelijk op. Ook wilde hij een monteur sturen maar die moesten wij zelf betalen. Is dat garantie? Daarna niets meer vernomen. Advokaat genomen om de koop ongedaan te maken. Zal wel niets meer worden. Er liggen nog 4 klachten bij de deurwaarder om de koop ongedaan te maken.

ChamonixDito
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 okt 2010 20:16

Re: Meubelline Nijmegen

Ongelezen bericht door ChamonixDito »

Hier ook nog even kort mijn relaas. Bij de eerste levering de volgende gebreken geconstateerd:
Eetkamertafelblad beschadigd, poten van salon en bijzettafel ontbraken, 3 vitirnekasten i.p.v. 2 (links en rechts) en een barkast (deze ontbrak), Plankje vitrinekast ontbrak, middelste poot van TV meubel gescheurd, 2 eetkamerstoelen beschadigd. Na veel bellen en mailen een deel opgelost door het toenmalige Meubelline, maar eettafel en barkast bleef een probleem.

Zoals reeds eerder omschreven, vandaag zoals afgesproken met V.D.M. Meubelagenturen bezoek gehad van een monteur vanuit de fabrikant Meubar België. Keurige en vakkundige man die de juiste vervangingsdelen bij zich had. Let op, dit had hij geconstateerd n..a.v. foto's! Heel keurig een volledig nieuwe eetkamertafel gekregen en keurig gemonteerd. Vitrinekastdeur vervangen / afgesteld en heeft alle overige deurtjes gecontroleerd en afgesteld. 2 nieuwe eetkamertafelstoelen meegbracht. Petje af voor Meubar, de monteur en Van der Made Meubelagenturen voor deze oplossing.

Tevens had Meubellife gereageerd n.a.v. van berichten op dit forum en toegezegd de barkast na te komen leveren op de dag en tijdstip van het monteursbezoek van Meubar. Rond 9 uur keurig gebeld door een van de bezorgers dat men in ongeveer 1,5 uur ter plaatse zou zijn en prompt op het afgespreken tijdstip verschenen. Kast in goede orde bezorgd (ter plaatse gecontroleerd door de monteur van meubar). Ook heeft Meubellife een kleine tegemoetkoming aangeboden als goodwill vanuit de nieuwe eigenaar. Een gesprek met de bezorger leerde dat iemand anders de scepter zwaait en de winkel runt nu. Deze persoon heeft mij ook benaderd per mail om deze afspraak te maken. Voor zover ik nu kan zeggen, keurig afgehandeld door het huidige management. De huidige KVK inschrijving is ook van recente datum met een Engelse LTD als houder. Hier dus het voordeel van de twijfel voor Meubellife. Let op! De barkast was door mij nooit betaald en als voorraad overgenomen door Meubellife en nu tegen een gunstige prijs aan mij aangeboden.

Conclusie, barkast volgens afspraak onbeschadigd en in goede orde geleverd tegen gereduceerd tarief. Probleempjes eveneens keurig opgelost door de monteur van Meubar, tevens ten tijde van het monteursbezoek een controletelefoontje gehad van V.D.M. meubelagenturen om na te gaan of alles volgens afspraak verliep. Ik ga tevreden de feestdagen tegemoet.

Ik hoop dat er voor o.a. Mientjes ook een oplossing komt en wens jullie in ieder geval succes en toch ondanks alles prettige feestdagen en een voorspoedig 2011 in het vooruit.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Meubelline Nijmegen

Ongelezen bericht door crazyme »

Ik ben benieuwd hoelang dit onderwerp deze keer blijft staan.

En eigenlijk ben ik ook erg nieuwsgierig naar de reden waarom juist dít topic telkens wordt verwijderd.

Iemand van de admins bereid uitleg te geven ?

16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Meubelline Nijmegen

Ongelezen bericht door 16again »

Het topic over Rosemaries Landelijk Wonen is ook verdwenen, daar dreigde de winkelier met jurist. Voor de moderator is verwijderen van topic dan de makkelijkste weg.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Meubelline Nijmegen

Ongelezen bericht door crazyme »

Wel fijn om te weten als ondernemer, een beetje dreigen en het loopt tros-radar dun door de broek.

Ruggegraat kom je helaas nergens meer tegen.

mientjes
Berichten: 32
Lid geworden op: 08 sep 2010 12:31

Re: Meubelline Nijmegen

Ongelezen bericht door mientjes »

ChamonixDito schreef:Hier ook nog even kort mijn relaas. Bij de eerste levering de volgende gebreken geconstateerd:
Eetkamertafelblad beschadigd, poten van salon en bijzettafel ontbraken, 3 vitirnekasten i.p.v. 2 (links en rechts) en een barkast (deze ontbrak), Plankje vitrinekast ontbrak, middelste poot van TV meubel gescheurd, 2 eetkamerstoelen beschadigd. Na veel bellen en mailen een deel opgelost door het toenmalige Meubelline, maar eettafel en barkast bleef een probleem.

Zoals reeds eerder omschreven, vandaag zoals afgesproken met V.D.M. Meubelagenturen bezoek gehad van een monteur vanuit de fabrikant Meubar België. Keurige en vakkundige man die de juiste vervangingsdelen bij zich had. Let op, dit had hij geconstateerd n..a.v. foto's! Heel keurig een volledig nieuwe eetkamertafel gekregen en keurig gemonteerd. Vitrinekastdeur vervangen / afgesteld en heeft alle overige deurtjes gecontroleerd en afgesteld. 2 nieuwe eetkamertafelstoelen meegbracht. Petje af voor Meubar, de monteur en Van der Made Meubelagenturen voor deze oplossing.

Tevens had Meubellife gereageerd n.a.v. van berichten op dit forum en toegezegd de barkast na te komen leveren op de dag en tijdstip van het monteursbezoek van Meubar. Rond 9 uur keurig gebeld door een van de bezorgers dat men in ongeveer 1,5 uur ter plaatse zou zijn en prompt op het afgespreken tijdstip verschenen. Kast in goede orde bezorgd (ter plaatse gecontroleerd door de monteur van meubar). Ook heeft Meubellife een kleine tegemoetkoming aangeboden als goodwill vanuit de nieuwe eigenaar. Een gesprek met de bezorger leerde dat iemand anders de scepter zwaait en de winkel runt nu. Deze persoon heeft mij ook benaderd per mail om deze afspraak te maken. Voor zover ik nu kan zeggen, keurig afgehandeld door het huidige management. De huidige KVK inschrijving is ook van recente datum met een Engelse LTD als houder. Hier dus het voordeel van de twijfel voor Meubellife. Let op! De barkast was door mij nooit betaald en als voorraad overgenomen door Meubellife en nu tegen een gunstige prijs aan mij aangeboden.

Conclusie, barkast volgens afspraak onbeschadigd en in goede orde geleverd tegen gereduceerd tarief. Probleempjes eveneens keurig opgelost door de monteur van Meubar, tevens ten tijde van het monteursbezoek een controletelefoontje gehad van V.D.M. meubelagenturen om na te gaan of alles volgens afspraak verliep. Ik ga tevreden de feestdagen tegemoet.

Ik hoop dat er voor o.a. Mientjes ook een oplossing komt en wens jullie in ieder geval succes en toch ondanks alles prettige feestdagen en een voorspoedig 2011 in het vooruit.
Ik denk niet dat er voor ons een oplossing komt. Het probleem is doorgegeven aan onze advocaat en die heeft een dagvaarding gestuurd naar Meubelline. Helaas, geen reaktie. Zoals gewoonlijk. Van niemand. Dus wij blijven zitten met meubels die beschadigd zijn en geen goede oplossing zoals bij ChamonixDito. Dus Meubelline bedankt voor de slechte service. Het is toch belachelijk dat er een advocaat bij moet komen voor je recht en het dan ook nog niet krijgt. Iedereen, ondanks alles, ook prettige feestdagen. Ik hoop dat deze topic voorlopig blijft bestaan zodat iedereen met problemen dit blijft melden. Meubelline of Meubellife, het is hetzelfde adres met dezelfde soort meubels. Misschien dat Meubellife nog een oplossing weet en eventueel het adres van de fabrikant. Divina, hoogglans , donkerbruin.

ChamonixDito
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 okt 2010 20:16

Re: Meubelline Nijmegen

Ongelezen bericht door ChamonixDito »

Inmiddels Mientjes PM's met vragen beantwoord. En wil eigenlijk anderen die dit stukje forum lezen ook even attenderen op iets uit het eerder verdwenen topic.

Hier heeft iemand namens de nieuwe eigenaar van Meubellife (zie KVK voor nieuwe registratie per augustus 2010) gereageerd om te proberen de naam een beetje te zuiveren. Er stond dat men even zelf contact kon opnemen en alhoewel men geen garanties kon geven, men wel wilde kijken of er een oplossing te bedenken was. Ik zou zeggen, niet geschoten is altijd mis, dus probeer zelf even contact te leggen met Meubellife en wie weet worden jullie feestdagen net als bij mij een stuk leuker.

Zoals eerder gemeld, bij mij is inmiddels alles opgelost op een kleinigheidje na, maar dat is keurig in behandeling en wordt ik van op de hoogte gehouden. En nee, ik werk niet bij Meubellife :D Maar wil alleen benadrukken dat het schijnbaar ook anders kan en dat voor sommigen toch een oplossing misschien voor handen is.

Ik wens iedereen succes en warme feestdagen en een voorspoedig 2011.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Meubelline Nijmegen

Ongelezen bericht door crazyme »

mientjes schreef:Het probleem is doorgegeven aan onze advocaat en die heeft een dagvaarding gestuurd naar Meubelline. Helaas, geen reaktie. Zoals gewoonlijk. Van niemand.
Dit lijkt mij sterk. Een dagvaarding kun je niet ongestraft negeren, tenzij je geen poot hebt om op te staan.

mientjes
Berichten: 32
Lid geworden op: 08 sep 2010 12:31

Re: Meubelline Nijmegen

Ongelezen bericht door mientjes »

crazyme schreef:
mientjes schreef:Het probleem is doorgegeven aan onze advocaat en die heeft een dagvaarding gestuurd naar Meubelline. Helaas, geen reaktie. Zoals gewoonlijk. Van niemand.
Dit lijkt mij sterk. Een dagvaarding kun je niet ongestraft negeren, tenzij je geen poot hebt om op te staan.
Ook als Meubelline verdwenen is? Dit is waarschijnlijk de tactiek van Meubelline. Eerst proberen zo vlug mogelijk en zoveel mogelijk meubels te verkopen (met schade) en dan overgaan naar een andere eigenaar, dus Meubellife. Volgens onze advocaat liggen er al 4 zaken bij de deurwaarder via een dagvaarding.
Laatst gewijzigd door mientjes op 12 dec 2010 15:06, 1 keer totaal gewijzigd.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Meubelline Nijmegen

Ongelezen bericht door sjoegel »

Zo werkte Meubelmarkten ook. Zie andere topics. Heel veel aanbetalingen binnenhalen en niet leveren of wel leveren en geen of slechte garantie, kapotte spullen etc.. Dan ineens is de zaak overgenomen. De nieuwe eigenaar weet "nergens van" en is naar eigen zeggen "ook belazerd".

mientjes
Berichten: 32
Lid geworden op: 08 sep 2010 12:31

Re: Meubelline Nijmegen

Ongelezen bericht door mientjes »

Ik heb Meubellife maar eens een mailtje gestuurd of ze onze klachten kunnen oplossen. I.v.m. beschadigde meubels, bezorgt door Meubelline. Ben benieuwd of er een reactie komt.

mientjes
Berichten: 32
Lid geworden op: 08 sep 2010 12:31

Re: Meubelline Nijmegen

Ongelezen bericht door mientjes »

mientjes schreef:Ik heb Meubellife maar eens een mailtje gestuurd of ze onze klachten kunnen oplossen. I.v.m. beschadigde meubels, bezorgt door Meubelline. Ben benieuwd of er een reactie komt.
Het is net Meubelline. Tot heden nog steeds geen reactie. En dan zeggen ze ook nog in de ( verwijderde ) topic, neem kontakt met ons op dan lossen wij het samen op. Niet dus.

aranka1985
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 dec 2010 18:16

Re: Meubelline Nijmegen

Ongelezen bericht door aranka1985 »

Ook ik heb problemen met meubelline.
December 2009 zijn mijn meubels geleverd. heb ook meteen de volgende dag gebeld dat alle kastdeurtjes van zowel mijn tv kast als mijn dressoir beschadigd waren. Ook mijn eettafel was beschadigd. Na een week kwamen er allemaal scheuren in het leer van mijn bank en ging ook mijn salon tafel kapot.

Ik heb meteen contact opgenomen met meubelline ( arjen ) na ontzettend veel heen en weer gemail en vele boze telefoontjes kwam er na DRIE maanden iemand kijken. Alles wat beschadigd was zou worden vervangen.
Na wederom een aantal maanden gewacht te hebben en vele afspraken te hebben gemaakt die ze niet zijn nagekomen werden er uiteindelijk 3 deurtjes vervangen.

Degene die het kwam vervangen was niet op de hoogte van al het andere dat kapot was maar zou het doorgeven aan mijn baas en dan zou ik de overige delen zo snel mogelijk nieuw krijgen. Dit is tot op heden nog niet gebeurt.

Mijn bank is niet om aan te zien. Het hele leer zit vol kleine scheurtjes. Maanden over gebeld . Uiteindelijk moest ik maar een foto mailen. dit gedaan, deze is volgens hen naar de fabriek gestuurd. Volgens de fabriek waren het gebruikerssporen en had ik met scherpe voorwerpen op de bank gezeten.
Het kon eventueel wel worden gemaakt op mijn kosten. Iemand van de fabriek zou langs komen.
Ik was het hier uiteraard niet mee eens maar had wel voor 3000 euro meubels waar ik niets aan had dus ben ermee akkoord gegaan om de kosten dan zelf te betalen voor het maken van mijn bank.
Dit is eveneens tot op heden nog niet gebeurt.

Ik heb eind van de week een afspraak om aangifte te doen.
Ik kon meubelline nergens meer vinden en kon ook geen contact meer met ze opnemen. Nu ik weet dat ze onder een andere naam zijn verder gegaan zal ik morgen nog 1 laatste telefoontje eraan wagen om het op te lossen.

Misschien kunnen we samen een advocaat inschakelen en beslag laten leggen op de zaak totdat ze onze meubels hebben vervangen.

mientjes
Berichten: 32
Lid geworden op: 08 sep 2010 12:31

Re: Meubelline Nijmegen

Ongelezen bericht door mientjes »

aranka1985 schreef:Ook ik heb problemen met meubelline.
December 2009 zijn mijn meubels geleverd. heb ook meteen de volgende dag gebeld dat alle kastdeurtjes van zowel mijn tv kast als mijn dressoir beschadigd waren. Ook mijn eettafel was beschadigd. Na een week kwamen er allemaal scheuren in het leer van mijn bank en ging ook mijn salon tafel kapot.

Ik heb meteen contact opgenomen met meubelline ( arjen ) na ontzettend veel heen en weer gemail en vele boze telefoontjes kwam er na DRIE maanden iemand kijken. Alles wat beschadigd was zou worden vervangen.
Na wederom een aantal maanden gewacht te hebben en vele afspraken te hebben gemaakt die ze niet zijn nagekomen werden er uiteindelijk 3 deurtjes vervangen.

Degene die het kwam vervangen was niet op de hoogte van al het andere dat kapot was maar zou het doorgeven aan mijn baas en dan zou ik de overige delen zo snel mogelijk nieuw krijgen. Dit is tot op heden nog niet gebeurt.

Mijn bank is niet om aan te zien. Het hele leer zit vol kleine scheurtjes. Maanden over gebeld . Uiteindelijk moest ik maar een foto mailen. dit gedaan, deze is volgens hen naar de fabriek gestuurd. Volgens de fabriek waren het gebruikerssporen en had ik met scherpe voorwerpen op de bank gezeten.
Het kon eventueel wel worden gemaakt op mijn kosten. Iemand van de fabriek zou langs komen.
Ik was het hier uiteraard niet mee eens maar had wel voor 3000 euro meubels waar ik niets aan had dus ben ermee akkoord gegaan om de kosten dan zelf te betalen voor het maken van mijn bank.
Dit is eveneens tot op heden nog niet gebeurt.

Ik heb eind van de week een afspraak om aangifte te doen.
Ik kon meubelline nergens meer vinden en kon ook geen contact meer met ze opnemen. Nu ik weet dat ze onder een andere naam zijn verder gegaan zal ik morgen nog 1 laatste telefoontje eraan wagen om het op te lossen.

Misschien kunnen we samen een advocaat inschakelen en beslag laten leggen op de zaak totdat ze onze meubels hebben vervangen.
Ook wij hebben kontakt gehad met Arjen1 of Arjen2. Net zoals bij ons beloven ze alles maar komen niets na. Als je googelt dan staat er volgens ons nog een adres met telefoonnummer van Meubelline, nu handelend onder de naam Meubellife. Wij hebben ons geval al door gegeven aan een advokaat en die heeft een dagvaarding verzonden via een deurwaarder naar Meubelline. Ook dat schiet niet op. Hoezo aangifte gedaan?

aranka1985
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 dec 2010 18:16

Re: Meubelline Nijmegen

Ongelezen bericht door aranka1985 »

Aangifte van oplichting. De meubels zijn kapot. Ze vangen het geld en vervolgens hoor je niets meer van ze. Dat is oplichting. Ik heb hierover navraag gedaan bij het juridisch loket. ik zal ook zeker iedereen die problemen met ze heeft aanraden om aangifte te doen. Mocht er een rechtzaak komen dan staan we sterker als we aangifte hebben gedaan.

aranka1985
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 dec 2010 18:16

Re: Meubelline Nijmegen

Ongelezen bericht door aranka1985 »

Net gebeld met meubelline / meubellife
Ze wisten nog wie ik was. het is dus zeker hetzelfde bedrijf alleen onder een andere naam verder gegaan.
Ik moest een mail sturen naar [email protected] met alle onderdelen die ik vervangen wilde hebben en dan zou dit uiterlijk de tweede week van januari bij hun binnen zijn.
Volgens hun was er al iemand geweest voor mijn bank. Dit is zeker niet het geval. De bank was volgens hun weer een ander probleem en kon niet zo snel worden opgelost.
We zijn nu een jaar verder dus het binnen een jaar oplossen lijkt me ook niet erg snel.

ik heb zojuist de mail aan ze verstuurd en ze het ultimatum gegeven om alles dit jaar nog in orde te maken. Ik geef ze nog 1 laatste kans. ( echter heb ik weinig vertrouwen meer in een goede afloop )
Ik laat mijn aangifte afspraak voor vrijdag ook gewoon staan. Indien ik voor die dag een duidelijke leverdatum en oplossing heb ontvangen trek ik hem dan wel in.
Nu maar weer afwachten,

Zijn er meerdere waarbij ze het voorstel hebben gedaan om het op te lossen?
En is dit ook daadwerkelijk gebeurt?

mientjes
Berichten: 32
Lid geworden op: 08 sep 2010 12:31

Re: Meubelline Nijmegen

Ongelezen bericht door mientjes »

Heb een email ontvangen van Meubellife. Ik moest de foto's, etc. per mail opsturen naar Meubellife en dan gingen ze kontakt opnemen met de fabrikant. Ze gaan PROBEREN een oplossing te vinden voor onze problemen. En dat na 1 jaar. Ze waren niet te spreken over ons verhaal op dit forum. Daar wij alleen maar negatieve berichten hebben geplaatst over Meubelline/Meubellife. Ben benieuwd. Wordt vervolgd.

mientjes
Berichten: 32
Lid geworden op: 08 sep 2010 12:31

Re: Meubelline Nijmegen

Ongelezen bericht door mientjes »

Waar is blad 3 gebleven? Mensen zet Uw verhaal weer op het forum.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Meubelline Nijmegen

Ongelezen bericht door sjoegel »

Er is een storing. Ze gaan alles terugzetten.

Gesloten