LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] oplichtersbende Seats en sofa

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Marcel Augustinus
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 dec 2014 10:56

oplichtersbende Seats en sofa

Ongelezen bericht door Marcel Augustinus »

Ik denk laat ik een lerenbank kopen zodat ik er lang mee kan doen. Dus die man van Seats en sofa laat mij een "lerenbank" zien en zegt: Echt rundleer! (volgens mij was hij zelf een rund) Ik heb deze bank nog geen jaar en er zitten nu al scheurtjes in en het verflaag (geelachtige kleur) verdwijnt of brokkelt af langzaam van het bankstel! Nou kan ik hem weer terug sturen maar dat kost mij wel ongeveer 120 euro halen en brengen en dan is het nog afwachten of ik in mij rechtstaat want anders word er niks aan de bank gedaan! Het is toch de hoogste oplichterij dat iemand zo`n bank verkoopt voor 999 euro terwijl het gewoon troep is!!!

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: oplichtersbende Seats en sofa

Ongelezen bericht door olaf79 »

Je hebt natuurlijk keiharde bewijzen dat hier sprake is van oplichting.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: oplichtersbende Seats en sofa

Ongelezen bericht door berndv »

Marcel Augustinus schreef:Ik denk laat ik een lerenbank kopen zodat ik er lang mee kan doen. Dus die man van Seats en sofa laat mij een "lerenbank" zien en zegt: Echt rundleer! (volgens mij was hij zelf een rund) Ik heb deze bank nog geen jaar en er zitten nu al scheurtjes in en het verflaag (geelachtige kleur) verdwijnt of brokkelt af langzaam van het bankstel! Nou kan ik hem weer terug sturen maar dat kost mij wel ongeveer 120 euro halen en brengen en dan is het nog afwachten of ik in mij rechtstaat want anders word er niks aan de bank gedaan! Het is toch de hoogste oplichterij dat iemand zo`n bank verkoopt voor 999 euro terwijl het gewoon troep is!!!
En daar hebben we het o-woord weer :lol:

Ik neem aan dat u de bank volledig volgens het onderhoudsvoorschrift heeft onderhouden? Leer is een natuurlijk product en vraagt het nodige onderhoud, meer dan stof of kunstleer.

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: oplichtersbende Seats en sofa

Ongelezen bericht door encore »

een twee of drie-zitter van leer... en dan nog geen duizend euri? Dan kun je wel nagaan dat het nooit een vol-leren bank is. Dat hoeft ook niet, maar de stukken leer die er dan op zitten zijn vaak ook van erbarmelijke kwaliteit.
Overigens hadden wij ooit een Natuzzi-vol leren bank voor het kapitaaltje van 4000 euri.. Maar binnen een jaar begon het zwart groen te worden ( dat zou door het zonlicht komen ) en een half jaar later de eerste minischeurtjes in de toplaag van het leer ( dat kwam omdat we kinderen hadden en omdat de bank in het zonlicht stond ).. Afijn, voor 5000 euri aan smoezen gehoord maar van service was absoluut geen sprake. En dat was een gerenommeerde zaak... dus da's ook geen garantie dat het altijd maar goed gaat..

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: oplichtersbende Seats en sofa

Ongelezen bericht door tenormin »

berndv schreef:En daar hebben we het o-woord weer :lol:

Ik neem aan dat u de bank volledig volgens het onderhoudsvoorschrift heeft onderhouden? Leer is een natuurlijk product en vraagt het nodige onderhoud, meer dan stof of kunstleer.
Nou, in dit geval (deze zeer slecht bekend staande zaak) de beruchte Seats & Sofas mag die O best geplaatst worden. Plus dat €900,00 voor een echt rundlederen bank wel erg voordelig is. Maar goed, ik weet niet of het al die moeite van heen en weer brengen waard zal zijn. Ik zou zeggen: Google eens op Seats & Sofas en naar aanleiding daarvan kunt u altijd nog beslissen of u al dan niet verder wilt gaan in wat wel uw rechten zijn.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: oplichtersbende Seats en sofa

Ongelezen bericht door berndv »

tenormin schreef: Nou, in dit geval (deze zeer slecht bekend staande zaak) de beruchte Seats & Sofas mag die O best geplaatst worden.
Ik snap wat je bedoelt, maar ik ben niet van mening dat hier sprake is van oplichting. De zaak staat zeker zeer slecht te boek, ik ken maar weinig tevreden klanten. Wel jammer dat zo'n ts dit forum wel weet te vinden als er problemen zijn, maar schijnbaar geen vooronderzoek doet alvorens hij overgaat tot aankoop.

En zoals je ook al aangeeft is 900 euro voor een rundleren bank wel heel goedkoop.(jij had meen ik toch ook in de meubelverkoop gezeten? Je weet er meer van dan ik :wink: ) maar als ik zoiets lees, dan denk ik ook meteen: alle waar naar zijn geld.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: oplichtersbende Seats en sofa

Ongelezen bericht door tenormin »

@berndv, ja, we hadden een fabriek en diverse showrooms. Maar dat is alweer 200 jaar geleden :lol: . Maar zelfs in het gulden tijdperk hadden wij geen "echt lederen" banken van 1980 gulden waar we garantie op gaven. Die "concurrenten" waren er natuurlijk ook altijd, alleen, die gaven geen "nazorg". En dat is tot op de dag van vandaag hetzelfde gebleven en hoe vaak mensen ook worden gewaarschuwd: het is en blijft eerst kopen en dan pas eens op Google kijken. Tja. Maar nogmaals, bij deze toko mag men het woord O echt wel gebruiken, gezien de agressieve verkoopmethodes, vooruitbetalingen, zeer slechte service en noem maar op. Kan men nog beter naar een Kringloopwinkel gaan waar men leren bankstellen verkoopt: is gelijk te zien hoe oud toch nog steeds 'mooi' kan zijn. En geloof me, ze zijn er.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: oplichtersbende Seats en sofa

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Het beleid dat je zelf je bank moet halen en bij problemen zelf terugbrengen is bekend. Dit eerste staat echt duidelijk op de site:

Door de unieke Giant Take Away formule hoeft u niet altijd meer weken op uw nieuwe bankstel te wachten, maar kunt u deze direct uit voorraad meenemen.

Dan is het ook logisch dat je hem zelf moet terugbrengen. Ook had u eerst goed kunnen kijken op internet en een golf aan klachten over S&S kunnen vinden. En tja, voor net geen € 1000,- een echt lederen bankstel? Sinterklaas bestaat ook niet. Na net geen jaar ligt de bewijslast dat dit een ondeugdelijk product is bij u. Lijkt mij moeilijk hard te maken, aangezien u waarschijnlijk al niet meer kan bewijzen dat dit bankstel u als echt leer verkocht is. Als dit puur mondeling is gegaan en niet op de bon staat, kunt u fluiten naar hulp van S&S.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: oplichtersbende Seats en sofa

Ongelezen bericht door tenormin »

VioletPrue schreef:kunt u fluiten naar hulp van S&S.
Het woord hulp is bij S&S onbekend. :mrgreen:

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: oplichtersbende Seats en sofa

Ongelezen bericht door Josephien12 »

Los van dit alles moet ik opmerken dat TS geen contact heeft gehad met Seats en Sofas en direct het o woord in de mond neemt. Is het niet handiger eerst eens met hen te bellen?

Verder is het zo dat als 1000 euro uitgeeft voor een bank dat die toch wel een paar jaar mee mag gaan. TS hoeft met het euvel geen genoegen te nemen wanneer dit na krap een jaar voordoet. Als dit met een budgetbank na 5 jaar zich voordoet is het iets anders.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: oplichtersbende Seats en sofa

Ongelezen bericht door berndv »

Josephien12 schreef: Verder is het zo dat als 1000 euro uitgeeft voor een bank dat die toch wel een paar jaar mee mag gaan. TS hoeft met het euvel geen genoegen te nemen wanneer dit na krap een jaar voordoet. Als dit met een budgetbank na 5 jaar zich voordoet is het iets anders.
Daarom ben ik wel benieuwd of de bank onderhouden is. Leer is geen materiaal dat je een jaar lang zonder behandeling kan laten staan en verwachten dat die dan goed blijft. Of het nu goedkoop of duur leer is.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: oplichtersbende Seats en sofa

Ongelezen bericht door prem »

Marcel Augustinus schreef:Ik denk laat ik een lerenbank kopen zodat ik er lang mee kan doen. Dus die man van Seats en sofa laat mij een "lerenbank" zien en zegt: Echt rundleer! (volgens mij was hij zelf een rund) Ik heb deze bank nog geen jaar en er zitten nu al scheurtjes in en het verflaag (geelachtige kleur) verdwijnt of brokkelt af langzaam van het bankstel! Nou kan ik hem weer terug sturen maar dat kost mij wel ongeveer 120 euro halen en brengen en dan is het nog afwachten of ik in mij rechtstaat want anders word er niks aan de bank gedaan! Het is toch de hoogste oplichterij dat iemand zo`n bank verkoopt voor 999 euro terwijl het gewoon troep is!!!
Dat dat kan gebeuren met zo'n dure bank..:)

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: oplichtersbende Seats en sofa

Ongelezen bericht door GJvdZ »

tenormin schreef:
VioletPrue schreef:kunt u fluiten naar hulp van S&S.
Het woord hulp is bij S&S onbekend. :mrgreen:
Gezien de prijzen is daar ook helemaal geen budget voor. Het is een keuze, zowel van de verkopende partij om zo'n business model te kiezen als van de klant die bewust voor een prijsstunter kiest.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: oplichtersbende Seats en sofa

Ongelezen bericht door moederslink »

Marcel Augustinus schreef:Ik denk laat ik een lerenbank kopen zodat ik er lang mee kan doen. Dus die man van Seats en sofa laat mij een "lerenbank" zien en zegt: Echt rundleer! (volgens mij was hij zelf een rund) Ik heb deze bank nog geen jaar en er zitten nu al scheurtjes in en het verflaag (geelachtige kleur) verdwijnt of brokkelt af langzaam van het bankstel! Nou kan ik hem weer terug sturen maar dat kost mij wel ongeveer 120 euro halen en brengen en dan is het nog afwachten of ik in mij rechtstaat want anders word er niks aan de bank gedaan! Het is toch de hoogste oplichterij dat iemand zo`n bank verkoopt voor 999 euro terwijl het gewoon troep is!!!
Je hebt echt geen rundleren bank voor € 1000 !
En ook niet bij S & S.....! Maar ook al is ie nep , dan moet het toch worden onderhouden hoor. Mail foto.s nd klantenservice , scheelt een rit en gedoe en kijk wat ze ermee doen.

stofzuigertje

Re: oplichtersbende Seats en sofa

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Top of split leder?

En de bouwmarkt verkoopt ook echt lederen werk handschoenen...
Dat afval dat gelijmd is tot vellen en zo hergebruikt word.

Dus kijk eerst naar de winkel en de goedkoopste aanbiedingen en oude klachten die hier al jaren zijn zeggen genoeg.

Verder ben ik er maar 1x geweest, geen paraplu mee en ze hadden prima koffie, mooie meubels die er goed uit zien maar....kopen, nooit!
Tijdens het koffie drinken zag ik vele jongeren zonder ervaring en vooral mensen onder modaal....
Zeeman en Primark tasjes, en ook Wibra....
Ik voelde me helemaal thuis met de 20 jaar Action tas.... maar het zou tijd worden als er een
wettelijke landelijke garantie regeling zou komen voor meubels, tenminste 5 jaren...
Dan vallen ze er vanzelf tussenuit en voorkomen we veel groot huisvuil en sparen we het milieu en veel geld...

U kunt beter een Marktplaatjes kopen dan hier een bank, voor nog minder wel een goede...

Jannes22
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 jan 2009 16:22

Re: oplichtersbende Seats en sofa

Ongelezen bericht door Jannes22 »

Ik heb een prachtige rundlederen 3 zits bankje met koudschuim in de verkoop voor €999,- met 3 jaar volledige garantie! Nooit klachten op gehad.

Hiermee geef ik aan dat zoals velen hiervoor aangeven je echt wel een leuk bankje in het leer kan krijgen en het hoeft niet altijd gelijk een natuzzi te zijn. Een punt is waardoor iets begint te scheuren, slecht onderhoud, erg droge ruimte, scherpe voorwerpen (ringen, riem).

En nee, ben geen fan van S&S!

Gesloten