LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ROFRA Meubelen

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
FrankSlot
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 sep 2009 14:39
Locatie: Vaassen
Contacteer:

Re: ROFRA Meubelen

Ongelezen bericht door FrankSlot »

De reden van mijn aanwezigheid is om te reageren op zaken die mijn inziens te vaak eenzijdig belicht worden.Negatieve uitlatingen dmv halve waarheden lijkt mij genoeg reden te reageren.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: ROFRA Meubelen

Ongelezen bericht door sjoegel »

Frank, dus al die honderden mensen hebben geen reden tot klagen ? Omdat ze afgescheept worden door uw organisatie zetten mensen in wanhoop hun grieven op internet. Het internet is een mooi medium wat op deze manier bijdraagt aan de uitroeiing van ondermaats presterende bedrijven.(Het Kassaforum staat trouwens ook vol met door jullie aangerichte ellende)

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: ROFRA Meubelen

Ongelezen bericht door crazyme »

@sjoegel
Het eenzijdig berichten over een klacht lijkt mij geen vreemde veronderstelling.

Mijn indruk is ook dat de meeste "hoogstverontwaardigde" berichtgeving uitsluitend als doel heeft om na te trappen. Een bedrijf kun je zo ongefundeerd veel schade berokkenen.

@frank
En komt een bedrijf hier tegen in het verweer dan zijn er talloze mensen die het heerlijk vinden om die reactie af te doen als "gladpraten"of "reclame". Niets is immers leuker dan een hardwerkende ondernemer de grond in trappen.

Frank, elke keer wanneer je reageert is er wel een vogel die op jouw reactie wil sch31ten. Met als resultaat dat het bericht alleen maar groter wordt en telkens bovenaan de lijst staat.

Overigens ken ik in mijn naaste omgeving ook een situatie waarbij uw bedrijf flinke steken heeft laten vallen.

Wellicht toch maar iets aan het beleid doen ?

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: ROFRA Meubelen

Ongelezen bericht door sjoegel »

Frank Slot meldt zich hier op dit forum om problemen op te lossen. Blijkbaar doet hij dit niet goed.
Natuurlijk bekijkt een klant het vanuit zijn eigen gezichtspunt. Frank Slot bekijkt het ook weer vanuit zijn eigen positie.

Zie Rofra als een modderbad. Wie zich hierin begeeft komt er niet smetteloos uit. Veel klanten van Rofra, zie de klachten op dit forum, staan tot aan hun nek in de drek.

Wat mis gaat is het gebrek aan communicatie met de klant. Veel fouten ontstaan al bij de verkoop. Klanten wordt bijvoorbeeld niet verteld dat veel meubelen in eigen werkplaats (vaassen) gespoten worden. Dat doen ze zo slecht dat de verf eraf bladdert omdat bijv. stoelen gespoten worden op meubelen die al een keer gespoten zijn met lak op schellak of melamine basis. Hier pakt de verf van Rofra niet op. Veel meubelen komen uit Indonesie. Daar is niets mis mee maar de klant moet voorgelicht worden over de nadelen van deze meubelen m.b.t garantie en het werken van het hout.


Ik heb de klachten over Rofra eens doorgelezen en wat opvalt is als er een klacht is probeert Rofra door niet reageren en afbluffen de zaak af te doen. Dat wekt irritaties op en dat is er de oorzaak van dat Rofra hier zo vaak voorkomt.

Frank Slot zal wel roepen dat mijn conclusies en uitgangspunten niet overeenstemmen met zijn "standpunt" maar Slot moet de fouten zoeken daar waar ze liggen. Bij de firma Rofra. Hij is blijkbaar aangetrokken om wat aan het stuwmeer van klachten te doen maar ik heb de indruk dat hij die omslag in het bedrijf niet kan bewerkstelligen.
Laatst gewijzigd door sjoegel op 28 jan 2010 17:13, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ROFRA Meubelen

Ongelezen bericht door witte angora »

@ Aalsmeer:
Ik neem aan dat de klachten van de Radar-posters toch al wel bekend moeten zijn bij Dhr. Slot (tenslotte ga je niet bij de eerste 'hobbel' naar dit forum, maar pas na een reeks van frustraties).
Als je wat langer meeloopt hier zou je wel beter weten. :wink:


@ Frank:
De reden van mijn aanwezigheid is om te reageren op zaken die mijn inziens te vaak eenzijdig belicht worden.Negatieve uitlatingen dmv halve waarheden lijkt mij genoeg reden te reageren.
Ik snap precies wat je bedoeld, ik heb er soms een dagtaak aan om het hele verhaal van Topicstarters helder te krijgen.

Toch moet ik eerlijkheidshalve wel zeggen: het is op het ogenblik redelijk rustig op dit forum. Er zijn een aantal bedrijven die dagelijks negatieve reacties opleveren, er zijn er een aantal die slechts één negatief topic opleveren, waarna dingen vaak toch wel helder worden (slechts zelden tot tevredenheid van de topicstarter overigens), en...

er zijn er een aantal, waaronder Rofra, waar toch wel wat meer klachten over zijn.

Ik denk, Frank, dat Rofra op zich wel zijn best doet om klanten tegemoet te komen, maar je weet zelf waar jullie je inkopen doen. De kwaliteit is gewoon niet altijd wat mensen verwachten.

Vergeet niet dat we in Nederland voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, het liefst kopen we de duurste dingen voor bijna nop, en als dat niet lukt dan nemen we best wel genoegen met een kopie ervan, maar dan moet het even perfect zijn als diezelfde duurste dingen zonder er de prijs voor te willen betalen, en dat gaat nu eenmaal niet.

Dáár zit het pijnpunt denk ik. En hoe dat opgelost moet worden weet ik ook niet.

De winkels stralen nu eenmaal een bepaalde luxe uit, geven een bepaald gevoel, dat niet altijd past bij de producten die jullie nu eenmaal leveren.

FrankSlot
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 sep 2009 14:39
Locatie: Vaassen
Contacteer:

Re: ROFRA Meubelen

Ongelezen bericht door FrankSlot »

Ons aanbod is qua prijs/kwaliteit verhouding ongeëvenaard in Nederland, vandaar ook onze enorme groei. Ook in deze moeilijke tijden zijn wij een van de weinige spelers die uitbreiden i.p.v. inkrimpen, zoals bij veel van onze collega’s te zien is op dit moment. Ik denk ook dat 90 meldingen op dit forum bijzonder laag is, de eerste melding is van 2005!!! Daarnaast moet je de reactie op reactie er ook nog afhalen…. Dat er ook mensen op dit forum rondzweven die op alle onderwerpen negatief reageren [Sjoegeltje] moeten we maar voor lief en tevens niet serieus nemen. Ik ben en blijf er van overtuigd dat mijn inbreng zorgt voor een zuiver beeld.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ROFRA Meubelen

Ongelezen bericht door witte angora »

Ons aanbod is qua prijs/kwaliteit verhouding ongeëvenaard in Nederland,
Sorry Frank, je bedoelt dat de prijs/kwaliteit verhouding ongeëvenaard slecht is? Ja, nu wordt ik een beetje kwaad.

Jaren geleden heb ik in Zwolle een spiegel willen kopen met werkelijk een prachtlijst. Notenhout, koperen hoekstukken, mischien herken je de omschrijving wel. Echter, die spiegel was wel zó krom dat het meer een lachspiegel leek. Teruggebracht, ik heb hem uiteindelijk drie keer omgeruild, alledrie hetzelfde.

Volgens de verkoopster zag ik dat verkeerd, spiegels zijn nu eenmaal niet zuiver vlak, zei deze dame. Haha, bij de Xenos, Action, Praxis, Kwantum, Leen Bakker: allemaal zuiver vlakke spiegels voor een habbekrats, en de dure spiegel van Rofra is krom en dat is normaal?

Nee Frank, je hebt nu de verkeerde voor je. In mijn vorige post heb ik de boel willen sussen, nu zul je bij mij geen goed meer kunnen doen. Sorry. :evil:

Aalsmeer
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 nov 2009 10:43

Re: ROFRA Meubelen

Ongelezen bericht door Aalsmeer »

Vreemde draai krijgt deze discussie, volgens mij is dit forum niet bedoeld om het over de mensen achter de organisaties te hebben. Maar goed, Dhr. Slot vraagt hier natuurlijk wel een beetje om. 'Sympathiek' is trouwens niet gelijk een term die bij ons opkwam, maar goed.

Inmiddels zijn wij geen steek verder met de dames en heren van Rofra, men blijft volhouden de stoelen voor de 4e (!) keer te willen 'onderzoeken', ipv ons ons geld terug te geven. Aangezien men er zeer duidelijk op uit is de schuld van de bladderende verf in onze schoenen te schuiven, willen wij dit niet. We hebben wéér een poging gewaagd Rofra een kans te geven, maar daar hadden we wel de voorwaarde aan verbonden dat we dan wél ons geld zouden terugkrijgen als het weer mis ging, maar daar wil Rofra niet aan. Tsja, het houdt wel ergens op natuurlijk.

Waardeloos, energievretend en ontzettend onnodig gedoe dit....

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: ROFRA Meubelen

Ongelezen bericht door sjoegel »

Inderdaad Aalsmeer laten we het niet meer over Frank hebben, aardige vent, maar over zijn toch wel klachtgevoelige handel.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ROFRA Meubelen

Ongelezen bericht door witte angora »

Je kunt informatie inwinnen bij de geschillencommissie wonen.

https://loket.degeschillencommissie.nl/ ... e&code=won

Hier kun je ook een klacht indienen.

r.edwards
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2010 13:35

Re: ROFRA Meubelen

Ongelezen bericht door r.edwards »

November 2008 hebben wij bij Rofra, vestiging Amsterdam, een
eetkamertafel gekocht Oring 100-160/240 LINDE voor € 950,-

Vanaf het eerste moment heeft deze tafel, of beter gezegd, hebben de tafels die uitgeleverd zijn problemen opgeleverd.
Tafel nummer 1 kwam zwaar beschadigd aan. Lakschade. Er werd gezegd dat de tafel hersteld zou worden maar een service monteur is nooit gekomen. Nadat het tafelblad over de volledige breedte begon te barsten en zelfs losliet is de eerste tafel na herhaald klagen vervangen door een andere tafel.
Tafel nummer 2 was wederom bij aflevering beschadigd en werd na een aantal maanden vervangen door tafel nummer drie.
Tafel nummer 3 was zo snel uit de spuiterij ingepakt dat de luchtkussen folie in de lak een patroon had gedrukt. Ook tafel nummer drie is vervangen door tafel nummer 4.
Tafel nummer 4 begint op vier punten te barsten, duidelijk een constructieprobleem omdat dit op de hechtvlakken gebeurt van verschillende houtlagen. Niet het hout is aan het barsten maar de constructie is aan het loslaten. Uw medewerker de heer Nieuwenhuis deed onze klacht af met de opmerking dat het aan ons licht en dat bij ons de luchtvochtigheid in het huis niet goed zou zijn. Naar onze mening gaat het hier om constructiefouten waarbij inferieure hechtingsmaterialen en methoden zijn gebruikt voor de constructie van de tafel.

Omdat we inmiddels bij tafel nummer vier zijn aangeland en we het vertrouwen
in de tafel al kwijt waren en het vertrouwen in Rofra, zeker met de laatste
afpoeierbrief volledig zijn verloren eisen de €950,- terug.
Rofra legt de schuld bij ons neer en zegt reeds honderden van deze tafels te hebben uitgeleverd zonder problemen. Wij zijn benieuwd of dit werkelijk zo is of dat ze de honderden tafels heen en weer schuiven tussen de klagers. Help wij willen een tafel die niet binnen een half jaar uit elkaar gaat vallen

Aalsmeer
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 nov 2009 10:43

Re: ROFRA Meubelen

Ongelezen bericht door Aalsmeer »

Veel overeenkomsten met ons verhaal. Wat een ellende. Wij hebben de rechtsbijstand ingeschakeld, helaas bleef Rofra volhouden voor de 5e keer de stoelen te willen 'onderzoeken' en vraagt zich - via onze advocaat - af of er niet 'meer aan de hand is'. Schandalig.
Veel succes met de tafel, ik vrees dat er voor julli ook niet veel meer overblijft dan bemiddeling via een advocaat.....

Aalsmeer
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 nov 2009 10:43

Re: ROFRA Meubelen

Ongelezen bericht door Aalsmeer »

P.S. Onze stoelen zijn inmiddels in geen enkele Rofra winkel meer te krijgen... Verder zijn wij inmiddels op het punt dat Rofra gedaagvaard wordt... Superjammer dat het zo ver moet komen.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: ROFRA Meubelen

Ongelezen bericht door sjoegel »

Frank; hoe zit dat met deze mensen ? Waarom help je deze als "Gereral manager" niet ? Zoals je beloofde in je eerste posting. Zolang je deze bagger voor je uit blijft schuiven, lees; niet oplost, zal je bedrijf hier eindeloos genoemd blijven worden.

FrankSlot
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 sep 2009 14:39
Locatie: Vaassen
Contacteer:

Re: ROFRA Meubelen

Ongelezen bericht door FrankSlot »

Zo zie je maar weer aan de laatste 2 berichten dat wij echt ons best doen om de klanten tevreden te stellen met 4 en of 5 servicebezoeken.

Veel houten meubelen gaan “werken”omdat in veel Nederlandse huizen de luchtvochtigheidsgraad niet goed is,de huizen zijn te goed geisoleerd.

Hout is en blijft een natuurprodukt……

Aalsmeer
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 nov 2009 10:43

Re: ROFRA Meubelen

Ongelezen bericht door Aalsmeer »

Onvoorstelbaar....

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ROFRA Meubelen

Ongelezen bericht door witte angora »

Grappig dat mijn salontafel uit de jaren 30, mijn eettafel uit China van rubberwood, mijn teakstoelen van de Leenbakker, mijn massief grenen bed van Leenbakker, mijn theekastje dat ergens uit de Oriënt komt, en een soort nachtkastje uit de 30-er jaren dat probleem allemaal niet hebben.

Die zijn stuk voor stuk nog in exact dezelfde staat als toen ik ze kocht. En dat was met alle meubels die ik in mijn leven gehad heb.

Maar ja, dat kwam allemaal ook niet bij Rofra vandaan. :wink:

FrankSlot
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 sep 2009 14:39
Locatie: Vaassen
Contacteer:

Re: ROFRA Meubelen

Ongelezen bericht door FrankSlot »

Inmiddels heb ik R. Edwards uitgenodigd in Vaassen, om onder het genot van een kop koffie de zaak te beoordelen en tot een oplossing te komen.
Bij deze nodig ik Aalsmeer ook uit om samen naar de bewuste stoelen te kijken en deze affaire ook op te lossen. Ik hoop dan ook dat deze invitaties aanvaard worden.

Met vriendelijke groet,

Frank Slot

Managing director

Aalsmeer
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 nov 2009 10:43

Re: ROFRA Meubelen

Ongelezen bericht door Aalsmeer »

Beste meneer Slot, u heeft te kennen gegeven dat u onze posts op deze site niet waardeert (dat het de zaak zelfs zou schaden) en nu nodigt u ons uitgerekend via deze site uit voor een gesprek. Na al die maanden steggelen zonder resultaat, wat ons uiteindelijk heeft geen keuze heeft gelaten dan rechtsbijstand in te schakelen. De timing is om nog een reden bijzonder, gezien de fase waarin de zaak tussen Rofra Home en ons zich bevindt. Mocht u zich bedacht hebben en de stoelen alsnog retour willen nemen, dan horen we graag op de daartoe geëigende wijze van u.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: ROFRA Meubelen

Ongelezen bericht door crazyme »

witte angora schreef:Grappig dat mijn salontafel uit de jaren 30, mijn eettafel uit China van rubberwood, mijn teakstoelen van de Leenbakker, mijn massief grenen bed van Leenbakker, mijn theekastje dat ergens uit de Oriënt komt, en een soort nachtkastje uit de 30-er jaren dat probleem allemaal niet hebben.

Die zijn stuk voor stuk nog in exact dezelfde staat als toen ik ze kocht. En dat was met alle meubels die ik in mijn leven gehad heb.

Maar ja, dat kwam allemaal ook niet bij Rofra vandaan. :wink:
Overeenkomst : Rofra haalt ook de meubels uit china en azie.....

Gesloten