LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sanders Meubelstad: 100% betaling voor levering?

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Sanders Meubelstad: 100% betaling voor levering?

Ongelezen bericht door olaf79 »

Betekent betalen aan de chauffeur niet, nadat alles op zijn plaats staat en de chauffeur op het punt staat om te vertrekken naar de volgende klant?

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Sanders Meubelstad: 100% betaling voor levering?

Ongelezen bericht door prem »

Richard72 schreef:normale gezinswoning
alles staat beneden
maar er is mij niet gevraagd naar woonsituatie dus dat zou niet uit mogen maken lijkt me
het zijn gewoon sanders regeltjes denk ik
de vraag is alleen of ze het zo mogen eisen of niet
ook in hun voorwaarden of website kon ik hier niets over vinden

veel andere meubelzaken hebben wel het vertrouwen in hun product en hun mensen om het netjes te plaatsen
daar betaal je dan ook het restbedrag pas als alles naar tevredenheid is neergezet
Annuleer zou ik zeggen ...
En die andere meubelzaken...tja weet u dat, en zo ja waarom dan niet daar gekocht.

16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Sanders Meubelstad: 100% betaling voor levering?

Ongelezen bericht door 16again »

prem schreef:Annuleer zou ik zeggen ...
Dat kost 30% of 50% van aanschafprijs, en lijkt me geen goed plan

michielvdm
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 sep 2014 17:25

Re: Sanders Meubelstad: 100% betaling voor levering?

Ongelezen bericht door michielvdm »

Een aanbetaling OK, maar pas betalen bij levering. En onder levering versta ik: uitpakken en eventueel installeren. Dan pas afrekenen. Zo doe ik het al heel mijn leven. Wil Sanders Meubelstad dat niet? Ga ik toch gewoon naar een andere meubelzaak? Op mijn manier en niet die van de verkoper.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Sanders Meubelstad: 100% betaling voor levering?

Ongelezen bericht door angel1978 »

michielvdm schreef:Een aanbetaling OK, maar pas betalen bij levering. En onder levering versta ik: uitpakken en eventueel installeren. Dan pas afrekenen. Zo doe ik het al heel mijn leven. Wil Sanders Meubelstad dat niet? Ga ik toch gewoon naar een andere meubelzaak? Op mijn manier en niet die van de verkoper.
Maar dan moet je het dus wel van te voren hebben doorgesproken en ga je er vanuit dat ze dit ook daadwerkelijk zo uitvoeren.
Als je een aanbetaling hebt gedaan van zeg 50%, zo'n 1000 euro voor een dure tafel of bank.
Ze komen voorrijden en willen dat je betaalt voordat ze gaan uitpakken. Wat doe je dan? Laat je ze dan weer wegrijden? En dan?
Je hebt wel een aanbetaling gedaan? Annuleren? Je positie is ineens niet zo sterk meer.

16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Sanders Meubelstad: 100% betaling voor levering?

Ongelezen bericht door 16again »

angel1978 schreef:Ze komen voorrijden en willen dat je betaalt voordat ze gaan uitpakken. Wat doe je dan? Laat je ze dan weer wegrijden? En dan?
Je hebt wel een aanbetaling gedaan? Annuleren? Je positie is ineens niet zo sterk meer.
Positie van de klant is weldegelijk sterk. Zodra vrachtwagen vol wegrijdt aantoonbaar (brief/email) contact met winkel opnemen en ze opnieuw gelegenheid geven om spul conform CBW voorwaarden te leveren. Indien door de ontstane impasse de vermoedelijke levertijd met 1 maand verstreken is, dan kun je volgens de voorwaarden de koop kosteloos ontbinden.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Sanders Meubelstad: 100% betaling voor levering?

Ongelezen bericht door crazyme »

Dit is allemaal theorie. Zodra ze met de auto voor de deur staan komen ze om af te leveren, niet om het weer mee te nemen.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Sanders Meubelstad: 100% betaling voor levering?

Ongelezen bericht door angel1978 »

crazyme schreef:Dit is allemaal theorie. Zodra ze met de auto voor de deur staan komen ze om af te leveren, niet om het weer mee te nemen.
Maar als de bezorger de opdracht heeft gekregen eerst betaald te krijgen voordat hij uit gaat pakken of anders weer mee te nemen, denk je dan echt dat hij het dan niet weer meeneemt?

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Sanders Meubelstad: 100% betaling voor levering?

Ongelezen bericht door angel1978 »

16again schreef:
angel1978 schreef:Ze komen voorrijden en willen dat je betaalt voordat ze gaan uitpakken. Wat doe je dan? Laat je ze dan weer wegrijden? En dan?
Je hebt wel een aanbetaling gedaan? Annuleren? Je positie is ineens niet zo sterk meer.
Positie van de klant is weldegelijk sterk. Zodra vrachtwagen vol wegrijdt aantoonbaar (brief/email) contact met winkel opnemen en ze opnieuw gelegenheid geven om spul conform CBW voorwaarden te leveren. Indien door de ontstane impasse de vermoedelijke levertijd met 1 maand verstreken is, dan kun je volgens de voorwaarden de koop kosteloos ontbinden.
De door jou veroorzaakte impasse. En ook dan moet je dus naar de rechter om je geld terug te krijgen. Of denk je dat de winkel dan ineens met flappen gaat zwaaien? In tussentijd gaat de winkel failliet.. Wie is dan zijn centen kwijt?

Conclusie: je haalt je alleen maar heel veel gedoe op de hals, vermoedelijk voor niets.
Of regel het op voorhand of maak er niet zo'n zooitje van.

Bij een goede winkel is het sowieso goed geregeld en geen gedoe. Vaak teken je ook nog voor ontvangst zonder beschadigingen. Als het wel gedoe is, dan heb je overduidelijk de verkeerde winkel uitgekozen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Sanders Meubelstad: 100% betaling voor levering?

Ongelezen bericht door moederslink »

Richard72 schreef:Bij de verkoop word er duidelijk verteld dat de meubels netjes op hun plaats gezet worden
In ons geval is ook verteld dat de jongens er ook voor zorgen dat de juiste dingen onder de pootjes gedaan worden voor onze vloer
Daarbij konden we het rest bedrag bij de chauffeur pinnen

Daarom lijkt me deze volgorde ook logisch
Er is niets verteld over betalen voordat het staat
Daarom vind ik dit ook een goed punt.
Naar binnen sjouwen, het neerzetten op de plaats, het stellen vd pootjes en dan het restbedrag betalen.
Richard72 schreef:sanders meubelstad wil hebben dat bestelde meubels vooruit betaald worden
via ideal of aan de chauffeur
dus voordat je mag zien of er wel of niet iets aan mankeert

weet iemand of ze dat kunnen eisen ??
Er was iets anders afgesproken bij de verkoop ( zie boven ) , dus dit kunnen ze niet ineens nu eisen.
ik vind het niet meer dan normaal dat het restbedrag pas betaald word als alles netjes en zonder mankementen op zijn plaats staat
Ik vind zoiets ook hartstikke normaal en logisch.
Het is tenslotte niet een of andere kringloopwinkel.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Sanders Meubelstad: 100% betaling voor levering?

Ongelezen bericht door prem »

michielvdm schreef:Een aanbetaling OK, maar pas betalen bij levering. En onder levering versta ik: uitpakken en eventueel installeren. Dan pas afrekenen. Zo doe ik het al heel mijn leven. Wil Sanders Meubelstad dat niet? Ga ik toch gewoon naar een andere meubelzaak? Op mijn manier en niet die van de verkoper.
Artikel 11 punt 1 zegt bij levering. Levering vindt plaats bij de deur. Je maakt mij niet wijs dat Sanders niet toelaat dat de meubels gecontroleerd worden bij de deur.
Er staat dus niet voor levering, dat is een misleidende heading van TS.
Als de voorwaarde afwijkt zoals TS vertelt moet dat op de bon staan.
Vraag dus: Staat die andere voorwaarde van pootjes enz. op de bon?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Sanders Meubelstad: 100% betaling voor levering?

Ongelezen bericht door moederslink »

@prem,
het e.e.a is toch afgesproken bij de verkoop? Is dat dan niet voldoende?
Bovendien: op de stoep kun je niet alles van het plastic en eventueel piepschuim en karton ontdoen, om in de gauwigheid dan ook nog eens alles te controleren. Stel, stel dat het niet 100% in orde is, dan moet de chauffeur weer alles onverpakt inladen.. :shock:

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Sanders Meubelstad: 100% betaling voor levering?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Levering vindt niet plaats "bij de deur". Levering vindt plaats "op de afgesproken plaats". Nogal een verschil, soms.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Sanders Meubelstad: 100% betaling voor levering?

Ongelezen bericht door moederslink »

Richard72 schreef:Bij bellen
bij sanders mag je bij het uitpakken in de vrachtwagen/ buiten kijken of het goed lijkt
Maar dan heb ik het nog niet netjes onbeschadigd in huis staan

Ik blijf het vreemde praktijken vinden
Als ze later iets zouden beschadigen ben ik alvast mijn geld kwijt
Dit dus.... :(

16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Sanders Meubelstad: 100% betaling voor levering?

Ongelezen bericht door 16again »

angel1978 schreef:De door jou veroorzaakte impasse.
De impasse wordt door 2 partijen veroorzaakt. Winkelier die een loopje neemt met de CBW betalingsregeling is hierin de hoofdschuldige.
angel1978 schreef:En ook dan moet je dus naar de rechter om je geld terug te krijgen.
Geschillencommissie. Als je het geschil aanmeldt voordat de winkel in surseance/faillisement verkeert, dan heb je zelfs nog aanspraak op nakomingsgarantie
angel1978 schreef:Bij een goede winkel is het sowieso goed geregeld en geen gedoe. Vaak teken je ook nog voor ontvangst zonder beschadigingen. Als het wel gedoe is, dan heb je overduidelijk de verkeerde winkel uitgekozen.
Helemaal eens.

16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Sanders Meubelstad: 100% betaling voor levering?

Ongelezen bericht door 16again »

prem schreef:Als de voorwaarde afwijkt zoals TS vertelt moet dat op de bon staan.
Vraag dus: Staat die andere voorwaarde van pootjes enz. op de bon?
Wat is zo'n afwijkende voorwaarde waard? De geschillencommissie schrapt elk beding uit de overeenkomst dat ongunstiger is dan de CBW voorwaarden.
Afwijken mag dus wel....maar wel in het voordeel van de consument.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Sanders Meubelstad: 100% betaling voor levering?

Ongelezen bericht door prem »

Dat zou toch ook in zijn voordeel zijn geweest?

16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Sanders Meubelstad: 100% betaling voor levering?

Ongelezen bericht door 16again »

prem schreef:Dat zou toch ook in zijn voordeel zijn geweest?
Wat is dan het voordeel voor de consument om al te betalen als het spul nog in de vrachtwagen zit? ipv uitgepakt in woonkamer.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Sanders Meubelstad: 100% betaling voor levering?

Ongelezen bericht door prem »

Voordeel ten opzichte van wat nu van hem, denkt hij, wordt verwacht. Betalen zonder te openen, iets wat ik nog altijd in twijfel trek. TS huilt voor het pak slaag want ik zie nog niet dat ie heeft verlegd met Sanders.
Bel even zou ik zeggen en leg je bezorgdheid voor.

Richard72
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 feb 2016 15:22

Re: Sanders Meubelstad: 100% betaling voor levering?

Ongelezen bericht door Richard72 »

Als je zeker wilt zijn dat ze bij sanders eerst het spul leveren en op de plaats zetten voor je het restbedrag betaald
dan moet je het bij aankoop in de winkel op papier laten zetten

Ik heb het achteraf wel voorelkaar gekregen maar het ging niet van harte

Nu hebben we na de levering en volledige betaling toch nog enkele kleine foutjes beschadigingen gevonden
We hebben hiervan al foto's gemaild naar klantenservice
Ik ben benieuwd! !!

Ik hou jullie op de hoogte

Gesloten