LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Swiss sense bed gaat steeds defect

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Zijlmans
Berichten: 82
Lid geworden op: 14 apr 2009 21:43

Swiss sense bed gaat steeds defect

Ongelezen bericht door Zijlmans »

Na een leuke verkoper dan toch maar een bed gekocht. Gratis kussens kregen we erbij. De zondagkrant daarna melde een actie gratis 4 seiz. dekbet met 2 kussens. Oh Oh dacht ik, Genaaid zijn we dus al. Maandag gebeld de kussens waren van betere kwaliteit oke daar konden we mee leven. het dekbed kregen we wel, geen synthetische maar een een donsveren. dat is netjes, mag ook wel bij een bed van ruim 5100 euro. Het bed kwam na 12 weken (Wel lang hoor)
en welja geen kussens erbij geleverd. stonden niet op hun bon. dus weer gebeld
de kussens kregen we zodra ze voorradig waren. dag erna even een antenne kabel onder het bed gelegd en wat zie ik de onderzijde is gescheurd, Het kaasdoek was bescahdigd dus de klantenservice gebeld. de monteur die het bed geleverd had, had niks gezegd dus het zou gemaakt worden en de 2 kussens kregen we dan ook. de monteur komt met 2 kussens, maar geen kaasdoek wel wat spuitlijm dus vastgeplakt. daarna niet teverden dus gebeld. nieuwe afspraak voor nieuw kaasdoek., daarna gaat 1 motor stuk. dus gebeld die word vervangen voor een zwaardere want ze zijn te ligt zegt de klantenservice, dus beide motoren worden vervangen. de monteur komt met 2 nieuwe motoren, maar geen kaasdoek. terwijl de monteur bezig is maak ik een nieuwe afspraak om alsnog het kasdoek te laten vervangen. de monteur gaat weg, na een halve dag ga ik op bed liggen tv kijken doe het hoofdeind omhoog, en verdomme de motor doet het weer niet een zwaardere motro die het na een halve dag 4 x op en neer al begeeft. ik schrijf wederom een brief. wil nu een nieuw onderstel geen reparaties meer. ik lig op een 2de hands bed zo voelt het. de toezegging word gedaan dat er een nieuw onderstel komt, 8 weken levertijd, oh dan kan het wel snel!! de monteur komt even goed de motor vervangen want ik ga niet 8 weken op een plat bed liggen die normaal omhoog kan. Zal mij benieuwen hoe dit weer gaat af lopen. vervolg komt na de levering van het nieuwe onderstel nog een week of 6 á 7.

Zijlmans
Berichten: 82
Lid geworden op: 14 apr 2009 21:43

Re: Swiss sense bed gaat steeds defect

Ongelezen bericht door Zijlmans »

De monteur is geweest vandaag en nadat ik het euvel uitgelegd had bij een kopje koffie over de motor. kwam de monteur het bekent voor. de stekker van de motor zit waarschijnlijk in een stopcontact die te weinig spanning geeft. en na de stekker in het vaste stopcontact gedaan te hebben deed hij het inderdaad weer goed. Dus de motor hoefde niet vervangen te worden. Gelukkig, de monteur was met 10 minuten weer klaar. Dit euvel is dus weer verholpen. nu afwachten tot het onderstel alsnog wordt vervangen. hoe dit afloopt meld ik ook weer hier.
Wel jammer dat de mevrouw van Swiss Sense die me vanmorgen belde over de melding van hier bij trosradar, of ik die wilde verwijderen. Wat een brutaliteit niet. ik ben toch zeker zelf vrij in wat ik meld. Oke er gaat van alles mis met ons bed. en dit word tot nu toe toch goed verholpen. maar het is niet zo dat het niet is gebeurd. dus mevrouw, niet zeuren als de monteur vanaf het begin afaan bij het plaatsen van ons bed aangegeven had dat deze beschadigd was dan was er waarschijnlijk niks aan de hand geweest, maar door te zwijgen. ja dan ben je als bedrijf niet helemaal goed bezig dus. vandaar deze melding bij dit forum.
Zo als het bed is omgeruild meld ik hoe het een en ander weer is afgelopen. tot nu toe nog hoopvol op een goed einde.

pieter999
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 nov 2010 11:35

Re: Swiss sense bed gaat steeds defect

Ongelezen bericht door pieter999 »

Nou Meneer zijlmans, een hoop gedoe voor een bed van 5100 euros en dan nog zo lang wachten, ik dacht er ook aan om eentje tekopen! maar als ik dit hoor ga ik liever naar een ander toe! dank u wel voor u bericht!..

Autoenhuis
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jan 2011 12:05

Re: Swiss sense bed gaat steeds defect

Ongelezen bericht door Autoenhuis »

Wij hebben ook een swiss sense gekocht. Gelijk maar de duurste (royal class 444) en inderdaad na een paar keer op en neer ook de motor kapot. Het bed zelf bevalt uitstekend (qua liggen) maar voor een product dat grotendeels in China vervaardigd wordt zijn de prijzen wel erg hoog en de kwaliteit (kennelijk?) matig. Heren van swiss sense, als je premium prijzen vraagt moet je ook premium kwaliteit leveren, dan maar wat minder marge, marge van 30% is meer dan genoeg.

Wat ik ook niet snap is dat ze zich zelf enerzijds profileren als premiummerk maar ondertussen verkopers van het type Tweedehands Autoverkoper in de winkels hebben. Ook die reclames (afbeelding duurste bed, prijs goedkoopste in koeieletters erbij) horen meer bij de kiloknallers (beter bed etc) thuis dan een merk dat zichzelf in de markt wil zetten als premium.


Mijn mening over swiss sense:

Lekkere bedden, smoezelige marketing en de kwaliteit moet zich nog bewijzen. Mijn advies aan swiss sense: Koop alleen hoogwaardig in als jullie van plan zijn om nog jaren actief te blijven en houd op met die misleidende reclames.. Advies:
-10% minder marge
- op kwaliteit inkopen (ontevreden kanten kosten je in het internettijdperk echt veel meer geld dan een paar tientjes meer naar de leverancier voor goede onderdelen).
- en niet meer van die sneaky tacky reclames en dan zijn jullie op de goede weg.

Zijlmans
Berichten: 82
Lid geworden op: 14 apr 2009 21:43

Re: Swiss sense bed gaat steeds defect

Ongelezen bericht door Zijlmans »

Na de beloofde acht weken van bed omruilen maar is gemaild in de achste week waar mijn bed blijft, en wat denk je, geen reactie op de mail gehad. Slordig hoor. maar wel smiddags bellen nadat ik smorgens de mail verstuurd had met de mededeling dat ons bed binnen is gekomen, Zo hee, wat een toeval of niet dan.... Ik weet genoeg hoor. je moet dus bijtijds reageren anders ben je gewoon aan de beurd he. maar goed het gaat vandaag dan gebeuren, ons onderstel word vervangen. en ben benieuwd of het de 2 zelfde mannen zijn die het toen ook brachten, kan ik ze even toe spreken dat we hier niet van gediend zijn.
10:15 Zojuist is het bed naar tevredenheid omgeruild. Het waren 2 andere mannen maar het is weer netjes opgelost en zijn zeer tevreden. De textiel cheque bood ik aan die ik weer in moest leveren, maar mocht deze alsnog houden voor alle ongemakken, dus dat is erg vriendelijk. We gaan ervan uit dat het probleem volledig is opgelost.

hartadvs
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mar 2011 14:58

Re: Swiss sense bed gaat steeds defect

Ongelezen bericht door hartadvs »

Ik heb onlangs in Zwitserland een bezoek gebracht aan diverse beddenwinkels. Ze hebben nog nooit van Swiss Sense gehoord. Er zijn wel enkele gerenommeerde Zwitserse producenten van bedden: de bekendse zijn Swissflex (www.swissflex.com), Hasena AG ( www.hasena.ch) en Bico (www.bico.ch). Niet goedkoop. maar wel perfecte kwaliteit. Ik denk dat Swiss Sense probeert mee te liften op andermans reputatie.

Gerard2926
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 apr 2011 11:25

Re: Swiss sense bed gaat steeds defect

Ongelezen bericht door Gerard2926 »

Swiss sense heeft deze naam eigenlijk alleen gebruikt om mensen het idee te geven van gedegen kwaliteit. Net zo iets als het zwitserlevengevoel.

De kwaliteit van de bedden is ZEKER niet slecht. maar de prijzen zijn wel buitensporig hoog! Kwaliteit - prijsverhouding is er niet.

jls63
Berichten: 87
Lid geworden op: 16 nov 2010 13:44

Re: Swiss sense bed gaat steeds defect

Ongelezen bericht door jls63 »

Dus zijn de bedden ten opzichte voor de gevraagde prijs wel slecht.....?

Zijlmans
Berichten: 82
Lid geworden op: 14 apr 2009 21:43

Re: Swiss sense bed gaat steeds defect

Ongelezen bericht door Zijlmans »

De bedden zijn helemaal niet slecht. het euvel is opgelost en een bloemetje als dank. Het bed op zich is prima en ligt werkelijk fantastisch. daarover geen klachten gelukkig. Het was alleen jammer dat het zo liep. maar het is allemaal weer goed opgelost in een redelijke termijn. Wij zijn blij met het bed. Oke. het is iets prijziger als een ander bed. maar de kwaliteit is zeker niet slecht. dus wat u beweerd is niet juist naar onze mening.

Thomas81
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 nov 2010 15:29

Re: Swiss sense bed gaat steeds defect

Ongelezen bericht door Thomas81 »

Tijd om iets beter te kopen! :mrgreen:

Zijlmans
Berichten: 82
Lid geworden op: 14 apr 2009 21:43

Re: Swiss sense bed gaat steeds defect

Ongelezen bericht door Zijlmans »

Thomas succes

Gerard2926
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 apr 2011 11:25

Re: Swiss sense bed gaat steeds defect

Ongelezen bericht door Gerard2926 »

Als het goed is, is het goed toch?
Problemen zijn netjes opgelost en als u de rpijs ook goed vind, Wat is dan nog het probleem?

Ik vind het allang klasse dat het allemaal goed gekomen is!! :)

Gerard2926
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 apr 2011 11:25

Re: Swiss sense bed gaat steeds defect

Ongelezen bericht door Gerard2926 »

Ik vind eigenlijk ook dat de plaatser van het eerste bericht, Zijlstra of zo, een bloemetje aan Swiss Sense moet sturen..... Want achteraf was er dus niets aan de hand en is alles prima opgelost!!! :shock:

Zijlmans
Berichten: 82
Lid geworden op: 14 apr 2009 21:43

Re: Swiss sense bed gaat steeds defect

Ongelezen bericht door Zijlmans »

Na al die ellende ervan, nee ik kreeg een bloemetje van Swiss sense he zo als het hoort, moeten ze maar geen fouten maken vanaf het begin of gewoon zeggen dat het bed iets mankeerde, maar zwijgen en dan net doen als of, nee dat verdiend net dat bloemetje juist niet he.

Ben tevreden zoals het nu is. Swiss sense heeft zijn problemen opgelost en en als dank een bloemetje gestuurd, netjes toch. dus nu niet d efeiten gaan omdraaien Gerard... De naam is ZIJLMANS zoals je kan lezen!!!

van maanen
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 apr 2012 10:43

Re: Swiss sense bed gaat steeds defect

Ongelezen bericht door van maanen »

Tip voor iedereen die een swiss sense bed wil kopen, maar de prijzen erg hoog vindt. Wij hebben ons laten adviseren over een bed van Swiss Sense en waren erg enthousiast, maar wilde gezien de prijzen toch even verder kijken. We kwamen er achter dat er ook verschillende Swiss Sense outlet winkels bestaan. Hier staan vaak de showroommodellen of modellen waar de stof bijvoorbeeld een scheurtje ergens heeft. De kwaliteit van de bedden is hetzelfde, maar de prijzen liggen eronm veel lager!
Wij hebben nu een Royal Class 888 gekocht 200 x 210. Een model dat normaal zo'n 9000 euro kost voor 1720. Je zult de kleur en het formaat bij outlet voor lief moeten nemen. Het is outlet dus what you see is what you get en je zult het bed zelf moeten ophalen. Er zijn verschillende outlet winkels van Swiss Sense door het hele land. Dus mocht je graag zo'n bed willen, maar niet de hoofdprijs willen betalen dan kijk ook eens bij de outlet.

Wij hebben de service daar als erg prettig ervaren. Het bed gaan we volgende week ophalen dus dan weten we of het in de praktijk ook zo mooi is als het nu lijkt.

Groeten van een bijna Swiss Sense gebruiker

Gesloten