LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tempur matrassen

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Aynat

Tempur matrassen

Ongelezen bericht door Aynat »

Wie heeft er ervaring (positief/negatief) met matrassen van het type Tempur?

angolo

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door angolo »

Wat wil u weten?

agnes

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door agnes »

IK heb nu sinds anderhalf jaar een tempur matras met 1 cm 'nasa' traagschuim. Daarvoor heb ik ruim tien jaar zeurende pijnen in mijn nek en rug gehad. Ik slaap nu al anderhalf jaar als een roos. Bij aktieslapen te verkrijgen voor ongeveer 300 euro!!!

er bestaan ook traagschuimmatrassen met een dikkere laag, voorbeeld 3, 5 of 7 cm. Met name de laatste wordt gebruikt bij chronisch reuma patienten. Wij zijn dik tevreden met de 1cm. Mijn man is ruim 30 cm langer dan ik en daarbj dus ook ongeveer 30 kilo zwaarder als ik. Ik rol niet naar het midden van het bed toe; ik zal op mijn eigen deel lekker een klein stukje weg in het matras dat mijn lichaam net lekker ondersteund.Kortom dik tevreden!

A. Tipgever

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door A. Tipgever »

Hoewel het bedrijf waar ik werkzaam ben wel Tempur matrassen kan verkopen, zou ik u dit ten stengste afraden.

"Nasa" matrassen, natuurlijk klinkt het leuk, maar de voordelen zijn hier niets tegenover de nadelen:

nadeel 1: Ventilatie en vochtopnemend vermogen. Het vullingsmateriaal, Tempur, heeft een grote dichtheid en een vochtopnemend vermogen van bijna nul. Het bevat geen natuurlijke materialen en is daarom erg slecht voor de huid. Nasa-matrassen zijn ontworpen voor astronauten, deze worden door banden in de matras vastgehouden (ivm zwaartekracht). In de ruimtevaart hebben de astronauten pakken aan die wel vocht opnemen.


nadeel 2: Kuilvorming. Natuurlijk vormt de Nasa matras zich naar uw lichaam. Draait u zich weleens om gedurende de nacht? Ja? Dan ligt u het eerste kwartier in een kuil die een andere vorm heeft dan uw lichaam. Astronauten liggen vast en draaien daarom niet. Daarom hebben zij hier geen last van.

Nadeel 3: de enorme winstmarge (NEED I SAY MORE???)

Dus even in het kort: Nasa-matrassen hebben een slechte ventilatie (dus heel warm), geen vochtopnemend vermogen, komen te langzaam terug in model, en de enige die er wat positiefs aan overhoudt, is het bedrijf, want deze krijgt een flinke bonus op elke Tempur-matras die zij verkopen (weet u ook meteen waarom u deze aangeboden kreeg, voordat u gevraagd was waar u van hield --> zo is het toch gegaan???)

angolo

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door angolo »

sorry tipgever wat een bul kraam je uit, heb je geslapen tijdens je 2 jarige opleiding, waarom denk je dat traagschuim gebruikt wordt voor decubitus patienten? omdat een decubitus patient om de 2 uur gedraaid moet worden, en het materiaal reageerd zo snel dat de patient nooit in een kuil ligt, het zorgt voor een goede drukverdeling wat de doorstroming van het bloed ten goede komt het is een temparatuur gevoelig schuim (visco elastisch) maar zoals jij zult weten ??? is een matras heel individueel, wat voor mij goed is is voor jou slecht daarom is een persoonlijke advies en begeleiding zo belangrijk mensen betalen veel te veel voor een matras en worden bijgestaan door jonge mensen die totaal geen verstand van het produkt hebben. wij verkopen er honderden aan ziekenhuizen in binnen en buitenland, zelfs naar Amerika

Aynat

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door Aynat »

Inmiddels slapen wij 2 weken op Tempur. Manlief gelijk enthousiast, ik heb even moeten wennen. Bevalt prima in combinatie met wollendekbed. Merk (nog) niets van vocht. Laat de bedden wel de hele dag open liggen zodat ze goed kunnen ventileren.
Heb gelezen dat veel ziekenhuizen op dit type matras overgaan ivm doorligwonden bij langdurig zieken.
Echt goedkoop zijn ze niet, maar je krijgt wel 15 jaar garantie. Dus je slaapt voor 0,1671232 eurocent per nacht. En wat ook wel uniek is, 1 maand op proef!!

Tipje

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door Tipje »

Inderdaad is Tempur een opgeklopt verhaal. Een blok plastic die met name door BeterBed giga gepromoot word omdat er z`n ENORME Marge opzit . Daarnaast weet vrijwel iedereen dat plastic vrijwel geen vocht opneemt waardoor het een broeierig effect met zich mee kan brengen. En ja er zijn inderdaad mensen die hier wel lekker opliggen (tov het geen waar ze voorheen op lagen is het natuurlijk al gauw een verbetering!!)

Mijn advies: NIET KOPEN. prijs-kwaliteit staan absoluut niet in verhouding!! Voor minder geld kun je beter kopen.

angolo

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door angolo »

Beste Agnes,

Je zegt dat je een Tempur Matras hebt, met een 1 cm dikke nasa schuimlaag, Tempur is een zgn nasa matras, dit materiaal is trouwens door Bayern Leverkusen in 1968 per ongeluk ontdekt, ze waren wel op zoek naar nieuwe materialen maar niet specifiek een "Nasa Schuim" die dikkere lagen die jij bedoeld kan een koudschuim kern zijn met een afdek of toplaag van het zgn nasaschuim als het maar een 1 cm dikke laag zou zijn is het effect te vewaarlozen, dat wil niet zeggen dat uw matras niet goed is alleen de meerprijs voor het speciaal schuim (nasa) is te verwaarlozen

juiste advies

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door juiste advies »

tempur afkomstig van DFC, en slowmotion van DBC zijn beidde de enige orginele medisch erkende producten , zie hun site .
Er is wel heel veel nep op de markt.
O.a tempura ,temdura ,tempo, nasa, enz
tempur en slowmotion zijn getest door T.N.O ,TUV , LGA ,en worden veel in de medische sector gebruikt en dat zegt al genoeg.
uit de test is slowmotion 3 beter getest dan tempur.

ex TNO medewerker

lohari

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door lohari »

wil even reageren ben een zeer kritische consument maar val niet ons tempurmatras aan wat een genot.
wij slapen nu ruim een jaar op een tempurmatras van 180 bij 200 cm, maar hadden dit veel eerder moeten doen.
het is inderdaad peperduur maar geen pijnlijk lichaam meer en dat is onbetaalbaar.
had ik eerst altijd moeite met opstaan vw zware benen nu helemaal uitgerust en benen als een veertje .
mijn man beginnend reumapatient heeft er zoooooooooo veel baat bij woorden schieten tekort .
over het vocht las ik ook maar geen last van wij gebruiken een katoenen laken van de hema misschien een idee :lol:
voor ons altijd een tempurmatras

tonderella

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door tonderella »

Hallo Lohari, ik ben het helemaal met je eens, wij hebben sinds 3 maanden ook een Nasa matras met een laag van 7 cm. en 5 zones
erin en wij hebben nog nooit zo,n heerlijk matras gehad.
Ik heb nog geen last gehad met vocht, heb er eerst een molton op
en daarop een matras hoeslaken.
Het moet in de slaapkamer wel warmer zijn dan 15 graden anders werkt het nasa schuim minder, het reageert nl. op warmte !
Het is even een aanschaf maar dan heb je ook wat voor jaren.

Gast

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door Gast »

Nou die van ons doet het niet goed hoor ik denk dat de radiator hoger moet.

Gast

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door Gast »

wij gebruiken een katoenen laken van de hema misschien een idee
Enig idee hoeveel vocht je in een nacht kwijtraakt? Dat houdt een katoenen lakentje van de Hema echt niet tegen hoor. Het gaat zo rechtstreeks je matras in!

Mijn ervaring: waardeloze matrassen, je ligt inderdaad na omdraaien in een kuil. Snel weggedaan en goede binnenveringsmatrassen gekocht.

Ligcomfort is natuurlijk heel persoonlijk dus daar heb ik 't niet over.

lohari

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door lohari »

hoi gast :roll:


zonde van je geld dat je het zomaar weg doet zeker geen last van je lichaam gelukkig maar anders piep je wel anders, de meerder heid heeft er baat bij en dat is het :lol:

gegroet lohari

Gast

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door Gast »

pffff hoop verkopers actief hier

Gast

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door Gast »

Hallo Lohari,

Ik heb zeker wel last van m'n rug en heb daarom indertijd de Tempur gekocht. Ze bevielen gewoon niet (vanwege de kuilen). Nu dus binnenvering en....weg rugklachten. Zoals ik al meldde, het is zeer persoonlijk en ik zal dus ook niet zeggen dat je ze niet moet kopen. Maar er wordt gevraagd naar positieve en negatieve ervaringen en die geef ik gewoon.

Overigens hebben we onze Tempurs niet gewoon bij grofvuil gezet maar mochten ze netjes inruilen, goede service trouwens (ze waren 3 weken oud).

tonderella

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door tonderella »

Nog even met Tonderella, ik lees hier steeds over kuilen, maar die heb ik niet,wat me wel opvalt is dat het matras warmer is en dat is voor mij met een zeer warm huis met plat dak in de zomer het enigste nadeel, s,winters zal het wel lekker zijn denk ik, geen elektrische deken meer nodig !
groetjes, tonderella

Gast

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door Gast »

Ja maar Tonderella, jij bent natuurlijk zo'n fijna lichte dame en dan heb je er geen last van. Ik weeg 112 kg, vandaar misschien die kuilen, hahahahaha :D

Groetjes

lohari

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door lohari »

hoi ben ik weer ,

ik ben absoluut geen verkoper wil dit toch even meedelen.

word alleen zo moe van dat negatieve gedoe .

laat iedereen toch lekker slapen zoals ie wil :roll:

lohari

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door lohari »

dat is waar negatief en positief kan hier niets meer over zeggen :oops:


ben blij dat het goed is afgelopen voor je en dat het matras terug mocht

gegroet (weer) lohari laatste keer trouwens

Gesloten