LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waarschuwing advertentie bedrog Fa. Prominent relaxfauteuils

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
DGR
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 feb 2010 11:35

Waarschuwing advertentie bedrog Fa. Prominent relaxfauteuils

Ongelezen bericht door DGR »

Prominent adverteert pagina groot in kranten met advertenties voor relaxfauteuils .
Het bedrog is dat de stoelen op de foto waarop de tekst "tweede gratis" niet de stoelen zijn waarover de advertentie gaat. Wanneer je een filiaal bezoekt blijken de foto's van de duurste stoelen van bv € 2500 euro te zijn. Hiervoor blijkt dan de aanbieding niet geldig. De aanbieding is alleen voor "budgetstoelen" benoemd in een onduidelijke verwijzing met zeer kleine lettertjes. Wat en welke budgetstoelen zijn staat niet in de advertentie. Dit bedrog herhalen ze in elke advertentie. Foto's met zeer luze stoelen met prijzen va. laag maar op de foto's staan de duurste modellen als lokker.
Kortom een bezoek aan deze firma is altijd teleurstellend en een verliespost op reiskosten. :evil:

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Waarschuwing advertentie bedrog Fa. Prominent relaxfauteuils

Ongelezen bericht door crazyme »

Grappig ook dat ze op geen enkele fauteuil in de showroom een prijskaart hebben zitten. Je moet als klant voor ELKE fauteuil aan een verkoper vragen wat de fauteuil kost.

Zelf rondkijken kan dus niet.....

En wanneer je parkeert met een dikke auto dan wordt vast een ander kolommetje in de prijslijst genomen..... onder het mom van : die kan het vast wel betalen....

Hele vreemde werkwijze houden ze er op na.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Waarschuwing advertentie bedrog Fa. Prominent relaxfauteuils

Ongelezen bericht door sjoegel »

Mijn oma is er ook ingeluisd. Samen met mijn tante, ook zo'n licht, zijn ze door de verkoper helemaal ingepakt. De duurdere fauteuils zijn van de fabriek "de toekomst" die zijn elders via internet veeel goedkoper te vinden. Prominent maakt misbruik van de vaak wat oudere doelgroep. Transparatie in prijzen is er niet.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Waarschuwing advertentie bedrog Fa. Prominent relaxfauteuils

Ongelezen bericht door 16again »

Behalve de waarschuwing hier, kun je je ook beklagen bij
http://www.consuwijzer.nl/Overige_pagin ... _klacht_in
Wat ik hier lees is er sprake van misleidende reclame, tevens behoren alle in showroom getoonde producten van duidelijk prijs voorzien te zijn.
Bij voldoende klachten neemt de consumentenautoriteit een kijkje, betert het bedrijf zich niet, dan volgt een boete.....

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Waarschuwing advertentie bedrog Fa. Prominent relaxfauteuils

Ongelezen bericht door crazyme »

Ik ken de advertentie. Ze gaan weer nét langs het randje.

Ze bieden dus de 2e fauteuil gratis. Maar nergens staat dat die 2e fauteuil dezelfde fauteuil is. Je koopt dus fauteuil A en je krijgt waarschijnlijk het goedkoopste en lelijkste prul erbij.

Daar zit natuurlijk niemand op te wachten, maar daar kom je pas achter in de winkel. En dat is alles wat ze willen bereiken: winkelbezoek.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Waarschuwing advertentie bedrog Fa. Prominent relaxfauteuils

Ongelezen bericht door jor »

Ik kreeg dit foldertje en daar stond het wel in ( weliswaar heel klein maar toch).
Voor alle duidelijkheid, ook ik vind Prominent veel te duur en zeker geen prettige zaak.

Combiwitch
Berichten: 65
Lid geworden op: 22 jul 2006 23:36

Re: Waarschuwing advertentie bedrog Fa. Prominent relaxfauteuils

Ongelezen bericht door Combiwitch »

Nou ik ben ook geweest, en had wel de folder gelezen. de stoel bij de text zoals hierboven is de stoel die je krijgt en tsja je kan ook korting krijgen ipv die stoel.

Gesloten