Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
juliomariner
Berichten: 4861
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door juliomariner »

Precies, heel gebruikelijk inderdaad. Bij een gezond bedrijf is dat ook helemaal geen probleem.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 945
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

juliomariner schreef:
24 apr 2024 14:19
Precies, heel gebruikelijk inderdaad. Bij een gezond bedrijf is dat ook helemaal geen probleem.
Nee hoor, een gezond bedrijf heeft een kredietfaciliteit bij de bank en laat geen nieuwe klanten oude klanten financieren.

juliomariner
Berichten: 4861
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door juliomariner »

Sorry maar u schrijft echt onzin.
Maar ja niemand kan alles weten.

witte angora
Berichten: 30849
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door witte angora »

Al te vaak, althans, dat was 40 jaar geleden zo, levert een bedrijf eerst aan de detailhandel, en wordt de nota pas na 30 dagen voldaan. In die 30 dagen tijd kan de detailhandel de spullen prima verkopen en met de opbrengst de nota voldoen.

Juist daarom is het een teken aan de wand als een winkel nauwelijks geleverd krijgt, of enkel op bestelling. Dan weet je dat het leverende bedrijf onvoldoende vertrouwen heeft dat de uitstaande nota's betaald gaan worden. Ik weet voor mezelf dan in ieder geval dat ik er niet zal kopen, onder andere vanwege garantieperikelen.

Wat er in het geval van woneninterieur speelt weet ik natuurlijk niet. Maar ergens gaat er iets heel erg fout, dat is wel duidelijk.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 945
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

juliomariner schreef:
24 apr 2024 14:42
Sorry maar u schrijft echt onzin.
Maar ja niemand kan alles weten.
Dan zou ik maar eens gaan googlen wat gezien wordt als een gezonde onderneming en dat is dit zeker niet. Geen werkkapitaal, geen liquide middelen en alleen maar schulden, waarbij de ene schuld wordt gefinancierd met een andere schuld.

Moneyman
Berichten: 30169
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik_weet_niet_alles schreef:
24 apr 2024 15:09
juliomariner schreef:
24 apr 2024 14:42
Sorry maar u schrijft echt onzin.
Maar ja niemand kan alles weten.
Dan zou ik maar eens gaan googlen wat gezien wordt als een gezonde onderneming en dat is dit zeker niet. Geen werkkapitaal, geen liquide middelen en alleen maar schulden, waarbij de ene schuld wordt gefinancierd met een andere schuld.
Niemand zegt dat er hier sprake is van een gezonder onderneming... als je discussieert, is het wel handig om bij het punt te blijven.

En als je je informatie moet hebben van wat gegoogel, moet je je misschien geen harde standpunten innemen over cashflowmanagement.

juliomariner
Berichten: 4861
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik heb voor dat soort infiormatie Google niet nodig maar put gewoon uit mijn praktijkervaring.
De meeste bedrijven betalen hun leveranciers met 4 of 6 weken. In de tussentijd komt er bij een gezond bedrijdf gewoon gelden binnen. Het geld wordt dus niet geoormerkt van met de betaling van klant Jansen mag alleen de factuur van materiaal geleverd door leverancier Pietersen betaald worden.
Het loopt dus gewoon door elkaar heen en dis financiert een nieuwe klant dus gewoon de bestelling van de leverantie van een oudere klant. Daar heb je dus helemaal geen kredietfaciliteit bij een bank voor nodig.
Ik zou menig opdracht zijn misgelopen als dit soort financiering niet mogelijk was.
Dat Woneninterieur dus geen leverancierskrediet heeft zoals WA al schrijft is inderdaad tekenend voor de financiele gezondheid van het bedrijf.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 945
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

juliomariner schreef:
24 apr 2024 15:24
Ik heb voor dat soort infiormatie Google niet nodig maar put gewoon uit mijn praktijkervaring.
De meeste bedrijven betalen hun leveranciers met 4 of 6 weken. In de tussentijd komt er bij een gezond bedrijdf gewoon gelden binnen. Het geld wordt dus niet geoormerkt van met de betaling van klant Jansen mag alleen de factuur van materiaal geleverd door leverancier Pietersen betaald worden.
Het loopt dus gewoon door elkaar heen en dis financiert een nieuwe klant dus gewoon de bestelling van de leverantie van een oudere klant. Daar heb je dus helemaal geen kredietfaciliteit bij een bank voor nodig.
Ik zou menig opdracht zijn misgelopen als dit soort financiering niet mogelijk was.
Dat Woneninterieur dus geen leverancierskrediet heeft zoals WA al schrijft is inderdaad tekenend voor de financiele gezondheid van het bedrijf.
Dan mist u in deze topic een cruciaal punt. Er worden geen goederen geleverd maar alleen geld rondgepompt tussen klanten. Leveranciers krijgen niets en leveren niets.

Moneyman
Berichten: 30169
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik_weet_niet_alles schreef:
24 apr 2024 15:50
Dan mist u in deze topic een cruciaal punt. Er worden geen goederen geleverd maar alleen geld rondgepompt tussen klanten. Leveranciers krijgen niets en leveren niets.
Dat is nu juist helemáál niet de discussie...

juliomariner
Berichten: 4861
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik heb dan ook nooit beweerd dat dit een gezond bedrijf is en een goede ondernemer.
U stelt echter dat deze vorm van financiering altijd niet goed is.

Nijogeth
Berichten: 10018
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Nijogeth »

witte angora schreef:
24 apr 2024 15:02
Juist daarom is het een teken aan de wand als een winkel nauwelijks geleverd krijgt, of enkel op bestelling.
Tegenwoordig is dat ook niet meer zo vanzelfsprekend. Vroeger was dat inderdaad vaak zo. Je zit momenteel gewoonweg met veel bedrijven die hun voorraad bij leveranciers houden, waarna het vanuit de leveranciers naar de klant gaat. Dat ga je echt steeds vaker zien. Zeker als het om specifieke producten gaat (bijvoorbeeld speciaal voor 1 bepaald type auto gemaakte aftermarket onderdelen).

Ik doe het zelf voor vrienden. Als die computer onderdelen zoeken, kan ik ze net wat goedkoper aankopen dan ze op de markt kosten. Niet goedkoop genoeg om er een onderneming voor op te zetten en risico nemen, maar wel 15% goedkoper dan in een andere webshop, reken ik er 90% van die prijs voor en hebben ze het nog goedkoper en thuis geleverd. En ik verdien er wisselgeld mee.

Nijogeth
Berichten: 10018
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik_weet_niet_alles schreef:
24 apr 2024 15:50
Dan mist u in deze topic een cruciaal punt. Er worden geen goederen geleverd maar alleen geld rondgepompt tussen klanten. Leveranciers krijgen niets en leveren niets.
Dan heeft u het cruciale punt gemist dat er wel degelijk ook aan sommige klanten geleverd wordt.

Kompasser
Berichten: 27
Lid geworden op: 19 jul 2023 12:56

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Kompasser »

k Lees deze 'discussie' al vanaf het begin mee. Voor mij is duidelijk dat het bedrijf niet zomaar van oplichting beschuldigd kan worden zonder dat daar bewijs voor is. Er zijn aanwijzingen dat de 'bedrijfsleiders' niet de beste/handigste ondernemers zijn; ze zijn niet in staat om het aan hun klanten contractueel beloofde binnen de afgesproken termijn te leveren. Dat kan gebeuren .. maar dan heb je toch wat uit te leggen ..
Wat mij stoort in de antwoorden van enkele vaste forumleden is dat er gezegd wordt dat mensen niet zo dom moeten zijn om op die site te bestellen. Alsof het je eigen schuld is als je digitaal niet zo vaardig bent dat je op een onbetrouwbare aankopen doet.
Is het forum alleen maar bedoeld voor mensen die toch al de weg in de (digitale) wereld weten, of is het een vraagbaak voor ... consumenten met een kleine letter 'C' ..
Ik vermoed dat de meubelzaak inzake veel klandizie heeft van mensen die weinig kennis hebben aangaande consumentenrechten en daar profijt van heeft. Maar dat oplichting noemen gaat mij te ver ..

witte angora
Berichten: 30849
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door witte angora »

Nijogeth schreef:
24 apr 2024 20:45
witte angora schreef:
24 apr 2024 15:02
Juist daarom is het een teken aan de wand als een winkel nauwelijks geleverd krijgt, of enkel op bestelling.
Tegenwoordig is dat ook niet meer zo vanzelfsprekend. Vroeger was dat inderdaad vaak zo. Je zit momenteel gewoonweg met veel bedrijven die hun voorraad bij leveranciers houden, waarna het vanuit de leveranciers naar de klant gaat. Dat ga je echt steeds vaker zien. Zeker als het om specifieke producten gaat (bijvoorbeeld speciaal voor 1 bepaald type auto gemaakte aftermarket onderdelen).
Je hebt het vooral over webwinkels denk ik. Ik had het over fysieke winkels. Die zullen nu eenmaal een voorraad in huis moeten hebben, anders is het lastig verkopen, in een lege winkel. Ben nu eenmaal geen fan van webwinkels.

Lady1234
Berichten: 27177
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik vind die hele zaak al wonderlijk. Ik kan mij best voorstellen dat je een klein tafeltje of kastje koopt, zonder gezien te hebben, maar zes eetkamerstoelen? Daar wil je toch eerst opzitten?

Thijs124
Berichten: 735
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Maar deze "winkel" Woneninterieur had volgens mij geen winkel en vermoedelijk ook geen magazijn.
Wel een gelikte presentatie op Facebook..

https://www.woneninterieur.nl/?fbclid=I ... S46cAPoYDM

Lady1234
Berichten: 27177
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar daar koop je toch niets waar je een paar jaar op moet zitten?

Thijs124
Berichten: 735
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Ik zou ook nooit iets van een foto kopen.
Proefzitten en kwaliteit beoordelen.
En al helemaal niet ongezien vooruit betalen.
Mijnheer Woneninterieur heeft zich op 9 maart de laatste keer hier ingelogd.
Misschien komt hij lezen zonder zich in te loggen.

witte angora
Berichten: 30849
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door witte angora »

Sja, gemak dient de mens, al vraag ik me af wat voor gemak het moet zijn...

Nou moet ik zeggen dat er tegenwoordig wel heel veel van die woontijdschriften en woonprogramma's zijn die zonder uitzondering laten zien hoe mooi alles harmonieert en zo, alsof dat het allerbelangrijkste is in een interieur. Dat zie je ook op de website van woneninterieur. Ik maak liever andere keuzes, keuzes waarmee ik me happy voel. Dan maar wat minder harmonie - en vreemd genoeg harmonieert dat alsnog.

AnoukKakes
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 apr 2024 08:56

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door AnoukKakes »

PAS OP! Koop hier niks! Dit is een oplichter. Op 8 januari een bestelling gedaan en na 6x dat er beloofd is dat het zal worden geleverd, hebben wij de bestelling geannuleerd. Helaas, ook na belofte dat er zal worden terugbetaald is het geld nog steeds niet terug. Bestelling #5322

Wij hebben ondertussen aangifte gedaan van oplichting en verzoeken iedereen die nog niet met dit bedrijf in zee is gegaan er ver van uit de buurt te blijven. En ieder die ook slachtoffer is geworden van deze grootschalige oplichter ook zo snel mogelijk aangifte te doen.

Nog steeds in afwachting van meer dan €1000,-…

Plaats reactie