Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Moneyman
Berichten: 30176
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
24 apr 2024 23:05
Nijogeth schreef:
24 apr 2024 20:45
witte angora schreef:
24 apr 2024 15:02
Juist daarom is het een teken aan de wand als een winkel nauwelijks geleverd krijgt, of enkel op bestelling.
Tegenwoordig is dat ook niet meer zo vanzelfsprekend. Vroeger was dat inderdaad vaak zo. Je zit momenteel gewoonweg met veel bedrijven die hun voorraad bij leveranciers houden, waarna het vanuit de leveranciers naar de klant gaat. Dat ga je echt steeds vaker zien. Zeker als het om specifieke producten gaat (bijvoorbeeld speciaal voor 1 bepaald type auto gemaakte aftermarket onderdelen).
Je hebt het vooral over webwinkels denk ik. Ik had het over fysieke winkels. Die zullen nu eenmaal een voorraad in huis moeten hebben, anders is het lastig verkopen, in een lege winkel. Ben nu eenmaal geen fan van webwinkels.
De meubels die in de winkel hebben staan, behoren niet tot de voorraad :wink:

Willem van Urk
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 apr 2024 17:09

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Willem van Urk »

Ook ik ben helaas slachtoffer.
Wij hebben 2 maart jl. een complete meubel set voor onze babykamer besteld bij Woneninterieur. Order 5707 van een bedrag van 750 euro. Met een levertijd van 2-3 weken. Niet op tijd geleverd en geen duidelijk contact. Zelf op onderzoek gegaan en ook daadwerkelijk geen order bij de leverancier (van het merk van onze meubels) bekend.
Gezien de komst van onze kleine kunnen we het niet permitteren zo lang te wachten op de meubels, daarom ook de order geannuleerd en een terugbetaal verzoek aangevraagd. Deze is maandag 8 april bevestigd en het geld zou binnen 14 dagen teruggestort zijn. Maar ook hier helaas nog niets van vernomen. Ik blijf er achteraan gaan en hoop dat dit snel opgelost kan worden, want opgelicht voel ik me zeker. Gezien de vele negatieve recensies van slachtoffers met hetzelfde probleem. Gelukkig heeft Radar er een aflevering over gemaakt. Ik ben er dan ook mee bezig er een zaak van te maken nu de wettelijke terugbetalingstermijn is overschreden. Daarnaast heb ik twee dagen terug een recensie op Trustpilot geplaats en daarop direct reactie gekregen om het per direct eraf te halen, dit zou schadelijk zijn voor zijn bedrijf. Met vervolgens de belofte vandaag het volledige bedrag om 17:00 terug gestort te hebben. Het is misschien niets nieuws, maar ook deze belofte is niet nagekomen. Ik hoop dat je dit leest en me een keer serieus gaat nemen.

DavidVA
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 apr 2024 23:19

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door DavidVA »

Woneninterieur stort geld niet terug bij annulatie. Order 3624.
Wie gedupeerd is door deze firma kijk naar het filmpje op YouTube: confrontatie met verkoper: 'Het is geen oplichting, ofzo'. Daar zie je hoe ze te werk gaan.
We hadden een bestelling geplaatst voor een tafel, en die betaald. De levertermijn was 12 weken. Na verschillende excuses en pogingen tot levering was na 24 weken wachten ons geduld op en wouden we ons geld terug. Je kan ze niet bellen telefonisch, de telefoon gaat altijd direct op voicemail. Dan heb je de livechat of mail. Op mail wordt amper geantwoord en op livechat evenmin. Als er uiteindelijk iemand antwoordt, wordt er snel beloofd om het geld terug te storten, en wordt de chat afgesloten. Dit is al zo'n 6 maand aan de gang. Nochtans op de website staat binnen de 14 dagen geld terug... Ik heb het gevoel dat ik opgelicht ben en ik hoop ooit mijn geld terug te krijgen...

Syl12345
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 apr 2024 22:47

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Syl12345 »

Wij hebben hetzelfde meegemaakt als talloze anderen hier op het forum. Wij hebben ons geld uiteindelijk terug gekregen na aangifte bij de politie en consequent blijven mailen. Mijn advies is dus als je nog geld tegoed hebt en de 2 weken termijn voor terugbetaling is voorbij, doe dan online aangifte. Dit levert je waarschijnlijk net als bij ons heel nare dreigende mails op van deze man, maar hopelijk helpt het wel om je geld terug te krijgen. Ik vind het heel droevig om te zien dat de politie blijkbaar niets kan doen om deze man te stoppen zodat hij niet nog meer slachtoffers kan maken. Maar ik hoop toch dat als er aangiftes binnen blijven komen en juridische procedures worden gestart deze man uiteindelijk gestopt kan worden. En dat de aangifte anders in elk geval helpt om je geld terug te krijgen.

Norrie-22
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 apr 2024 08:30

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Norrie-22 »

Hoi Sabsan,

Ik wil wel graag meedoen aan de collectieve aanklacht!

Ik heb een stoel besteld van 359 euro. Begin februari was dat alweer. De leverdatum is al 3 x uitgesteld. Uiteraard zonder dit te communiceren, ik moest er zelf achteraan.
Maar ook de zogenaamde nu echt definitieve datum is niet nagekomen.
Ik ben zwaar teleurgesteld!

Moneyman
Berichten: 30176
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Moneyman »

Norrie-22 schreef:
27 apr 2024 08:38
Ik wil wel graag meedoen aan de collectieve aanklacht!
Er is helemaal geen collectieve aanklacht. Als je iets wilt, moet je het zelf doen.

Norrie-22
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 apr 2024 08:30

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Norrie-22 »

Zijn er hier trouwens ook meer mensen bij deze site beland via HOME67?>
Ik wilde namelijk op de site van home67 bestellen en werd toen naar deze site omgeleid voor het betalen etcetera.
Meer mensen met deze ervaring??

witte angora
Berichten: 30860
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door witte angora »

Je bent wel de gezelligste, Scheepertje.

Lady1234
Berichten: 27178
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Een echte lolbroek. 😁

Romirootje
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mei 2024 01:02

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Romirootje »

Ook hier een gedupeerde van deze website.

November 2023 eettafel Jacky besteld met ordernummer #4986 voor €509,15,-
Na maanden en meerdere mails werd de tafel maar niet geleverd. Daarna de bestelling geannuleerd en mijn geld terug gevraagd. Heb vele mails en heel veel loze beloftes gehad. Op een gegeven moment kreeg ik zelfs vanuit woneninterieur zelf een mailtje dat indien ik mijn rekeningnummer meteen zou doormailen, ik diezelfde dag nog mijn geld retour zou krijgen. Helaas was dit ook weer een loze belofte van deze ondernemer en heb ik tot op de dag van vandaag nog geen geld retour.

Toen ik aangaf aangifte te gaan doen, kreeg ik een mail van deze ondernemer terug met een soort van dreigement dat ik dat niet moest doen, omdat dit de terugbetaling dan fors zou doen vertragen. Hem de kans gegeven en even gewacht, maar nog steeds geen geld terug. Tja, hoeveel kansen moet je deze ondernemer geven?

Inmiddels zijn we 5 maanden mailen en loze beloftes verder. Dus uiteindelijk toch gewoon aangifte gedaan. Hij gaat immers gewoon met je geld aan de haal en levert de beloofde spullen niet! Dat is in mijn ogen pure oplichting!

Jantien Koch
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 apr 2024 20:59

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Jantien Koch »

Jantien Koch schreef:
15 apr 2024 21:04
Op 6 maart 2024 kocht wij een Sidetable Yuki #5731 voor 458,10 euro bij **** Op 15 maart 2024 hebben wij binnen de bedenktijd de aankoop geannuleerd. Reden: vreemde terugkoppeling van bestelling en uitblijven van reacties op onze mails met vragen. Ook bleek de webshop niet bereikbaar in tegenstelling van wat ze zeggen op hun pagina. De koop is daarop geannuleerd. Hiervan hebben we op 15 maart 2024 wel een bevestiging ontvangen. Het aankoopbedrag zou worden terug gestort.

Wat is het probleem?
Tot vandaag hebben wij nog geen betaling ontvangen. Ook reacties op een officiële herinnering via een ACM modelbrief blijft uit. Wel Onprettige en dreigende mails ontvangen dat we het aankoopbedrag pas terug kunnen ontvangen wanneer we onze negatieve review op trustpilot verwijderen.

Politie en ACM geven advies melding te doen van Fraude bij ftaudehelpdesk. Na het zien van jullie confrontatie met de verkoper op YouTube besloten om hier ook nog een reactie te plaatsen in de hoop dat wij ons geld ook nog terug krijgen. Een advocaat is inmiddels gevraagd een vordering op te stellen. De kosten die hiermee zijn gemoeid worden verhaald op woneninterieur.nl.

Up- date 01/05/2024
Nog altijd geen geld terug. Vordering is uitgezet via advocaat. Kosten voor de advocaat worden bij woneninterieur.nl in rekening gebracht. Melding Fraude Helpdesk gedaan, melding bij misbruik metaregistrar.com gedaan met verzoek tot opheffing van de website op advies ACM en Politie. Ik wil getroffenen vragen om dezelfde melding van Fraude/Oplichting te doen bij: ACM consuwijzer, Fraudehelpdesk en via metaregister.com. Zodat de website snel offline wordt gehaald en de politie het dossier kan aanvullen.

Moneyman
Berichten: 30176
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jantien Koch schreef:
01 mei 2024 12:40
Up- date 01/05/2024
Nog altijd geen geld terug. Vordering is uitgezet via advocaat. Kosten voor de advocaat worden bij woneninterieur.nl in rekening gebracht.
Ik hoop dat je wel beseft dat die advocaatkosten maar beperkt voor rekening van Woneninterieur zullen komen, en dat alles wat niet onder de forfaitaire vergoeding valt door jou betaald moet worden?

alfatrion
Berichten: 21921
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door alfatrion »

Die forfaitaire vergoeding voor de advocaat is te schatten op € 270, als ik aanneem dat de prijs van de bank tussen de € 500 en € 1.250 ligt. De advocaatkosten kunnen best wel eens op € 2000,- of meer uitkomen.

Lady1234
Berichten: 27178
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Die side-table kost € 458,10.

Moneyman
Berichten: 30176
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:
01 mei 2024 15:45
Die forfaitaire vergoeding voor de advocaat is te schatten op € 270, als ik aanneem dat de prijs van de bank tussen de € 500 en € 1.250 ligt. De advocaatkosten kunnen best wel eens op € 2000,- of meer uitkomen.
Precies. Vandaar m'n waarschuwing, anders wordt het oude spreekwoord weer waarheid:

Afbeelding
Lady1234 schreef:
01 mei 2024 16:50
Die side-table kost € 458,10.
Dan is de forfaitaire vergoeding nóg lager en de gap dus nog groter.

Lady1234
Berichten: 27178
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Principes zijn duur.

Lady1234
Berichten: 27178
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En de klachten blijven zich opstapelen op Truspilot.

kwolters
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 apr 2024 11:12

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door kwolters »

Update: Wij hebben nog steeds ons geld niet terug. BESTEL HIER NIET!! is de boodschap. Oplichterij.

Moneyman
Berichten: 30176
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Moneyman »

Evenals de (steeds onterecht beoordeelde) meldingen van Woneninterieur dat het een valse claim zou zijn.

Geeft niet het gevoel dat het lek boven is en dat het de goede kant op zou gaan, helaas.

Een Wiskunde Student
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 nov 2023 10:56

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Een Wiskunde Student »

Het heeft nooit de goed kant op gegaan.

Vanaf het begin van dit Topic belazert WonenInterieur de zaak. Het wordt tijd dat dit bedrijf wordt gestopt en niet meer hier wordt verdedigd

Plaats reactie