Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Thijs124
Berichten: 706
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Eigenlijk is Trustpilot op zijn minst mede schuldig.

Moneyman
Berichten: 30140
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
14 apr 2024 22:53
En de slachtoffers moeten ook eerst hun review aanpassen naar Super, voordat ze hun geld terugkrijgen.
Volslagen kansloos :roll:

Lady1234
Berichten: 27156
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het gebeurt wel op Trustpilot.

Lady1234
Berichten: 27156
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En ook bij Kiyoh gaat het van 1 naar 4 sterren als men eindelijk zijn geld terugkrijgt.

Moneyman
Berichten: 30140
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Moneyman »

... zodra ik mn geld zou hebben, zou ik er acuut weer de minimale score van maken...

Lady1234
Berichten: 27156
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik denk dat men zo opgelucht is dat men eindelijk zijn geld weer terug heeft, dat men dat vergeet.

Lowieze
Berichten: 6615
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Lowieze »

Misschien is dit nog een oplossing voor de klanten die op geld wachten.

https://nietbezorgd.nl/reviews/woneninterieur-nl-nl/

Ze hebben wel goede reviews op Trustpilot https://nl.trustpilot.com/review/nietbezorgd.nl

Moneyman
Berichten: 30140
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Moneyman »

Moest even lachen toen ik daar las:
Wij deden onderzoek naar woneninterieur.nl. Volgens de politie is er geen sprake van malafide handelspraktijken (oplichting of fraude). Slechte reviewscores betekenen dan ook niet dat woneninterieur.nl onbetrouwbaar is. Er kunnen meerdere verklaringen zijn.
Verder heb ik wel mijn vraagtekens over die club (is trouwens gewoon SODA, je weet wel, van die oneigenlijke boete op "winkeldiefstal"). Ze schrijven dat het je 20% van het aankoopbedrag kost als er alsnog geleverd of betaald wordt. Als je je meubels alsnog krijgt, los van de vraag of dat aan nietbezorgd.nl te danken is, worden je meubels ineens alsnog 20% duurder.

En ze schrijven ook dat ze een gerechtelijke procedure starten en zelfs tot beslaglegging voergaan. Maar dat kan nooit uit die 20% betaald worden, want een procedure incl. beslaglegging kost je zomaar richting de € 1.000,00 euro... dus óf er zit een addertje onder het gras, óf ze gaan in de praktijk helemaal niet dagvaarden.

En dát betekent weer dat ze per saldo niets meer doen dan je zelf ook kunt, namelijk een belletje en een briefje schrijven, en dat ze daar vervolgens -als de toko alsnog over de brug komt- wel dik geld voor krijgen.

Vervolgens geven ze ook aan dat van woneninterieur.nl geen KvK-gegevens bekend zijn. Verrassing: die staan gewoon op de site.

Nee, dank je.

Lowieze
Berichten: 6615
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Lowieze »

“Ze schrijven dat het je 20% van het aankoopbedrag kost als er alsnog geleverd of betaald wordt. Als je je meubels alsnog krijgt, los van de vraag of dat aan nietbezorgd.nl te danken is, worden je meubels ineens alsnog 20% duurder.“

Dit staat er niet. Ze helpen alleen je geld terug te krijgen. Er staat niets over als er alsnog geleverd wordt dat je hen dan ook moet betalen.

Moneyman
Berichten: 30140
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lowieze schreef:
15 apr 2024 10:10
“Ze schrijven dat het je 20% van het aankoopbedrag kost als er alsnog geleverd of betaald wordt. Als je je meubels alsnog krijgt, los van de vraag of dat aan nietbezorgd.nl te danken is, worden je meubels ineens alsnog 20% duurder.“

Dit staat er niet. Ze helpen alleen je geld terug te krijgen. Er staat niets over als er alsnog geleverd wordt dat je hen dan ook moet betalen.
Echt wel.
Klant betaalt 20% van het aankoopbedrag als het probleem wordt opgelost (zoals: geld terug, product alsnog geleverd, retourprocedure toegestuurd, enig ander akkoord tussen Klant en Webshop).

Lowieze
Berichten: 6615
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Lowieze »

Apart, ik lees bij het onderwerp ‘Woneninterieur ‘ alleen “Onze dienst is uniek en zeer succesvol. U krijgt uw geld terug en u betaalt alléén als uw probleem wordt opgelost. Dan krijgt u 80% terug en houden wij 20%. Lukt het ons niet? Dan betaalt u dus niets.”

kwolters
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 apr 2024 11:12

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door kwolters »

In januari een kast besteld, maar helaas werd de levertijd keer op keer vertraagd. De communicatie hierover was erg gebrekkig; we werden alleen geïnformeerd als wíj daar om vroegen.

Vandaag hebben wij de bestelling geannuleerd (bestelling 5491). Bericht dat direct daarna volgde gaf aan dat wij binnen 14 dagen ons geld terug zouden hebben.

We zijn benieuwd en hopen natuurlijk op een goede afhandeling, maar het vertrouwen is natuurlijk ver te zoeken

Jantien Koch
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 apr 2024 20:59

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Jantien Koch »

Op 6 maart 2024 kocht wij een Sidetable Yuki #5731 voor 458,10 euro bij **** Op 15 maart 2024 hebben wij binnen de bedenktijd de aankoop geannuleerd. Reden: vreemde terugkoppeling van bestelling en uitblijven van reacties op onze mails met vragen. Ook bleek de webshop niet bereikbaar in tegenstelling van wat ze zeggen op hun pagina. De koop is daarop geannuleerd. Hiervan hebben we op 15 maart 2024 wel een bevestiging ontvangen. Het aankoopbedrag zou worden terug gestort.

Wat is het probleem?
Tot vandaag hebben wij nog geen betaling ontvangen. Ook reacties op een officiële herinnering via een ACM modelbrief blijft uit. Wel Onprettige en dreigende mails ontvangen dat we het aankoopbedrag pas terug kunnen ontvangen wanneer we onze negatieve review op trustpilot verwijderen.

Politie en ACM geven advies melding te doen van Fraude bij ftaudehelpdesk. Na het zien van jullie confrontatie met de verkoper op YouTube besloten om hier ook nog een reactie te plaatsen in de hoop dat wij ons geld ook nog terug krijgen. Een advocaat is inmiddels gevraagd een vordering op te stellen. De kosten die hiermee zijn gemoeid worden verhaald op woneninterieur.nl.

MarRaico
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 apr 2024 22:15

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door MarRaico »

Ook ik ben helaas in de val gelopen van deze (oplichtings?)organisatie. Een ieder die overweegt hier te kopen: DOE HET NIET.
Half februari heb ik mijn eerste bestelling gedaan en aanbetaald, eind februari de tweede. In tussentijd heb ik de reviews op Radar, Trustpilot en meer gelezen en daar schrok ik van. Een bedrijf dat alleen positieve reacties krijgt wanneer mensen na veel moeite hun geld terug krijgen, zónder levering, dat zijn geen positieve reviews. Echter werd ik netjes te woord te staan, steeds zonder naam van de klantenservice. Ik besloot de gok dan maar te wagen, want het Liviza kastje wilde ik al heel lang hebben, maar was nergens meer te krijgen.
Het bleef stil van de kant van Woneninterieur en steeds moest ik zelf vragen naar de stand van zaken.
18-2: Order 5599
29-2: Order 5699
29-2 Ik: Ik zal betalen maar wordt een beetje kriegel van alle slechte reviews op trustpilot. Is er al zicht op levering van order 5599?
1-3 Woneninterieur: Geen zorgen hoor! Ook de andere kast komt in week 2 van maart.
1-3 Ik: Dankjewel voor je snelle reactie. Overigens is order 5599 geen kastje. Ik wacht af.
1-3 Woneninterieur: Graag gedaan klopt helemaal wat jij zegt
11-3 Ik: Is er al zicht op levering voor beide orders? Deze zouden in week 2 geleverd worden, maar we beginnen nu aan de derde week van maart.
11-3 Woneninterieur: Is levering 29 maart mogelijk?
11-03 Ik: Zeker, voor beide orders?
STIL
26-3 Ik: Hebben jullie een tijdsindicatie wanneer jullie willen komen de 29e?
STIL
29-3: GEEN LEVERING
29-3 Ik: Annulering van beide orders:
Geachte,
Wegens het niet nakomen van afspraken, niet leveren van producten én voorliegen herroep ik hierbij de ordernummers 5599 en 5699, te weten een Ramy bankje en Liviza Savion kast.
Ik vind het schandalig hoe er met kopers en hun geld omgegaan wordt en ik wilde u het voordeel van de twijfel geven ondanks alle andere signalen en het mailcontact dat ik met u heb gehad. Het is verschrikkelijk dat u alleen goede reviews ontvangt wegens alsnog maar veel te laat terugstorten van gelden, ipv het leveren van producten.
Ik verzoek u hierbij om het bedrag dat ik reeds betaald heb per omgaande op mijn rekening terug te storten.
Indien dit binnen 14 dagen op mijn rekening bijgeschreven is, zal ik geen review achterlaten. Indien niet, dan voel ik mij helaas genoodzaakt om andere kopers te waarschuwen voor uw praktijken.
STIL
2-4 Ik krijg een ongewenste advertentie op Facebook van Woneninterieur en noem ze in reactie op deze advertentie ‘Oplichters’.
2-4 Woneninterieur, Binnen 5 minuten:
Wij monitoren de berichte van u online die zeer ernstig zijn.
U noemt ons oplichters dat accepteren wij niet en maken dan ook melding.
Met vriendelijke groet,
Klantenservice Woneninterieur
2-4 Ik: Oooo dus daar reageren jullie wel op. Niet op de mails die ik gestuurd heb. Bijzonder. Maak eerst mijn geld maar over.
2-4 Wonenintereur: Staat met 4 werkdagen op de rekening.
2-4 Ik: Bedankt. Eerst zien.
9-4 Ik: Hmmm.. mijn rekening is nog steeds erg leeg.. ondanks de belofte dat er met 4 werkdagen €…. op zou staan. Die 4 werkdagen zijn voorbij.
9-4 Woneninterieur: Moet er deze week wel op staan hoor.
12-4 Ik: Er staat nog steeds niets op hoor
STIL
12-4 Ik: Helaas. Wegens het uitblijven van betaling voel ik mij genoodzaakt anderen op de hoogte te stellen van uw praktijken.
13-4 Woneninterieur: Begin nieuwe week.
13-4 Ik: Top. Mijn review ook.
Anders dan deze organisatie houd ik me wel aan mijn woord. En hoewel deze organisatie zich niet kan vinden in de term oplichter, zijn ze dit, in mijn optiek, zeer zeker wel:
Oplichting is een vorm van bedrog, een misdrijf waarbij de dader een ander ontdoet van geld of van waardevolle goederen (artikel 326 van het Nederlandse Wetboek van Strafrecht). Oplichting is een strafbaar feit, terwijl het civiele recht mogelijkheden kent om rechtshandelingen die door middel van dwaling, misbruik van omstandigheden of bedrog tot stand gekomen zijn te vernietigen.
Deze organisatie heeft moedwillig mijn geld genomen en hier niet conform afspraak goederen voor geleverd. Tevens wordt belofte na belofte gedaan om dit terug te storten, maar worden al deze beloftes tot op heden niet waargemaakt. Ik ben vooral benieuwd wat er gedaan wordt met al dit geld dat deze organisatie op deze manier mensen afhandig maakt. Iets goeds zal het zeker niet zijn.

Lady1234
Berichten: 27156
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik vraag mij af hoeveel rode vlaggen u wilt zien voordat u NIET bij een bedrijf koopt.

Moneyman
Berichten: 30140
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Moneyman »

MarRaico schreef:
15 apr 2024 22:40
Ik ben vooral benieuwd wat er gedaan wordt met al dit geld dat deze organisatie op deze manier mensen afhandig maakt. Iets goeds zal het zeker niet zijn.
Als je zegt dat je de topics gelezen hebt, zou je moeten weten wat er met het geld gebeurt. Daar worden andere klanten van terugbetaald...

Annouschka
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 feb 2024 13:10

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Annouschka »

Na plaatsen van klacht op dit forum geld terug ontvangen :D

KooLae
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 apr 2024 14:12

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door KooLae »

Op 16 oktober 2023 heb ik 6 Whale chair CoCo stoelen besteld, Order 4606, voor het bedrag van € 863,46.
Op 11 december 2023, 31 januari 2024, 5 maart 2024 op 30 maart 2024, contact gezocht met het bedrijf. Steeds werd ons beloofd dat ze snel binnen kwamen. Wij hebben gevraagd om een leverbevestiging van de leverancier, die niet ontvangen, toen de order geannuleerd en gevraagd om ons geld terug te storten. Ook nog een Ingebrekestelling brief per e.mail verstuurd.
Helaas geen stoelen en ook geen geld terug gestort.
We hopen nog steeds op een goede afloop.
Dat je je spaarcentjes op deze manier ziet verdwijnen.

DavidVA
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 apr 2024 23:19

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door DavidVA »

Hier hetzelfde verhaal. Order 3624. tafel besteld ongeveer een jaar geleden, na maanden uitstel van levering ons geld terug gevraagd. Daar wachten we al bijna een half jaar op. Uitvluchten en valse beloftes elke week opnieuw. Afspraak 23 april bij de politie om ze aan te geven, ons geduld is op. We willen ons geld eindelijk terug, met onze wettelijke interest erbij.

Casper16271
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 apr 2024 00:13

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Casper16271 »

En nog een verhaal: Ik heb 1 december 2023 een kast besteld a 764,15 euro. Ordernummer 5024. Na het uitblijven van levering en elke keer de belofte dat het onderweg is, heb ik de order geannuleerd. Daarna blijft uiteraard het terugbetalen van het bedrag achterwege. Elke week opnieuw de belofte van "volgende week heeft u het". Als je vraagt naar een uitleg, nul reactie. Via chat en telefoon zijn ze sowieso niet te bereiken. Inmiddels melding bij ACM gedaan. AvroTrosRadar zal ik ook rechtstreeks informeren. Waar het kan zal ik consumenten waarschuwen (reviews). Deze site moet asap offline. Aangifte bij de politie is dan het volgende. Mensen, even niets bestellen bij Woneninterieur! Mvg, Casper

Plaats reactie