LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 5G netwerk begint in Nederland

DBJ
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 jul 2020 13:35

Re: 5G netwerk begint in Nederland

Ongelezen bericht door DBJ »

Iedereen kan met 4G al alles doen met z'n mobieltje.
Als je massa wijs kan maken dat ze 5G nodig hebben, dan betalen die met z'n allen het dure netwerk dat maar een paar ECHT nodig hebben. ( Slimme marketeers en domme consumenten :lol: ) En hoewel de straling (op afstand) wel mee zal vallen, krijg ik ook de kriebels bij de gedachte en hou ik ook niet graag een "magnetron" tegen m'n hoofd aan of op het dak van mijn flat (lees antenne) :shock: .

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: 5G netwerk begint in Nederland

Ongelezen bericht door berndv »

DBJ schreef:
27 jul 2020 14:10
Iedereen kan met 4G al alles doen met z'n mobieltje.
Dat kon iedereen met 3G ook toen 4G uitgerold werd, toch werd 4G goed ontvangen. Dat iedereen er nu mee kan wat iedereen wil en wat de mobieltjes kunnen wil niet zeggen dat je het netwerk niet moet gaan vernieuwen. De techniek gaat vooruit, het netwerk is daarbij de infrastructuur, als je daar stopt met ontwikkelen, zal de rest zich ook niet ontwikkelen. Netflix zou in de tijd van inbelabonnementen geen succes zijn geworden, maar omdat mensen massaal op breedbandverbindingen zitten, is het gebruik van netflix (of welke andere streamingdienst) wel succesvol. Dat is alleen mogelijk doordat de infrastructuur dit mogelijk maakt.
DBJ schreef:
27 jul 2020 14:10
En hoewel de straling (op afstand) wel mee zal vallen, krijg ik ook de kriebels bij de gedachte en hou ik ook niet graag een "magnetron" tegen m'n hoofd aan of op het dak van mijn flat (lees antenne)
Maar hoe hou je je mobiel nu dan? De magnetronfrequentie is 2,45 GHz, in Nederland zijn 4G frequenties in gebruik in de 2600 MHz band, dus 2,6 GHz. Als je telefoon WiFi gebruikt, zit je telefoon op 2,4 GHz of 5 GHz verbinding te maken met je WiFi netwerk. Allemaal frequenties die in de buurt van een magentronfrequentie komen, allemaal met een antenne nu al tegen je hoofd. Wat is nu het daadwerkelijke probleem met 5G?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: 5G netwerk begint in Nederland

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Het probleem van 5G zal het virus zijn wat uitgestraald wordt waardoor ze in brand geraken?
Vroeger kwamen de heksen op de brandstapel.
Nu de antennes! Is niet zo gruwelijk, wel duur voor de gebruikers.


hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: 5G netwerk begint in Nederland

Ongelezen bericht door hebra98 »

Ik denk niet dat wij als mensen heel veel last hebben van de 5G/4G straling.
Ik weet alleen niet of ze ook hebben getest wat het effect is van deze straling op virussen, bacterie en micro organismes.
Kunnen deze muteren door deze straling en daardoor gevaren veroorzaken.

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: 5G netwerk begint in Nederland

Ongelezen bericht door omega19 »

Dan maar even wachten op 6G..

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: 5G netwerk begint in Nederland

Ongelezen bericht door sjohie »

hebra98 schreef:
02 sep 2020 09:00
Ik denk niet dat wij als mensen heel veel last hebben van de 5G/4G straling.
Ik weet alleen niet of ze ook hebben getest wat het effect is van deze straling op virussen, bacterie en micro organismes.
Kunnen deze muteren door deze straling en daardoor gevaren veroorzaken.
Dat is allemaal onderzocht, ook al voor 2/3/4G. De frequenties zijn hetzelfde, en het zend- en ontvangstvermogen van de bron die je het meeste bij je draagt, je telefoon, neemt al jaren af, dus als tussen al die testen iets tussen de kieren is gevallen, wat ik niet bijster plausibel acht want het is van voor naar achteren onderzocht, dan is het een over de tijd al fors afgenomen risico.

Het enige nieuwe aan 5G tov de voorgangers, is dat er voor de hogere snelheden van "echt" 5G, wat nu nog niet uitgerold is, een fijnmaziger netwerk van antennes nodig is. (hogere frequenties kunnen meer data transporteren, maar minder ver zenden bij hetzelfde vermogen). Dit gaat betekenen dat waar op 4G je telefoon signalen van 2 à 3 antennes ontvangt, dit er voor 5G wel 5 tot 8 kunnen zijn. Dat is ook onderzocht, oa in Groningen waar de grote Nederlandse 5G testlocatie was, en ook dat viel binnen alle grenzen. Het Agentschap Telecom heeft wel aangegeven hier bij de echte uitrol waakzaam op te blijven, en dit dus te blijven monitoren.

Gesloten