LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oude auto's in de grote steden.

hvff
Berichten: 127
Lid geworden op: 22 aug 2015 13:09

Oude auto's in de grote steden.

Ongelezen bericht door hvff »

Mogen auto's van meer dan 6 jaar oud nog wel in de binnensteden van grotere stadsdelen komen ? En moet er ook geen rookverbod komen om in de auto te roken ?
Zelf vind ik dat dit verboden moet worden.

Trosradar opent zelf topics over dat roken niet meer kan. Zelfs niet in de buitenlucht van open zwembaden... het moet niet gekker worden :shock:

witte angora
Berichten: 30796
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Oude auto's in de grote steden.

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik vind dat auto's helemaal uit de binnenstad moeten verdwijnen. Brommers, motoren en fietsen ook. Kijk maar eens naar foto's uit de 19e eeuw, begin 20e eeuw. De rust die ervan afkomt.... Heerlijk toch? Maar dan moeten mensen zich ook kleden zoals toen althans in natuurlijke stoffen als katoen en wol, terug naar de kleine eenmanszaken en weg met de grote ketens, Vervoer van spullen kan prima met handkarren, net als toen. De tram, bus en metro zou ik ook afschaffen trouwens.

Weg met het toerisme, want toerisme is niks anders dan: 'ik heb geen zin om me thuis te vervelen, dus laat ik dat nu eens ergens anders doen'. Maar kijk eens wat een luchtvervuiling het oplevert.

Je voorstel is aardig, hvff, maar het gaat nog lang niet ver genoeg.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Oude auto's in de grote steden.

Ongelezen bericht door gosewijn »

Gewoon weer terug naar de paardentram , probleem opgelost ,toch.
Eh, nee zitten we weer met een mest overschot , krijgen we dat probleem weer.

Nijogeth
Berichten: 9990
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Oude auto's in de grote steden.

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Maar een eeuw geleden kon er gelukkig wel gewoon in de kroeg gerookt worden.

witte angora
Berichten: 30796
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Oude auto's in de grote steden.

Ongelezen bericht door witte angora »

Sja, niet alles was vroeger beter. ;)

gemist
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 mar 2016 00:32

Re: Oude auto's in de grote steden.

Ongelezen bericht door gemist »

Ondanks dat ikzelf Tesla rijd, valt het me toch op dat ik nog geen gezondheidsfreaks heb gehoord over eventuele elektromagnetische vervuiling als ik langszoef. En als ik rem en daarbij de accu oplaad, produceert de auto dan chemtrails? Mag dat allemaal wel in de stad?

Mucha

Re: Oude auto's in de grote steden.

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Oude auto's in de grote steden.

Ongelezen bericht door gosewijn »

Maar rokers betalen meer belasting dan niet rokers , dus als niemand meer rookt wie betaald dan het te kort .
En zo kunnen we heel lang door gaan .

Mucha

Re: Oude auto's in de grote steden.

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Oude auto's in de grote steden.

Ongelezen bericht door vroem »

hadden we het al gehad over de grote bult vervuiling die het grootschalig produceren van nieuwe zgn ""schone"" auto's veroorzaakt?
reconditioneren en eventueel met simpele beschikbare oplossingen ""schoner"" maken van oudere auto's levert en minder vervuiling op aan fabricagekant , en doet minder een aanslag op de grondstoffenreserves en is beter voor de lokale werkgelegenheid...

Teslas ed zijn zo schoon niet wanneer je je realiseert wat maken van de accu's aan vervuiling bijdraagt, en wat op termijn wanneer die vervangen moeten met de oude moet...Plus dat het op dit moment nog maar de vraag is of de elektriciteit die nodig is om ze op te laden wel allemaal zo groen is..

Gesloten