LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kernenergie!

patrick54
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 apr 2011 14:37

Kernenergie!

Ongelezen bericht door patrick54 »

Er heeft zich weer een kernramp voltrokken. Dit keer ook weer ver van huis maar wat als er iets in Duitsland of Nederland gebeurt?

Verbazingwekkend vindt hoe nuchter sommige mensen nog steeds tegenover kernenergie staan.

Ik heb net de petitie ‘Schoon genoeg van kernenergie’ ondertekend, omdat ik niet wil dat er nieuwe kerncentrales worden gebouwd in Nederland. Kernenergie is onveilig, duur en zadelt ons 200.000 jaar op met levensgevaarlijk afval. Het kabinet moet juist kiezen voor een schone en veilige energietoekomst. Vind jij dat ook?

Teken dan de petitie op: http://bit.ly/schoongenoegvankernenergie

Alvast bedankt!

Groeten Patrick
(ps deel dit ook met je vrienden op facebook hyves of twitter!)

stofzuigertje

Re: Kernenergie!

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als we 30 Km rond Borsele als verboden gebied verklaren zoals ooit in Oekraïne.
Dan berekenen we gewoon op basis van OZB belasting de waarde en de grond tegen normale prijzen verrekenen en U weet hoe groot de schade is aan huizen en bedrijven.
Ik ga er dan vanuit dat er geen doden vallen en het net zo traag als in Japan gaat.

Verder is er zoveel subsidie nodig en als we die niet geven is Kernenergie niet rendabel dus eigenlijk nu al te duur, zelfs als het nooit fout zou gaan.
Maar eis eens een garantie van het ontruimde gebied schadeloos te kunnen stellen en wat kost deze verzekering?
En hoe lossen we de problemen in België op?
Ook die kunnen een claim indienen of moeten wij eerst een garantie van België en Duitsland vragen voor hun huidige centrales...?

Als ik zie wat mijn huis en inboedel nu al waard is. ook nieuwe kleding en auto want alles is besmet en moet dus nieuw geleverd worden.
En dit bedrag x het aantal huizen en je schrikt van de risico's die we financieel al hebben.
Alleen in dun bevolkte landen waar nauwelijks mensen wonen is het dus redelijk veilig te plaatsen maar daar is nu juist geen goedkope Kernenergie nodig...

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Kernenergie!

Ongelezen bericht door GJvdZ »

patrick54 schreef:Er heeft zich weer een kernramp voltrokken. Dit keer ook weer ver van huis maar wat als er iets in Duitsland of Nederland gebeurt?

Verbazingwekkend vindt hoe nuchter sommige mensen nog steeds tegenover kernenergie staan.

Ik heb net de petitie ‘Schoon genoeg van kernenergie’ ondertekend, omdat ik niet wil dat er nieuwe kerncentrales worden gebouwd in Nederland. Kernenergie is onveilig, duur en zadelt ons 200.000 jaar op met levensgevaarlijk afval. Het kabinet moet juist kiezen voor een schone en veilige energietoekomst. Vind jij dat ook?

Teken dan de petitie op: http://bit.ly/schoongenoegvankernenergie

Alvast bedankt!

Groeten Patrick
(ps deel dit ook met je vrienden op facebook hyves of twitter!)
Het zou wel zo leuk zijn als je meteen jouw voorkeuren van energieopwekking wilt vermelden. Persoonlijk zie ik windenergie wel zitten, maar als je al ziet wat voor gezeik je in Nederland hebt als je 1 windmolen wilt neerzetten....

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Kernenergie!

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 14:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Kernenergie!

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Kernenergie heeft de toekomst. Vergelijk de impact van de tsunami met de impact van de emissies van Fukushima. Dan blijkt dat kernenergie slechts minimale schade aanbrengt en ook de gevolgen voor de mens zijn beperkt.

De tsunami heeft aangetoond dat kernenergie veilig, schoon en betrouwbaar is.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Kernenergie!

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

De tsunami heeft aangetoond dat kernenergie veilig, schoon en betrouwbaar is.
Ik ben niet tegen kernenergie, maar dit is natuurlijk wel aperte onzin en dat van een fysicus

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Kernenergie!

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 14:03, 1 keer totaal gewijzigd.

ppp333333
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 mar 2011 18:50

Re: Kernenergie!

Ongelezen bericht door ppp333333 »

japan is alleen een waarschuwing..
de zon word namelijk sterker . en zal proberen door de dampkring te komen .
daarom die stormen die je dadelijk dus vaker zult krijgen ook hier

ppp333333
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 mar 2011 18:50

Re: Kernenergie!

Ongelezen bericht door ppp333333 »

daarnaast had nederland niet meegedaan met europa .
hadden we nu gratis en voor niets zonnepanelen op onze daken gehad

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Kernenergie!

Ongelezen bericht door kweenie »

ppp333333 schreef:daarnaast had nederland niet meegedaan met europa .
hadden we nu gratis en voor niets zonnepanelen op onze daken gehad
Wat een onzin. Nederland loopt binnen Europa juist achter. Het is het landelijke Nederlandse beleid dat totaal achter blijft bij bijvoorbeeld Duitsland. En het zijn de diverse Nederlandse regeringen die op het gebied van het beleid op het gebied van alternatieve energie in de loop der jaren een zo onbetrouwbare partner is gebleken, dat je als investeerder in bijvoorbeeld zonne- of windenergie eerder uitwijkt naar Duitsland of België.
Kernenergie heeft de toekomst.
Op zich hebben bepaalde vormen van kernenergie wel de toekomst. Helaas heeft de huidige generatie kerncentrales zulke hoge kwaliteit grondstof nodig, dat binnen een eeuw de grondstof daarvoor óók uitgeput is. In Frankrijk wordt over een paar jaar een (proef-)centrale gebouwd die kan 'branden' op een veel minder hoge kwaliteit grondstof. Met die technologie zouden we voor duizenden jaren 'brandstof' hebben. Dát heeft dus wel de toekomst.

Ik zou daarom liever een paar decennia wachten met op grote schaal investeren in kernenergie, omdat je anders wellicht investeert in te snel verouderende technieken.

ppp333333
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 mar 2011 18:50

Re: Kernenergie!

Ongelezen bericht door ppp333333 »

kunt beter investeren in het laten ontploffen van de kerncentrale hier in nederl .. hoeven we tenminste niet te zitten wachten tot het ploft

ppp333333
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 mar 2011 18:50

Re: Kernenergie!

Ongelezen bericht door ppp333333 »

Op zich hebben bepaalde vormen van kernenergie wel de toekomst. Helaas heeft de huidige generatie kerncentrales zulke hoge kwaliteit grondstof nodig, dat binnen een eeuw de grondstof daarvoor óók uitgeput is. In Frankrijk wordt over een paar jaar een (proef-)centrale gebouwd die kan 'branden' op een veel minder hoge kwaliteit grondstof. Met die technologie zouden we voor duizenden jaren 'brandstof' hebben. Dát heeft dus wel de toekomst.

Ik zou daarom liever een paar decennia wachten met op grote schaal investeren in kernenergie, omdat je anders wellicht investeert in te snel verouderende technieken.
ik zou eerst maar eens wachten tot je controle over de aarde hebt dus
water land en zee
en dat hebben ze dus niet
dus is kernenergie nooitttttttttttttttttttttttttttttttttttt veilig :mrgreen:

ppp333333
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 mar 2011 18:50

Re: Kernenergie!

Ongelezen bericht door ppp333333 »

en de zon natuurlijk.
je moet de aarde zien als een sinasappel en de zon als je hand .
en als je dan hard genoeg drukt spat de sinasappel uitelkaar...
en dat is wat de zon nu aan het doen is met de aarde...
daarom zoveel overstromingen en orkaantjes enzov
en dat zal nog erger gaan worden.
daarom verschuiven dus ook de tektonische platen

Miss Tascha
Berichten: 280
Lid geworden op: 15 dec 2009 19:21
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Kernenergie!

Ongelezen bericht door Miss Tascha »

ppp333333 schreef: daarom verschuiven dus ook de tektonische platen
Dat hebben ze altijd wel gedaan.

Maar hoe je wil dan energie opwekken?
Er zit overal wel nadelen aan.
Kolen is luchtvervuilend en werkt het broeikaseffect in de hand. Plus zijn de mijnen erg gevaarlijk.
Zonne-energie, zijn de panelen erg duur in aanschaf en wekken niet genoeg constante energie op.
Windmolens zijn handig voor ons, maar slecht voor de vogels. Op zee maken ze te veel lawaai voor de vissen.

ppp333333
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 mar 2011 18:50

Re: Kernenergie!

Ongelezen bericht door ppp333333 »

je hoeft niks op te wekken
je hoeft alleen maar te wachten dat de zon hard genoeg duwt
zodat het uitelkaar spat als een meloen

ppp333333
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 mar 2011 18:50

Re: Kernenergie!

Ongelezen bericht door ppp333333 »

vind anders dat ze het in luxemburg met waterkracht ook niet slecht doen .
ben er wel eens een paar keer binnengeweest

ppp333333
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 mar 2011 18:50

Re: Kernenergie!

Ongelezen bericht door ppp333333 »

boven heb je dan water en dat drijft turbines aan en er word stroom opgewekt.
snachts als niemand stroom nodig heeft word het water weer naar boven gepompt
en zo herhaalt zich dat elke dag .. kerncentrales daar zijn gewoon miljoenen mensen mee gemoeit als het goed misgaat :mrgreen:

Gesloten