LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Het christelijk geloof bestaat nu meer dan 2000 jaar is het

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Gast

Re: Het christelijk geloof bestaat nu meer dan 2000 jaar is het

Ongelezen bericht door Gast »

Hm, toevallig het ik een titel en zitten er heel veel mensen met op zijn minst een HBO opleiding bij MLM. Maar nu zijn het ineens de gestudeerde tegenstanders die het allemaal goed hebben en de gestudeerde voorstanders hebben het fout?!

En MLM is toch echt een belangrijke marketingmethode en als jij zegt dat het niet werkt, dan zou je toch verwachten dat daar tijdens studies tegen word gewaarschuwd.

Of is dat net zo'n opmerking als die 'dan koop ik wel bij de groothandel'?!
Oftewel...onzin. Want waarom zijn er nu juist groothandels en detailisten. Juist...omdat groothandels NIET aan particulieren verkopen dus jouw redenatie is ook daar alweer fout.

nieuw

Re: Het christelijk geloof bestaat nu meer dan 2000 jaar is het

Ongelezen bericht door nieuw »

keesjan.

het totale mlm systeem is niet het zelfde als regulier verkopen.
ervaring leert ook dat "'verkopers"' uit de reguliere wereld vaak op hun bek gaan in hun eerste periode van mlm. Bekende willen niet dat hun iets ''verkocht' worden op een manier wat ze gewend zijn in winkels.(overigens in winkels liever ook niet meer)

daarom is je oom misschien met het zoveelste zaak bij je aangekomen in zijn costuum. bij bekende kom je nooit in een kostuum als je die normaal ook niet draagt. Dus ook niet met mlm. Nogmaals je oom is misschien een slechte voorbeeld voor jou ervaring.
Maar goed ik heb genoeg verzekeringsagenten de deur uitgeschopt. Tot nu toe ik heb een goede.Dat betekent niet dat alle verzekeringsagenten nu slecht zijn!


Raar eigelijk als je bij ons op de hoofdkantoor komt zie je en hoor je degelijk veel mensen die goede functies cq goede opleiding hebben gevolgd. Daarom praktijk ziet heel anders uit dan theorie.laat staan internet.

ik weet degelijk wel dat universiteiten in amerika het distributie systeem mlm behandelen. Steeds meer. overigens in Nederland gaan zedaar ook steeds meer naar kijken .Laatst was er een lovend gesprek met een professor in economie van de erasmus universiteit op rtl 5 business.
Dit zijn geen loze beweringen.!


Een andere zaak wanneer een conventionele bedrijf produkten levert aan een mlm bedrijf gaat het echt niet om een paar aantallen zo deals maken ze niet, Zal alleen geld kosten, Dus het gaat om forse aantallen dat betekent dat er een groot netwerk aan klanten bestaat die het afnemen (mlm werkt)

keesjan ,wel een beetje flauw om te zeggen dat je naar de groothandel gaat.
De meeste mensen kunnen het dat niet. Als dat zo zou zijn dan kunnen de meeste winkels hun bestaans recht wel opdoeken.

Gast

Re: Het christelijk geloof bestaat nu meer dan 2000 jaar is het

Ongelezen bericht door Gast »

Dus KeesJan , jij neemt geen telefonie af van KPN , Koopt niet bij AH en gas en elctra haal je alvast uit het buitenland om de bedrijven hier niet te vertrouwen zijn.

Gast

Re: Het christelijk geloof bestaat nu meer dan 2000 jaar is het

Ongelezen bericht door Gast »

china, daar komt het grote gevaar vandaan let maar op

Slim

Re: Het christelijk geloof bestaat nu meer dan 2000 jaar is het

Ongelezen bericht door Slim »

ik staat onder een naam ingeschreven op de deze forum.
ik schaam me niet voor dat ik msn taal gebruikt zonderbij dat ik elk regel controleer. Je hebt gelijk dat het zinsopbouw schriftelijk slecht is, dat maakt overigens de discussie over MLM van waarheden,feiten.ervaring geen enkel moer uit. Wel wat moeilijker.oke
ik val niemand aan over dit. Alleen als iemand schrijft ,ik heb economie gestudeerd dat zegt het mij nog niet dat je het dan beter weet. Ik vind overigens dat deze persoon sommige zaken juist beter moet weten en dat valt me juist niet op.

overigens heb ik mijn reden waarom ik slecht schrijf. kan het zijn dat misschien een andere taal spreekt dan nederlands. Overigens leer ik zodoende mijn schrijven. jij komt vaak alleen met emoticons en hard gelach
Ik begrijp heus wel dat de een beter schrijft dan de ander. Ik kan bijvoorbeeld nog geen spijker in een plank slaan. Maar ik kan je bijdrage vaak haast niet lezen, en om met je te praten moet ik je wel kunnen begrijpen toch?

Keesjan
Berichten: 698
Lid geworden op: 30 jun 2004 14:36

Re: Het christelijk geloof bestaat nu meer dan 2000 jaar is het

Ongelezen bericht door Keesjan »

En MLM is toch echt een belangrijke marketingmethode en als jij zegt dat het niet werkt, dan zou je toch verwachten dat daar tijdens studies tegen word gewaarschuwd.
Studies hebben niet als doel alle bedachte vormen van marketing te bespreken. Het is heel simpel: er is geen wetenschappelijke evidentie dat MLM werkt, daarom wordt het niet besproken. De wetenschap handelt niet in vaagheden. Je moet het kunnen aantonen. Zo niet, dan word je bewering gekraakt en verworpen.
Of is dat net zo'n opmerking als die 'dan koop ik wel bij de groothandel'?!
Oftewel...onzin. Want waarom zijn er nu juist groothandels en detailisten. Juist...omdat groothandels NIET aan particulieren verkopen dus jouw redenatie is ook daar alweer fout.
Een van de punten die in de topics over MLM steeds naar voren komt is de kwestie regulier ondernemen vs MLM. Ik mag er dan wel degelijk van uit gaan dat als iemand geld wil gaan verdienen (met ondernemen of MLM) men ervoor zorgt in de meest gunstige positie te zitten. Voor dit argument zorgt de reguliere ondernemer dat hij een inschrijving heeft bij de KvK en kan dus wel bij de groothandel terecht. Ga je het op particulieren betrekken die enkel willen kopen en geen handel willen drijven, dan geldt het argument nog steeds maar dan niet voor "groothandel" maar voor "concurrent in de winkel".

Het hele punt achter het argument is dat de MLM agent niet aantoonbaar goedkoper levert. Zeker niet in vergelijking met reguliere winkels. Door het gebrek aan informatie gaat MLM niet met zijn tijd mee. In 1999 was de wet op reclame nog redelijk strak. Tegenwoordig beweert iedereen maar wat. MLM heeft geen monopolie om te beweren. Nee, reguliere bedrijven schreeuwen die kreten uit: "Kwaliteit! Gratis! Nu super laag geprijsd." Anno 2004 weet elke consument dat het allemaal praatjes zijn. Het gaat nu om de informatie. Om nog een voorbeeld te geven: de AH probeert mij via een folder goedkope SMS aan te smeren voor 7,5 cent per stuk. Dat zou een MLM-agent mij ook kunnen aanbieden. Alleen... doordat reguliere bedrijven de consument in staat stellen ontbrekende informatie te achterhalen had ik meteen door dat het een smerige constructie bedrof en dat het gewoon 10 cent kostte. De MLM agent had mij wellicht een te duur pakket aangesmeerd en dan moet ik die rotzooi nog verkopen ook. Mijn vrienden lachen mij uit: die lopen met een Vodafone bundel voor 6 cent te SMS'sen. Wat zeg je? Dan is MLM niet geschikt voor mij? Nogmaals, waar blijft de informatie?

Een verkoper bij de klant thuis is een achterhaald en oud concept. "Zonder verkoper shop je goedkoper," brult de Kijkshop. Daar gaan we heen. Leve lang de prijsvergelijkers op het internet.
Raar eigelijk als je bij ons op de hoofdkantoor komt
Waar is dat hoofdkantoor eigenlijk en hoe heet de onderneming die erachter zit?
ik weet degelijk wel dat universiteiten in amerika het distributie systeem mlm behandelen.
In Amerika heb je 3 verschillende type universiteiten. Met elk een ander niveau. Zoals ik al zei: met vaagheden kan men niks beginnen. Er wordt hier gesmeten met semi-evidentie met de gedachte dat als je het woord 'universiteit' gebruikt het wel snor zit. MLM zou een toppertje moeten zijn. DE manier om rijk te worden. Waaraan zelfs universiteiten en grote bedrijven mee zouden doen. Maar niet in Nederland. Dat is ontzettend jammer. De mensen hier kunnen namelijk wel in Nederland een universiteit of bedrijf binnenstappen om het een en ander te controleren, maar in het buitenland is het een stuk lastiger.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Het christelijk geloof bestaat nu meer dan 2000 jaar is het

Ongelezen bericht door student26 »

@ gast:
En weer past student zijn verhaal aan om gelijk te krijgen. Het ene moment kan geen mens meer wat verdienen (de mensen onder aan de ladder) omdat er verzadiging is en op het andere moment maakt verzadiging niet uit want dan ga je gewoon adverteren. Zorgt verzadiging er nu wel of niet voor dat je geen klanten meer vinden kunt?!
Je begrijpt totaal niet waar het over gaat volgens mij. De telefoniemarkt is momenteel verzadigd: iedereen die een telefoon zou willen hebben, die heeft er 1.

Deze verzadigde markt valt uiteen in verschillende groepen. Groep A is klant van onderneming X, groep B is klant van onderneming Y, groep C is klant van onderneming Z. In principe is dit een evenwichtssituatie. Natuurlijk is er wat verloop hier en daar, maar deze aantallen zijn verwaarloosbaar klein ten opzichte van het totaal. Dit snap je nog?

Iedere onderneming op deze markt heeft zo'n natuurlijk marktaandeel, mits er niets aan de prijzen en kwaliteit veranderd. Als onderneming A nu een groter marktaandeel wil hebben dan zal zij of haar kwaliteit verbeteren en/of haar prijs verlagen. In eerste instantie zal dit een verschuiving opleveren in de markt (uit onderzoeken blijkt overigens dat deze verschuivingen vaak relatief klein zijn, dus dat de invloed van zo'n verandering minimaal is). Dit snap je nog?

De andere ondernemingen merken dat er een verandering is geweest. Denk jij nou dat ze stil gaan zitten? Natuurlijk niet, op een markt met intensieve concurrentie, zoals de telecommarkt, zal er gelijk een reactie volgen en zal de situatie weer in een evenwicht komen. Dat deze situatie niet helemaal hetzelfde zal zijn als de beginsituatie is waar (maar hoeft niet per definitie). De uiteindelijke verschuivingen in het marktaandeel zijn erg klein. Dit is een praktijkgegeven! Anders krijg ik die beschuldiging weer naar mijn hoofd geslingerd.

Ook Euphony zal zo'n marktaandeel hebben. Een maximum, een plafond, met de mogelijkheid tot gerommel in de marges maar geen enorme verschuivingen. Dat is het punt waarop de nieuwe instappers pech zullen hebben. Vodafone heeft dat door en opent daarom geen nieuwe winkels meer, maar Euphony dendert door als een kip zonder kop en blijft verkopers inlijven. Maar die lopen aan tegen een markt waarop ze bijna geen nieuwe klanten meer kunnen vinden. Iedereen kent Euphony al, velen hebben het wellicht al eens geprobeerd en zijn al klant of klant geweest, maar er komen geen nieuwe mensen uit de hemel vallen. VERZADIGING!
Alweer is je gebrek aan kennis opzienbarend. De kwaliteit hebben we wel degelijk invloed op. Wat veel goedkope aanbieders doen is gesprekken comprimeren en daardoor gaat de kwaliteit achteruit. Maar ja, dat kon jij natuurlijk niet weten en daarom is het perfect ok om uitspraken neer te zetten als feiten terwijl ze eignelijk gewoon kolder zijn.
Je moet je wel echt in bochten wringen nu he? Ik zei letterlijk:

"maar ze hebben geen eigen netwerk dus daar kunnen ze weinig mee doen"

Ze hebben geen eigen fysiek netwerk dus ze kunnen geen betere kabels leggen bijvoorbeeld. Ze kunnen dus WEINIG, dat is meer dan NIETS. En trouwens, ik heb al via diverse bedrijven getelefoneerd maar om een kwaliteitsverschil te ontdekken moet je dan toch echt wel met een technisch apparaat gaan meten want IK hoor het verschil niet.
En dat jij niemand kent betekend niet dat dat in de toekomst niet verandert. Overigens spreek je je zelf tegen want ergens anders heb ik gelezen dat je zelf zei dat 2 van je kennissen ermee zijn begonnen.
Om met het laatste te beginnen: ik EIS nu van je dat je het stukje quote waarin ik zeg dat 2 mensen die ik ken met Euphony zijn begonnen. Je mag ook nu meteen toegeven dat je het niet goed gelezen hebt.

Het eerste: koffiedikkijken is niets waard.
Een bizonder mooie aanname vanuit de theorie. Mijn ervaring is dat mensen daar helemaal geen probleem mee hebben als klant, al is het soms wel waar als je ze verteld dat ze er geld mee kunnen verdienen.
En jouw ervaring is DUS de waarheid, een feit, dat geldt voor de gehele bevolking? Als ik zeg dat MIJN ervaring zus en zo is, dan is dat theoretisch gebral en zegt dat niets over de praktijk, maar JOUW ervaring is de waarheid?!? MIJN ervaring is dat ik mensen ken die NIETS met MLM en NIETS met de producten van MLM te maken willen hebben.
Enne...die opleiding heeft jou misschien maar 6000 Euro gekost maar de maatschappij beduidend meer hoor. Of leren ze je dat niet tijdens die economie lessen?!
Daar ging het toch helemaal niet om!? Het ging erom wat IK ervoor betaald heb.
En MLM is toch echt een belangrijke marketingmethode en als jij zegt dat het niet werkt, dan zou je toch verwachten dat daar tijdens studies tegen word gewaarschuwd.
Een belangrijke methode?! MINDER DAN 1% VAN DE VERKOPEN LOOPT VIA MLM. En dat vind jij een belangrijke methode?! Ga eens een studie economie doen joh...

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Het christelijk geloof bestaat nu meer dan 2000 jaar is het

Ongelezen bericht door student26 »

@ nieuw:
Moet even lachen je gebruikt bij sommige beweringen dat je economie gestudeerd hebt en nu zeg je dat je tijdens je economie studie geen mlm is behandeld.
Ik heb bij geen enkele bewering gezegd dat ik economie gestudeerd heb. MLM is inderdaad niet behandeld zoals het bij geen enkele studie economie behandeld wordt.

De vraag die je me stelde was: "euphony heeft geen netwerk etc
Wat denk je wat euphony is ? waarom zal dat juist een voordeel kunnen zijn dat ze geen netwerk hebben??"

Je vraagt dus naar de specifieke voordelen die Euphony zou kunnen hebben in een specifieke branche (telecom). Ik weet niet wat jij denkt dat er bij een economische studie aan bod komt maar ik kan je verzekeren dat dit niet behandeld wordt bij een studie economie.
je geeft ook een mening over EENMALIG ervaring van een oude bekende mlm bedrijf presentatie.
En de rest ja. De mensen die ik ken. Informatie van Internet. Gesprekken met Euphony-consultants.
in eerste instantie werkt amway om een 'verouderde'manier
Leg uit.
euphony is een klantenwerving bedrijf. Dus zij hebben de klanten in bezit. Waar draait een bedrijf op? Klanten! Wie de meeste klanten op de goedkoopste manier en nog belangrijker op lange termijn kan behouden staat het sterkst.
Dus KPN heeft geen klanten of zo? Wat wil je nou eigenlijk zeggen hiermee? Dat iedereen zich aan gaat sluiten bij Euphony omdat ze de marktmacht willen hebben? Denk jij dat als de klanten van een bedrijf gaan klagen dat daar dan nix mee gebeurd of zo? Euphony is een normaal bedrijf in alle andere opzichten hoor, ze hebben producten en diensten, personeel en een kantoorgebouw. Ze zijn niet wezenlijk anders dan ieder ander bedrijf behalve dan de manier waarop zij hun producten verkopen en distribueren.

De hamvraag voor de toekomst wordt wie de klanten vast zal houden. Jij brengt het nu alsof het al een feit is dat iedereen zich bij Euphony zal aansluiten maar zelfs gast zal dit een rare uitspraak vinden.
Want conventionele bedrijven kunnen nooit aan de prijs tippen zoals mlm bedrijven. Zij hebben hebben hogere marketingskosten die weer doorberekend worden aan de klant.
Deze komt recht uit de boekjes. Hoeveel procent van de omzet denk jij dat Belgacom aan marketing besteed?
werd deze presentatie gehouden door een de beste leiders?
een hoofdkantoor bezoek geeft je degelijk wel een ibeter inzicht.
Enzovoorts. De rest vind ik niet interessant meer om op te reageren. Het komt op mij over alsof je zelf helemaal niet aan MLM doet want je komt alleen maar met zaken aanzetten die ze op de presentaties vertellen en/of die rechtstreeks uit de boekjes komen. Als je nog inhoudelijk wordt dan reageer ik wel weer, maar aan deze flauwekul ga ik geen tijd spenderen.
Laatst gewijzigd door student26 op 12 jul 2004 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Het christelijk geloof bestaat nu meer dan 2000 jaar is het

Ongelezen bericht door student26 »

@ nieuw:

Toch nog een stukje vergeten, sorry:
Raar eigelijk als je bij ons op de hoofdkantoor komt zie je en hoor je degelijk veel mensen die goede functies cq goede opleiding hebben gevolgd. Daarom praktijk ziet heel anders uit dan theorie.laat staan internet.
Het ging niet over de mensen op het hoofdkantoor, maar over de distributeurs!!!
ik weet degelijk wel dat universiteiten in amerika het distributie systeem mlm behandelen.
Mooi zo, ik wil NU namen zien.
Steeds meer. overigens in Nederland gaan zedaar ook steeds meer naar kijken .Laatst was er een lovend gesprek met een professor in economie van de erasmus universiteit op rtl 5 business.
Dit zijn geen loze beweringen.!
Geen loze beweringen? Dus als een professor lovend is dan is het waar, maar als een professor negatief is dan is het onzin en snapt hij er niets van? Ja nu moet ik toch ook wel om jou lachen.

Overigens heb je het over Willem Verbeke. Ik heb nog colleges bij hem gelopen maar ook daar is MLM nooit aan bod geweest. Ik was ook niet onder de indruk van hem om eerlijk te zijn (het is een vreselijk chaotisch persoon die bijzonder moeilijk te volgen).

Keesjan
Berichten: 698
Lid geworden op: 30 jun 2004 14:36

Re: Het christelijk geloof bestaat nu meer dan 2000 jaar is het

Ongelezen bericht door Keesjan »

Ik zie wel vaker geleerden op de commerciële televisie verschijnen. Aangezien het programma ook te begrijpen moet zijn voor mensen die geen kaas hebben gegeten van de wetenschap wordt er vaak heel oppervlakkig op de onderwerpen ingegaan. Zo krijgt men (ten onrechte) een simplistisch beeld van wat er werkelijk speelt. Bovendien laten veel geleerden in zo'n programma de controversie en het debat van het onderwerp even links liggen en doen zij uitspraken op persoonlijke titel en mening. Die meningen zijn net zoveel waard als de mening van ieder ander, mits onderbouwd.

Nogmaals: als mensen hier denken dat ze evidentie kunnen halen uit de argumenten van een professor, vermeldt dan tenminste precies wat hij zegt en wat dat volgens jou betekent. Uitspraken als "er was een lovend gesprek" zeggen niks. Verwijs je naar een studie cq onderzoek, vermeldt dan een referentie. Verwijs je naar een unverisiteit, noem namen. Dat is namelijk interessante informatie die te controleren is.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Het christelijk geloof bestaat nu meer dan 2000 jaar is het

Ongelezen bericht door student26 »

Keesjan,

Ik heb eens ergens gelezen dat Verbeke positieve uitspraken zou hebben gedaan over MLM. Ik heb daar echter nooit een bevestiging van kunnen krijgen. Ik heb hem ook zelf gemaild met de vraag wat zijn standpunt is. Helaas heb ik daar nooit een reactie op gekregen.

Ik ben het verder wel met je eens dat in dergelijke programma's vaak maar een deel van het verhaal aan bod komt. Ik hecht dan ook persoonlijk meer waarde aan (onderzoeks-)rapporten.

Keesjan
Berichten: 698
Lid geworden op: 30 jun 2004 14:36

Re: Het christelijk geloof bestaat nu meer dan 2000 jaar is het

Ongelezen bericht door Keesjan »

Jammer dat de heer Verbeke niet reageerde. Ik heb het idee dat bepaalde uitspraken uit zijn verband worden gehaald. Een uitspraak als "MLM kan werken voor een deel van de mensen" die geïnterpreteerd wordt als "MLM werkt" bijvoorbeeld. De media is er altijd vrij goed in om eigen conclusies te verbinden aan wat iemand heeft gezegd.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Het christelijk geloof bestaat nu meer dan 2000 jaar is het

Ongelezen bericht door student26 »

Ik heb het mailtje aan Verbeke nogmaals gestuurd. Ik kreeg nu een reactie terug:

"Geachte heer,

op dit gebied ben ik niet echt de expert.

Willem Verbeke"


Dat zegt in ieder geval al wat. Ik heb hem hierop teruggemaild met de vraag alsnog mijn vragen te beantwoorden. Wellicht komt hier nog een reactie op.

Gast

Re: Het christelijk geloof bestaat nu meer dan 2000 jaar is het

Ongelezen bericht door Gast »

Ik wil die vragen best beantwoorden voor jullie dus stel ze maar.

Klara.

nieuw

Re: Het christelijk geloof bestaat nu meer dan 2000 jaar is het

Ongelezen bericht door nieuw »

student26

je geeft een mening alleen op grond van een eenmalige presentatie van EEN BEDRIJF zonder zelf praktijk ervaring te hebben.

Dat is geen onderzoek,laatstaan een degelijk onderzoek.(dat heb je toch wel geleerd op school,of denk je met mijn ego mag ik dat wel zo doen)
Dan moet je vele bedrijven en voorstanders en tegenstanders bij betrekken. Nogmaals het is een mening.Dus geen feiten.
Als je tegenstanders bij wil betrekken die ook hun conclusies trekken met meningen (Overigens zijn jou meningen daarop ook van gekopieerd) blijft het bij jou theoretisch.

op de opmerking van de hoofdkantoor (hoge opgeleiden)bedoelde ik niet het personeel ,maar de distributeurs die daar komen. Overigens de mensen die vaak klagen over mlm cq stoppen zijn vaak de mensenmet zeer lage opleiding.

dat mlm een piramidestructuur heb ik geen enkele probleem
nogmaals het is geen spel. Beste structuur voor een bedrijf in het algemeen.

Een grote fout op je website is dat je denkt dat mlm bedrijven meer geld uitgeven aan distributeurs dan conventionele bedrijven aan reclame.Dat kan kloppen. Maar je maakt een grote fout . MLM bedrijven betalen pas wanneer werkelijk een actieve klant is binnen gekomen. Zij hebben dus geen voor investeringen, dus ze hoeften pas betalen wanneer degelijk omzet er is. Conventionele bedrijven kunnen miljoenen aan reclame besteden daarmee hebben ze nog geen klant geworven. Dat is een wereld verschil.Dat is ook hun kracht

Mlm bedrijven betalen dus wanneer ze klanten krijgen.Dat kan bijna nooit fout gaan. Geen klanten kost ook niks.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Het christelijk geloof bestaat nu meer dan 2000 jaar is het

Ongelezen bericht door student26 »

je geeft een mening alleen op grond van een eenmalige presentatie van EEN BEDRIJF zonder zelf praktijk ervaring te hebben.
Los van het feit dat dit een verkeerde voorstelling van zaken is, zou ik wel eens willen weten wat jij dan precies doet. Want uit wat je hier allemaal vertelt maak ik op dat jij actief bent in een bepaalde MLM onderneming. En wat doe je vervolgens? Op basis van jouw ERVARINGEN met DIE ENE ONDERNEMING kom jij hier je mening verkondigen, namelijk dat MLM werkt en bovendien dat het GOED werkt. Dat lijkt mij volgens jouw eigen redenatie een zeer verkeerde manier van tot een mening komen, je baseert je namelijk slechts op 1 bedrijf.

Mijn standpunt is tevens dat je een mening kunt hebben, en feiten kunt achterhalen, zonder dat je ZELF ervaring binnen een onderneming hebt. Zo kan ik zeggen dat de boekhouding van Ahold niet in orde was zonder dat ik bij Ahold werk. Zo kan ik zeggen dat de NS haar werk niet adequaat doet want de treinen rijden niet op tijd zonder dat ik voor de NS werk.

Ik heb al meerdere malen aangegeven hoe ik tot mijn standpunten ben gekomen en ik ga dat niet tot in den treure herhalen omdat jij naast een slecht schrijver ook nog een slecht lezer lijkt te zijn.
Een grote fout op je website is dat je denkt dat mlm bedrijven meer geld uitgeven aan distributeurs dan conventionele bedrijven aan reclame.Dat kan kloppen. Maar je maakt een grote fout . MLM bedrijven betalen pas wanneer werkelijk een actieve klant is binnen gekomen. Zij hebben dus geen voor investeringen, dus ze hoeften pas betalen wanneer degelijk omzet er is. Conventionele bedrijven kunnen miljoenen aan reclame besteden daarmee hebben ze nog geen klant geworven. Dat is een wereld verschil.Dat is ook hun kracht
En dus neem jij maar aan dat de kosten van een reclamecampagne per gewerfde klant hoger liggen dan de kosten die de MLM onderneming maakt? Jij beweert dat je zonder onderzoek niet zulke uitspraken mag doen dus ik wil hier graag een bronvermelding/onderzoeksrapport of een andere vorm van bewijs van zien.

Overigens is het weer frappant dat je een heleboel zaken overslaat terwijl je MIJ daarvan juist beschuldigd. Er staan nog een aantal vragen aan jou open, waaronder:

- Leg uit wat je bedoelt met de uitspraak dat Amway op een verouderde manier werkt.

- Heeft KPN (en anderen) klanten? Zo ja, wat is het verschil dan met Euphony en waarom is dit een voordeel voor Euphony?

- Hoeveel procent van de omzet spendeert Belgacom volgens jou aan reclame?

- Op welke universiteiten wordt MLM gedoceerd?

- Waarom zijn vermeende positieve kritieken van Willem Verbeke een bewijs voor de goede werking van MLM, maar zijn de negatieve kritieken van vele andere professoren en onderzoekers niet waardevol?

nieuw

Re: Het christelijk geloof bestaat nu meer dan 2000 jaar is het

Ongelezen bericht door nieuw »

En dus neem jij maar aan dat de kosten van een reclamecampagne per gewerfde klant hoger liggen dan de kosten die de MLM onderneming maakt? Jij beweert dat je zonder onderzoek niet zulke uitspraken mag doen dus ik wil hier graag een bronvermelding/onderzoeksrapport of een andere vorm van bewijs van zien.
ja!! als je begrijpt van voorinvesteringen!

overigens krijg je van mij wel de antwoorden. even geduld.
Ja klopt ik zit in mlm,bezit een groot organisatie.

oke nog maals meningen zijn geen feiten.

nieuw

Re: Het christelijk geloof bestaat nu meer dan 2000 jaar is het

Ongelezen bericht door nieuw »

student26

Zo kan ik zeggen dat de NS haar werk niet adequaat doet want de treinen rijden niet op tijd zonder dat ik voor de NS werk.

. [quote]

Betekent dan dat ns bedrijf niet werkt? omdat ze bepaalde zaken niet alles perfect in orde hebben, overigens bestaat er geen perfect bedrijf.
netzoals geen perfecte mlm bedrijf.

je mening is net zoiets ik heb een volkswagen gezien(niet gereden),die bevalt me niet! dus zal alle auto's wel niet deugen

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Het christelijk geloof bestaat nu meer dan 2000 jaar is het

Ongelezen bericht door student26 »

ja!! als je begrijpt van voorinvesteringen!
Dus jij denkt dat Euphony niet dergelijke kosten heeft? Wat dacht je van de investeringen die Euphony heeft gemaakt voordat ze uberhaupt begonnen? Wat dacht je van de vaste kosten die ze altijd hebben? Waarom staan er in Belgie borden van Euphony langs de weg???

Jij maakt een verkeerde aanname, namelijk dat een reclamecampagne van een paar miljoen geen enkel effect heeft. Er al eens aan gedacht dat reclames niet alleen bedoeld zijn om nieuwe klanten te winnen maar ook om oude klanten te houden? Je kunt marketingkosten niet zomaar delen op het aantal klanten dat erbij komt (want jij gaat er ook al vanuit dat er geen nieuwe klanten bijkomen).
Betekent dan dat ns bedrijf niet werkt? omdat ze bepaalde zaken niet alles perfect in orde hebben,
Wat is de core-business van de NS? -> Vervoer, een dienst. Hun dienst is niet in orde, want de treinen rijden niet op tijd. Ik denk dat je dan gerust mag stellen dat er iets bij de NS niet in orde is ja.
je mening is net zoiets ik heb een volkswagen gezien(niet gereden),die bevalt me niet! dus zal alle auto's wel niet deugen
Nee, het is zoiets als:

- Een volkswagen hebben gezien

- Negatieve verhalen horen en lezen van (ex-)volkswagenbezitters

- Alle technische details van volkswagen kennen en daaruit opmaken dat er fouten in de techniek van volkswagen zitten

- Op basis van het voorgaande concluderen dat volkswagens niet in orde zijn, zonder uitspraken te doen over andere automerken.

- Vervolgens van volkswagen-dealers te horen krijgen dat de ex-volkswagenbezitters en de onderzoekers van volkswagens niet betrouwbaar zijn en dat hun volkswagen wel in orde is, zonder dat zij hiervan bewijzen laten zien.

nieuw

Re: Het christelijk geloof bestaat nu meer dan 2000 jaar is het

Ongelezen bericht door nieuw »

Jij beweert dat je zonder onderzoek niet zulke uitspraken mag doen dus ik wil hier graag een bronvermelding/onderzoeksrapport of een andere vorm van bewijs van zien.
je beweert ten eerste zonder onderzoek,.
Maar voor de kosten per gewerfe klant hoeft je daar geen onderzoek voor plegen want als je een beetje economie kent is dat logisch omdat mlm op zo manier werkt.

voorbeeldje
een bedrijf besteed 100.000 euro aan reclame kosten en er wordt geschat dat er 10.000 klanten binnen komen

bedrijf moet wel eerst 100.000 euro aan voorinvestering doen en maar hopen dat er 10.000 klanten binnenkomen (spreken we nog niet over een mislukte campagne)

Mlm bedrijf geeft bijvoorbeeld 100.000 euro uit aan bonussen
om het moment dat er klanten ook daadwerkelijk binnen komen (dus nadien) maar ze weten dat ook daadwerkelijk 20.000 klanten daarvoor zijn binnen gekomen.100% eerst de klanten dan betalen we! wanneer er minder klanten binnen komen,wordt er dus minder bonussen betaalt.

dus de klanten hebben al omzet gecreeerd voor het bedrijf zonder dat ze een cent uit hebben gegeven

Gesloten