LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MLM in combinatie met oplichters/Madeleine

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Ray-Dorco
Berichten: 715
Lid geworden op: 25 feb 2006 19:34

Re: MLM in combinatie met oplichters/Madeleine

Ongelezen bericht door Ray-Dorco »

Nee ray, dat is een methode om extra omzet te genereren en iemand iets door de strot te duwen, onder het motto " als je het niet wil lezen ga ik je niet helpen".
Woehaa, mag ik ff lachen. Het boekje van Don Failla kost 8 euro. Als iemand daarmee zijn omzet moet verhogen, kan ie meteen ophouden. Ik heb ze zelfs in het begin gratis weggegeven aan een aantal van mijn distributeurs. Ik dacht toen inderdaad laat ik het risico maar lopen. Net zoals ik nooit entree vroeg bij de meetings en trainingen die ik organiseerde. Heb je enig idee wat een zaaltje van 50m2 bij een Van der Valk hotel kost? Inclusief koffie? Ik dacht als ik de drempel maar zo laag mogelijk maak, dan levert dat op termijn meer op.

Mooi niet. Er is geen committment op die manier. Mensen komen eens langs, proberen eens wat, en bij de minste tegenslag houden ze het weer voor gezien. Een goede sponsor mag committment verwachten. Als iemand probeert om een ander voor honderden euro's lichter te maken met tools, dan wordt het nooit wat.

Het valt me op jongetje Maarschalk dat je het allemaal zo goed weet. Waarom is het nu zo moeilijk voor je om eens iets aan te nemen van iemand met meer ervaring dan jij? Wat is er toch in godsnaam met je gebeurd in je jeugd?

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: MLM in combinatie met oplichters/Madeleine

Ongelezen bericht door So be it »

Ik heb ze zelfs in het begin gratis weggegeven aan een aantal van mijn distributeurs. Ik dacht toen inderdaad laat ik het risico maar lopen. Net zoals ik nooit entree vroeg bij de meetings en trainingen die ik organiseerde. Heb je enig idee wat een zaaltje van 50m2 bij een Van der Valk hotel kost? Inclusief koffie? Ik dacht als ik de drempel maar zo laag mogelijk maak, dan levert dat op termijn meer op.

Mooi niet. Er is geen committment op die manier. Mensen komen eens langs, proberen eens wat, en bij de minste tegenslag houden ze het weer voor gezien. Een goede sponsor mag committment verwachten.
Al 50 jaar is dat zo.....
En telkens..., ik ook...., probeert men het wéér!!! :lol:
En dat zélfs met het "voorschieten"... van startpakketten!!!:oops:

SBI

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: MLM in combinatie met oplichters/Madeleine

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Fijn dat je ook serieus kan discussiëren ray, zonder beledigingen en persoonlijke aanvallen.

Jij bekijkt het vanuit de sponsor kant. Ik draai het om. Hoeveel kost het iemand om in te stappen? Voordat iemand ook maar voor een cent omzet heeft gedraaid heeft die persoon al kosten gemaakt. Want "straks" komt het geld binnen rollen. En het enige wat jij als sponsor kan bieden is de belofte nog meer geld uit te moeten geven. Voordat ik ooit maar geld verdiend heb.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: MLM in combinatie met oplichters/Madeleine

Ongelezen bericht door So be it »

Want "straks" komt het geld binnen rollen.
En DAT is nu weer zo'n stupide opmerking van je, M.!!!!!
En dáárom ben je een ei. :roll:

"Blijf nu maar braaf doen wat je baas zegt...., dan houd je hem tevreden en dat is goed voor jou!"
Onwaar? Nee... en toch was dit óók een stupide opmerking...

Maar dáár zul je het wel... WÉL mee eens zijn!!! :twisted:

SBI

Ray-Dorco
Berichten: 715
Lid geworden op: 25 feb 2006 19:34

Re: MLM in combinatie met oplichters/Madeleine

Ongelezen bericht door Ray-Dorco »

Fijn dat je ook serieus kan discussiëren ray, zonder beledigingen en persoonlijke aanvallen.
Nu eens kijken of jij dat óók kan. Er staan nog een paar vragen voor je uit in andere topics.
Voordat iemand ook maar voor een cent omzet heeft gedraaid heeft die persoon al kosten gemaakt.
Geef mij 1 voorbeeld van een business die je kunt starten zonder kosten te hoeven maken!

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: MLM in combinatie met oplichters/Madeleine

Ongelezen bericht door So be it »

Geef mij 1 voorbeeld van een business die je kunt starten zonder kosten te hoeven maken!
Euhhhhh :shock:
Mijn haar zit toch goed??? :oops:

SBI
(Het is lekker tóch een piramide.....
De bovenste verdient lekker tóch het meest......)

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: MLM in combinatie met oplichters/Madeleine

Ongelezen bericht door So be it »

En "Madeleine" is mooi weg...! :lol:

Ray-Dorco
Berichten: 715
Lid geworden op: 25 feb 2006 19:34

Re: MLM in combinatie met oplichters/Madeleine

Ongelezen bericht door Ray-Dorco »

Geef mij 1 voorbeeld van een business die je kunt starten zonder kosten te hoeven maken!
Worden de vragen je te moeilijk jongentje Maarschalk?

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: MLM in combinatie met oplichters/Madeleine

Ongelezen bericht door So be it »

Kom..., we gaan gewoon weer lief zijn voor elkaar... :)

SBI

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: MLM in combinatie met oplichters/Madeleine

Ongelezen bericht door Maarschalk »

ray, mlm is geen business. Mlm is verkopen waarbij het risico is verlegd naar de verkoper.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: MLM in combinatie met oplichters/Madeleine

Ongelezen bericht door So be it »

ray, mlm is geen business. Mlm is verkopen waarbij het risico is verlegd naar de verkoper.
wat ZEI ik nou, M???? :twisted:

En het risico bij de verkoper?? :shock:
Wélk risico??
Dat je je lippen brand wanneer je je kaassoufflé niet éérst laat afkoelen???
Het risico dat tante Pien op bezoek komt?? :?

SBI

Ray-Dorco
Berichten: 715
Lid geworden op: 25 feb 2006 19:34

Re: MLM in combinatie met oplichters/Madeleine

Ongelezen bericht door Ray-Dorco »

ray, mlm is geen business. Mlm is verkopen waarbij het risico is verlegd naar de verkoper.
Hahaha, wat een onzin verkoop je toch. Je kunt heel goed een bedrijfje starten en daar je MLM activiteiten in onder brengen. Je kunt je BTW salderen en behouden als je onder de kleine ondernemingsregeling valt. Je kunt eventuele verliezen aftrekken van de belasting. Allemaal erg zakelijk.

Je ontwijkt inhoudelijke vragen en werkt je op die manier steeds verder in de nesten. Dat je jezelf nog steeds geweldig vindt geloof ik wel, maar voor anderen heb je je geloofwaardigheid nu toch echt verloren.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: MLM in combinatie met oplichters/Madeleine

Ongelezen bericht door Maarschalk »

ray, nu praat je ineens over iets heel anders.
Eerst betrof het mlm-en, wat zovelen doen, en dan is het puur verkoop van producten waarbij het risico door de moederorganisatie bij de distributeur is gelegd.
Nu ineens start je een bedrijf en "breng je daar je mlm activiteiten in onder".

Ray-Dorco
Berichten: 715
Lid geworden op: 25 feb 2006 19:34

Re: MLM in combinatie met oplichters/Madeleine

Ongelezen bericht door Ray-Dorco »

Eerst betrof het mlm-en, wat zovelen doen, en dan is het puur verkoop van producten waarbij het risico door de moederorganisatie bij de distributeur is gelegd.
Ja, en er zijn vele MLMers die een eigen bedrijfje daarvoor hebben opgericht. Kost een eurootje of 90 voor de KvK en je bent in business. Voordelen: BTW salderen en bij grotere omzetten startersaftrek en zelfstandigenaftrek. Dus dat MLM geen business is, is pure flauwekul.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: MLM in combinatie met oplichters/Madeleine

Ongelezen bericht door So be it »

Hé...! Knock, knock....
Niemand daarboven thuis, M??? :twisted:
waarbij het risico door de moederorganisatie bij de distributeur is gelegd.
Wélk risico knul???
Vertel eens tegen ome SBI..... 8)
Wáár doet het zeer??? (Kusje er op....)

En nu graag vertellen wélk risico??

SBI :roll:

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: MLM in combinatie met oplichters/Madeleine

Ongelezen bericht door So be it »

Ohhhh, het risico dat ik géén pand hoef te huren of te kopen want ik kan mijn zaken vanuit huis doen......
Dat's waar.....

Ohhhh, je bedoelt dat ik geen personeel hoeft in te huren want mijn medewerkers werken voor zichzelf...?
Dat's ook waar.......!

Ohhh, nou snap ik het.......
Ik hoef niet naar de pijpen van een ánder te dansen die mij vertelt wat ik móet doen!! En ik kan mij eigen tijd indelen....
Óók dat's waar!!!

Ik hoef geen voorraad beheer bij te houden..., me geen zorgen te maken over een groot deel van mijn administratieve rompslomp.....

Wat heb jij toch veel gelijk, M......

So be it

Ray-Dorco
Berichten: 715
Lid geworden op: 25 feb 2006 19:34

Re: MLM in combinatie met oplichters/Madeleine

Ongelezen bericht door Ray-Dorco »

En ook in dit topic neemt Maarschalk (wie noemt zichzelf nou in hemelsnaam zo?) heimelijk de benen.

Ik had nog een vraag voor je open staan: noem eens 1 business waarbij je niet hoeft te investeren?

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: MLM in combinatie met oplichters/Madeleine

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Ik had nog een vraag voor je open staan: noem eens 1 business waarbij je niet hoeft te investeren?
Ik heb al eerder gezegd dat mlm geen business is.

Ray-Dorco
Berichten: 715
Lid geworden op: 25 feb 2006 19:34

Re: MLM in combinatie met oplichters/Madeleine

Ongelezen bericht door Ray-Dorco »

Én dat is geen antwoord op mijn vraag én ik had al eerder ontkracht dat die opvatting juist is.

Het gaat je wel moeizaam af om ook eens antwoorden te geven...

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: MLM in combinatie met oplichters/Madeleine

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Jij hebt niks ontkracht. Jouw oorspronkelijke stelling is compleet weggeblazen. Er waren mlm die hun mlm activiteiten in een business onderbrachten.
Als iedereen nu verplicht was dat te doen omdat de wet dat zou eisen wordt het een ander verhaal. Maar nee dus. Alle andere bedrijven, de echte bedrijven dus, zoals snackbar houders, banken et.c dienen dat wel te doen.

Gesloten