LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] definitie MLM

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Econometrist
Berichten: 809
Lid geworden op: 09 jan 2005 04:03

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door Econometrist »

Je gaat ook aanvoeren dat een mlmbedrijf "rot" is wanneer één van de directeuren een parkeerboete krijgt?
Je bedient je van een reeks heel slappe excuses om de getoonde gang van zaken te bagatelliseren. Alsof het om één uitwas zou gaan. En alsof het wat uit maakt dat deze reportage al een aantal jaar oud is. Gaat het nu heel anders dan?

En leg nu eens het volgende uit: Amerika is het land waar men al een zillion dollar aan schadevergoeding vraagt als je hondje geestelijke schade heeft opgelopen als hij geschrokken is van een paar wegwerkers die net hun hoofd uit een putdeksel steken op het moment dat je de hoek om komt. Als ze bij McDonald koffie in je kruis morsen levert dat 80 miljoen op. Dateline zal met deze reportage toch een aanzienlijke schadepost hebben opgeleverd aan amway neem ik aan? Waarom heeft amway niet onmiddellijk de makers voor de rechter gesleept en een miljardenclaim aan de broek gehangen?
In het verweer waar jij de link van plaatste melden ze heel prominent dat Dateline bij General Motors ook in de fout gegaan was en onjuiste feiten had gebruikt. Maar General Motors heeft dan ook gelijk maatregelen genomen en de zaken recht gezet. Juist het achterwege blijven van zulke actie door amway toont aan dat de reportage gewoon klopt. Het enige wat amway nog doet is een poging te suggereren dat Dateline het wel eens fout gehad heeft en dat hier misschien ook wel het geval is. Ze proberen mee te liften op de rechtzaak van General Motors, hoe schattig. Maar ze moeten nog voorzichtig zijn en het alleen bij de suggestie houden ook, want als ze Dateline van leugens beschuldigen kunnen ze zelf een claim aan de broek verwachten. Daarom vindt je op die hele website niet één harde uitspraak van een onjuistheid in de reportage. Kijk het zelf maar na.

Het resultaat van dit onbenullig verweer is dat iedereen met meer dan 2 functionerende hersencellen kan begrijpen dat Dateline bij General Motors inderdaad in de fout ging, dat het ze geld en een rectificatie heeft gekost, en dat nu de boel weer rechtgezet is. En in tegenstelling hiermee, laat amway/quixtar het bij een website-je met wat boe-geroep, maar een zaak aanspannen doen ze toch maar niet. En hoe dat komt? Omdat Dateline bij deze reportage hun zaakjes goed in orde had natuurlijk, en dat alles wat ze lieten zien klopte en daadwerkelijk gebeurd is, en dat ze door geen advocaat kunnen worden aangepakt omdat ze gewoon gelijk hebben.

En dit laat maar één conclusie open; dat hele amway bestaat uit een klein groepje vunzige schooiers dat wereldwijd miljoenen naïeve mensen in het systeem sleept.

Uit jouw eigen bewegingen hier op het net blijkt dat die mensen het nog niet eens in de gaten hebben en het systeem nog verdedigen ook, terwijl als je er eens voor gaat zitten en uitrekent hoeveel investeringen in geld en tijd het je al heeft gekost zelfs jij begrijpt dat enige noemenswaardige inkomsten voor de gewone man eenvoudigweg onhaalbaar zijn.

Ik ben zeer benieuwd hoe jij dit gegeven gaat opnemen in jouw samenvatting van het amway-verweer dat je vanmiddag gaat plaatsen...

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door So be it »

@ Econometrist,
En dit laat maar één conclusie open; dat hele amway bestaat uit een klein groepje vunzige schooiers dat wereldwijd miljoenen naïeve mensen in het systeem sleept.
Mag ik, na zo'n betoog, vragen of je familie soms een "lijntje" heeft in Amway????

So be it
Grof hè? Vond ik eigenlijk ook.
Ho,ho, wacht nou maar ff....LOL

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Mag ik, na zo'n betoog, vragen of je familie soms een "lijntje" heeft in Amway????
En jij durft anderen aan te spreken op hun mening?

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door So be it »

@ Zotte Schallulleke....
En jij durft anderen aan te spreken op hun mening?
welke vond jij dan het grofst?
Ik vind die belediging en taalgebruik van hem het grofst!

So be it

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door Maarschalk »

welke vond jij dan het grofst?
Ik vind die belediging en taalgebruik van hem het grofst!
Werk jezelf nou vooral niet nog verder in de drek.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door So be it »

En ik denk dat er straks een helenverdoemenis verhaal komt bestaande uit 5 "kantjes" en bestaande uit 5 zinnen......! LOL

daar komt -ie al. denk ik.... 8)

So be it

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door So be it »

@ Schalulleke,

Ben je het met me eens dan? :shock:

So be it.

Kom, we gaan weer over tot de orde van de dag......
Pyramide,
illegaal, Bovenste, Verzadiging, Oplichters.....
€ 50.000 verloren.....

So be it

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door So be it »

@ schalulleke,

Wat vind je van het idee dat ik eens een schriftelijk verslag maak van jou en de Econometrist, Madeleine, Student 26, Slim, Joop......

Zet ik alleen maar in wat ik wil dat iemand leest!

Denk je dat het een eerlijk verslag wordt? :wink:

So be it.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Wat probeer je nu te zeggen?
Dat je werkelijk niets begrepen hebt van het concept van undercover journalistiek? Van het feit dat Amway geen aanklacht indiende? Van de werkelijk walgelijke toestanden die we in de video zagen?

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door So be it »

@ Schalulleke,
Wat probeer je nu te zeggen?
Dat je werkelijk niets begrepen hebt van het concept van undercover journalistiek? Van het feit dat Amway geen aanklacht indiende? Van de werkelijk walgelijke toestanden die we in de video zagen?
Wat probeer je nu te zeggen?
Dat je werkelijk niets begrepen hebt van het concept van undercover journalistiek?
wat zou de aanklacht MOETEN zijn?
Noem eens op?

denk je dat Dateline achterlijk is?
Wel oneerlijk!

waar blijft jullie aanklacht dat ik jullie een sekte noem?
Dat jullie ronduit liegen! Misleiden?


So be it

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Ik heb je nog zo gewaarschuwd in een andere thread. Maar toch doen he. Voordat je deze drek er nu weer af hebt.

Ray-Dorco
Berichten: 715
Lid geworden op: 25 feb 2006 19:34

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door Ray-Dorco »

Heren, heren,

wat een gekissebis zonder einde. Een goed systeem moet het niet hebben van verkoop van business tools. Ik heb er geen enkel probleem mee dat dergelijke tools tegen kostprijs zijn te verkrijgen want er zit veel bruikbaar materiaal tussen, maar het moet niet gepushed worden. En er moet geen winst op gemaakt worden.

Als het product goed is en de timing juist en het systeem is te dupliceren dan gaat het ook zonder deze praktijken prima werken.

Amway heeft gewoon een slechte naam en het management is daar debet aan. Je moet ten alle tijden etisch zijn en ervoor zorgen dat niemand geschaad kan worden. Dat dat heel goed kan blijkt uit de filosofie en misse van Melaleuca.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door So be it »

@ Econometrist....

Heb het nog eens doorgenomen wat je voor argumenten had.....
Alsof het om één uitwas zou gaan.

Nee. Om 2. Verweven met religieuze praktijken en de "business achter de Business.
En alsof het wat uit maakt dat deze reportage al een aantal jaar oud is. Gaat het nu heel anders dan?

Ja. Maar daar lees jij liever over heen.
En leg nu eens het volgende uit: Amerika is het land waar men al een zillion dollar aan schadevergoeding vraagt als je hondje geestelijke schade heeft opgelopen als hij geschrokken is van een paar wegwerkers die net hun hoofd uit een putdeksel steken op het moment dat je de hoek om komt. Als ze bij McDonald koffie in je kruis morsen levert dat 80 miljoen op. Dateline zal met deze reportage toch een aanzienlijke schadepost hebben opgeleverd aan amway neem ik aan? Waarom heeft amway niet onmiddellijk de makers voor de rechter gesleept en een miljardenclaim aan de broek gehangen?

luister nog maar eens goed naar de tekst?
Wáár werd gezegd dat Amway de boel oplicht? Valse voorlichting geeft?
Slim hè? Of "sluw".... op Slim zijn manier.. :twisted:

En ik vind het fantastisch dat dergelijke praktijken aan het licht komen, maar je moet dat de daders verwijten! De betreffende distributeurs!
Maar nogmaals, je leest er lekker over heen..., doet verbolgen... en zit intussen mee te lachen met Schalulleke..... :lol:
Waar het hele programma om draait is de getuigenis van 3, let op... 3 ex distributeurs....! En het grote enthousiasme van volgelingen zoals doctoren, airlinepilots, interieurverzorgers, hoveniers, kantootklerken, interim-managers, etc. die allemaal lekker uit hun dak gaan van enthousiasme over hun mogelijke toekomst.....

En het religieuze gebeuren?
Was je er bij?
want ook in Nederland, gebeurd het wel eens dat een erg christelijke "topper" de mensen uitnodigt om bijv. op zondagmorgen, gezamelijk een kerkdienst bij te wonen! Volkomen vrijwillig!
Zijn daar ook excessen in?
JA! Spaarzaam!
In het verweer waar jij de link van plaatste melden ze heel prominent dat Dateline bij General Motors ook in de fout gegaan was en onjuiste feiten had gebruikt. Maar General Motors heeft dan ook gelijk maatregelen genomen en de zaken recht gezet.
En dat vind jij eerlijk?
dateline heeft aangetoont dat je te ver kunt gaan in bedrog!
Ze zijn gesnapt! En zulke journalistiek verheerlijk jij? Lekker! :shock:
In dit geval zijn ze wat voorzichtiger geweest!!!! Dat is alles! :oops:
Juist het achterwege blijven van zulke actie door amway toont aan dat de reportage gewoon klopt.

Nee.
Het enige wat amway nog doet is een poging te suggereren dat Dateline het wel eens fout gehad heeft en dat hier misschien ook wel het geval is.

Oh.....?
waarom wordt Amway dan niet aangeklaagd????
Ze proberen mee te liften op de rechtzaak van General Motors, hoe schattig.
Ze hebben aangetoond waar Dateline toe in staat is....
Kunnen jouw vrienden wel zijn, dan.... :wink:
Maar ze moeten nog voorzichtig zijn en het alleen bij de suggestie houden ook, want als ze Dateline van leugens beschuldigen kunnen ze zelf een claim aan de broek verwachten. Daarom vindt je op die hele website niet één harde uitspraak van een onjuistheid in de reportage. Kijk het zelf maar na.

Nogmaals.... WAT is de AANKLACHT????
Het resultaat van dit onbenullig verweer is dat iedereen met meer dan 2 functionerende hersencellen kan begrijpen dat Dateline bij General Motors inderdaad in de fout ging, dat het ze geld en een rectificatie heeft gekost, en dat nu de boel weer rechtgezet is.
Omdat ze gesnapt zijn, jongen. omdat ze gesnapt zijn... :wink:
Omdat Dateline bij deze reportage hun zaakjes goed in orde had natuurlijk, en dat alles wat ze lieten zien klopte en daadwerkelijk gebeurd is, en dat ze door geen advocaat kunnen worden aangepakt omdat ze gewoon gelijk hebben.
Omdat het alleen maar ging over een aantal distributeurs, maar de indruk werd gewekt dat het ging over Quixtar/ Amway zélf!
Ik vertelde je toch al......
Het kostte wat speurwerk toch, om te zien dat Quixtar een zusterbedrijf is van Amway tegenwoordig!!! Daar heb je wel hogere opleiding voor nodig toch en minstens economie gestudeerd moeten hebben....LOL
En dit laat maar één conclusie open; dat hele amway bestaat uit een klein groepje vunzige schooiers dat wereldwijd miljoenen naïeve mensen in het systeem sleept.

Ja, ja, deze conclusie vond ik wel grappig.
Hoe vond je de mijne?
Uit jouw eigen bewegingen hier op het net blijkt dat die mensen het nog niet eens in de gaten hebben en het systeem nog verdedigen ook, terwijl als je er eens voor gaat zitten en uitrekent hoeveel investeringen in geld en tijd het je al heeft gekost zelfs jij begrijpt dat enige noemenswaardige inkomsten voor de gewone man eenvoudigweg onhaalbaar zijn.
Ach ja... daar komt hij weer.... De expert.
Je hebt geen idee wat iemand als een succes ziet.
Jij ziet alleen maar geld!
O, ja... waar werk jij ook weer voor?? Liefde voor je baas?
Ik ben zeer benieuwd hoe jij dit gegeven gaat opnemen in jouw samenvatting van het amway-verweer dat je vanmiddag gaat plaatsen...
Daar ben je NU wel achter.... :wink:
After a year of investigative reporting, the Dateline story on Quixtar boiled down to the complaints of three former Quixtar Independent Business Owners (IBOs) – one of whom is a competitor – and ignored the hundreds of thousands of IBOs powered by Quixtar who are achieving their goals.
Quixtar rules prohibit statements that misrepresent the income potential represented by a Quixtar-powered business, and potential Quixtar IBOs are provided with average earnings information
.
Quixtar regels VERBIEDEN het verkeerd voorstellen van inkomstenmogelijkheid en prospects worden voorzien van gemiddelde inkomsten info.
waarom vermeldde je dit niet?
Dateline trucjes?
As Quixtar informs all new IBOs, these materials are optional and covered by satisfaction guarantees. Quixtar also notifies IBOs that others earn income from these materials. In the end, individuals must decide for themselves if they find these materials of value.
Quixtar informeert alle nieuwe distributeurs dat de aanschaf van BSM optioneel is!!!!!! En dat er een terugkoopgarantie op zit..... die 6 MAANDEN GELDIG IS!
3 Maanden langer dus dan de teruggaafgarantie van een starterspakket!!!!!!
Quixtar offers an opportunity, not a guarantee.
In fact, research shows that most people get in Quixtar to make a little extra income, not attain great wealth. Our business works when Quixtar IBOs achieve their goals. If this business doesn't work for them, Quixtar would not have achieved this level of success.
How we responded to Dateline
To ensure fairness, balance, and accuracy, Quixtar sought to cooperate with Dateline in the development of the story. However, Dateline's deceit in registering producers as Quixtar IBOs under false pretenses created suspicion on Quixtar's part that the story would not be a realistic depiction of its business. In addition, much of Dateline's "reporting" appeared to be lifted directly from the Web site of a Quixtar critic, who boasted online of his involvement in Dateline NBC's story.

Quixtar's management team also considered Dateline's record, including the infamous broadcast
in which Dateline NBC rigged truck crashes.
In late 1992, General Motors sued Dateline for defamation – the first defamation suit GM had ever filed. Dateline NBC apologized and admitted that using sparking devices to trigger a fire was a bad idea.
Ja... een fijn soort mensen.... Wil je daar je "eerlijkheid" aan ophangen?
Dateline NBC has stated that because it provided the opportunity to be interviewed, and because they showed specific portions of letters Quixtar sent to them, they are not obligated to include a link to this response site at the Web site where the transcript of their story is shared publicly. And, despite Dateline claims of fair and balanced journalism, they continue to link to the Web site of the aforementioned Quixtar critic.
Dateline verwijst RECHTSTREEKS naar websites zoals die van mlmengel hier..... Dat zou al heel wat moeten zeggen....LOL
Ze weigeren een link te plaatsen naar het verweer van Quixtar...! :roll:
"Quixtar has long been a member of the Direct Selling Association and has been a leader in supporting our efforts and self-regulations. In fact, without Quixtar's leadership in this area, I daresay, we would not have made anywhere near the progress we have in protecting consumers and salespeople."
Joe Mariano Executive Vice President
and Legal Counsel Direct Selling Association
Vonden jullie uiteraard niet nodig te laten zien?
Dus doe ik het maar ff.... :)
"In my sixteen years as attorney general of Kansas, I don't remember any complaint against the company .... The company's been in business many, many years and that speaks to its legitimacy and its adherence to the rules and regulations that apply to multilevel marketing companies."
Robert T. Stephan former Attorney General State of Kansas
Ach... hij staat natuurlijk óók op de loonlijst van Quixtar....! :wink:

Wel, je kunt je lol weer op, Econometrist en volgelingen...

Prettige avond

So be it.

Thats it
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jun 2006 13:15

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door Thats it »

beste mlm ers en anti mlm ers.
Het valt mij op dat de discussies er vooral over gaan of mlm wel of niet deugd. Echter als je vind dat dat niet zo is, dan wijs ik erop dat het hele leven mlm is.
Bijvoorbeeld: ***** recruteerde 12 apostelen, die op hun beurt het geloof gingen verspreiden. Sommige apostelen die er meer werk van maakten krgen een grotere aanhang dan ziuj die minder deden. Zo ontstond het christendom en natuurlijk evengoed de andere religies.
Nu 2000 jaar later is de markt nog steeds niet verzadigd. Iedereen die werkelijk vervuld is van het geloof kan nog steeds met succes zieltjes winnnen. In die zin zou je kunnen zeggen dat het christendom de grootste mlm organisatie aller tijden is. Eigenlijk geld dit alle wat er is. Elk bedrijf wat groot wil worden zoekt mensen die de boodschap verder verspreiden. Geen mens kan het alleen.
Verder vind ik dat mlm een eerlijk systeem is. Immers, in een gewoon bedrijf gaat werkelijk al het inkomen naar de top. In een mlm bedrijf kan iemand op lager nivo uiteindelijk meer verdienen dan de top distributeur.

thats it

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door So be it »

@ thats it......

Is THAT all there is....? :lol:

Het is een vriendelijk clubje hier, hoor.

So be it

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door mlmangel »

@ thats it
***** recruteerde 12 apostelen, die op hun beurt het geloof gingen verspreiden.
Ach ja, en ze verkochten vis en brood zeker?! Je vergelijking gaat niet op, Hij verkocht geen producten, vroeg er geen geld voor. Bij mlm scams worden er wel producten verkocht, vnl. aan de distributeurs zelf.
In een mlm bedrijf kan iemand op lager nivo uiteindelijk meer verdienen dan de top distributeur.
Waar baseer je je op? Kan je dit uitleggen, verduidelijken, aub?

john10
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 feb 2006 13:49

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door john10 »

Ik zal het uitleggen:
In een mlm krijg je provisie over een aantal levels onder je. Om het simpel te houden laten we zeggen 3 levels. Soms is het natuurlijk meer, maar het aantal levels is altijd beperkt.
Ditributeur A(de top)heeft bijvoorbeel 3 distributeurs in zijn eerste level, 6 in zijn tweede level en 12 in zijn derde level. Samen dus 12+6+3=21 Distributeurs waarover A provisie ontvangt.
B is een van de distributeurs op het derde level van A, waarover A dus nog provisie ontvangt. B echter heeft een eerste lijn van 5 distributeurs, een tweede lijn van 15 en een derde lijn van 30. Hij ontvangt dus provisie over 5+15+30=50 distributeurs. Evengoed zou er in een van de lijnen van b een distributeur C kunnen ontstaan die het op zijn beurt nog beter doet B. Zo zie je dat de top niet bij voorbaat het meeste geld verdient. Dat zou alleen het geval zijn als de top betaalt zou worden over een oneindig aantal levels. Juist hierom is het geen pyramidesprel maar multi LEVEL marketing.

Wat betreft de opmerking dat religie geen product is en geld daarbij geen rol speelt. Nou ik zal daar nu niet verder op ingaan omdat dat op zich een discussie is waarover we waarschijn lijk n og jaren over kunnen bekvechten.

thats it.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door So be it »

@ mlmengel,

In een mlm bedrijf kan iemand op lager nivo uiteindelijk meer verdienen dan de top distributeur.
Waar baseer je je op? Kan je dit uitleggen, verduidelijken, aub?
Om je te bescheuren......!
Alsof het je niet pas 20 x is uitgelegd.....? :shock: :roll: :lol:

Zet hem op, that's it!!!

So be it

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door mlmangel »

@John10, je optelsom klinkt mooi, maar je vergeet dat:

- niet elke distributeur verkoopt;
- vele distributeurs kopen enkel voor zichzelf, om een korting te krijgen, en omdat hen aangepraat owrdt dat ze door te kopen hun klanten beter kunnen overtuigen, want hey, ik gebruik het ook!;
- niet elke distributeur kan verkopen, verkopen is niet eenvoudig;
- je moet al een heel goede oplichter zijn om die waardeloze mlm producten aan de man te brengen (en als ze niet waardeloos waren stonden ze wel in de supermarkten);
- slechts weinigen zijn geïntereseerd in mlm, de meesten hebben wel door dat het oplichting is;
- zelfs met het lage aantal personen dat wel interesse heeft, heb je niet voldoende personen om een degelijke downline te vormen;
- de hoofdmoot van de winsten wordt gedaan op verkoop van boeken en CD's, niet op de verkoop van de eigenlijke mlm producten.

Dit laatste is een van de grootste pijnpunten van mlm scams; het geld op de verkoop van boeken en CD's en andere leer- en promo materialen gaat rechtsreeks naar de top. En nee, de prijzen die gevraagd worden voor deze 'goedkope' producten zijn fel overtreven. Ja, ik ken ze, ik heb ze beluisterd, die new age CD's en boeken die je zogenaamd leren te verkopen. Zoals die van Michael Oliver bijv.

Nogmaals, ALS je een groot netwerk uitbouwt, en ALS al de distributeurs veel verkopen, en ALS je aan het hoofd van een groot netwerk staat, en ALS je veel boeken en CD's aan je downline kunt verkopen, dan verdien je eraan. Door anderen wijs te maken dat ze het ook kunnen, wat in deze en andere threads al voldoende is aangetoond dat het niet kan.

En wat te denken van de maandelijkse betalingen die je moet doen voor een website, waar enkel jou naam op verschijnt, voor de rest heeft een distributeur er niets op te zeggen, totaal geen inspraak. Daar gaat de onafhankelijkheid van deze "zelfstandige" ondernemers. Nog maar te zwijgen over het feit dat ze geen inspraak hebben in de strategie, marketing, verloning, producten enz. Ze worden zelfs niet, zoals bij franchising, beschermt in hun regio, integendeel, er ze worden aangeraden om zoveel mogelijk distributeurs te zoekn, dus concurrenten. Het kan de top niet schelen dat je je eigen concurrenten opzoekt, het draait niet om de verkoop van producten, maar om de verkoop aan de distributeurs, daarop wordt winst gemaakt, door de top!

Wij anti-mlm'ers zeggen niet dat je geen geld kunt verdienen met mlm scams. Wat we proberen duidelijk te maken is dat dten eerste e kans bijzonder klein is, en ten tweede dat je het op de rug van anderen, met slinkse manieren (verkopen van droombeelden, luchtkastelen) doet. En dat is het ergelijke aan mlm scams, anderen wijsmaken dat ze rijk kunnen worden, en er als enige van profiteren.

En de steeds weerkerende opmerking dat mlm scams nooit zeggen dat je snel rijk kan worden is niet waar. Ga op eender welke mlm site kijken (bijv.: http://www.noboss.ws/page2.html), en er wordt je gezegd dat je snel en gemakkelijk rijk kunt worde. Alle distributeurs bweren dit aan potentiële nieuwe distributeurs. Dit heb ik zelf meegmaakt toen ik benaderd werd, of meetings bijwoonde. Natuurlijk zal je dit niet terugvinden op een aantal van de officiële websites, zo slim zijn ze wel. Maar op de sites van individuele distributeurs dus wel.

Ik ben op presentaties van Herbalife, Hamburg Manheimer en Nikken geweest, en ook eens aangesproken door een distributeur van WIN. Het draaide altijd om snel rijk worden.

Trouwens, opvallend hoe er meer aandacht besteed wordt aan het vinden van nieuwe distributeurs, en zo goed als niet op de verkoop van producten. Meer zelfs, de verkoop van producten wordt gebruikt als smoes om je er mee in te lokken.

Want hoe meer distributeurs, die voor zichzelf kopen, zowel de producten als het leer- en promotiemateriaal, hoe meer de top eraan verdiend.

En dat is het walgelijke aan mlm, het draait helemaal niet om verkoop van de producten zelf, maar om het vinden van investeerders. Die dan wel hun geld kwijt zijn en enkel een ontgoocheling rijker zijn. En en passant geld hebben verloren.

Daarom, MLM= SCAM

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door S. »

Geplaatst op 11 Jul 2006 10:22 door mlmangel
-----------------------------------------------------------------------------
Interessante video over de waarheid achter Quixtar/Amway:
http://cpserverp4.com/bo/dateline_quixtar.wmv
Video bekeken.
Ik vind het massa-hysterie.
Brrrrr, eng.

Gesloten