LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dorco groep/ Vergers adviseurs

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Ray-Dorco
Berichten: 715
Lid geworden op: 25 feb 2006 19:34

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door Ray-Dorco »

Hallo Maarschalk en fijn dat je iets bijdraagt aan dit onderwerp. Wel jammer dat je meteen zo'n denigrerende toon aanslaat waarbij je dit onderwerp over giftige stoffen in je woonomgeving toch echt serieus zou moeten nemen.

Ik wil je verwijzen naar een uitgebreide website over deze veiligere en betere producten: http://saferforyourhome.com/index.html

En wat heel sterk is is dat de was -en schoonmaakmiddelen niet voorzien hoeven te worden van een dop met kindersluiting. Kijk eens in je eigen aanrechtkastje hoe dat zit met je huidige arsenaal aan schoonmaakspullen.

En wil je nog meer info en bronnen kijk dan rustig eens hier rond:

http://www.epa.gov/iaq/
http://www.checnet.org/healthehouse/edu ... 0_Cat_ID=6
http://www.lungusa.org/site/apps/s/cont ... &ct=132096
http://www.epa.gov/iaq/pubs/insidest.html


Ik vraag me nu wel af hoe jij normaal gesproken je producten in de supermarkt selecteert? Ga je dan ook eerst allerlei onderzoeken lezen, opvragen en analyseren of neem je gewoon het merk met de beste reclame of het product met de interessantste aanbieding?

Dat dacht ik al.

Ray

Slim
Berichten: 308
Lid geworden op: 22 sep 2004 14:17

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door Slim »

Director
Whahaha wat een holle terminologie toch weer. Consultants, Directors, het kan allemaal niet op in de mlm wereld. Tja, je moet iets doen om de mensen erin te laten trappen toch?

Ray-Dorco
Berichten: 715
Lid geworden op: 25 feb 2006 19:34

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door Ray-Dorco »

Hoi Slim,

jij mag de terminologie dan hol vinden, de euro's die iedere maand op m'n rekening worden bijgeschreven zijn keihard hoor.

Mijn vrouw en ik staan nu op het punt om Director III te worden. Dit betekent dat alle klanten in onze organisatie gezamenlijk voor €8500 in de maand mei hebben besteld. De bonus die bij dit niveau wordt uitbetaald bedraagt trouwens €800,-. En de uitbetaling over bestelde producten en geleverde ondersteuning aan anderen zal rond de €750,- zijn.

Ik zou je willen vragen om dit forum in de gaten te houden zodat je op de hoogte blijft van mijn maandelijkse inkomsten stijging. Ik ben zeer benieuwd bij welk niveau je jezelf voor je hoofd gaat slaan omdat je nooit de moeite hebt genomen om het serieus te onderzoeken.

Slim
Berichten: 308
Lid geworden op: 22 sep 2004 14:17

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door Slim »

Ik zou je willen vragen om dit forum in de gaten te houden zodat je op de hoogte blijft van mijn maandelijkse inkomsten stijging. Ik ben zeer benieuwd bij welk niveau je jezelf voor je hoofd gaat slaan omdat je nooit de moeite hebt genomen om het serieus te onderzoeken.
Goeiedag wat vind jij jezelf interessant en belangrijk. De hoogte van je inkomen maakt op mij geen enkele indruk, gezien de schimmige manier waarop het vergaard wordt. Je bent blijkbaar in een bepaalde levenfase blijven steken; de fase waarin jonge honden naieve meisjes imponeren met hun blinkende auto al dan niet met blaaspijp en disco-installatie.

Ik zal mij dus nooit voor het hoofd gaan slaan bij het zien van jouw inkomen, hoe hoog dat ook wordt. Pyramideverkoop is in het algemeen een schimmige business waarin voornamelijk geldbeluste types rondlopen die elk principe overboord zetten in ruil voor (beloofde) rijkdom. Ik heb zo mijn ervaringen met deze business en hoewel ik geloof dat er zeker goedwillende mensen tussen zitten, weet ik zeker dat ik het grootste deel niet op mijn verjaardag wil hebben.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Ik wil je verwijzen naar een uitgebreide website over deze veiligere en betere producten: http://saferforyourhome.com/index.html
Ik vraag je om een onderzoek en jij komt met de website van de moederorganisatie aanzetten?
Ik vraag me nu wel af hoe jij normaal gesproken je producten in de supermarkt selecteert? Ga je dan ook eerst allerlei onderzoeken lezen, opvragen en analyseren of neem je gewoon het merk met de beste reclame of het product met de interessantste aanbieding?
Kijk beste kerel, dat is nu marketing. Niet een of andere sukkel strikken en die doen geloeven dat hij in de nieuwe methode instapt en rijk gaar worden, maar gewoon op de oude manier. Bedrijven zijn er groot mee geworden.

Ray-Dorco
Berichten: 715
Lid geworden op: 25 feb 2006 19:34

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door Ray-Dorco »

@Maarschalk,

ik geef je alle info inclusief datasheets (http://saferforyourhome.com/pdf/SolUGua ... -10-05.pdf) en jij leest het niet eens?

Kijk beste kerel, dat is nu marketing. Niet een of andere sukkel strikken en die doen geloeven dat hij in de nieuwe methode instapt en rijk gaar worden, maar gewoon op de oude manier.
Wat is marketing? Hele hordes consumenten verleiden met mooie spotjes en ondertussen de goorste troep voor de hoofdprijs in de maag splitsen? En dan met zegeltjes, air miles, jokers plakken en andere onzinnige spaarsystemen proberen de klant te binden.

De klanten in mijn organisatie zijn gelukkig een tikkie slimmer en verstandiger. Ze beschikken over fantastische, milieuvriendelijke, biologisch afbreekbare producten die redelijk geprijsd zijn en vertellen ze erover aan anderen, dan krijgen ze nog betaald ook.

Ik begrijp het wel hoor dat jij liever de meute volgt. Dat is vertrouwder en makkelijker.

Ray-Dorco
Berichten: 715
Lid geworden op: 25 feb 2006 19:34

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door Ray-Dorco »

@Slim,
Goeiedag wat vind jij jezelf interessant en belangrijk.


Dat kan ik van iemand die zichzelf "Slim" noemt op een forum ook zeggen. Of hebben je papa en mama je echt zo genoemd?
De hoogte van je inkomen maakt op mij geen enkele indruk, gezien de schimmige manier waarop het vergaard wordt.
Het vermelden van mijn parttime gegenereerde inkomen was niet bedoeld om te imponeren maar om een reëel beeld te schetsen van wat er mogelijk is met 5 maanden activiteiten in een goed en ethisch relatie marketing programma. Dat jij je dat zo aantrekt zegt meer over jou dan over mij.
Pyramideverkoop is in het algemeen een schimmige business waarin voornamelijk geldbeluste types rondlopen die elk principe overboord zetten in ruil voor (beloofde) rijkdom.
Deze discussie gaat over het Direct Consumer programma van Melaleuca waar mijn organisatie (de Dorco Group) actief mee is. Vertel nou eens wat jij onder piramideverkoop verstaat en waarom jij vindt dat dit programma piramideverkoop betreft.

Dan kunnen we weer een vooroordeel uit de wereld helpen.

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door joopataa »

Ik heb echt niet het idee dat er ook maar iemand is die aan het einde van de maand even komt kijken naar de resultaten van de
Ray-Dorca-Group. Wat een taal weer en zo hoogdravend. 4 Directors -11 Directors 2. enz. Allemaal praat om de veel te hoge prijzen te rechtvaaardigen en dan ook nog maar Greenpeace er bij halen , dat doet het ook wel goed.Veel te duur omdat er teveel mensen aan willen verdienen om zich uiteindelijk Director 1. 2 3 te mogen noemen.

Joopataa

Ray-Dorco
Berichten: 715
Lid geworden op: 25 feb 2006 19:34

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door Ray-Dorco »

Haha Jurrien,

jij begrijpt er steeds minder van hé? We kunnen juist redelijke prijzen hanteren vanwege de besparingen op reclame, traditionele promotie en distributie.

Maar laten we nu niet in vaagheden blijven praten en zet hier eens een paar prijzen neer van Melaleuca producten die jij te hoog geprijsd vindt.

Ray

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door joopataa »

Hoewel dat niet echt makkelijk is , want het staat vrijwel nergens gewoon op een nederlandse site, Kwam ik tegen Cacaoboter 250 ML voor €20.90.- of Zonnebloemolie voor €6.75.- voor 250ML. Niet echt goedkoop te noemen is ook Rozenbottelolie voor €42.23.- voor 250 ML.
Vrijwel nergens zijn de prijzen gemakkelijk te vinden, Ik kan alleen maar raden waarom. Verhaaltje erbij ????

Joopataa, voor jou.

Ray-Dorco
Berichten: 715
Lid geworden op: 25 feb 2006 19:34

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door Ray-Dorco »

Haha, eerst roep je dat de prijzen te hoog zijn en vervolgens moet je melden dat je ze niet kunt vinden. Je maakt jezelf nu wel een beetje belachelijk vind je niet?

Die producten die jij opnoemt die levert Melaleuca helemaal niet.

De prijzen staan op het internet, maar het is inderdaad beter om een toelichting te geven bij bepaalde producten. Het gaat om betere ingrediënten en gepatenteerde formules. Daar is een toelichting van een half uurtje bij nodig. Die toelichting geven we overigens via een internet presentatie - geheel gratis en vrijblijvend te volgen. Makkelijker kan ik het niet voor je maken, enne je zorgt meteen dat je daarna niet meer van die belachelijke ongefundeerde uitspraken doet op een forum.

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door joopataa »

Als ik mij dan volgens jou zo belachelijk maak, Meld dan een de prijzen gewoon op jou site ! Dan hoef ik niet het hele internet af te zoekn naar dingen die wel Melaleuca worden genoemd! Natuurlijk is de gemakkelijkste manier om iemand te kleineren en daar zijn mlm''ers goed in. Gewoon de prijs van wat produkten graag.

Joopataa
Trouwens enige maanden geleden noemde ik de prijs van een fles afwasmiddel en die kwam op meer dan € 5.50.- Per 250Ml.Mooi dat jij geen antwoord meer terug gaf dan het gezeur van het is o zo geconcenteerd of iets.

Ray-Dorco
Berichten: 715
Lid geworden op: 25 feb 2006 19:34

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door Ray-Dorco »

Haha je maakt me opnieuw aan het lachen hoor Jurrien. Wie begon hier nou met rare uitspraken over te hoge prijzen? En dan beginnen te piepen als je daar repliek op krijgt. Maar goed, ik zie dat vaker bij allerlei types die maar iets roepen om zichzelf te profileren. Niets menselijks is jou vreemd.

Het Melaleuca wasmiddel kost €4,79 en heeft een inhoud van 828 ml. En ja, het is inderdaad enorm geconcentreerd. Daarbij is het biologisch afbreekbaar en niet belastend voor het milieu.

De reden dat ik geen prijzen op mijn site heb staan is simpelweg omdat ik niks te verkopen heb. Ik informeer en adviseer. Als iemand op basis daarvan klant wil worden dan koopt hij/zij rechtstreeks bij Melaleuca.

Vooruit, omdat je het zo aardig vraagt. Hierbij de site met prijzen: http://www.melaleuca.com/wc/index.cfm?m=6

Het is de ierse site, maar de prijzen zijn gelijk aan die in nederland. O ja, de PC prijs geldt voor klanten (met korting dus).

Valt mee hé?

Ray
Laatst gewijzigd door Ray-Dorco op 04 jun 2006 00:02, 1 keer totaal gewijzigd.

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door joopataa »

Moeilijk voor me om te zeggen, maar de eerlijkheid gebied mij om te menen dat de prijzen lager liggen dan mij verteld is.

Joopataa

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door Maarschalk »

ik geef je alle info inclusief datasheets (http://saferforyourhome.com/pdf/SolUGua ... -10-05.pdf) en jij leest het niet eens?
Ik vraag je om een onderzoek wat jouw beweringen staaft. Maar opnieuw kom jij met een reclamefolder aanzetten. dat jij het nu een factsheet noemt boeit me niet. Nogmaals ik wil een onderzoek.
Als je dat hebt en het staaft jouw beweringen, prima. Zo niet, wees dan een kerel en geef dat toe.
Ik begrijp het wel hoor dat jij liever de meute volgt. Dat is vertrouwder en makkelijker.
Deze hadden we al een tijdje niet meer gezien. We gaan op het gevoel spelen. Want mlm-ers volgen niet de meute en zijn dus speciaal.Zelfs zo speciaal dat ze rustig een grof bedrag betalen voor een middeltje wat beter zou werken. Die betere werking is niet aangetoond, maar dat boeit niet.
Dat we in de ene zin roepen dat men redelijke prijzen kan hanteren omdat er geen reclame wordt gemaakt, in de volgende zin zeggen dat de rpijzen zo hoog zijn want het product is geconcentreerd, in de derde zin zeggen dat je de prijzen overal kan vinden, in de zin daarna vermelden dat we deze echter beter wel kunnen toelichten in een persoonlijk gesprek maakt mlm natuurlijk alleen maar interessanter. Dat wil zeggen, als je tot de kudde goedgelovige sukkels behoort die hier in willen trappen.

Slim
Berichten: 308
Lid geworden op: 22 sep 2004 14:17

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door Slim »

Dat kan ik van iemand die zichzelf "Slim" noemt op een forum ook zeggen.
Deze uitspraak valt in de categorie 'calvinistische nederlandse bescheidenheid', waarin het verboden is om van jezelf te weten waarin je wel en niet goed bent. En als ik weet dat ik slim ben, dan mag ik dit als nickname voeren ook al wil jij nog zo graag mijn echte naam weten.
Typerend dat mensen vallen over een nickname, verbazingwekkend.

Ray-Dorco
Berichten: 715
Lid geworden op: 25 feb 2006 19:34

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door Ray-Dorco »

@Maarschalk,

Nogmaals ik wil een onderzoek.
Fijn dat je van de producten die je niet zelf argeloos in je karretje slingert bij de supermarkt en die op een minder traditionele wijze rechtstreeks aan de consumenten worden geleverd alle wetenschappelijke details en rapporten wilt weten. Dát is nu precies de reden dat ik graag een afspraak met je zou maken om alles door te nemen. Ik beschik over een product boek van 170 pagina's waar alles in staat wat jij wilt weten.

De meeste andere klanten echter proberen de producten gewoon 2 maanden uit en maken gebruik van de 100% tevredenheids garantie die geboden wordt. Bevallen de producten je niet, dan krijg je het volledige aankoopbedrag gerestitueerd en ben je klant af. Wel zo makkelijk toch?
Want mlm-ers volgen niet de meute en zijn dus speciaal.
In vind iedereen die iets onderneemt, hoe succesvol ook, speciaal. Het is inderdaad een stuk gemakkelijker en veiliger om voor een baas te gaan werken. Met alle nadelen van dien. Begrijp me niet verkeerd; ik werk ook voor een baas en dat al ruim 10 jaar. Maar ik heb eindelijk ingezien dat ik dit niet nog eens 30 jaar wil voortzetten om vervolgens op 68 jarige leeftijd te kunnen stoppen en mijn inkomen fors te zien dalen. Het leven is te mooi om te besteden aan een 40-urige werkweek en dat tot op hoge leeftijd.

Dat we in de ene zin roepen dat men redelijke prijzen kan hanteren omdat er geen reclame wordt gemaakt, in de volgende zin zeggen dat de rpijzen zo hoog zijn want het product is geconcentreerd, in de derde zin zeggen dat je de prijzen overal kan vinden, in de zin daarna vermelden dat we deze echter beter wel kunnen toelichten in een persoonlijk gesprek maakt mlm natuurlijk alleen maar interessanter.
Alles wat je stelt klopt.
1. De prijzen zijn redelijk en de prijs/kwaliteit verhouding is ronduit fantastisch. Anders zouden we geen herhalingsaankoop percentage kennen van 95%.
2. Het concentraat van het product is belangrijk. Het gaat immers om het aantal was of schoonmaakbeurten die je met een fles kunt doen. En als onze producten 1 op 4 moeten worden aangelengd met water dan levert dat een significante besparing op t.o.v. supermarkt merken. Maar het moet wel even toegelicht worden.
3. De website is bekend. Er is overigens ook een complete en prima verzorgde catalogus die gratis naar klanten wordt verstuurd.
4. We hechten sterk aan het adviseren van onze klanten. Het gaat om producten die een verbetering betekenen voor de gezondheid en de leefomgeving van de klant. Daar hoort echt een toelichting bij. Gelukkig hebben veel klanten een uurtje over voor hun gezondheid en dat van hun naasten.

Dat wil zeggen, als je tot de kudde goedgelovige sukkels behoort die hier in willen trappen.
Opnieuw dat zinloos veroordelen van anderen die op een on-traditionele wijze bezig zijn met hun welzijn en dat van hun omgeving. Waarom moet je die mensen toch zo afbranden? Je hebt geen enkele ervaring met de producten en de service van het bedrijf - noch ken je een enkele klant persoonlijk.

Als je je echt een oordeel zou willen vormen, dan kan ook jij gebruik maken van de periode van 2 maanden om de producten te testen. Je hebt niets te verliezen en veel te winnen.

Ray

Ray-Dorco
Berichten: 715
Lid geworden op: 25 feb 2006 19:34

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door Ray-Dorco »

@Slim,
Typerend dat mensen vallen over een nickname, verbazingwekkend.
Opvallend dat iemand die inhoudelijk niet verder komt dan te klagen over "holle terminologie" zich zo druk maakt over een nickname. Als je werkelijk zo slim bent dan blijkt dat toch vanzelf uit je zinnige en waardevolle bijdragen aan dit forum? Dat hoef je dan toch niet zo gekunseld te profileren door het gebruik van een narcistische nickname?

Laten we het gewoon bij het onderwerp houden waar deze discussie over gaat: "Lever een uitgebreid productassortiment bestaand uit betere en veiligere producten dan de supermarkt merken voor een redelijke prijs rechtstreeks aan de consument. Nieuwe klanten worden geadviseerd en aangemeld door bestaande klanten die hiervoor worden beloond".

Ray

Slim
Berichten: 308
Lid geworden op: 22 sep 2004 14:17

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door Slim »

Opvallend dat iemand die inhoudelijk niet verder komt dan te klagen over "holle terminologie" zich zo druk maakt over een nickname.
ho even: Jij maakt je er druk over; ik reageerde slechts op jouw opmerking.
En verder is het me inderdaad geen praat meer waard.

Slim
Berichten: 308
Lid geworden op: 22 sep 2004 14:17

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door Slim »

"holle terminologie"
Jij mag hier aan voorbijgaan, maar in mijn ogen is dit een deel van het probleem met mlm. Met indrukwekkende termen maak je namelijk goedgelovige mensen extra vatbaar om in een gevaarlijk systeem te stappen.
Uiteindelijk kan elke mlm constructie slechts blijven functioneren met continue aanwas van nieuwe mensen, en die aanwas houdt ergens op. Degenen die net daarvoor zijn ingestapt, zijn de dupe.
Laatst gewijzigd door Slim op 11 jun 2006 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten