LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Euphony: ervaringen van mensen?

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door newmikey »

Na een aantal volstrekt on-topic en feitelijke berichten blijft het nu angstvallig stil...rekenen is nooit het sterkste punt van MLM geweest, blijkt nu.

kuklos
Berichten: 9789
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door kuklos »

yekki77 schreef:Er zijn ongeveer 2000 consultants in NL
Er zijn ongeveer 6000 consultants in België
50 % is echt actief.
Omzet Euphony 2011 67 miljoen
Commissie uitbetaald aan consultants 40 %
Aangezien ik rekenen heel leuk vind ga ik nog even verder met rekenen. Zoals al eerder uitgerekend is 40% van 67 miljoen 26,8 miljoen. Dit verdelen over de 8.000 consultant levert een inkomen van 3.350 eur per consultant, per jaar, gemiddeld. Maar slechts de helft was actief. Dus het inkomen zou dan ongeveer verdubbelen naar 6.700 euro per consultant per jaar, gemiddeld. Per maand is dit 558,33 euro. Leuk om erbij te verdienen, maar bij lange na niet genoeg om van te leven en een flink eind verwijderd van de 2.500 euro die yekki77 beweert dat 30% van de consultants verdient. Hij beweert dat 30% 2.500 euro of meer per maand verdient.
Als we die 2.500 euro per maand nu eens als uitgangspunt nemen. Dat is 30.000 euro per jaar (12*2.500). 26,8 miljoen die verdeeld mag worden gedeeld door 30.000 is 893,33 mensen. Laten we dit afronden op 893. 893 gedeeld door 4.000 maal 100% levert op dat 22,33% van de distributeurs dan zoveel zou verdienen. Maar, daarmee is er geen enkele ruimte meer voor de anderen over om ook maar iets te verdienen. En 2.500 euro is een mooi fulltime maandsalaris, maar zeker geen bedrag waar je rijk van wordt of in een villawijk kan wonen.

Gaan we nog eens verder rekenen. 67 miljoen euro, bij elkaar gesprokkeld door 8.000 consultants/distributeurs/deelnemers, of je het ook wil noemen, komt neer op 8.375 euro omzet per consultant per jaar gemiddeld. Als we rekenen met de bewering van yekki77 dan is selchts de helft actief en kunnen we het bedrag verdubbelen naar 16.750 euro per consultant per jaar gemiddeld. Maar goed, hij zei ook dat 70% niets uitvoert, terwijl slechts 50% niet actief is. Gaan we rekenen met de 30% die volgens hem wel iets doet en kan dan wordt die 67 miljoen omzet behaald door 30% van de 8.000 consultants, en dat zijn dan dus 2.400 consultants. De omzet per distributeur is dan gemiddeld 26.917 euro per jaar, afgerond dan. De totale omzet komt dan in de buurt van het bedrag wat yekki77 beweert dat de consultants verdienen per jaar. Als van die omzet 40% wordt uitbetaald aan de consultants dan levert dit een bedrag op van 11.167 euro per jaar. Ongeveer 1.000 euro per maand. Nog steeds niet voldoende om van te leven.
Laten we het voldoende inkomen om van te leven eens op 1.500 euro per maand netto stellen (en dan rekenen we vakantiegeld niet mee). Per jaar is dit 18.000 euro. Er is dan ruimte voor 26,8 miljoen gedeeld door 18.000 is 1489 distributeurs. Dit is afgerond en ik hou in de berekening geen rekening met al die distributeurs die nauwelijks iets verdienen.

Hoe je ook gaat rekenen, met de "harde feiten" of de aannames van yeki77, rijk worden bij Euphony zit er niet echt in. En een fulltime inkomen verdienen is ook al bijzonder onwaarschijnlijk.

B73
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jan 2013 21:33

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door B73 »

Ik ben er mee gestopt en voor mij is dat een grote opluchting. Ik heb maandenlang elke dag mensen gebeld en benaderd voor afspraken. Ik mocht geen informatie geven waarvoor. Gewoon een kop koffie en dan plots met je upline komen aanzetten om "advies" te geven. Ik moest zelf mijn mond houden en luisteren. Vrienden en familie kennen mij niet zo en ik wil zo ook niet gekend worden. Blij dat mijn vrienden en kennissen het ook niet zagen zitten anders zaten ze daar ook nog mee opgescheept. Ik laat me niet hersenspoelen.

Barbara_71
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 okt 2012 15:35

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door Barbara_71 »

Een tip aan iedereen BEGIN ER NIET AAN. Pak een normale baan bij een werkgever, en doe niet aan het MLM gebeuren mee, en zeker niet aan die van Euphony.

yekki77
Berichten: 115
Lid geworden op: 21 aug 2012 22:41

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door yekki77 »

B73 schreef:Ik ben er mee gestopt en voor mij is dat een grote opluchting. Ik heb maandenlang elke dag mensen gebeld en benaderd voor afspraken. Ik mocht geen informatie geven waarvoor. Gewoon een kop koffie en dan plots met je upline komen aanzetten om "advies" te geven. Ik moest zelf mijn mond houden en luisteren. Vrienden en familie kennen mij niet zo en ik wil zo ook niet gekend worden. Blij dat mijn vrienden en kennissen het ook niet zagen zitten anders zaten ze daar ook nog mee opgescheept. Ik laat me niet hersenspoelen.
Je wordt toch altijd ingewerkt. Er is toch niks mis mee om KPN producten te verkopen aan klanten die besparen. Als je niet bij familie en vrienden wil verkopen ga je toch zakelijk aan de slag. Een hoop gejammer om niks.

yekki77
Berichten: 115
Lid geworden op: 21 aug 2012 22:41

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door yekki77 »

Je kan heel makkelijk een fulltime salaris verdienen met Euphony.
Schrijf elke maand 60 vaste lijnen = 5000,-- exclusief bonussen.

Elke maandag bellen om je afspraken te maken. 4 dagen in de week 14 afspraken lopen.

Kortom discipline , sales ervaring en communicatief sterk zijn.
Dit is niet voor veel mensen geschikt, zoek een normale baan wordt er gezegd!!! ( de banen liggen voor het oprapen)

Dit heeft niks met MLM te maken, maar Euphony is ook gewoon een sales bedrijf.
Kortom je hebt bij Euphony een keus netwerken, sales of beide.

Euphony biedt voor iedereen een kans om geld te verdienen in de crisis. Let op hoeveel kansloze lopen er rond op de wereld die wat ze ook aanpakken gedoemd is om te mislukken. Een enkeling bloeit op en ondergaat een persoonlijke verandering en wordt " succesvol" stel dat iemand 500,-- per maand wil verdienen en diegene haalt dat. Die is net zo succesvol als iemand die 10.000 pm verdient.

MLM draait om de grote getallen en daar draait het systeem op. Dus alle soorten en maten starten die vaak bij een normale sollicitatieprocedure worden gefilterd. Iedereen die zelf kan beslissen en die een wil heeft kan starten. Mooi toch??? Wie kan er positief reageren???

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door newmikey »

yekki77 schreef:Je kan heel makkelijk een fulltime salaris verdienen met Euphony.
Dit is gewoon klinkklare onzin die al vele malen ontkracht is dus laat u maar...

kuklos
Berichten: 9789
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door kuklos »

@yekki77, op 12 november heb ik een mooie berekening gedaan met getallen die jij hebt aangeleverd. En die toonden aan dat jouw beweringen niet klopten. Ga je nu opnieuw hetzelfde beweren, terwijl je mijn berekeningen niet hebt kunnen weerleggen?

yekki77
Berichten: 115
Lid geworden op: 21 aug 2012 22:41

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door yekki77 »

Zoals ik schreef MLM is de wet van de grote getallen. Er komen dus binnen MLM mensen binnen die op normale arbeidsmarkt kansloos zijn. Deze worden normaal bij de sollicitatieprocedure gefilterd. Waarom zouden ze nu wel ineens succesvol zijn!!?? Uitzondering daar gelaten!!

Stel je bent een goede accountmanager met de juiste skills. Je bent je baan kwijt en het is verdomd moeilijk er een te vinden. Je kan dus binnen Euphony alleen sales bedrijven. Als je dit goed kan dan is er een prima salaris mee te verdienen. Fulltime.

Als mensen bij ons vanaf het begin een goed salaris willen. Enige advies schrijf elke maand diensten.
Bezit je deze skills niet dan is het een stuk moeilijker.

kuklos
Berichten: 9789
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door kuklos »

yekki77 schreef:Zoals ik schreef MLM is de wet van de grote getallen. Er komen dus binnen MLM mensen binnen die op normale arbeidsmarkt kansloos zijn. Deze worden normaal bij de sollicitatieprocedure gefilterd. Waarom zouden ze nu wel ineens succesvol zijn!!?? Uitzondering daar gelaten!!
Jouw mede mlm-ers beweren altijd dat iedereen in de mlm succesvol kan zijn, in tegenstelling tot in het bedrijfsleven. Wie heeft er nu gelijk? Jij of zij? Of hebben beiden ongelijk?
yekki77 schreef:Stel je bent een goede accountmanager met de juiste skills. Je bent je baan kwijt en het is verdomd moeilijk er een te vinden. Je kan dus binnen Euphony alleen sales bedrijven. Als je dit goed kan dan is er een prima salaris mee te verdienen. Fulltime.
Ook hier weer, jouw mede mlm-ers hebben juist altijd beweerd dat mlm-en iets heel anders is dan verkopen in de normale wereld, en dat die skills niet echt in beide werelden werken, waardoor succesvolle verkopers in de echte wereld in de mlm het juist niet zo goed deden. Wie heeft er gelijk?

Wat is een prima salaris? Hoeveel mensen binnen Euphony verdienen dit? Is dat het percentage mensen wat jij op de vorige pagina van de discussie noemde?

yekki77
Berichten: 115
Lid geworden op: 21 aug 2012 22:41

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door yekki77 »

Daar heb je een punt!!! Mede MLM-ers zeggen dat ik als salesman later in de moeilijkheden kom.
Het valt mij op dat de meeste netwerken luchtbellen zonder dat er diensten geschreven worden.
Ik haal mijn mensen binnen om diensten schrijven en het netwerken komt later wel. Mensen verdienen direct geld en dat houdt ze gemotiveerd.

Mijn broertje verdiend op deze manier z'on 5.500,-- pm. Puur alleen diensten schrijven...hij doet niks met netwerken, althans hij heeft 7 man in zijn team.

Ik doe een combinatie van beide.

yekki77
Berichten: 115
Lid geworden op: 21 aug 2012 22:41

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door yekki77 »

Ik ben van mening dat het absoluut niet voor iedereen geschikt is.
Gelukkig bepaal ik zelf mijn niveau binnen mijn netwerk. Ik filter wel degelijk!!!

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door newmikey »

yekki77 schreef:Ik ben van mening dat het absoluut niet voor iedereen geschikt is.
Gelukkig bepaal ik zelf mijn niveau binnen mijn netwerk. Ik filter wel degelijk!!!
Dat hebben we ook al eens eerder gehoord, mensen die alleen "toppers" in hun team hebben. Ga iemand anders voor de gek houden a.u.b. dat hele Euphony is allang door de mand gevallen.

kuklos
Berichten: 9789
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door kuklos »

yekki77 schreef:Mijn broertje verdiend op deze manier z'on 5.500,-- pm.
Ja hoor, ik geloof je onmiddelijk. En nogmaals, verdienT is met een T.
yekki77 schreef:Gelukkig bepaal ik zelf mijn niveau binnen mijn netwerk. Ik filter wel degelijk!!!
Ook hier, ik geloof je onmiddelijk.

Ik kan me alleen maar aansluiten bij newmikey.

yekki77
Berichten: 115
Lid geworden op: 21 aug 2012 22:41

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door yekki77 »

Ik heb helemaal niet alleen toppers in mijn team zitten, maar wel veel mensen uit de sales.


Wij verkopen gewoon producten die scherp in de markt liggen :

Greenchoice als beste getest (zie consumentenbond)
4-1 pakket (KPN) met circle goedkoper niet te krijgen.
Mobiel (KPN netwerk) zijn we niet de goedkoopste, maar onbeperkt bellen voor 40,-- is niet gek.

In dit forum kan gewoon niks positiefs worden gezegd. Ik ben gewoon volledig realistisch en vind MLM ook regelmatig om te kostsen.

angel1978
Berichten: 10974
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door angel1978 »

Greenchoice als beste getest (zie consumentenbond)
oude informatie..
4-1 pakket (KPN) met circle goedkoper niet te krijgen.
Meerdere malen hier aangetoond dat dit dus gewoon niet waar is, tenzij je dingen krijgt aangesmeerd die je niet wilt.
Mobiel (KPN netwerk) zijn we niet de goedkoopste, maar onbeperkt bellen voor 40,-- is niet gek.
40 euro :? Wie belt er nu voor 40 euro.. dan ben je mega-gebruiker wat mij betreft.. Totaal ongeschikt voor de 'normale' klant.

yekki77
Berichten: 115
Lid geworden op: 21 aug 2012 22:41

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door yekki77 »

Greenchoice :
http://www.consumentenbond.nl/test/woni ... verancier/
http://www.eigenhuis.nl/actueel/nieuws/ ... eranciers/

Recente nieuws berichten. Aankomende mei 2013 weer de nieuwe testen.
Triest om alles negatief te maken.

3-1 pakket Euphony
- KPN Standaard 56,95 euro , onbezorgd opnemen, tv kijken ipad en vaste telefoon
- UPC met horizon 54,95 euro, onbezorgd opnemen, tv kijken ipad en vaste telefoon
- Ziggo plus 53,95 euro, onbezorgd opnemen, tv kijken ipad en vaste telefoon
- Euphony comfort 46,95 euro , onbezorgd opnemen, tv kijken en vaste telefoon standaard 2 uur gratis bellen

De nieuwe generatie klanten belt redelijk veel. Dus voor mensen die boven de 40,-- per maand zitten is onbeperkt bellen voor 40,-- een goede deal. Uiteraard bieden wij voor 6 euro per maand ook een abonnement aan. Als de klant een referent aanlevert en die neemt een product af dan geven wij die klant elke maand 5 % korting op zijn factuur. Stel je levert 4 referenten aan dan is dat 20 % korting. (elke maand)

Euphony pretendeert niet de alle goedkoopste te zijn en de allerbeste te zijn, maar wij leveren kwalitatieve producten tegen een scherpe prijs. De diensten zijn dus wel belangrijk en niet alleen het netwerken. Uiteindelijk leveren de diensten het geld op. Ik sluit hiermee af aangezien er alleen maar negatief gedaan wordt.

Wie kan er positief reageren ??

kuklos
Berichten: 9789
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door kuklos »

Ach gut, we mogen alleen maar positieve berichten plaatsen? Hmm, dan zullen we eerst iets positiefs moeten vinden bij Euphony.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door newmikey »

yekki77 schreef: - Euphony comfort 46,95 euro , onbezorgd opnemen, tv kijken en vaste telefoon standaard 2 uur gratis bellen
De gebruikelijke appels met peren vergelijking. Het Euphony zender pakket is minder dan de kabelaars (bijna géén HD), het "onbezorgd opnemen" klopt voor géén meter, extra TV's in huis werken niet of nauwelijks (en alleen met kostbare wifi kastjes) en die vaste telefoon 2 uur "gratis bellen" is een leugen want dat geld alleen voor de eerste 2 minuten van elk gesprek.

Joh, fiets toch een end weg met die leugens, die hebben we allemaal al een keer voorbij zien komen van je "collega's" die voor jou ontmaskerd zijn.

Het is één grote bel gebakken lucht en het blijft een vies spelletje.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door Jolijn »

yekki77 schreef:Als mensen bij ons vanaf het begin een goed salaris willen. Enige advies schrijf elke maand diensten.
Eh ja, dat is DE bedoeling toch ook, dat is toch DE verkoop waarmee het geld binnenkomt?
Maar dat werkt niet 1 kant op toch? Je kunt niet aan je bureau zitten met een dagboek voor je en lekker voor je uit schrijven? Om diensten uit te schrijven heb je kopers nodig, dat is toch net de clou?

Gesloten