LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Euphony: ervaringen van mensen?

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door newmikey »

rhyker schreef:Nee hoor geen vooroordelen. Praktijk ervaring. Heb je die mensen weleens gevraagd hoe gelukkig ze zijn? Of ze de tijd en vrijheid hebben om hun verdiende geld uit te geven bijvoorbeeld? Of hoe het is om iedere keer maar weer in hun eigen tijd te moeten studeren om certificaten te moeten halen welke nauwelijks resulteren in een salaris verhoging?
Contrasteert wel héél erg met MLM, niet? "Dus er worden zeer dikwijls extra uurtjes gemaakt, omdat dat simpelweg loont. Is het niet met geld verdienen, dan is het wel met het volgen van trainingen om meer jezelf uit te halen."

Zie je nu ook wat je in één zin zegt? "tijd en vrijheid hebben om hun verdiende geld uit te geven ...om certificaten te moeten halen welke nauwelijks resulteren in een salaris verhoging"

Eén van de eigenschappen van de meeste banen is dat dergelijke inspanningen wel degelijk resulteren in betere salarissen, betere banen en betere kansen. Daarin is het hebben van een baan radicaal anders dan mlm, daar schiet je met al die seminars, video's en bijeenkomsten geen steek op.
Euphony was mijn eerste MLM ervaring. Zonder Euphony zou ik nu nog steeds in een baan vastgeroest zijn, met 80urige werkwerken, opzoek naar een uitweg (waarvan ik wel besefte dat die er moest zijn, maar me nooit geleerd was). Nee, ik zou het nu niet meer doen, omdat ik weet wat er nog meer is.
Ach, wat schattig. Dus je bent nu van een kansloze baan overgestapt naar een kansloos eenmansbedrijf + kansloze mlm, doet B naast A en maakt nog steeds diezelfde 80 uren maar bent er financieel niks mee opgeschoten? Ja, ja, ik denk dat ik het "grote verschil" zie, of toch niet...of ben jij, net als je voorganger-mlm-promoters hier "als mens gegroeid" en "gaat het je niet om het geld"?

Trouwens, jij "oefent je passie uit"? Computers repareren en kettingbrieven versturen of zinloze en nutteloze produkten en diensten slijten onder je vrienden en familie? Is dat je "passie"? Wauw! Succes ermee dan...

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

zonder commentaar :
rhyker schreef:Dat is een fabel. Want alle MLMers werken harder dan mensen in een job
rhyker schreef:Zonder Euphony zou ik nu nogsteeds in een baan vastgeroest zijn, met 80urige werkwerken,

yekki77
Berichten: 115
Lid geworden op: 21 aug 2012 22:41

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door yekki77 »

Je kan een fulltime inkomen genereren met Euphony. Ik doe het naast mijn werk nu ongeveer 4 maanden en mijn gemiddelde inkomen is zo'n 2.000,-- bij Euphony.

Stel je wordt BA (adviseur zakelijke markt) je sluit elke maand 30 diensten dan heb je een inkomen van 4.000,-- inclusief bonussen. Sluit je niks dan heb je niks, maar dat is altijd in sales op zelfstandige basis

Stel je doet aan netwerken en je verkoopt diensten. Je bent de positie PC en hebt 150 mensen in je team.
10 diensten per maand 450,--
15 mensen per maand door hun proeftijd in hele team. 10 * 300 = 3000,--
Matchingbonus 500,--
Carplan voor de auto 550,--
Doorloop inkomsten zo'n 400,-- uit team en persoonlijke diensten

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door newmikey »

Beetje zat aan het worden dus gemeld.

Sebastian1983
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 okt 2012 14:23

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door Sebastian1983 »

voeljijjewellekker schreef:Hallo mensen,

ik ben een paar dagen geleden naar euphony geweest voor een sollicitatiegesprek.
Tot mijn verbazing kwam ik erachter dat het een zooitje ongeregeld is (terwijl er zo groot over het bedrijf gepraat werd.) Dit irriteerde me best wel omdat ik me er best op verheugd had.

Het lijkt me dat ze de namen van andere bedrijven zoals KPN enz gebruiken om hun louche business goed te praten. Er klopt helemaal niks van de cijfers en je word gewoon kapotgegooid met facts die niet kloppen. Kan dit zomaar? Het is duidelijk dat ik op internet vooral negatieve reacties lees. Er zitten er ook goeie reacties tussen maar ik denk dat dit vooral door mensen geplaatst zijn die er zelf werken of nog een rekening kunnen verwachten.

Ik haat zulke bedrijven die je maar wat proberen aan te smeren en daarna opeens niks van je willen weten meer.
De praatjes die (vooral ouderen) geloven kunnen een heel duur geintje worden. Grapppig is dat ze al jaren actief zijn. Hoe succesvol is dit bedrijf nou wel eigelijk? Ik heb zelf bij Ceva gewerkt dat een soort dochterbedrijf van de KPN is en het meeste komt daar binnen voordat het bij KPN zelf terechtkomt. Toen ik erachterkwam dat de gladde jongen die me een mooie verhaal vertelde over euphony, nooit van Ceva had gehoord, voelde ik al wat nattigheid.

Dus wat ik eigelijk wil weten is hoeveel klopt er nou van hun verhaal? Ervaringen aub.

Nou euphony daar klopt niks van . geloof me . ik ben BC daar en ben inmiddels wel achter gekomen en schaam me kapot ervoor ... niet alleen klanten worden beduveld maar de BC ook , aangezien meeste heel veel verdienen zullen die er niet van wakker liggen , maar ik ben er klaar mee . facturen kloppen niet , betaling kloppen niet , ondanks bewijze van betalingen durven zeggen dat het niet is gedaan en dat het een tekst is , plaats gvd mun hele bank afschrift heb op gestuurd .... en blokkeren van gsm zonder aan kondiging en geen reden erbij , op de site staat ook geen duidelijkheid over achterstanden die hun beweren er staan geen facturen open volgens de site en hun beweren van wel ... het is een zooitje daar en euphony is een schaamte dat ze in nederland zijn gekomen , vanuit belgie .

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door antileugens »

Hm, er worden feiten aangedragen over de verdiensten en ineens reageren de duimzuigers niet meer maar komt er wel weer een nieuw naampje het bericht met correcte cijfers ondersneeuwen en een totaal ongefundeerde melding bij de moderator van NewMickey. Typerend.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door newmikey »

antileugens schreef:Hm, er worden feiten aangedragen...
"Feiten" zoals in:
yekki77 schreef: Stel je wordt BA...
Stel je doet aan netwerken ...
Typerend!

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door trail46 »

yekki77 schreef:Je kan een fulltime inkomen genereren met Euphony. Ik doe het naast mijn werk nu ongeveer 4 maanden en mijn gemiddelde inkomen is zo'n 2.000,-- bij Euphony.

Stel je wordt BA (adviseur zakelijke markt) je sluit elke maand 30 diensten dan heb je een inkomen van 4.000,-- inclusief bonussen. Sluit je niks dan heb je niks, maar dat is altijd in sales op zelfstandige basis

Stel je doet aan netwerken en je verkoopt diensten. Je bent de positie PC en hebt 150 mensen in je team.
10 diensten per maand 450,--
15 mensen per maand door hun proeftijd in hele team. 10 * 300 = 3000,--
Matchingbonus 500,--
Carplan voor de auto 550,--
Doorloop inkomsten zo'n 400,-- uit team en persoonlijke diensten
Vreemd, ik zie helemaal geen feiten. Alleen de suggestie daarvan word door het woordje stel gewekt maar dat maakt het nog lang geen feit of waarheid. Antileugens, blijf alsjeblieft achter de geraniums want je (zogezegd neutrale ) reacties worden steeds ongeloofwaardiger.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door antileugens »

Het woordje "stel" slaat op "je wordt BA (adviseur zakelijke markt) je sluit elke maand 30 diensten". Als je dat niet wordt en niet doet zul je de bedragen, die feiten zijn, niet verdienen. Elementair lezen. Dus je ziet het wel maar je kent de Nederlandse taal onvoldoende (voor de goede orde, dat is dus ook een feit :mrgreen: )

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door newmikey »

antileugens schreef:Het woordje "stel" slaat op "je wordt BA (adviseur zakelijke markt) je sluit elke maand 30 diensten". Als je dat niet wordt en niet doet zul je de bedragen, die feiten zijn, niet verdienen. Elementair lezen. Dus je ziet het wel maar je kent de Nederlandse taal onvoldoende (voor de goede orde, dat is dus ook een feit :mrgreen: )
Het woordje "stel" slaat op op een volstrekt fictieve situatie en is daarmee dus alles behalve een feit. Een feit is dat er gewoon géén mensen zijn die ook maar in de buurt komen van deze bedragen, of zelfs van 10% van deze bedragen.

Stel dat ik de staatsloterij win dan ben ik miljonair is er ook één uit hetzelfde rijtje. Stel is een afkorting van "veronderstel":

veronderstellen
[regelmatig werkwoord]• denken dat het waar is
vb:we veronderstellen dat hij nooit in die stad geweest is
synoniemen: aannemen geloven
regelmatig werkwoord: ver-on-der-stel-len

veronderstellen
1) Aannemen 2) Als waar of bestaand aannemen 3) Beweren 4) Geloven 5) Gissen 6) Menen 7) Menende dat 8 ) Onderstellen 9) Presumeren 10) Presupponeren 11) Postuleren 12) Rekenen 13) Supponeren 14) Stellen 15) Speculeren 16) Uitgaan van 17) Vermenen 18) Vermoeden 19) Vooronderstellen 20) Waarschijnlijk...

Elementair begrijpen, je ziet het wel maar het bespottelijke eraan ontgaat je volledig. Enne...die Nederlandse taalkennis is bij jou ook niet aanwezig...Feit? Laat me niet lachen!

De Econometrist
Berichten: 302
Lid geworden op: 24 dec 2011 14:31

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door De Econometrist »

antileugens schreef:Hm, er worden feiten aangedragen over de verdiensten en ineens reageren de duimzuigers niet meer maar komt er wel weer een nieuw naampje.
Laat me niet lachen!!!
Die 'feiten' worden zélf door een 'nieuw naampje' aangedragen! De zoveelste kneus die het een blauwe maandag doet en gelijk op 2000 euro inkomen beweert te zitten. Per jaar? Maand? Week?
Als je zo gek op feiten bent, post dan maar eens de omzet van eufory, het uitkeringspercentage, en het aantal actieve consultants. Dan rekenen we zelf wel even de verdiensten uit, en zijn we niet aangewezen op de beweringen van 'een nieuw naampje'.

Trouwens, straks wordt de gehele klantenbase aan een investeerder verkocht die voet aan de grond in Europa wil krijgen, en is in één klap de inkomsten van ALLE consultants bekend; namelijk... 0.

De Econometrist
Berichten: 302
Lid geworden op: 24 dec 2011 14:31

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door De Econometrist »

yekki77 schreef:Stel je wordt BA (adviseur zakelijke markt) je sluit elke maand 30 diensten
Stel, alle 1900 nederlandse consultants (gemiddeld 950 bij eenparige groei) hebben dat de afgelopen 11 jaar gedaan.
Eufory heeft dan nu 950 * 11 * 12 * 30 = 3.7 miljoen klanten in Nederland. Wat klopt er niet in dit plaatje?
Laatst gewijzigd door De Econometrist op 27 okt 2012 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door antileugens »

Goed, NewMickey en DeEconometrist kunnen niet lezen. Stel, je bent Econometrist. Dan zou je normaliter een beetje verstand van statistiek moeten hebben. Echter, er zijn mensen wiens naam doet vermoeden dat ze Econometrist zijn maar die daar echt geen kaas van hebben gegeten.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Echter, er zijn mensen wiens naam doet vermoeden dat ze de waarheid vertellen, maar die daar echt geen kaas van hebben gegeten.

De Econometrist
Berichten: 302
Lid geworden op: 24 dec 2011 14:31

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door De Econometrist »

antileugens schreef:Stel, je bent Econometrist. Dan zou je normaliter een beetje verstand van statistiek moeten hebben.
Ik ga me maar liever niet vermoeien met het uitleggen aan complete nitwits dat econometrie totaal helemaal niets met statistiek te maken heeft. Aan de andere kant is de middelbare school statistiek voldoende om door de mooie praatjes van MLM heen te prikken en alleen op basis van de cijfers al te kunnen constateren dat door de bank genomen deze hele scam voor de overgrote meerderheid van de deelnemers geen ene drol oplevert.
Dát er verdiend wordt door sommigen, en dan betreft het vooral de bandjes en boekjes verkopers, staat buiten elke discussie. Verder is iedereen gewoon in de weer om zwaar onderbetaald wat geld voor de slimme jongens binnen te harken. En wat die slimme jongens betreft: hoe meer, hoe beter...

Overigens zijn het niet alleen de mensen die op school een beetje hebben opgelet die begrijpen dat MLM niet kan werken. De MLM-ers komen er zélf uiteindelijk ook achter, zij het tot schade en schande. Dat is de reden dat de doorstroom van MLM-ers op discussie platforms als dit net zo groot is als dat het in het werkelijke MLM-leven moet zijn. Hoe eindeloos is de rij met 'geslaagde zakenmannen' die we hier voorbij hebben zien komen, en waarvan we er enkelen 'live' op hun bek hebben zien gaan? Ik denk dan aan de mannen die het gingen maken met 1001euro, pilletjes in de tank, europees leider van Agloco waren, rijk gegokt zouden worden over de hele wereld, de gezondheidszorg brodeloos zouden gaan maken met hun magneetjes, of binnen zouden lopen als hun bedrijf naar de beurs zou gaan. Met al deze mensen die met hun staart tussen de benen zijn afgedropen is het hier heel rustig geworden op het forum, zonder dat we nu bepaald de namen van deze mensen terugvinden in de Quote waaruit af te leiden zou zijn dat ze het inmiddels te druk hebben gekregen om hier nog te verschijnen.

Nee, zoals uit alle piramidelogica (die hier uiteraard heul nie aan de orde is nie omdat het niet verboden is en DUS geen piramidespel) blijkt dat de wal altijd het schip keert en dat ALLE onnozele deelnemers aan ALLE piramidescams ALTIJD aan het eind van de rit met lege handen staan. Aan dat verhaal kan je zelfs met je 2952 onafhankelijk posts als 'buitenstaander' toch echt weinig veranderen...

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door antileugens »

Grappig van iemand die een stelling neerzet over een MLM bedrijf dat er in de stelling een unilevel bedrijf van maakt, waarbij hij er meteen van uit gaat dat iedereen fulltime werkt en een fulltime inkomen verdient en er voor het gemak (tja, want je duimzuigerij moet wel aannemelijk klinken) bij vergeet dat er ook nog tal van andere bronnen van betaling zijn (zoals het passief). Ik heb het ff voor je uitgerekend en op basis van jouw verhaal (unilevel) waarbij de gemakkelijke en foutieve aannames zijn gecorrigeerd klopt het huidige klantenaantal (het werkelijke klantenaantal) precies met het inkomen waar je van uit ging. Daarbij heb ik de andere bronnen van inkomen (MLM) weggelaten dus de werkelijkheid is nog veel interessanter:

2000 Euro/maand is een normaal inkomen in NL voor een fulltime werknemer, daarmee halveert het aantal benodigde klanten al
Je vergeet (met opzet) het passief waarmee je het aantal klanten dat je nodig hebt om dat inkomen te behalen halveert waarmee je op het aantal klanten zit dat Euphony ook daadwerkelijk op dit moment heeft
Ca. 80% van de mensen die start met MLM doet dit parttime. M.a.w. Je (voor je benodigde) duimzuigerij gecorrigeerde stelling bewijst dat de stelling van Euphony dat je met parttime inspanning een fulltime inkomen kunt opbouwen. Zelfs als het een unilevel concept zou zijn.
De werkelijkheid is nog interessanter vanwege de door jou opzettelijk niet meegenomen andere inkomstenbronnen.

Maar goed, je beweert wel meer. Zoals je econometrie en statistiek verhaal: http://www.universiteitstart.nl/economie/econometrie/
Vandaar dat ik niet geloof dat je zelfs maar aan econometrie gesnuffeld hebt en gewoon in het pensioenpiramidespel zit dat momenteel aan het instorten is. Daar hebben econometristen overigens een fikse vinger in de pap.

Niels2010
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:15

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door Niels2010 »

@ antileugens:
antileugens schreef:Maar goed, je beweert wel meer. Zoals je econometrie en statistiek verhaal: http://www.universiteitstart.nl/economie/econometrie/
Ik denk dat DeEconometrist er op doelt dat statistiek geen essentieel onderdeel uitmaakt van het kenobject van de econometrie, zoals ook naar voren komt uit de definitie van de aangehaalde bron:
Bij econometrie & operationele research zoek je naar wiskundige oplossingen voor economische problemen.
Wiskunde is een essentieel onderdeel van de econometrie; statistische modellen kunnen worden gebruikt om bepaalde theorieën en wiskundige (of econometrische) modellen te toetsen. Dat er in econometrisch onderzoek veelvuldig gebruikt wordt gemaakt van (geavanceerde) statistische modellen staat buiten kijf, maar niet elke econometrist maakt hier per se gebruik van. Wel is het zo dat elke econometrist vanuit zijn opleiding een bepaalde statistische basiskennis zou moeten hebben.

Gecompliceerde statistische modellen zijn in deze echter totaal overbodig en nutteloos. We hebben gewoonweg onvoldoende data over MLM om daar mee aan de slag te gaan.

Oh, en op dit forum is er geen 'NewMickey'; hij heet newmikey.

@ DeEconometrist:
DeEconometrist schreef:pilletjes in de tank
Dat was inderdaad een mooie; is nog een heel gedoe geweest in Australië met betrokken maffioso, omgekochte politici en ambtenaren, bedreigingen, vechtpartijen, etc.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door antileugens »

Voor iedere econometriestudent is statistiek een zeer belangrijk onderdeel in Econometrie. Het is zelfs een kernonderdeel: http://universitairebachelors.nl/univer ... h/voltijd/ En DeEconometrist laat zien nog geen basiskennis van statistiek te hebben (of hij doet natuurlijk alsof omdat hij anders lezers niet om de tuin kan leiden).
Maar goed, zoals gebruikelijk wordt er niet inhoudelijk op de materie die ik aandraag ingegaan. Om van gedegen onderzoek maar niet te spreken. Op de bedrijfspresentaties worden de kerngegevens waarom gevraagd werd (omzet en uitkering aan mensen die met het bedrijf actief zijn) gewoon gepresenteerd. Echter, gezien de pogingen tot indoctrinatie van de tegenstanders van MLM (valt het iemand die kritisch kijkt op dat deze personen zich schuldig maken aan wat ze MLM'ers verwijten) zijn feiten en onderzoek natuurlijk uit den boze. Dan gaat duimzuigerij namelijk onderuit.

Niels2010
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:15

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door Niels2010 »

antileugens schreef:Het is een kernonderdeel
Statistiek is inderdaad een kernonderdeel van de opleiding econometrie. Statistische kennis mag men daarom verwachten van een econometrist. Echter, men werkt niet per se met statistiek in econometrisch onderzoek. Men gebruikt het ontzettend veel, maar analytische wiskunde is nóg belangrijker. Elke econometrist kan zelf kiezen welke methodologie hij/zij aanwendt. Dat dit in 99% van de gevallen een kwantitatieve (statistische) methodologie is maakt het nog niet direct een kernonderdeel van het wetenschapsveld econometrie.
antileugens schreef:Maar goed, zoals gebruikelijk wordt er niet inhoudelijk op de materie die ik aandraag ingegaan.


Dat deed ik bewust niet omdat ik geen zin heb om heel die discussie weer opnieuw te voeren; we hebben te weinig data om keiharde uitspraken te kunnen doen en qua mening zitten er twee groepen hier heel ver van elkaar vandaan (en tot die essentiële data beschikbaar zijn, en wellicht zelfs daarna, zal dit zeker niet veranderen). Daarom heb ik geen zin al die zelfde argumenten weer opnieuw te lezen en besloot ik alleen even op een klein deeltje van de discussie in te gaan, in een poging om een misverstandje uit de wereld te helpen.
Laatst gewijzigd door Niels2010 op 27 okt 2012 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door antileugens »

Dus van iemand die zich voordoet als DeEconometrist mag je verwachten dat die minimaal een basiskennis van statistiek heeft. En dat was mijn punt: DeEconometrist laat zien dat hij die niet heeft of hij doet bewust of hij die niet heeft omdat anders zijn stelling niet kloppen zou. Verder probeert hij theorieën neer te zetten gebaseerd op cijfers die aantoonbaar niet kloppen maar hij vertikt het het daarvoor noodzakelijk onderzoek uit te voeren (wederom, omdat zijn stelling dan niet zo kloppen). En zodra die cijfers wél komen sneeuwt hij ze met zijn duimzuig theorieën onder. Echter, zelfs dan is zijn laatste theorie zo onderuit te halen, zelfs als hij van een multilevel bedrijf een unilevel bedrijf probeert te maken.

P.S. Ik had mijn 1 na laatste post al aangepast voor je reageerde want ik had zelf al gezien dat je niet zei dat het geen kernonderdeel was. Mijn excuses hiervoor.

Gesloten