LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] even ter info

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
jaja

even ter info

Ongelezen bericht door jaja »

Beste,

Heb weinig of geen zin om me bekend te maken met naam. Sowieso wordt ik nu al niet meer gerust gelaten door mijn strucki die me dagelijks belt om me toch maar te smeken om opnieuw te beginnen.
Klinkt 'strucki' bekend in de oren, beste Johan? Ik heb alles in totaal 22 basisseminaries gevolgd (waar ik natuurlijk iedere keer moest betalen als ik er met een rechtstreekse medewerker zat, terwijl ik zelf les gaf! Vreemd, hé, in andere bedrijven wordt u daar voor betaald, enfin...het zal wel voor het eten en hotel zijn :? ) , heb mijn ms1 (managment seminarie) gevolgd op de hoofdzetel in Hamburg, heb ms2 gevolgd en daarnaast de wekelijkse meetings bijgewoond. Ook coachingseminaries en ra-seminaries (recruteringsseminaries) waren vaste kost.
Hieruit kan ik stellen dat 90% van de tijd voorzien wordt om mensen te indoctrineren, alsook mensen (veelal jonge mensen --> ben zelf ook pas 29 jr) compleet gek te maken met schitterende reizen en incentives. Ben zelf op reis geweest naar Cuba, Dubai (ja Johan, vorig jaar zat ik bij de beste posities 4 van de benelux --> dus misschien heb ik echt wel gewerkt bij hmi, als ik dit weet --> even enkele details, hummer limousine die staat te wachten op directie in Dubai, landcruisers die jeeprally doen in woestijn, tentenkamp, oosters eetfestijn met prachtig vuurwerk, enz...) , Mallorca, Ibiza, schitterende cruise vorig jaar (jaarwedstrijd gehaald door mijn NDP's, beste Johan) enz...
En neen, heb niets verkeerds gedaan, waardoor ik niet meer werk voor de firma, vroeg me gewoon af of ik het er voor over had om mensen te beliegen, of ik het ervoor over had mijn hele leven te werken voor een firma die enkel handelt uit eigenbelang, waar verkoop het belangrijkste is, en waar men geen rekening houdt met de financiële situatie van de mensen die voor u zitten...
Het is niet gemakkellijk om te stoppen in mijn geval, als het uw hoofdberoep is, maar het is mijn beste beslissing ooit!
Het systeem hangt gewoon af van het recruteren van mensen, die hun vrienden en familie overtuigen en dan stoppen, en dan opnieuw recruteren, enz... (en ja, Johan, had 24 mensen onder mij, dus nogmaals weet waarover ik spreek!)
Aan degenen die het willen blijven doen, veel succes, maar weet waar je aan begint, en waar je mee bezig bent!!!
Je hoeft me ook niet meer te overtuigen of met argumenten af te komen, of te je hoeft me ook niet te zeggen dat ik mislukt ben, doe gewoon verder tot je op je eigen moment van besef komt!

Mvg,
een ex-hmi-er (die tevreden is met zijn beslissing)

Gast

Re: even ter info

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ben geen HMI-er,dit klinkt zo bekend!!!!Helaas de waarheid. Zoals bij vele mlm bedrijven die meetings houden. !MANUPULATIE! is zo groot dat het niet meer opvalt.Ga eens van de zijkant het bekijken.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: even ter info

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Heb ook te maken gehad met zo'n verkoper van HMI. Die man accepteerde niet dat ik hem geen persoonlijk gesprek toestond, en stond mij zelfs wekenlang regelmatig bij mijn woning op te wachten, wanneer ik thuis kwam van mijn werk. Hoe hij aan mijn huisadres was gekomen, is me nog steeds een raadsel, ik heb namelijk een geheim nummer.

Ik heb hem met een rechtszaak wegens stalking gedreigd indien ik hem nog 1 keer bij mijn thuiskomst in mijn straat aantrof. Toen hield Willems (herken je het verhaal??????) zich eindelijk op de vlakte. Nooit meer last gehad van die halve zool.

Sukkels zijn het, die op deze manier hun inkomen moeten verdienen. Doet me trouwens denken aan die misselijkmakende verkopers van MARQ, het vroegere spaarselect. Gaan op dezelfde respectloze manier om met hun mogelijke slachtoffers als voorheen.

adv
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 mei 2006 13:16

Re: even ter info

Ongelezen bericht door adv »

Doet me trouwens denken aan die misselijkmakende verkopers van MARQ, het vroegere spaarselect. Gaan op dezelfde respectloze manier om met hun mogelijke slachtoffers als voorheen.

waar gaat dit over???????? Ik ben heel goed voor mn klanten, en mijn klanten voor mij, dus hou je een beetje in. Je kan niet iedereen over een kam scheren.

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: even ter info

Ongelezen bericht door joopataa »

jaja, Knap van je dat jij dit hier allemaal neerzet! Nu eens iemand waarvan men niet kan zeggen dat hij er niets van weet omdat je het niet zelf hebt geprobeerd. Des te waardevoller is jou reactie omdat jij wel alles hebt meegemaakt en toch de kracht had om te stoppen.
In ieder geval respect van mijn kant. :idea:



Joopataa

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: even ter info

Ongelezen bericht door So be it »

jaja, Knap van je dat jij dit hier allemaal neerzet! Nu eens iemand waarvan men niet kan zeggen dat hij er niets van weet omdat je het niet zelf hebt geprobeerd. Des te waardevoller is jou reactie omdat jij wel alles hebt meegemaakt en toch de kracht had om te stoppen.
In ieder geval respect van mijn kant.
Joopataa
Jaja, Jooppota,

Jij gelooft ook alles.
Wij zullen zijn testimonials bij de 57.000 zetten die je al vergaard hebt????

So be it

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: even ter info

Ongelezen bericht door joopataa »

Er zijn nog maar weinig mensen die jou reactie's serieus nemen en daarbij hoor ik ook. Je veegt gewoon je eigen stoepje weer schoon omdat je dit keer niet kan roepen dat de persoon geen ervaring heeft.En wat de naam betreft die je mij geeft, ach, iemand die boven mij staat wil me niet beledigen en iemand die onder mij staat kan het niet.We weten intussen allemaal dat je ook graag het laatste woord hebt dus opnieuw geen antwoord meer voor jou.

Joopataa

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: even ter info

Ongelezen bericht door So be it »

@ joopataa,
En wat de naam betreft die je mij geeft,
Sorry voor het verkeerd typen van je "naam".
(Maar kon je niks makkelijkers vinden??)

Ik weet trouwens van het betreffende bedrijf niks af. Jij wel?
Of ga je ook op één getuigenis af?

So be it.
(Geen ZOT be it......LOL)

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: even ter info

Ongelezen bericht door joopataa »

Ik ben op dit moment via google en nog wat andere manieren aan het zoeken of er ergens meer te vinden is over de dingen die hij hier vertelt. Ik ga inderdaad ervan uit dat iemand niet zomaar een heel l*l verhaal ophangt wat niet waar is en misschien ben ik daarin te goedgelovig. Ik zal dus ook mezelf proberen te overtuigen zonder alleen op zijn verhaal te geloven.

Joop.

E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: even ter info

Ongelezen bericht door E-nergetix »

Jaja heeft het over HMI oftewel Hamburg Mannheim International.

Tot vorig jaar 31.12.2005 deden zij alles via MLM in Nederland.

Vanaf 2006 is hun wervingsmethode geheel veranderd.

Wil je meer weten bel je toch gewoon met een Hamburg Mannheimer kantoor!

Er zijn er genoeg in Nederland.

Groet,

Alex van Breemen

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: even ter info

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Vanaf 2006 is hun wervingsmethode geheel veranderd.
Nu dient zich dus een interessante vraag aan. Als dat mlm nou zo verschrikkelijk succesvol en zaligmakend is, waarom zijn ze er dan vanaf gestapt?

Lawman
Berichten: 73
Lid geworden op: 14 nov 2005 16:36

Re: even ter info

Ongelezen bericht door Lawman »

Nu dient zich dus een interessante vraag aan. Als dat mlm nou zo verschrikkelijk succesvol en zaligmakend is, waarom zijn ze er dan vanaf gestapt?
Ze moesten wel, de Wfd is vanaf 1-1-2006 van kracht geworden. Nu moet iedereen "opgeleid" en "geïndoctrineerd" worden tot gebonden bemiddelaar. Praktisch verandert er niets. Het blijven verkopers en zullen nooit als volle adviseur worden aangezien. De Wfd heeft slechts een beperkte uitwerking. Immers, het is toezichthoudende wetgeving. Het leuke van de Wfd is wel het gegeven dat m.b.t. het aansprakelijkheidsrecht de mogelijkheden voor onze beroepsgroep op een leuke manier worden verruimt. Dit zal zeker zijn uitwerking krijgen m.b.t. schadeclaims e.d. Ik vernam op de site van HMI dat veel "verkopers" min of meer als zelfstandige werken. Hierdoor wordt door HMI op een slimme wijze de aansprakeljkheid voor een groot deel verlegd naar deze "ondernemers". Aangezien het grootste gedeelte van deze verkopers alleen gefocused zullen zijn op de poen en de mooie reisjes zullen ze veelal geen aandacht schenken aan de mogelijke gevolgen die hun "advies" met zich mee kunnen brengen.

Stay tuned!

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: even ter info

Ongelezen bericht door So be it »

@ Lawman,
Aangezien het grootste gedeelte van deze verkopers alleen gefocused zullen zijn op de poen en de mooie reisjes zullen ze veelal geen aandacht schenken aan de mogelijke gevolgen die hun "advies" met zich mee kunnen brengen.
Erg onbevooroordeeld klink je niet!
Hoe zit het dan met gewone ondernemers?
Werken die voor de lol?
Dat zijn filantropen?

Nee, erg objectief blijk je niet te zijn.......

Vertel..... Hoeveel ervaring heb je met dit bedrijf?

Ikzelf leer graag, maar ben vaak te lui om het op te zoeken....
Betekent WEL dat ik geen oordeel mag vellen over het betreffende onderwerp.....! LOL

So be it

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: even ter info

Ongelezen bericht door Maarschalk »

@zot be it, nu heb je ook laten zien waar je je naam aan te danken hebt.
Eerst wordt verteld dat hmi geen mlm meer gebruikt. Waarop ik vraag waarom. Daarop kan je schijnbaar geen antwoord geven, alleen Lawman aanvallen zinloze vergelijkingen.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: even ter info

Ongelezen bericht door So be it »

@ Maarschalk, hoewel hij misschien liever scheldwoorden hoort?
@zot be it, nu heb je ook laten zien waar je je naam aan te danken hebt.
Eerst wordt verteld dat hmi geen mlm meer gebruikt. Waarop ik vraag waarom. Daarop kan je schijnbaar geen antwoord geven, alleen Lawman aanvallen zinloze vergelijkingen.
Vertel eens, jongen.... Zit je panty wat te strak?
Wat heb ik je misdaan?

Ik vertel dat ik weinig weet van dit betreffende bedrijf en dan krijg jij de kolder in de kop en gaat mij verwijten dat ik jou niks vertel over dit bedrijf?
Erg beschaafd ben je niet, hè?
Of was het een vergissing?

Kom...., even een groepshug en met een frisse lei beginnen...... :)

Met de allerbeste wensen,

je liefhebbende So be it......

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: even ter info

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Ik vertel dat ik weinig weet van dit betreffende bedrijf en dan krijg jij de kolder in de kop en gaat mij verwijten dat ik jou niks vertel over dit bedrijf?
Wat ik jou verwijt is dat je alleen wat onzinnige incorrecte vergelijkingen kan trekken.

mrtelecom

Re: even ter info

Ongelezen bericht door mrtelecom »

hahaha, Maarschalk, dat is de eerste keer dat ik je met zelfspot bezig zie.

Slim is al gepromoveerd tot MLM'er; dat gaat de goede kant op.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: even ter info

Ongelezen bericht door So be it »

@ mrtelecom,

Een "gast" heeft mij verwezen naar het mlmprikbord en de site www.mlm-alarm.nl .
Bedoelde je dat met het verhaal over "slim"?
Slim is toch één van de tegenstanders van mlm? De beheerder begrijpt dus schijnbaar niet het verschil tussen een voorstander en tegenstander van mlm? Slecht huiswerk gemaakt dan.
Die beheerder van die -alarm-site is erg persoonlijk met zijn beledigingen.
Maar waarom doet hij dat op zo een kinderachtige manier?

Ik ben niet erg actief met mlm, maar dat is mijn eigen keuze en ik heb wel gezien dat je je geen buil kunt vallen, tenzij je gekke dingen doet.

So be it

Slim
Berichten: 308
Lid geworden op: 22 sep 2004 14:17

Re: even ter info

Ongelezen bericht door Slim »

Slim is al gepromoveerd tot MLM'er; dat gaat de goede kant op.
Ik las het net op mlm-alarm........
Degene die dat geschreven heeft, kan echt niet begrijpend lezen :(

mrtelecom

Re: even ter info

Ongelezen bericht door mrtelecom »

Zou hij helderziende zijn en zien dat jij ooit het licht nog gaat zien?!

:+

Gesloten