LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Forever Living products (Aloe Vera)

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
adSolvendum
Berichten: 1384
Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door adSolvendum »

antileugens schreef:Zie het eerdere topic waar dit uitgebreid aan de orde is geweest. Herhaling van dezelfde info is tegen de forumregels. Bovendien is mogelijk nog belangrijker HOE het productieproces verloopt en ook dat is al aan de orde geweest. Wikipedia is overigens geen betrouwbare bron, wat ook al door de tegenstanders van MLM als argument is gebruikt.
Ik vraag u iets, en u geeft geen antwoord op de vraag. Dit is, naast hoogst onbeleefd, wellicht indicatie dat aan uw betrouwbaarheid nog minder waarde gehecht dient te worden dan aan die van Wikipedia. Een linkje naar dit andere topic kon er niet vanaf?
Hoe kan de betrouwbaarheid van een bron een rol spelen bij de opsomming van de leden van een plantenfamilie? Het zal mij worst zijn welke leden de Aloe-familie allemaal kent, ik biedt u enkel het lijstje aan als handvat. Kennelijk persisteert u er in dat de Aloe Barbadensis Miller wordt gebruikt, dat er varianten op deze plant bestaan welke niet giftig zijn, doch bent u niet genegen de namen van deze niet giftige varianten op de Aloe Barbadensis Miller te geven (kleine moeite toch, als ze bestaan?). In plaats hiervan komt u met de forumregel dat herhaaldelijk hetzelfde posten niet is toegestaan, terwijl u zich hier kennelijk niet eerder door gestoord voelde. En daarbij een toespeling naar een mysterieus produktieproces, niet verder verklaard, althans, wederom in 'een ander topic' of i.i.g. 'elders'.

Zwaktebod. Daar trap toch niemand in, joh.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door antileugens »

Een zwakke poging om iemand proberen tegen de forumregels in te laten gaan. Helaas, ze leren het nooit. :lol:

Maar je zou ff kunnen kijken in DIT topic vanaf juni 2009.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door antileugens »

Zoals gebruikelijk doen tegenstanders niets zelf; iedereen moet voor ze aan de slag. Maar uiteraard wel zelf stellingen poneren die niet onderbouwd worden. Gut, je geeft zelfs aan waar ze moeten kijken en nog klagen ze. Ach, de persoonlijke aanval op mensen die het niet met hen eens zijn (ook die natuurlijk zonder onderbouwing) is weliswaar tegen de forumregels maar dat maakt de moderator blijkbaar niet uit.

Grappig om te zien dat ze je beschuldigen van off-topic te zijn terwijl ze dat zelf zijn en overtredingen proberen uit te lokken. Ach, met een nieuwe id komen ze er wel weer een tijdje mee weg.

Kortom, iedereen die oprecht in MLM geïnteresseerd is en eerlijke informatie wil is op dit forum op de verkeerde plaats. Een aantal veelpostende, religieus anti-MLM'ers, verspreid hier leugens en je zult de waarheid hier dan ook beslist niet vinden.

Al is het natuurlijk wel zo dat veel van de goedkope aloë vera varianten in de winkels inderdaad gevaar op kan leveren. Voor hen die de onderzoeken willen zien waaruit blijkt dat dit zo is; kijk vanaf juni 2009 in dit topic.


adSolvendum
Berichten: 1384
Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door adSolvendum »

antileugens schreef:Zoals gebruikelijk doen tegenstanders niets zelf
Waaruit concludeert u dat ik een tegenstander van Aloe Vera ben?
antileugens schreef:iedereen moet voor ze aan de slag
U stelt iets, en vervolgens weigert u een vraag met betrekking tot die stelling te beantwoorden, zelfs (immer nog) een linkje geven voor de geinteresseerde zit er niet in. Dit is geen kwestie van wat moet, maar meer wat gebruikelijk is in de echte wereld zeg maar.
antileugens schreef:Maar uiteraard wel zelf stellingen poneren die niet onderbouwd worden.
Welke stelling doelt u op? Dat Aloe Vera giftig is? Dit is een feit van algemene bekendheid, behoeft geen onderbouwing. Door aan te geven dat er gebruik gemaakt wordt van niet-giftige varianten, dat Aloe Vera giftig kan zijn, en er een speciaal produktieproces achter zit teneinde dit ongedaan te maken, gaat u hier zelfs in mee. En daar hadden nu net die vragen van mij betrekking op.
antileugens schreef:Gut, je geeft zelfs aan waar ze moeten kijken en nog klagen ze
Zo heb ik hieronder een link geplaatst naar de onderbouwing.
antileugens schreef:Ach, de persoonlijke aanval op mensen die het niet met hen eens zijn (ook die natuurlijk zonder onderbouwing) is weliswaar tegen de forumregels maar dat maakt de moderator blijkbaar niet uit.
Klik HIER voor de onderbouwing.
Overigens hoeft het feit dat de moderators kennelijk met u van mening verschillen niet iets over de moderators te zeggen, het kan ook iets over u zeggen.

Al met al heeft u nog steeds niet aan kunnen geven welke varianten van Aloe Vera dan gebruikt worden, en wat het speciale produktie proces dan behelst, zelfs niet met een linkje.
En het is zo simpel. Wat Aloe Vera giftig maakt zijn antrachinone glycosiden aloïne A en B, welke zich onder het oppervlak, de huid, van het blad bevinden. Deze werken als een tamelijk bruut laxatief, en kan bij grotere doses nogal vervelende gevolgen hebben, met name op de elektrolyten balans, en de darmwand. Er gaan zelfs stemmen op dat deze stoffen kanker van de dikke darm kunnen bevorderen. Het speciale productieproces zal er dan wel uit bestaan deze stoffen uit het eindproduct te weren.

Maar ja, dat klinkt natuurlijk een stuk minder deftig dan 'Aloë Vera kan inderdaad giftig zijn maar niet de varianten die FLP gebruikt', en 'en al helemaal niet als ook nog eens de juiste productiemethoden wordt gebruikt'.

Nog een vraagje aan u, wat kan met Aloe Vera genezen worden?
Ik kom pamfletten tegen die stellen dat Aloe Vera produkten helpen tegen aambeien, acne, bronchitis, chronische vermoeidheid, ziekte van Crohn, diabetes, fibromyalgie, kanker, migraine, en ze zijn bevorderlijk voor 'remming van tumoren'.
Maar wat wordt er nu concreet genezen door Aloa Vera? Kunt u hierbij dubbelblind, gerandomiseerd, placebogecontroleerd onderzoek aandragen? Op mensen, niet in vitro of op muizen zoals de onderzoekjes door u aangedragen? En niet met conclusies als 'This study seems to suggest that Aloe may be successfully associated...' van de uitvoerende wetenschappers? Aan een onderzoek meer waarde hechten, zoals 'wetenschappelijk bewijs', dan de onderzoeker zelf doet is natuurlijk ridicuul. Bestaat er wel wetenschappelijk bewijs? Of is de suggestie dat het eventueel mogelijk zou kunnen zijn voor u voldoende?

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door antileugens »

Wederom geen eigen links, geen enkele onderbouwing van de eigen stellingen alleen maar doorgaan met niet onderbouwde aanvallen op links van mij. Sterker nog, nog steeds doen of ik geen links geef of zelfs maar aanwijzingen geef. Ach, het is haast zielig.
Hier laat ik het verder maar bij want iemand die te lui is om ff een paar pagina's terug te gaan, daar maak ik verder geen woorden aan vuil. De discussie is immers al gevoerd.

adSolvendum
Berichten: 1384
Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door adSolvendum »

antileugens schreef:Wederom geen eigen links, geen enkele onderbouwing van de eigen stellingen alleen maar doorgaan met niet onderbouwde aanvallen op links van mij. Sterker nog, nog steeds doen of ik geen links geef of zelfs maar aanwijzingen geef. Ach, het is haast zielig.
Hier laat ik het verder maar bij want iemand die te lui is om ff een paar pagina's terug te gaan, daar maak ik verder geen woorden aan vuil. De discussie is immers al gevoerd.
U geeft links naar onderzoeken op muizen, in vitro onderzoeken, en een enkel onderzoekje op mensen waarbij de conclusie enkel mogelijkheden schetst. Uit deze onderzoeken geciteerde conclusies hoeven wel niet onderbouwd te worden, of vindt u van wel?
De link die u eerder gaf naar het topic waar u zelf naar verwijst:
antileugens schreef:Maar je zou ff kunnen kijken in DIT topic vanaf juni 2009.
werkt niet, zoals reeds eerder aangegeven:
adSolvendum schreef:[Edit]
Anileugens, u moet het linkje wel klikbaar maken, zo kan niemand er wat mee.
adSolvendum schreef:Kunt u hierbij dubbelblind, gerandomiseerd, placebogecontroleerd onderzoek aandragen? Op mensen, niet in vitro of op muizen zoals de onderzoekjes door u aangedragen? En niet met conclusies als 'This study seems to suggest that Aloe may be successfully associated...' van de uitvoerende wetenschappers? Aan een onderzoek meer waarde hechten, zoals 'wetenschappelijk bewijs', dan de onderzoeker zelf doet is natuurlijk ridicuul. Bestaat er wel wetenschappelijk bewijs? Of is de suggestie dat het eventueel mogelijk zou kunnen zijn voor u voldoende?
Maar vertel eens, hoe geeft het bovenstaande aan dat ik te lui ben even te lezen?

[Beledigingen verwijderd door de Moderator]

Al met al heeft u nog steeds niet het linkje gegeven naar het topic waarnaar u verwijst, verkeert u kennelijk in de stellige overtuiging dat wanneer u 'DIT topic vanaf juni 2009' dit als vanzelf wordt vertaald naar een bijbehorende link, verwacht u dat ik niet enkele maar 23 pagina's aan flauwekul doorspit, waarvan i.i.g. de eerste maand (dus juni 2009) niet wordt gerept over de samenstelling van en produktiewijze van, komt u met halfbakken onderzoekjes zonder enige wetenschappelijke waarde, en levert u continue commentaar op het ontbreken van onderbouwing, zelfs van stellingen welke u zelf onderschrijft, terwijl u zelfs op speciaal verzoek niet tot onderbouwing te bewegen bent.

Zegt u maar, wat wilt u onderbouwd zien? Het laxatieve karakter van antrachinone glycosiden aloïne A en B? Het feit dat deze stoffen zich onder de huid van het blad bevinden? Zegt u het maar. Ik vermoed dat u echter liever in uw sprookjes blijft geloven.

[Belediging verwijderd door de Moderator]
Laatst gewijzigd door Radar op 08 sep 2011 17:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Beledigingen verwijderd.

CSM
Berichten: 511
Lid geworden op: 31 aug 2011 10:37

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door CSM »

Als je het uitschakelen van je geweten een "skill" noemt, dan wel ja....

HW007
Berichten: 898
Lid geworden op: 07 sep 2011 09:48

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door HW007 »

@ CSM

leg eens uit svp.

CSM
Berichten: 511
Lid geworden op: 31 aug 2011 10:37

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door CSM »

Niet nodig. Uw video is al weer weg.

HW007
Berichten: 898
Lid geworden op: 07 sep 2011 09:48

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door HW007 »

@ CSM

Vroeger dacht ik anders over MLM, omdat ik te snel conclusies trok en te snel keek door een traditionele marketing bril.

MLM is slechts een dupliceerbaar model opzetten. Een model wat iedereen kan. Dus niet een slimme verkoop strategie, want dan weet je zeker dat je netwerk stagneert, omdat niemand je kan nadoen.

Mensen doen niet wat je zegt, maar wat je zelf ook doet. Wat ik voor mezelf OK vind, vind ik voor een ander ook OK. Hoezo uitschakelen van geweten ?

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door antileugens »

Oh, zoals je ziet in het topic Euphony: Helemaal niks, noppes, nada.

Jaja, de klassieke drogreden dus.

Niels2010
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:15

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door Niels2010 »

@ Kuklos:

Om dat te voorkomen:

@ CSM:
CSM schreef:
antileugens schreef:Beste CSM, je bericht is gemeld bij de moderator wegens meerdere overtredingen van de forumregels. En dat in zo'n klein zinnetje. Knap hoor.
Ik ben zeer benieuwd. Welke forumregels heb ik volgens u overtreden?
Agressieve, onwettelijke, bedreigende, lasterlijke, vulgaire, obscene, racistische, misleidende of anderszins ongepaste of irrelevante bijdragen zijn niet toegestaan.
Gezien een feitelijke onderbouwing ontbreekt, en uw reactie de reputatie van een bedrijf zou kunnen schaden, is hier sprake van laster. Daarmee is uw reactie ook "onwettelijk", zelfs al zou deze feitelijk juist zijn (vgl. Engelfriet, 2010).
Belastende uitlatingen dienen altijd te worden onderbouwd.
Zelfde verhaal: geen onderbouwing, dus laster.
Op verzoek kunnen gegevens van gebruikers bij ernstige overtredingen van de gedragsregels aan Justitie en in uitzonderlijke gevallen andere derden worden verstrekt.
Pas maar op ;)

Niels2010
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:15

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door Niels2010 »

@ Antileugens:
antileugens schreef: Wat me opvalt is dat de moderator nogal wat beledigingen van de kant van de tegenstanders weg heeft gehaald. Bewijs van de stelling van HW007 dat tegenstanders iedereen die geen tegenstander is door het slijk probeert te halen?!
Of het bewijs dat eerdere claims dat de moderators op de hand van de "tegenstanders" zijn, niet juist zijn?!

CSM
Berichten: 511
Lid geworden op: 31 aug 2011 10:37

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door CSM »

antileugens schreef:Laster, smaad, belediging etc.
Ja zeg, mijn buurvrouw van 80 vertelde laatst dat ze via haar neef een abonnement had afgesloten voor haar mobieltje, maar dat ze nu veel hogere belkosten heeft. Dat mag ik toch wel vermelden? Ik werd namelijk door uw collega gevraagd waarom ik MLM gewetenloze trekjes vind hebben, vandaar.

Hearsay, your honour!

Ze ziet er overigens uit als 70, mijn buurvrouw, want ze gebruikt al heel haar leven Aloe Vera gezichtscreme. Dat dan weer wel...

@Niels, uw kennis van het recht boezemt mij angst in. Ik weet alleen niet wie de beschadigde partij in deze lastercampagne. Het concept MLM?

Niels2010
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:15

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door Niels2010 »

CSM schreef:@Niels, uw kennis van het recht boezemt mij angst in.


Jammer weer.
CSM schreef:Ik weet alleen niet wie de beschadigde partij in deze lastercampagne. Het concept MLM?
Euphony, hè, aangezien de discussie daarover ging en u het over een telefoonabonnement had.

U bent zeker een wetenschapper, met die solide onderbouwing van uw uitspraak. Was het abonnement zelfs ook maar via een MLM-bedrijf afgesloten?!

CSM
Berichten: 511
Lid geworden op: 31 aug 2011 10:37

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door CSM »

Niels2010 schreef:
CSM schreef:@Niels, uw kennis van het recht boezemt mij angst in.


Jammer weer.
U maakte eerder een grapje ("Pas maar op"). Ik haakte daar vrolijk op in met mijn eigen kwinkslag. Vond hem persoonlijk wel leuk gevonden.
Niels2010 schreef:
CSM schreef:Ik weet alleen niet wie de beschadigde partij in deze lastercampagne. Het concept MLM?
Euphony, hè, aangezien de discussie daarover ging en u het over een telefoonabonnement had.
Zeker niet, Ik heb geen bedrijfsnaam genoemd. Daar begon antileugens mee. En daarna beschuldigt hij/zij mij van laster. Beetje omgekeerde wereld naar mijn idee.

CSM
Berichten: 511
Lid geworden op: 31 aug 2011 10:37

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door CSM »

Niels2010 schreef:Was het abonnement zelfs ook maar via een MLM-bedrijf afgesloten?!
Is dat relevant?

Niels2010
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:15

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door Niels2010 »

CSM schreef:
Niels2010 schreef:Was het abonnement zelfs ook maar via een MLM-bedrijf afgesloten?!
Is dat relevant?
Nee, inderdaad, mijn fout: als men stelt dat MLM-ers zich schuldig maken aan het door de strot duwen van telefoonabonnementen tegen woekerprijzen, waarbij ter onderbouwing een voorbeeld wordt aangehaald van een Aloe Vera-smerende buurvrouw die een ongewenst telefoonabonnement is aangesmeerd, dan doet het geenzins ter zake of dat abonnement ook daadwerkelijk door MLM-ers is aangesmeerd..

Causale relatie in deze: oude buurvrouw is duur telefoonabonnement aangesmeerd = MLM-ers smeren oude vrouwtjes te dure abonnementen aan. Helder.

Niels2010
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:15

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door Niels2010 »

CSM schreef:
Niels2010 schreef:
CSM schreef:@Niels, uw kennis van het recht boezemt mij angst in.


Jammer weer.
U maakte eerder een grapje ("Pas maar op"). Ik haakte daar vrolijk op in met mijn eigen kwinkslag. Vond hem persoonlijk wel leuk gevonden.
Uw gevoel voor humor is blijkbaar niet het mijne. Het "pas maar op" verwees naar de gedragsregels van het forum, niet naar mijn "kennis van het recht".
CSM schreef:
Niels2010 schreef:
CSM schreef:Ik weet alleen niet wie de beschadigde partij in deze lastercampagne. Het concept MLM?
Euphony, hè, aangezien de discussie daarover ging en u het over een telefoonabonnement had.
Zeker niet, Ik heb geen bedrijfsnaam genoemd. Daar begon antileugens mee. En daarna beschuldigt hij/zij mij van laster. Beetje omgekeerde wereld naar mijn idee.
U reageerde op de discussie over dat bedrijf. Dat is daarmee het onderwerp van de discussie.

Gesloten