LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Frauduleuze vacatures of gewoon toegestaan?

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
HW007
Berichten: 898
Lid geworden op: 07 sep 2011 09:48

Re: Frauduleuze vacatures of gewoon toegestaan?

Ongelezen bericht door HW007 »

@ Brokkel,

Je bevestigd dus exact wat ik al zeg, dat de ICT (E-commerce valt hier ook onder) sneller gaat.

Over bijvoorbeeld tupperware hoor ik alleen maar positieve geluiden. De producten zijn onverwoestbaar.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Frauduleuze vacatures of gewoon toegestaan?

Ongelezen bericht door puma73 »

HW007 schreef:
puma73 schreef:
Die "vacatures" betreft geen vacature, maar een aanbod om overleg te hebben of iemand wellicht in MLM geïnteresseerd zou zijn. Niet meer en niet minder. Ik noem dat géén vacatures, maar zakelijke voorstellen.
Als het in een vacaturebank staat is het gewoon een vacature een misleidende vacature.

Men probeert dan met valse voorwendselen mensen te ronselen voor mlm.
Hoe dan ook, alle reageerders krijgen een kans bij MLM.
Bij niet-MLM worden 99 van de 100 reflectanten afgepoeierd met smoesjes, dat de keus op een ander is gevallen en dat er veel succes gewenst wordt bij volgende sollicitaties.

Het is hoe dan ook verwerpelijk om onder valse voorwendselen mensen het idee te geven dat ze voor een baan gaan terwijl het gewoon mlm is. De fraaie omschrijving van het geheel een dooddoener om een reactie te krijgen en hoort niet op vacaturesite, banken en zeker niet bij het CWI thuis.

Uw bent weer bezig om zaken goed te praten die krom zijn. Maar ja dat is de aard van het beestje, de pot verwijten terwijl hijzelf roetzwart is

HW007
Berichten: 898
Lid geworden op: 07 sep 2011 09:48

Re: Frauduleuze vacatures of gewoon toegestaan?

Ongelezen bericht door HW007 »

@ Puma,

Roetzwart ? Ik plaats geen vacatures, wellicht bedoel je anderen. Wat ik al eerder noemde, is dat ik voor mezelf spreek en niet voor anderen.

Wel heb ik van UWV uitdrukkelijke instemming dat één van mijn teamleden met behoud van uitkering 6 maanden de kans heeft om MLM te proberen. Het was niet gebruikelijk, maar het ondernemersplan was zo goed in elkaar gezet, dat er alle vertrouwen is in succes.

Dat ik OK krijg van UWV, is natuurlijk heel wat meer waard, dan dat ik hier gelijk krijg van mensen die niet weten wat MLM inhoudt. Hier hoef ik geen gelijk te krijgen, ik weet immers zelf hoe het werkt en hoe je succes moet halen.

Dat een onderneming iedereen de kans geeft zich te bewijzen, is toch heel wat anders dan 100 mensen laten solliciteren en verwachtingen voorspiegelen, om ze vervolgens af te poeieren.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Frauduleuze vacatures of gewoon toegestaan?

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat een onderneming iedereen de kans geeft zich te bewijzen, is toch heel wat anders dan 100 mensen laten solliciteren en verwachtingen voorspiegelen, om ze vervolgens af te poeieren.
Toch niet. Lang niet iedereen is in staat met MLM om te gaan. En konden dan wel eens gigantisch in de problemen komen als het niet blijkt te lukken. Dan kunnen ze beter afgepoeierd worden, zoals je het noemt, omdat er nu eenmaal geen 100 mensen aangenomen kunnen worden als er maar één vacature is. Dat is iets dat ze alle 100 van tevoren weten, dus zo hoog zijn die verwachtingen nu ook weer niet.

Daarbij is het een drogreden, wat je geeft. Als iedereen voor hetzelfde product in de MLM zou gaan werken, heeft niemand klanten. Hoe meer mensen zichzelf proberen te bewijzen, hoe sneller het met een steeds grotere groep niet gaat lukken.

Je probeert de zaken mooier voor te stellen dan ze zijn, maar realistisch is het zeker niet.]
Laatst gewijzigd door witte angora op 09 jan 2012 19:48, 3 keer totaal gewijzigd.

kuklos
Berichten: 9773
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Frauduleuze vacatures of gewoon toegestaan?

Ongelezen bericht door kuklos »

HW007 schreef:Hoe dan ook, alle reageerders krijgen een kans bij MLM.
Hoe dan ook het is GEEN baan met een salaris. En dat is wel wat mensen verwachten als ze een vacature zien staan.

Aangaande de acceptatie van mlm door de Nederlander. Dit is niet hetzelfde als dat de wetenschap er onderzoek naar doet. Dus nog steeds de vraag waar jouw bewering nu vandaan komt.

Jozef2011
Berichten: 65
Lid geworden op: 15 jun 2011 16:18

Re: Frauduleuze vacatures of gewoon toegestaan?

Ongelezen bericht door Jozef2011 »

HW007 schreef:@ Puma,

Roetzwart ? Ik plaats geen vacatures, wellicht bedoel je anderen. Wat ik al eerder noemde, is dat ik voor mezelf spreek en niet voor anderen.

Wel heb ik van UWV uitdrukkelijke instemming dat één van mijn teamleden met behoud van uitkering 6 maanden de kans heeft om MLM te proberen. Het was niet gebruikelijk, maar het ondernemersplan was zo goed in elkaar gezet, dat er alle vertrouwen is in succes.

Dat ik OK krijg van UWV, is natuurlijk heel wat meer waard, dan dat ik hier gelijk krijg van mensen die niet weten wat MLM inhoudt. Hier hoef ik geen gelijk te krijgen, ik weet immers zelf hoe het werkt en hoe je succes moet halen.

Dat een onderneming iedereen de kans geeft zich te bewijzen, is toch heel wat anders dan 100 mensen laten solliciteren en verwachtingen voorspiegelen, om ze vervolgens af te poeieren.
Hiermee bevestig je wel het beeld dat de gemiddelde Euphony "expert" een uitkeringtrekker is.. Wellicht dacht het UWV: Dan doet die "topper" in ieder geval nog eens iets, komt hij eens van de bank. Misschien leert hij wel dat werken lang niet slecht hoeft te zijn..

Ik dacht dat MLM'ers altijd artsen, topsporters, succesvolle ondernemers en advocaten waren maar fijn dat je de realiteit met ons deelt.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Frauduleuze vacatures of gewoon toegestaan?

Ongelezen bericht door puma73 »

HW007 schreef:@ Puma,

Roetzwart ? Ik plaats geen vacatures, wellicht bedoel je anderen. Wat ik al eerder noemde, is dat ik voor mezelf spreek en niet voor anderen.

Wel heb ik van UWV uitdrukkelijke instemming dat één van mijn teamleden met behoud van uitkering 6 maanden de kans heeft om MLM te proberen. Het was niet gebruikelijk, maar het ondernemersplan was zo goed in elkaar gezet, dat er alle vertrouwen is in succes.

Dat ik OK krijg van UWV, is natuurlijk heel wat meer waard, dan dat ik hier gelijk krijg van mensen die niet weten wat MLM inhoudt. Hier hoef ik geen gelijk te krijgen, ik weet immers zelf hoe het werkt en hoe je succes moet halen.

Dat een onderneming iedereen de kans geeft zich te bewijzen, is toch heel wat anders dan 100 mensen laten solliciteren en verwachtingen voorspiegelen, om ze vervolgens af te poeieren.
U werpt hier mensen zaken voor de de voeten, zoals te laat betalen. U bent in feite geen haar beter door zaken goed te praten die gewoon krom zijn. Zoals het terugbetaalgedrag van greenchoice en het feit dat mensen onder valse voorwendselen naar voorlichtingsbijeenkomsten van mlm worden gelokt.

Dat vindt u allemaal ok en geen punt omdat iedereen een "kans" krijgt. U bent zeer kortzichtig

HW007
Berichten: 898
Lid geworden op: 07 sep 2011 09:48

Re: Frauduleuze vacatures of gewoon toegestaan?

Ongelezen bericht door HW007 »

kuklos schreef:
HW007 schreef:Hoe dan ook, alle reageerders krijgen een kans bij MLM.
Hoe dan ook het is GEEN baan met een salaris. En dat is wel wat mensen verwachten als ze een vacature zien staan.

Aangaande de acceptatie van mlm door de Nederlander. Dit is niet hetzelfde als dat de wetenschap er onderzoek naar doet. Dus nog steeds de vraag waar jouw bewering nu vandaan komt.
Feiten waren er al voordat de wetenschap geboren werd. Doe dus niet zo naief alsof wetenschap heilig is.

HW007
Berichten: 898
Lid geworden op: 07 sep 2011 09:48

Re: Frauduleuze vacatures of gewoon toegestaan?

Ongelezen bericht door HW007 »

Jozef2011 schreef:
HW007 schreef:@ Puma,

Roetzwart ? Ik plaats geen vacatures, wellicht bedoel je anderen. Wat ik al eerder noemde, is dat ik voor mezelf spreek en niet voor anderen.

Wel heb ik van UWV uitdrukkelijke instemming dat één van mijn teamleden met behoud van uitkering 6 maanden de kans heeft om MLM te proberen. Het was niet gebruikelijk, maar het ondernemersplan was zo goed in elkaar gezet, dat er alle vertrouwen is in succes.

Dat ik OK krijg van UWV, is natuurlijk heel wat meer waard, dan dat ik hier gelijk krijg van mensen die niet weten wat MLM inhoudt. Hier hoef ik geen gelijk te krijgen, ik weet immers zelf hoe het werkt en hoe je succes moet halen.

Dat een onderneming iedereen de kans geeft zich te bewijzen, is toch heel wat anders dan 100 mensen laten solliciteren en verwachtingen voorspiegelen, om ze vervolgens af te poeieren.
Hiermee bevestig je wel het beeld dat de gemiddelde Euphony "expert" een uitkeringtrekker is.. Wellicht dacht het UWV: Dan doet die "topper" in ieder geval nog eens iets, komt hij eens van de bank. Misschien leert hij wel dat werken lang niet slecht hoeft te zijn..

Ik dacht dat MLM'ers altijd artsen, topsporters, succesvolle ondernemers en advocaten waren maar fijn dat je de realiteit met ons deelt.

Ik bevestig helemaal niets, behalve dat er mensen zijn die breder kijkne dan jij.

HW007
Berichten: 898
Lid geworden op: 07 sep 2011 09:48

Re: Frauduleuze vacatures of gewoon toegestaan?

Ongelezen bericht door HW007 »

@ Puma,

Zoals ik al eerder zei, spreek ik voor mezelf. Dat anderen de mensen lokken, is hun eigen idee van hun doen en laten. Zelf vertel ik belangstellenden exact wat er aan de hand is. Dus spreek mij niet aan op wat anderen doen.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Frauduleuze vacatures of gewoon toegestaan?

Ongelezen bericht door witte angora »

@ HW007

Je gaat op iedereen in, behalve op mijn (onderstaande) bericht. Zegt mij heel veel eigenlijk.
witte angora schreef:
Dat een onderneming iedereen de kans geeft zich te bewijzen, is toch heel wat anders dan 100 mensen laten solliciteren en verwachtingen voorspiegelen, om ze vervolgens af te poeieren.
Toch niet. Lang niet iedereen is in staat met MLM om te gaan. En konden dan wel eens gigantisch in de problemen komen als het niet blijkt te lukken. Dan kunnen ze beter afgepoeierd worden, zoals je het noemt, omdat er nu eenmaal geen 100 mensen aangenomen kunnen worden als er maar één vacature is. Dat is iets dat ze alle 100 van tevoren weten, dus zo hoog zijn die verwachtingen nu ook weer niet.

Daarbij is het een drogreden, wat je geeft. Als iedereen voor hetzelfde product in de MLM zou gaan werken, heeft niemand klanten. Hoe meer mensen zichzelf proberen te bewijzen, hoe sneller het met een steeds grotere groep niet gaat lukken.

Je probeert de zaken mooier voor te stellen dan ze zijn, maar realistisch is het zeker niet.]

kuklos
Berichten: 9773
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Frauduleuze vacatures of gewoon toegestaan?

Ongelezen bericht door kuklos »

HW007 schreef:Feiten waren er al voordat de wetenschap geboren werd. Doe dus niet zo naief alsof wetenschap heilig is.
Ik zat nog te broeden op een nette reactie, en dat lukt me niet, dus maar zo.
Hans, heb jij een probleem met lezen of zo? Of doe je dat altijd, mensen woorden in de mond leggen die niet gezegd zijn?
Opnieuw geef je geen antwoord op de vragen.
HW007 schreef:Ik bevestig helemaal niets, behalve dat er mensen zijn die breder kijkne dan jij.
En ook nog weer even persoonlijk worden naar Jozef2011 toe, maar niet ingaan op de materie zelf.
HW007 schreef:Zoals ik al eerder zei, spreek ik voor mezelf.............Dus spreek mij niet aan op wat anderen doen.
En jij hebt het gedrag waar we het over hadden (mlm advertenties plaatsen tussen vacatures) wel goedgepraat. Blijkbaar keur jij dat soort dingen dus goed, en DAAR spreken we je op aan.

HW007
Berichten: 898
Lid geworden op: 07 sep 2011 09:48

Re: Frauduleuze vacatures of gewoon toegestaan?

Ongelezen bericht door HW007 »

witte angora schreef:@ HW007

Je gaat op iedereen in, behalve op mijn (onderstaande) bericht. Zegt mij heel veel eigenlijk.
witte angora schreef:
Dat een onderneming iedereen de kans geeft zich te bewijzen, is toch heel wat anders dan 100 mensen laten solliciteren en verwachtingen voorspiegelen, om ze vervolgens af te poeieren.
Toch niet. Lang niet iedereen is in staat met MLM om te gaan. En konden dan wel eens gigantisch in de problemen komen als het niet blijkt te lukken. Dan kunnen ze beter afgepoeierd worden, zoals je het noemt, omdat er nu eenmaal geen 100 mensen aangenomen kunnen worden als er maar één vacature is. Dat is iets dat ze alle 100 van tevoren weten, dus zo hoog zijn die verwachtingen nu ook weer niet.

Daarbij is het een drogreden, wat je geeft. Als iedereen voor hetzelfde product in de MLM zou gaan werken, heeft niemand klanten. Hoe meer mensen zichzelf proberen te bewijzen, hoe sneller het met een steeds grotere groep niet gaat lukken.

Je probeert de zaken mooier voor te stellen dan ze zijn, maar realistisch is het zeker niet.]

Wat het jou zegt weet ik niet, wat het mij zegt is dat je vrij ongeduldig bent, en denkt dat ik op ieder moment tijd heb om op ieder bericht te reageren. Niet dus.

Wat ik stel is de realiteit. Als mensen rekenen op afwijzing bij een sollicitatie zullen deze zelfde mensen ook begrijpen dat het goud niet voor het oprapen ligt. Als ze denken dat het grote stappen, snel rijk is, hebben ze een heel verkeerde voorstelling van welke werkzaamheden ook.

Dezelfde redenen waarom ze op solliciaties worden afgewezen is ook geldig voor het succes bij MLM, alleen mogen ze meer dan solliciteren. Ze kunnen het proberen als ze willen.

En "gigantisch in de problemen" komen ligt niet aan MLM, maar aan eigen hebzucht. De instapfee's voor MLM zijn meestal niet hoger dan €300, dus je loopt risico voor €300......dat is niet gigantisch in de problemen, toch ? Bij Euphony is die fee zelfs nihil, dus € 0,00 risico. Dat mensen gouden bergen zien en denken hun voordeel te halen door producten in te kopen, die ze niet kunnen verkopen, dan denk ik dat ze zelf in de spiegel moeten kijken. Ik hoef niets voor te schieten of in te kopen. Als ik een dienst schrijf ontvang ik 3-5 weken later mijn commissie.

Als mensen via MLM in de gigantische problemen komen ligt het niet aan MLM maar aan de ondernemerskwaliteit van de mensen zelf.

Wat ik wel wil beamen is dat vele niet-ondernemers het idee krijgen om via MLM wel te kunnen ondernemen, maar helaas gelden de ondernemers-regeltjes ook voor MLM-ers als voor andere ondernemers. Loonontvangers zijn géén ondernemers, dus moeten ze heel alert zijn als ze zich op ondernemersvlak begeven....en dan is MLM nog wel de minst risicovolle, gezien de lage investering. Stel dat je een ton (€100000) leent om een éénmanszaak te beginnen en je koopt verkeerd in.....dan ga je gewoon stuk, ook in privé.

HW007
Berichten: 898
Lid geworden op: 07 sep 2011 09:48

Re: Frauduleuze vacatures of gewoon toegestaan?

Ongelezen bericht door HW007 »

@ Kuklos

Zeker keur ik bepaalde zaken niet goed. Zeg ik ook niet.

Het verschil is dat ik met de praktijk leeft, en dat jij maar blijft doorhameren op hoe mooi alles zou moeten zijn......blijf dromen.

De praktijk is dat rubrieken en middelen misbruikt worden. Net als jullie allemaal het wetenschap topic misbruiken, om mij te volgen en gal te spuien. Hoort ook niet, doe je wel. Dus hij die zonder zonde is, werpe de eerste steen.

kuklos
Berichten: 9773
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Frauduleuze vacatures of gewoon toegestaan?

Ongelezen bericht door kuklos »

HW007 schreef:Zeker keur ik bepaalde zaken niet goed. Zeg ik ook niet.
Je keurt het niet af en verdedigt het zelfs. Dat zegt voldoende.
HW007 schreef:Het verschil is dat ik met de praktijk leeft, en dat jij maar blijft doorhameren op hoe mooi alles zou moeten zijn......blijf dromen.
En weer leg je me dingen in de mond.
Schijnbaar gaat het aan jou voorbij dat als jij dergelijk gedrag gewoon had afgekeurd niemand daarover was gevallen, maar juist omdat je het niet afkeurt blijft het je achtervolgen. Net zoals de wijze waarop de Greenchoice verdedigde.
HW007 schreef:Net als jullie allemaal het wetenschap topic misbruiken, om mij te volgen en gal te spuien. Hoort ook niet, doe je wel. Dus hij die zonder zonde is, werpe de eerste steen.
Wij volgen jou? Hoe kom je daar nu weer bij? Jij besluit om een oud topic naar voren te halen en wij hebben alle recht op elk topic te reageren.
Je laatste zin is weer typerend voor de hele mlm branche en kunnen we opnieuw als een goedkeuring zien voor het onderwerp in dit topic. Jammer.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Frauduleuze vacatures of gewoon toegestaan?

Ongelezen bericht door witte angora »

Loonontvangers zijn géén ondernemers, dus moeten ze heel alert zijn als ze zich op ondernemersvlak begeven....
Heel mooi gezegd, echt heel mooi... loonontvangers zijn geen ondernemers... dus waarom wordt er dan op een vacaturesite geadverteerd voor MLM? Degenen die daar komen om naar middelen van bestaan te zoeken zijn loonontvangers, weet je. Geen ondernemers. Die mensen moeten niet aan MLM beginnen. En dús is er sprake van frauduleuze vacatures.

We zijn klaar met het topic. :mrgreen:

pera

Re: Frauduleuze vacatures of gewoon toegestaan?

Ongelezen bericht door pera »

Ook mensen in loondienst kunnen boven zichzelf uitstijgen en later ondernemer worden, als ze genoeg ervaring hebben in hun vakgebied :lol:

Kijk naar de ZZP-ers krijgen de zak van hun firma of de firma gaat failliet, mensen verkopen hun huis niet en laten hun huis verbouwen weer een nieuwe arbeidsmarkt en die gaat dan weer kapot, omdat er te veel ZZP-ers zijn :lol:

Het is een vicieuze cirkel toch.

MLM begon met verzekeringen die mensen verkochten alleen aan vrienden en familie en toen was het over met de gein want nieuwe bronnen waren er niet meer voor velen :mrgreen:

HW007
Berichten: 898
Lid geworden op: 07 sep 2011 09:48

Re: Frauduleuze vacatures of gewoon toegestaan?

Ongelezen bericht door HW007 »

witte angora schreef:
Loonontvangers zijn géén ondernemers, dus moeten ze heel alert zijn als ze zich op ondernemersvlak begeven....
Heel mooi gezegd, echt heel mooi... loonontvangers zijn geen ondernemers... dus waarom wordt er dan op een vacaturesite geadverteerd voor MLM? Degenen die daar komen om naar middelen van bestaan te zoeken zijn loonontvangers, weet je. Geen ondernemers. Die mensen moeten niet aan MLM beginnen. En dús is er sprake van frauduleuze vacatures.

We zijn klaar met het topic. :mrgreen:
De meeste mensen maken niet zo een ophef over "verkeerd" gebruikte middelen. Tegenhouden kun je het toch niet, blijft alleen klagen over, want niemand doet er wat aan.

En als je wilt weten waarom er geadverteerd wordt voor MLM, dan zou ik de betreffende adverteerder om info vragen en niet personen die die adverteerder helemaal niet kennen. Net of je aan een leraar Engels vraagt waarom de gym-leraar met een pak op het sportveld loopt in plaats van in gymkleding.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Frauduleuze vacatures of gewoon toegestaan?

Ongelezen bericht door witte angora »

HW007 schreef:
witte angora schreef:
Loonontvangers zijn géén ondernemers, dus moeten ze heel alert zijn als ze zich op ondernemersvlak begeven....
Heel mooi gezegd, echt heel mooi... loonontvangers zijn geen ondernemers... dus waarom wordt er dan op een vacaturesite geadverteerd voor MLM? Degenen die daar komen om naar middelen van bestaan te zoeken zijn loonontvangers, weet je. Geen ondernemers. Die mensen moeten niet aan MLM beginnen. En dús is er sprake van frauduleuze vacatures.

We zijn klaar met het topic. :mrgreen:
De meeste mensen maken niet zo een ophef over "verkeerd" gebruikte middelen. Tegenhouden kun je het toch niet, blijft alleen klagen over, want niemand doet er wat aan.

En als je wilt weten waarom er geadverteerd wordt voor MLM, dan zou ik de betreffende adverteerder om info vragen en niet personen die die adverteerder helemaal niet kennen. Net of je aan een leraar Engels vraagt waarom de gym-leraar met een pak op het sportveld loopt in plaats van in gymkleding.
Kijk, inhoudelijk heb je geen antwoord meer, dus je gaat het nu over een andere boeg gooien.

Maar om het eventjes heel duidelijk te stellen: ik ben niet degene die het onderwerp gestart is, dus ik ben niet begonnen met er ophef over te maken. Daarbij: ik denk dat de ophef ook wel terecht is. Dat is punt een.

Punt twee: Jij werpt je op als verdediger van MLM. Jij bent degene die hier berichten plaatst waar ik op reageer. Jij bent degene die de topicstarter verdedigt. Jij bent degene die het volkomen normaal vind dat er op een vacaturesite geadverteerd wordt voor MLM.

Jij bent dus een van degenen die het normaal vind dat een gymleraar met een pak op het sportveld loopt. En dus stel ik jou dezelfde vraag, omdat jij geen leraar Engels bent, maar een gymleraar. Immers, je werkt in dezelfde discipline als degene die de advertentie plaatste: MLM. Hetzelfde 'beroep' dus.

Jij verdedigt degene die de advertentie heeft geplaatst; ga dan nu niet ineens zitten jammeren dat je geen kennis van zaken hebt over het hoe en waarom van de advertentie.

HW007
Berichten: 898
Lid geworden op: 07 sep 2011 09:48

Re: Frauduleuze vacatures of gewoon toegestaan?

Ongelezen bericht door HW007 »

@ Witte Angora

Wat jouw conclusies betreffen, wees er gelukkig mee. Ze zijn niet de mijne.

Het enige dat ik doe is een verklaring zoeken waarom handvatten gebruikt en misbruikt worden. Nergens praat ik iets goed wat anders gebruikt wordt dan bedoeld is. Het enige is dat ik het begrijp en met dat gegeven leef ik, omdat je misbruik niet kunt voorkomen doordat de sanctie-middelen te beperkt zijn.

Ik hoef toch niet alles in detail voor te kauwen, toch.

Gesloten