LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Goh...., het lijkt wel mlm.......

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.

Hoe staat u, na zóveel, al dan niet correcte info, tegenover mlm?

Ronduit positief
11
19%
Positief kritisch
9
16%
Onverschillig of neutraal
2
4%
Negatief kritisch
8
14%
Ronduit negatief
27
47%
 
Totaal aantal stemmen: 57

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Maarschalk, ik weet niet hoe je erbij komt maar de term loonslaaf zou ik nooit gebruiken.
Inderdaad mijn fout. Maar wat wilde je nu precies zeggen met jouw vraag?
Ik vind wél dat er te weinig ondernemers zijn,
dat ben ik met je eens. Maar dat wordt veroorzaakt een door een heleboel factoren.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door So be it »

@ Maarschalk,
Zooo. Ik ben even teruggefloten zeg.

Sorry...... :oops:
Omdat ik niet aan de lopende band sta bij Philips zou ik er geen last van hebben. Als Philips onderuit gaat hebben de mensen die er werken geen baan meer. De toeleveranciers hebben minder inkomsten, de AEX krijgt een klap, daarnaast krijgen hun concurrenten meer macht en dus mer grip op de prijzen, krijgen de wereldwijde beurzen toch ook wel een lichte klap. Tja, als je dan nog steeds vindt dat je er geen last van hebt, acht, jij je zin.

Zelfs al zou dat een "zware"slag zijn voor de wereldeconomie (wat het niet ZAL zijn), dan is het nog geen zware slag voor mij, of de meesten andere andernemers.
Een ECHTE ondernemer heeft, in mijn ogen, als voorbeeld, het lef om "klanten" OP TE ZOEKEN...., dit een tegenstelling tot een "doorsnee" ondernemer"die , wanneer iemand zijn winkel binnenloopt, vraagt:
Zegt u het maar......!" :D
Laten we eens gaan kijken naar jouw begrip van loonslaaf.

Nee. Niet mijn begrip van loonslaaf.
Ik zei het al eerder....
Er is NIETS mis met het hebben van een baan!
Je hebt jezelf verkocht? Werkelijk? In de eerste plaats kies je zelf voor waar je gaat werken. vervolgens weet je van tevoren waar je aan begint. Daarna heb je altijd het recht om weg te gaan.
Jezelf "verkocht" dus toch?
Als je "iets" verkoopt, krijg je er iets voor terug? :?
En bij een aantal banen heb je zelf de kans om in de te delen wanneer je werkt.
Goh..., lijkt wel mlm......
Je investeert (tijd en moeite) en blijft dan inkomsten krijgen omdat je je hebt ingespannen? Leuke definitie van mlm. Maar niet erg origineel... :cry:
En je krijgt er een hoop voor terug. Salairs, collega's dagvulling, pensioen, ziektekosten, andere onkostenvergoedingen enz.
Zit je toch niet blij te maken met een dooie mus!
Kijk eens naar de realiteit....
40 Jaar trouwe dienst!
Niet eens een gouden horloge meer!... :(
Pensioen?
Stap eens in de echte wereld!
Opa gaat zitten vissen bij het vijvertje onder bij de flat!
Hij heeft de centen niet om te gaan vissen in Ierland! :roll:
Om dit als slavernij te bestempelen vind ik nogal ver gaan.

Dat gaat ook te ver....
Net zogoed als jij te ver gaat om mensen te veroordelen die een andere toekomst willen kiezen en bereid zijn valse kritiek te verduren en spot van mensen zoals jij..... :oops:
de rest van ons heeft toch een iets ander beeld bij slavernij.
Klopt.
Dat is je zo geleerd!
Toen je in de wieg, voor die mooie etalage met vergulde rammelaars lag, is je al verteld dat zoiets voor jou niet weggelegd is......
En je hebt al bewezen "lichtgelovig" te zijn.... 8)
Misschien dat veertig jaar werken jou veranderd heeft, maar mij zal het niet doen geloven dat dit slavernij is.

Ja? Hoever ben je? Nog maar 30 jaar te gaan, misschien? Elke ochtend, vooral op maandag, zingend en fluitend naar je werk?
Quote:
Asociaal?
Nee.
Hij KAN niet beter. :shock:
Wanneer jij dat gaat doen, met je huidige instelling, durf ik nu al te zeggen dat je een "a-sociale" werkgever zal worden.......
Je bent nu waarschijnlijk ook "a-sociaal" bezig.....
Je hebt waarschijnlijk op de kosten van je werkgever een opleiding gehad...., doet er je werkervaring op........, maakt dus gebruik van zijn knowhow, om straks, waarschijnlijk in dezélfde branche voor jezelf te beginnen!!!!!
En als hij inderdaad niet aan de verwachtingen voldoet zal hij ergens anders beter emplooy kunnen vinden.

DAT is nog maar de vraag!
Ik zie jou er voor aan dat je hem er uit flikkert omdat hij in mlm zit!..... :cry:
Dan wil ik hem niet elke dag een rotgevoel geven door hem een functie te laten vervullen die hij niet aankan.

Ja, ja..... :wink:

---------Een mlm-er KAN dat niet.....
Heb je eenmaal iemand ingeschreven... en vind je dat hij niet hard genoeg werkt naar je zin?
VETTE PECH!
Hij bepaald zelf hoe hard en hoe hij werkt. (Zeg dat eens tegen je baas? )
Maar vertel nog eens....
Waarom deugt mlm ook weer niet? ---------
Ik kan je zelfs twee redenen geven. De eerste is dat niet presteren personen hun gang kunnen blijven gaan.

Sorry, ik begrijp niet wat je bedoelt. (Echt niet!)
Maar de tweede is er een die jij je aan mag gaan trekken. Wat heb jij aan kosten en investeringen als die persoon eenmaal in je downline zit en niets meer doet.? geen kosten. En daar loop jij over te klagen.

Wil je mij even laten zien WAAR ik daar over klaag....? Fijn!
De enige keren dat ik het ter sprake breng is wanneer julie weer de omzet van "mensen dieniksdoen" (Die omzet IS er dus niet !!! :lol: )bij de totale omzet van een bedrijf tellen.... en dan schamper beweren dat er gemiddeld dus niemand iets verdient!
(En dat BLIJF ik stom vinden! :roll: )
En dan durf jij werkgevers asociaal te noemen?
Je weet donders goed dat dat niet zo is.
Maar wat geeft jou het recht over mlm-ers als mens te oordelen?
Je kunt stupide opmerkingen maken dat je het systeem stom vindt.
Trekt toch niemand zich iets van aan want je weet niets VAN het systeem!
Je kunt stupide opmerkingen maken dat je de producten slecht vindt!
Ook DAAR zal niemand zich wat van aantrekken want jullie geven steeds te kennen dat je nog geen 1% van de producten hebt getest! :lol:
Maar je beledigt constant de mensen ZELF!

So be it

@ Azalea,
Het gaat me er niet om wat je ermee verdient, maar wel of mensen er succesvol mee zijn. Dat is me nog steeds niet duidelijk

Waarom pleeg je daarvoor onderzoek op dit forum, Azalea?
Vind ik net zoiets als een onderzoek van M de Hondt waarbij ze 2 personen hun mening hebben gevraagd..... :wink:

Succes met je onderzoek.

So be it

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door mlmangel »

Azalea

Betreffende je uitspraak: "Het gaat me er niet om wat je ermee verdient, maar wel of mensen er succesvol mee zijn."

Hoe meet jij dan succes?

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door So be it »

Hééé....
Ik zie dat Ferry heeft gestemd...... :)

Weet je zeker dat je niet hebt mee gedaan met "Golden Products", Ferry....? :lol:

So be it

Azalea
Berichten: 80
Lid geworden op: 17 aug 2006 10:25

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door Azalea »

Goed gelezen mlmangel. Wat me opvalt is dat het hier steeds om geld verdienen gaat en af en toe om persoonlijke vrijheid. Ondernemers zijn erg gefocusseerd op geld, want daar draait alles om: cashflow, liquiditeit, debiteuren etc bepalen of je controle hebt op de tent. Geld verdienen is bij ondernemers eigenlijk een non-issue. Ze hebben een ideaal, een passie, en daar gáán ze voor. En als ze dat bereiken, kijken ze verder; meer groei, export naar het buitenland en ga zo maar door. Dat ze daarmee ook geld verdienen is meer een logisch gevolg dan een doel.
Mlm’ers hoor ik hier alleen maar snoeven dat ze zo goed verdienen. Daar wordt je volgens mij niet gelukkiger van en is vaak nog relatief ook. Als je daar je drive en inzet uit moet halen, tja :roll:

So be it, ik hou geen onderzoek maar probeer wat meer van mlm te begrijpen. Helaas krijg ik sterk de indruk dat dit forum daartoe niet geschikt is. Dit forum is meer de uitlaatklep van enkelen geworden waarbij niet de dialoog maar het op de man spelen de boventoon voert :(

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door So be it »

@ Azalea,

Ik hoef geen zoete broodjes bij je te bakken, dus ik neem geen blad voor de mond.....
Mlm’ers hoor ik hier alleen maar snoeven dat ze zo goed verdienen. Daar wordt je volgens mij niet gelukkiger van en is vaak nog relatief ook. Als je daar je drive en inzet uit moet halen, tja
Zou je even willen quoten waar dat staat, Azalea?
En heb je gevraagd bij welk bedrijf ze aan de gang zijn?
En ben je dan op de hoogte van hun praktijken...., DAN kun je een oordeel vellen!!!
So be it, ik hou geen onderzoek maar probeer wat meer van mlm te begrijpen.

Vertel, meid! (Ik ben bijna 60, dus ik mag je "meid" noemen zonder dat je een site vol over me gaat schrijven? :? )
Wat zou je willen weten over mlm?
En niet vragen wat IK, of Kareltje, of Pietje er mee verdient, want dat kan jou helemaal niks wijzer maken.... 8)
Zal ik je uitleggen hoe je kunt zien bij diverse bedrijven WAT de betalingen MINIMAAL zijn bij een bepaalt "level"?
Trouwens, dat is al lang aan de orde geweest! :)
Helaas krijg ik sterk de indruk dat dit forum daartoe niet geschikt is. Dit forum is meer de uitlaatklep van enkelen geworden waarbij niet de dialoog maar het op de man spelen de boventoon voert
Wanneer we de boel ontleden wat de meningsverschillen zijn over mlm, dan komt het in grote lijn er op neer dat de Anti's het verachterlijk vinden dat wanneer ik iemand inschrijf, hem uitleg waar hij alles kan vinden over "zijn zaak-je", hem help met wat product kennis, met wat mensenkennis op te doen (Want, Ohhh... wat leer je de mensen kennen in deze business...! :lol: ) hem leer dat er NOOIT, maar dan ook NOOIT een twééde kans is voor een éérste indruk, enz., ik er dan DOOR HET MOEDERBEDRIJF voor betaald wordt!!!!!!

En IK vind dast een heel normale... en EERLIJKE zaak!
En ik weet niet hoe jouw gevoel voor rechtvaardigheid dit beziet, maar IK vind dat je een BETER en EERLIJKER mens bent wanneer je het met mij eens bent. En natuurlijk zijn er misstanden binnen mlm.... Maar dat interesseert de heren hier geen réét!
(Mag de anti-mlmscammer weer op zijn site zetten! :lol: )

So be it

mee eens
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 sep 2006 23:57

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door mee eens »

In een discussie zou men zich moeten onthouden van wat men vindt, tenzij men uit eigen ervaring spreekt.
Filosofische gedachten over anderen en algemeniteiten zijn anders ongegronde kletspraatjes. "MLM-ers praten alleen over geld"en "ondernemers vinden geld verdienen een non-issue...".
Alle nonnen zijn lesbiennes en volgens mij is de televisie sinds 1994 alleen maar slechter geworden...
Stick to the facts or close your mouth until there's something valuable to say!

Probeer eerst het normale systeem van piramidale bedrijven maar te doorgronden, dan heb je studiemateriaal genoeg. MLM is dan je tweede stap.
(ieder bedrijf is een piramide, want er zijn geen ronde, vierkante, rechthoekige of elleptische vormen). Kijk dat is pas nieuws!
De bovenste -je meerdere- verdient geld omdat jij werkt, je baas verdient het meeste en jij kan dat nooit gaan verdienen. Bingo, dat is wat we de perfecte baan noemen.

Azalea
Berichten: 80
Lid geworden op: 17 aug 2006 10:25

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door Azalea »

Mee eens, welkom hier op het forum want ik begrijp dat dit je eerste post is. Wat drijft je om mee te doen?

Ik ben overigens niet zo filosofisch en zeker niet als het om zaken gaat. Kennelijk is dat niet zo overgekomen. Even voor de achtergrond, ik ben al zo’n 25 jaar ondernemer, heb samen met m’n man een bedrijf opgebouwd en onlangs verkocht, en ben erg actief hier in de ondernemerskring. Kortom, ik ken het wereldje, dacht ik zo :roll:

Azalea
Berichten: 80
Lid geworden op: 17 aug 2006 10:25

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door Azalea »

So be it, zoete broodjes zijn gemene dikmakers, dus laat die maar weg :wink:

Ik ben niet zo’n quoter omdat je dan uitspraken uit het verband rukt. In dit geval is dat ook niet nodig want op dit forum wemelt het van topics over verdiensten en zag ik even snel mlm’ers voorbij komen die 32000, 8300 en 7300 euro per maand verdienen. Dan behoor je toch al tot de 8% veel verdienende Nederlanders. Verder wordt er (emotioneel) nogal eens wat geroepen tegen iemand die een vast salaris heeft.
Alleen wat me steeds opvalt is dat ’t daar bij blijft; ik mis de enthousiaste verhalen wat ze meemaken, wat hen boeit, anekdotes over wat dan ook, hoe ze hun structuur aansturen, hoe ze begonnen zijn en ga zo maar door. De aandacht lijkt alleen bij het verdienen te liggen.

Ik ben het overigens met je eens dat hier vrij snel geoordeeld wordt dat onschuldigen de stoute mlm-wereld ingezogen worden. Mensen kunnen in de regel erg goed voor zichzelf opkomen.

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door mlmangel »

Mensen kunnen in de regel erg goed voor zichzelf opkomen.
Correct, daarom ook dat er weinigen zijn die in MLM stappen...

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door So be it »

@ Azalea,
ik mis de enthousiaste verhalen wat ze meemaken, wat hen boeit, anekdotes over wat dan ook, hoe ze hun structuur aansturen, hoe ze begonnen zijn en ga zo maar door. De aandacht lijkt alleen bij het verdienen te liggen.
Laten we eerlijk zijn, Azalea, dit forum leent zich ook niet voor dergelijke verhalen. Daar was het mlm-forum voor bedoeld. :)
Sceptici waren daar óók welkom maar het is daar zó uit de hand gelopen dat velen er hun neus niet meer laten zien! :oops:
En de pro's hebben hier hun handen vol de onzin te weerleggen die verteld wordt over mlm.
De enige felle tegenstander die toch nog onbevooroordeeld naar mlm kon kijken, en vermoedelijk NOOIT een vóórstander zal worden, vind ik een zekere Joopataa, die toch te kennen gaf dat hij zijn mening over mlm wat heeft aangepast. (Hij zal me ongetwijfeld corrigeren wanneer ik het niet op de juiste wijze weergeef! :wink: )

@ Anti-mlmscammer,
Correct, daarom ook dat er weinigen zijn die in MLM stappen...
En dat zou jij HEEL jammer moeten vinden want wanneer je echt slapend rijk zou kunnen worden zou het binnen één jaar afgelopen zijn met mlm.......! :lol:
En wees eerlijk! Dat is JOUW grote droom! Je "brandend verlangen"!
Een droom waarvoor je de regel hebt......:
"In de oorlog tegen mlm is letterlijk ALLES geoorloofd!
Zelfs het verkrachten van de waarheid!".


So be it

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door mlmangel »

Aha, sinds wanneer is het verwijzen naar wetenschappelijk papers dat de werking van vele van de MLM producten niet bewezen is een verkrachting van de waarheid?

Sinds wanneer is het aangeven van informatie over MLM een verkrachting van de waarheid?

Ja, mijn mening ten opzichte van MLM is gekleurd. Maar op zijn minst sleep ik heel wat URL's aan om te laten zien waarom, zodat eenieder er zij/haar eigen beeld over kan vormen.

Wanner ga jij eens een onafhankelijke, wetenschappelijk studie aanreiekn waarin staat wat je beweerd over MLM?

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door So be it »

Hééé...., we hebben weer een beller..., sorry, stemmer....! :lol:

En mlmangel....
Ik laat jullie discussie ff liggen.... tenzij ik nonsens lees...! :wink:

SBI

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door So be it »

@ mlmangel....,
Wanner ga jij eens een onafhankelijke, wetenschappelijk studie aanreiekn waarin staat wat je beweerd over MLM?
Niet zeuren....!
Talloze malen gedaan, maar je hebt niet alleen een plaat voor je kop, maar ook voor je billen......

Nou weet ik niet waar ik moet "slaan", want ik wil je geen hersenschudding bezorgen...! 8)

SBI
:wink: Niet boos worden hè? Maar je mag hem WEL in het rijtje zetten...! :) )

Soldaat
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 sep 2006 16:09

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door Soldaat »

Hey Allemaal, interessante discusie hier , heb gelijk negatief gestemd na het lezen van enkele onderwerpen.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door So be it »

Soldaat....,
Hey Allemaal, interessante discusie hier , heb gelijk negatief gestemd na het lezen van enkele onderwerpen.
Dat is hier niet geoorloofd....!
Terug naar af....!

So be it :lol:

Soldaat
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 sep 2006 16:09

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door Soldaat »

Hé ???

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door So be it »

Totaal aantal stemmen : 19
Tja.....
Dat krijg je wanneer het doel de middelen heiligt...! :lol:
Gewoon een oproep plaatsen op het piramidespelletjesforum om te stemmen op het mlmforum...!

Krijgen we hier allemaal "slachtoffers" van piramidespelletjes die hun fiasco mentaal nog niet verwerkt hebben, en dat vertroebelt wel de uitslag!.... :wink:

So be it.......
(We maken van jullie "raddraaiers" allemaal nog wel eens "burgerlijkgehoorzame mensen" en "vrome kerkgangers....! :shock: :lol: )"
Ja, ja...., Angel... je MAG het méétellen! :? )

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door Walter van V »

he he we zijn er weer, staat ie positief is het geweldig, staat ie negatief in de poll zijn het meelopers die niet weten wat ze stemmen of waarom...

Laat de oplettend lezer gewoon zelf beslissen! Daar zijn polls toch voor? had je hem maar niet moeten starten SBI....

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door So be it »

he he we zijn er weer, staat ie positief is het geweldig, staat ie negatief in de poll zijn het meelopers die niet weten wat ze stemmen of waarom...

Laat de oplettend lezer gewoon zelf beslissen! Daar zijn polls toch voor? had je hem maar niet moeten starten SBI....
Geen woorden in mijn mond leggen, Waltertje....! :lol:
Heb je mij horen klagen, dan?
Het doel heiligt de middelen toch?

Ik weet wat ik weet, en ik weet dat er een stuk of 6 stemmers bij zijn gekomen die hier nog niets gevolgd hebben en hun leed hier komen omzetten in een stem...! :roll:
Geeft niet. Misschien krijgen er een paar een ander idee over mlm wanneer ze de vóór en tégen argumenten lezen.

Hoop alleen dat het verdere discussies niet meer vernederend zullen zijn..!
Maar ja... wanneer je nog steeds vindt dat mlm en piramidespelletjes hetzelfde zijn.... :shock: :cry:

So be it

Gesloten