LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Goh...., het lijkt wel mlm.......

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.

Hoe staat u, na zóveel, al dan niet correcte info, tegenover mlm?

Ronduit positief
11
19%
Positief kritisch
9
16%
Onverschillig of neutraal
2
4%
Negatief kritisch
8
14%
Ronduit negatief
27
47%
 
Totaal aantal stemmen: 57

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door S. »

@SBI
Wanneer men er héél diep op in zou gaan, zou zo'n opleiding inderdaad maar bestaan uit 2 dagen!
(Wel bestaande uit "plaatjes", is hier wel weer gebleken, want de simpele zielen onder ons hebben toch te veel moeite met ZELF een plaatje vormen......! :wink: )
Wie zijn nou toch die simpele zielen?
Ik zie hier enkel bijdragen van zeer slimme mensen. :wink:
Soms zijn je schrijfsels wel erg wazig hoor.

Volgens mij heb jij grote behoefte aan een kopje senseo. Om de vermoeidheid weg te werken.
Geniet ervan met kleine slokjes, geniet ook van dit onzinschrijfsel en denk:
Let It Be. :wink:

En wanneer je vriendelijk blijft krijg je ook nog een koekje erbij. :D

E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door E-nergetix »

@MLMangel,

Welke cursus? Het is onderdeel van een gedeelte van een MASTER opleiding!!

Lees wat er staat en trek dan je conclusie....

En al heeft Prof. Zacharias duizende boeken geschreven over MLM, en geeft hij duizende lezingen aan MLM bedrijven, Dan is hij nog steeds iemand die tijdens zijn lessen onderricht in MLM/Networkmarketing en is hij vooledig onafhankelijk van welk MLM bedrijf ook..

prettige zondag..

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door mlmangel »

Welke cursus? Het is onderdeel van een gedeelte van een MASTER opleiding!!
Enkel onderdeel van een marketing cursus, geen aparte cursus.

Maar goed, je hebt gelijk, het wordt -tijdens een cursus- behandelt.

Maar een aparte curus is het niet, laat staan een aparte opleiding.

Onafhankelijk is hij zeker niet, vermoedelijk verdient hij meer met de verkoop van zijn MLM boeken en lezingen dan als prof.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door So be it »

@ de Contra's.....,

Overweldigend aantal stemmers nu....., :lol:
Er wordt geen oproep meeer gedaan op de"slachtoffers" van piramidespelletjes......, dus is de toestand weer stabiel........ :wink:

@ S.,
Wie zijn nou toch die simpele zielen?

Wie de schoen past..., trekke hem aan! 8)
Ik zie hier enkel bijdragen van zeer slimme mensen.
Ja. Zoals mr. Energetix..... To the point. Recht toe rechtaan! Geen smoesjes!
Soms zijn je schrijfsels wel erg wazig hoor.

Tja.... Mijn basis uitleg van de beloningen wordt helaas door velen niet begrepen. :cry:
Heeft niet veel te maken met intellect, maar met instelling......
Wanneer ik uitleg dat van iedere euro omzet, maar 40% besteed kan worden aan premie.... en ik uitleg dat wanneer je broer 80% van jou omzet heeft veroorzaakt... HIJ 80% van 40 cent krijgt van iedere euro omzet en jijzelf maar 20% van iedere euro omzet........, dan kan ik verwachten dat het duidelijk is...!

En dan nog glashard blijven beweren dat de bovensten altijd het meest verdienen....... dan heb je ECHT je hersens in je gat zitten!!! :shock:

Het zal wel komen door de "hoge" opleiding dat de eenvoudige zaken niet worden gezien....!

En krijg ik nu argumenten te horen die aantonen dat ik ongelijk heb?
Welnee!
Dat interesseert niemand van de cynici..., pardon.... critici... hier! :twisted:
Volgens mij heb jij grote behoefte aan een kopje senseo. Om de vermoeidheid weg te werken.

Diverse melen per dag, jongen!!! :lol:
Geniet ervan met kleine slokjes, geniet ook van dit onzinschrijfsel en denk: Let It Be.

Doe ik ook......
En wanneer je vriendelijk blijft krijg je ook nog een koekje erbij.
daar houd ik je aan!

SBI

Azalea
Berichten: 80
Lid geworden op: 17 aug 2006 10:25

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door Azalea »

Ik vind dit toch wel een heel merkwaardige discussie. Een branche is niet per definitie beter, of überhaupt zichtbaar, als er een wetenschappelijke studierichting over bestaat. Aan de andere kant behoeft een mlm-organisatie niet aan een wettelijke kwaliteitsstandaard te voldoen, want die kennen we geen in Nederland. Zelfs het middenstandsdiploma is in 2001 afgeschaft.
Mlm heeft vooral te maken met netwerken, overtuigen en motiveren. Dat zijn vaardigheden die veel meer met algemene sociale intelligentie dan met een universitair niveau te maken hebben. En als je al iets wilt bijspijkeren ben ik het met S. eens dat, dat op mbo-niveau kan.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door So be it »

Sorry, Azalea,

Ik MOET je corrrigeren...... :(
Mlm heeft vooral te maken met netwerken, overtuigen en motiveren.
Overtuigen in ieder geval niet met het oogmerk iemand ergens in te kletsen....!

De garanties die hier bij betrokken zijn voorkomen dat iemand omver gekletst kan worden.......
De wet geeft een individu al 7, of is het 8?, dagen"bedenktijd".... en de bekende mlm bedrijven maken daar, dacht ik, minstens een MAAND van...!

Wist jij dat?

SBI

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door S. »

Lijkt me wanneer een wetenschapper zoiets als MLM bestudeert, dit eerder een onderdeel is binnen een bepaalde stroming dan als een echt apart vakbgebied.

Maar goed, waarom is dit zo belangrijk voor jullie?
Krijgt het dan een diepere lading, klinkt het belangrijker?

Wanneer ik met m'n kleedje met spullen op de vrijmarkt sta op koninginnedag en haal een flinke omzet binnen, zal het me een roze rotzorg zijn wat ene professor of hoogwaardigheidsbekleder hiervan vind.
Mijn doel is bereikt; een leuke dag gehad met ook nog een financiële binnenkomer.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door So be it »

Hoi, S.,
Lijkt me wanneer een wetenschapper zoiets als MLM bestudeert, dit eerder een onderdeel is binnen een bepaalde stroming dan als een echt apart vakbgebied.
Bestuderen vind ik ook een groot woord.
Het blijft simpel.
Kan juist het probleem zijn.... :lol:
Maar goed, waarom is dit zo belangrijk voor jullie?
Krijgt het dan een diepere lading, klinkt het belangrijker?
Heb mijn hele leven al een pesthekel gehad aan leugens.... Vandaar! :wink:
Wanneer ik met m'n kleedje met spullen op de vrijmarkt sta op koninginnedag en haal een flinke omzet binnen, zal het me een roze rotzorg zijn wat ene professor of hoogwaardigheidsbekleder hiervan vind.
Mijn doel is bereikt; een leuke dag gehad met ook nog een financiële binnenkomer.
Helemaal waar!. Maar het ZOU zo maar kunnen dat ik jou dat niet gun!!!! :oops:
Neem je de volgende keer trouwens personeel in dienst? :lol:

SBI

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door mlmangel »

MLM Literatuur

All that Glitters is not God: Breaking Free From the Sweet Deceit of Multi-Level Marketing Athena Dean (Wine Press Publishing, 1998)

Consumed by Success: Reaching the Top and Finding God wasn't there Athena Dean (Wine Press Publishing, 1997)

False Profits: Financial and Spiritual Deliverance in Multi-Level Marketing and Pyramid SchemesRobert Fitzpatrick and Joyce K. Reynolds (Herald Press, 1997)

Home Businesses You can Buy: The Definitive Guide to Exploring Franchises, Multi-Level Marketing and Business Opportunities Paul and Sarah Edwards (Walter Zooi, JP Tarcher, 1997)

Spellbound: My Journey Through a Tangled Web of SuccessRobert Morgan Styler (Sandy Creek Publishing; 1 edition January 1, 1998)

You Can't Cheat an Honest Man: How Ponzi Schemes and Pyramid Frauds Work...and Why They're More Common Than EverJames Walsh (Silver Lake) (Merritt Publishing 1998)

BRON: http://www.rickross.com/reference/books ... _list.html

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door So be it »

MLM Literatuur

All that Glitters is not God: Breaking Free From the Sweet Deceit of Multi-Level Marketing Athena Dean (Wine Press Publishing, 1998)

Consumed by Success: Reaching the Top and Finding God wasn't there Athena Dean (Wine Press Publishing, 1997)

False Profits: Financial and Spiritual Deliverance in Multi-Level Marketing and Pyramid SchemesRobert Fitzpatrick and Joyce K. Reynolds (Herald Press, 1997)

Home Businesses You can Buy: The Definitive Guide to Exploring Franchises, Multi-Level Marketing and Business Opportunities Paul and Sarah Edwards (Walter Zooi, JP Tarcher, 1997)

Spellbound: My Journey Through a Tangled Web of SuccessRobert Morgan Styler (Sandy Creek Publishing; 1 edition January 1, 1998)

You Can't Cheat an Honest Man: How Ponzi Schemes and Pyramid Frauds Work...and Why They're More Common Than EverJames Walsh (Silver Lake) (Merritt Publishing 1998)

BRON: http://www.rickross.com/reference/books ... _list.html
Goh.......
Dan waren DIT zeker de positieve berichten op jouw "onbevooroordeelde" site.......! :roll:

Laat je nu een paar "negatieve" zien? :lol:

SBI........ 8) The mlm,scammerslayer....!

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door So be it »

Leg nog eens uit, mlmscammer hoe 35 cent à 40 cent van iedere omzeteuro verdwijnt ZONDER dat ook maar iemand....., oh, nee..., maar één procent er "iets"..... aan verdient?? :roll:

Whooooooooeeeeehhhhhhaaaaaa! :lol:

SBI

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door S. »

Neem je de volgende keer trouwens personeel in dienst? :lol:

SBI
Jazeker,
Bij deze dan, ben je in dienst.

Enige wat je zelf mee moet nemen is een kleedje, alhoewel, kleedje heb ik ook nog wel liggen.
Zal je inschrijven,(onder welke naam?) kosten zo'n 3 euro.
Neem jij de koffie en de koekjes mee, en.........niet te vergeten, de te verkopen waar.:D

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door So be it »

Ik ben een ERG trouwe werknemer.... als ik een werknemer zou zijn.... S.! :lol:

En ik heb het beste van het beste voor je...., voor de beste prijs..... met de beste garantie..... met de beste service..... en als je vindt van niet dan krijg je je geld terug! :wink:

SBI

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door S. »

Nu nog even een voorbeeld van het BESTE.

Hoe ziet het eruit, kost het, wat doet het?

Kortom, ik brand van nieuwsgierigheid.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door So be it »

Hoe ziet het eruit, kost het, wat doet het?

Kortom, ik brand van nieuwsgieringheid.
Oh..... Help! We hebben een beller!!! Oh, help, ik weet niet wat ik moet doen.......

Oh hemeltjelief.... dat dat nog mee mag maken..... :lol:

Na EINDELOOS zeuren kan ik misschien iemand er in lullen en overtuigen....!

Oh, ik voel me zó eng.... :(
Oh ,miijn eerste klant... ik weet echt niet wat ik moet doen!!!!!

Zou -ie bang worden wanneer ik hem vertel dat hij éérst € 5000 moet neertellen om bij mij te mogen kopen!!!!?


Nou..., ff serieus, S.

Snuffel inderdaad maar even op www.amway.startkabel.nl
Het hele assortiment, incl. samenwerkende bedrijven, staat daar.

Give it a go, en oordeel voor jezelf.
Bel naar het bedrijf en zij sturen wel iemand langs die je kennis wil laten maken met het assortiment.

SBI
(Maar het was natuurlijk een grapje van jouw kant..., maar niet een grapje van mijn kant! :wink: )

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door S. »

Dag So Be It,

Het ziet er allemaal mooi uit, alleen het BESTE ( allerhande huisraad, medische spullen en cosmetica) kan ik ook via mijn werkgever krijgen met 15% personeelskorting.
Alleen hebben zij niet zoveel keuze als bij jou, dat wel. :wink:

Maar jij succes met jouw BESTE en maak er wat van.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door So be it »

@ S.,
Maar jij succes met jouw BESTE en maak er wat van.
Tof van je! 8)
Het ziet er allemaal mooi uit, alleen het BESTE ( allerhande huisraad, medische spullen en cosmetica) kan ik ook via mijn werkgever krijgen met 15% personeelskorting.
Goh...., zou je toch nog voordeliger en beter uit zijn bij mij....... enalsjevindtvannietkrijgjejegeldterug!!!!!! :lol:
Alleen hebben zij niet zoveel keuze als bij jou, dat wel.
Internet staat nog maar in de kinderschoentjes, hè? Zeer zeker voor de particuliere markt...!

Trust.....

SBI

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door So be it »

Nog eens even gespit op "HigherLevel"......

Dit schrijft een van de moderators....:
ik heb een erg jeukende "delete - trigger - finger" als het op MLM discussies aan komt. Wees dus svp voorzichtig met positieve MLM reacties. Negatief mag ;)
Wél helemaal jouw stijl...... :(
Mooie gelegenheid voor jou, mlmangel, te verwijzen naar dit informatieve forum......

Weet men zeker dat men het tegendeel kan geloven.....! :lol:

SBI

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door So be it »

Als het aan mij ligt, mag dit topic ook afgesloten worden.....
Buiten een flink aantal hulptroepen die zijn opgetrommeld om de anti-stemmers te steunen is in mijn ogen ruwweg de helft vóór.... en de helft tégen....!
Verbaast mij niet echt.

Toch heb ik het gevoel dat de tegenstemmers wat milder zijn geworden in hun oordeel! :shock:
Ik zal voor deze uitspraak wel onmiddelijk persoonlijk aangevallen worden, maar dat is echt mijn indruk. :oops:

Over één ding zijn de vóór- en tegenstanders het eens.......:
Er gebeuren regelmatig laakbare dingen in mlm en het is goed dat er een site bestaat die dat ook argwanend in de gaten houdt, zoals www.mlmwatchdog.com. Het zou goed zijn wanneer er ook een Nederlandse site zou zijn die de vinger strak aan de pols houdt.
Ik weet dat mlmangel nu onmiddelijk gaat protesteren dat zijn site zo een site is, maar zijn doelstelling is niet in overeenkomst met het doel het fatsoen te bewaren in mlm.
Zijn stelliing is dat het hele mlm gebeuren verwerpelijk is omdat..... :? en dan ben ik de weg kwijt want de argumenten zijn steeds weer argumenten tegen MISBRUIK van mlm.....!

Dus..., zoals het altijd al was...:
Denk goed na, voor je met een (ook mlm) bedrijf in zee gaat.

So be it

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door joopataa »

Kan ik wel in meegaan. Ben zeker milder geworden en oordeel niet zo vlug meer. De website van mlmangel is niet geschikt om de eenvoudige reden dat deze uitgaat van oplichters en dat is dus niet altijd en overal waar. Daarom zou er een neutrale website mooi zijn maar ik vrees dat het binnen de kortste keren toch weer een voor en tegenstrijd word.
Joopataa

Gesloten