LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Op een rijtje.... een verkeerde voorstelling .....

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Op een rijtje.... een verkeerde voorstelling .....

Ongelezen bericht door So be it »

Hallo allemaal,

Ik vind dat we alles eens op een rijtje moeten zetten......
Alles loopt door elkaar en heeft meestal niets meer te maken met het topic!

Er zijn bepaaalde misstanden binnen het mlm-gebeuren en, ieder voor zich, hoort een mlm-er te controleren of dit speelt in "zijn" mlmzaak en kan er in het betreffende topic over gediscussieerd worden.

De meningen over één onderwerp liggen dan duidelijk NAAST elkaar en kunnen makkelijk weer opgezocht worden!

Telkens komt het op de volgende punten neer:

---De "bovenste" verdient het meest......
---De "bovenste" maakt misbruik van de mensen "er onder".
---Financieel risico......... en/of de investering is te hoog.......
---Mentaal risico........
---een mlm-er maakt misbruik van zijn "sociale"netwerk......
---De mlm-er geeft een verkeerde voorstelling van de mogelijkheden en probeert zó een ander te overtuigen....
---De producten zijn hun geld niet (helemaal) waard en kunnen zelfs gevaarlijk zijn voor de gebruiker......

Wanneer er nog andere onderwerpen zijn kan dat het best gestart worden in een apart draadje.

So be it

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Op een rijtje.... een verkeerde voorstelling .....

Ongelezen bericht door So be it »

Dennis schreef:
Nou, een MLM is niet per definitie verboden, maar dan blijft het nog steeds een smerige business waarbij de grenzen van het toelaatbaare steeds opgezocht worden (en soms ook overschreden worden) ... En is het anders gewoon toeval dat de personen bovenin de piramide er altijd als enige rijk van worden? Je gelooft toch niet in die TellSell-achtige getuigenissen van mensen die je altijd te horen krijgt bij MLM bedrijfspresentaties?

Jij bent er immers ook niet rijk van geworden, anders had je nu wel wat beters te doen dan dit subforum te vervuilen met je bullsh*t.
Je geeft helemaal geen argumenten voor je betoog en het klinkt alsof je het zó hebt overgenomen van een of andere hanswordt die totaal zelf geen onderzoek heeft gedaan, anders zou je toch een toelichting kunnen geven!
Zelfs mlmangel probeert dat regelmatig!

En wanneer je in deze bewoordingen te keer blijft gaan, dan zal ik maar gewoon doen alsof je niet bestaat!
En dan doel ik natuurlijk op termen als:
dit subforum te vervuilen met je bullsh*t
een smerige business
En is het anders gewoon toeval dat de personen bovenin de piramide er altijd als enige rijk van worden?
Nee! Geen "toeval" dus!
maar hard werken, zelfdicipline, offers brengen......
Is het "toeval" dat CEO's , CEO's zijn bij een bedrijf?
Nee! Ook niet!
En daar komt heel wat meer "vieze spelletjes en ellebogenwerk" bij kijken dan in mlm!

SBI

gubetje
Berichten: 146
Lid geworden op: 15 dec 2005 18:08

Re: Op een rijtje.... een verkeerde voorstelling .....

Ongelezen bericht door gubetje »

Ik zal nog even verder aanvullen: doorzettingsvermogen, persoonlijke groei.

succestiger
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 sep 2006 15:30

Re: Op een rijtje.... een verkeerde voorstelling .....

Ongelezen bericht door succestiger »

Beste forum memebers, het is absoluut niet nodig om elkaar zo af te blaffen.

Ik heb 15 jaar ervaring zowel direct als indirect met MLM. Daarnaast heb ik nog 3 bedrijven en heb ik natuurlijk een gewone baan gehad. Ik ben recent weer gestart met MLM om 1 eenvoudige reden.

Het maakt niet uit in welk systeem je zit. Franchise, MLM, onafhankelijk zelfstandige of gewoon werknemer in een organisatie. De enige factor voor succes ben jij persoonlijk, niets of niemand anders!!!!!

Gezien het feit dat net als in de Franchise concepten alles al geregeld is (business plan, productontwikkeling etc, etc) kun je je focussen op de business zelf. Dit maakt franchise concepten en MLM tot de meest succesvolle ondernemingen.
(Cijfers van de chamber of commerce: Franchise ondernemingen 73 % leeft langer dan 10 jaar tov 23 % onafhankelijke ondernemingen. Van MLM distributeurs zijn minder cijfers bekend omdat die zich niet hoeven te melden, hoewel de MLM bedrijven zelf onder de snelst en meest stabiel groeiende organisaties van de afgelopen 25 jaar behoren, wat wijst op gezonde groei en dus kansen)

In 15 jaar tijd heb ik vele zeer succesvolle mensen gesproken. Directeuren van bedrijven, succesvolle ondernemers, etc. Zij zeggen allemaal 1 ding. De enige bepalende factor voor succes op welk vlak dan ook, (persoonlijk, familie, financieel, sociaal), ben jijzelf. Als je savonds achter de tv gaat zitten dan weet je 1 ding zeker: dit voegt niets toe aan je peroonlijke ontwikkeling.

Feit is dat je ieder systeem 'onderbouwd' kan afbreken. Als je maar genoeg zoekt dan vind je altijd wel wat. Het valt mij op dat degene die dat doen altijd degene zijn die niet succesvol zijn. Over het algemeen ligt dat dus niet aan het systeem maar aan de persoon zelf.
Er is geen perfect systeem, de bepalende factor voor succes ben jezelf!

Oh ja dat ene waar iedereen zo aan hangt, eh dat de persoon bovenin het meest verdient...... Dat is de persoon die het meeste heeft gedaan aan persoonlijke ontwikkeling, volgen van het businessplan, anderen heeft geholpen datgene te doen wat ze wilden doen, etc. Dua als je hetzelfde wil bereiken hoef je maar 1 ding te doen, Het zelfde als zij hebben gedaan. Meer niet. Het feit dat 80% dat niet doet is een keuze van die 80% niet van degene die 'bovenaan staat'.
Dit geld altijd en overal, zelfs in 'normale' organisaties slaagt maar 20% van de werknemers. Waarschijnlijk omdat de andere 80% teveel tv kijkt.

Succes zit in jezelf!
Groet Succestiger

gubetje
Berichten: 146
Lid geworden op: 15 dec 2005 18:08

Re: Op een rijtje.... een verkeerde voorstelling .....

Ongelezen bericht door gubetje »

Dank je wel voor jouw verhaal.
Zo is het ook. Ik zie mensen steeds wisselen van mlm bedrijf, die denken dat ze in het volgende succesvol worden.
Laatst zei ik nog tegen iemand< die weer naar een ander bedrijf ging.
Je neemt jezelf mee, denk daar aan en als je niets verandert in je eigen houding, word je ook daar niet succesvol.
Ik ben voor de buitenwereld ook nog niet succesvol, maar ik weet, dat de belemmeringen in mezelf zitten en daar ben ik nu aan het werken en langzaam maar zeker hoe meer ik die belemmeringen aanpak, hoe succesvoller ik word. Bedankt voor je heldere stukken. Groeten Guusje

Zjeflegrande
Berichten: 172
Lid geworden op: 28 mei 2004 13:03

Re: Op een rijtje.... een verkeerde voorstelling .....

Ongelezen bericht door Zjeflegrande »

Ik zou zeggen :Je hebt de spijker op de kop geslagen.

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: Op een rijtje.... een verkeerde voorstelling .....

Ongelezen bericht door joopataa »

Ik merk nu toch een grote verbetering! Al diverse nutteloze topics worden afgesloten door de tros. Bedankt daarvoor en ik hoop dat dit topic dan niet meer overheerst word door bepaalde figuren.Bedankt TROS-RADAR.klasse.

Joopataa

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Op een rijtje.... een verkeerde voorstelling .....

Ongelezen bericht door So be it »

Dat is waar Joop, maar het zijn ook topics waar de laatste weken niet meer is op gereageerd.... of waar het alleen nog maar "welles, nietes" is geworden.....! 8)

SBI

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: Op een rijtje.... een verkeerde voorstelling .....

Ongelezen bericht door joopataa »

Ik begon mij te ergeren aan de vele aangegeven website's en links van de voorstanders, Maar de tegenstanders met mlmangel voorop maakte er ook een zooitje van.Ik hoop echt dat de tros wat beter modereerd zodat mensen die hier voor het eerst kijken niet worden overstelpt met nutteloze links, voor of tegen, en zelf een mening kunnen vormen.

Joopataa

E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: Op een rijtje.... een verkeerde voorstelling .....

Ongelezen bericht door E-nergetix »

Je hebt volkomen gelijk Joopataa,

Het is sowieso een "welles-nietes' spel geworden.. Ook ik maakte me daar schuldig aan...

Objectiviteit was al ver te zoeken van voor- en tegenstanders en het bekijken van elkaars standpunten en deze respecteren al helemaal...

Het werd bijna een strijd op leven - en dood en wie heeft de langste adem om de andere maar te mogen afkatten. bekritiseren of zelfs van iets te mogen beschuldigen als oplichting enz....

De intentie waar het eigenlijk om gaat is het beter maken van de distributiemethode MLM en niet de verschillende distributeurs het hemd van het lijf af te vragen en hun te bekritiseren omdat zij iets met MLM doen....

Als er kritiek is, moet daar naar gekeken worden en de mogelijkheid geboden worden om daar over te praten... Het moet zelfs kunnen dat niet MLM'ers bij de moederbedrijven met hun kritiek terecht kunnen over dat specifiek bedrijf. Je beklag doen over een ander bedrijf heeft dan geen zin...

Als Tip geef ik ook dan aan MLMangel om een brief/email op te zetten met zijn commentaaar mbt bijv de Energetix website en wat er opstaat...

Als hij met goede beargumenteerde commentaren komt en respectvol Energetix behandelt kan er iets gedaan worden...

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Op een rijtje.... een verkeerde voorstelling .....

Ongelezen bericht door mlmangel »

Gevonden op de Energetix website (www.energetix.tv/default.phtml?vs=isis) klik op Magneet Therapie:
Het "herontdekken" van Magneet therapie gebeurde in de 50er jaren, in Rusland en Japan. Ruimte onderzoek het aangetoont wat er met het lichaam gebeurt als het voor een bepaalde tijd buiten het magneetveld van de aarde begeeft: wetenschappers observeerden Russische kosmonauten die leden aan aanzienlijke osteopose(kalkaanzetting in de gewrichten) en hevige depressies op hun terug komst naar de aarde. Dit fenomeen werd aanzienlijk gereduceerd toen men in ruimtepakken een kunstmatig magnetisch veld creerden.
Ter informatie:
Some MLM companies who sell magnets claim that osteoporosis is caused by the absence of the Earth's magnetic field. They claim that space agencies use magnetotherapy to help their astronauts recover.

This is absolutely false. Osteoporosis occurs during space flight because of weightlessness.
BRON: www.csicop.org/si/9807/magnet2.html

Wanneer wordt dit verwijdert van de Energetix website?

E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: Op een rijtje.... een verkeerde voorstelling .....

Ongelezen bericht door E-nergetix »

Leer eens lezen....

Als je nu gewoon een simpel briefje schrijft naar Energetix met je bevindingen en degelijk bewijs... Niet een link naar een skepsispagina waar geen bronvermelding staat of wetenschappelijk onderzoeksbericht(en) vermeld worden... Zal er gekeken worden of dat wat er staat daadwerkelijk niet klopt.....

Energetix zal niet hier op het Trosradarforum komen lezen en dan omdat jij hier een melding maakt betreffende verwijderen....

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: Op een rijtje.... een verkeerde voorstelling .....

Ongelezen bericht door Walter van V »

ohhh goed dit is dus niet jouw eigen website?? misschien moet het jouw als leverancier van deze produkten wel uitmaken of de info die er staat niet klopt. En met alle info die hier gegeven is , is het inmiddels duidelijk (duidelijker kan echt niet...) dat deze teksten niet kloppen.

Dus neem zelf eens actie! toon ruggegraat!

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Op een rijtje.... een verkeerde voorstelling .....

Ongelezen bericht door So be it »

In 1777, two French medical doctors, Androy and Thouret, gave their approval to magnetotherapy in a session of the Royal Society of Medicine. (I don't know if it was actually passed; it seems so. In the eighteenth century, therapies included unguents, purges, and bleedings. As with homeopathy, such a harmless and inoffensive treatment was better than real medicine!)
Ikzelf heb niet zoveel vertrouwen in een "geleerde" die vindt dat aderlaten niet zo erg is........
Ook bloedtransfusies van dier naar mens werden toegepast..., maar om dit soort praktijken "ongevaarlijk" te noemen....? :cry:

SBI
Ik zou niet te veel meer ingaan op de persoonlijke kreten van Walter....
Ruggegraat heb je zat....
Je praat tenminste niet mensen onnadenkend na.
Ben benieuwd hoeveel PERSOONLIJKE getuigenissen Angel en Walter hebben van mensen die verklaren dat het bij hen niet werkt.
Ik neem aan dat jij wel een paar mensen kent die het tegendeel verklaren....
Die hoef je niet op te sporen op het NET.... :lol:

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: Op een rijtje.... een verkeerde voorstelling .....

Ongelezen bericht door Walter van V »

he ja maar weer even afleiden waar het om gaat.... gaan we weer....

kern blijft dat op betreffende website zaken staan die niet kloppen...

Als ik op een beroepsgerelateerde site zaken tegen kom die niet kloppen, en waar ik wel dagelijks (min of meer) mee geconfronteerd wordt spreek ik vanuit mijn beroepsethiek de persoon of instantie aan die verantwoordelijk is voor deze website en het plaatsen van de verkeerde info.
DAAR gaat het hier om...
En dat gebeurt dus niet...
en dan hebben we het dus over ethiek en afschuiven van verantwoordelijkheid, en dus ook over eerlijkheid en tonen van ruggegraat!

Mijn kritiek en commentaar op dit punt (en niet alleen op dit punt..)heeft niets te maken met het napraten van mensen, wel met zorgen dat de info op eigen websites of sites die ermee gelinkt zijn simpelweg correct is, en dat is hier niet het geval!

E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: Op een rijtje.... een verkeerde voorstelling .....

Ongelezen bericht door E-nergetix »

Als je ergens een eerdere posting van mij had gelezen had je geweten dat ik daar al bericht van heb gegeven aan Energetix in Duitsland..

Voorals nog zijn ze - omdat de wettelijke regelgeving in Nederland anders is - niet verplicht om deze informatie te verwijderen...

Er staat nl. niet vermeld dat de sieraden van Energetix dat teweeg hebben gebracht. Het enige wat er gemeld is - het punt waar Michel over valt - is dat er onderzoek is gedaan in Rusland mbt hun astronauten en osteoperose en dat magneettherapie de klachten mede heeft verminderd....

Dat jullie wat anders lezen.... is niet mijn probleem, maar dat van jezelf....

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Op een rijtje.... een verkeerde voorstelling .....

Ongelezen bericht door So be it »

Sorry, Walter....
De laatste link die Angel meestuurde is van een wetenschapper die "aderlaten" ongevaarlijk vindt!

Denk niet dat Energetix op grond van de mening van deze meneer hun site gaat aanpassen.....
Mijn kritiek en commentaar op dit punt (en niet alleen op dit punt..)
IK vind dat hiermee een redelijk, welliswaar niet ONoverkomelijk bezwaar gebruikt zou KUNNEN worden...., omdat het aspect van de "kracht van geloven" erg meespeelt.......

Ben benieuwd wat voor andere kritiek en commentaar je ZELF kunt onderbouwen.....
Is dat tegen een MISbruik van mlm of tegen de structuur van mlm?
Tegen misbruik zul je veel bijval oogsten...... tegen de structuur......? Dan ga je op je gezicht..., dat voorspel ik je wél! 8)
(Graag in het lijntje van het beteffende topic dan..., anders gaar wéér alles door elkaar! :wink: )

SBI

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Op een rijtje.... een verkeerde voorstelling .....

Ongelezen bericht door mlmangel »

Ach SBI, de quote die je aanhaalt is door jou uit zijn verband gerukt, deze persoon ondersteunt aderlatingen niet, integendeel, hij somt een lijst van op kwakzalverij, waaronder aderlatingen. Maar jij beweert nu dat hij die wel ondersteunt??? Belachelijk, te gek voor woorden hoe je erin slaagt elke keer opnieuw iemand's woorden te verdraaien. Tyisch MLM...

Energetix, of Alex van Breemen, het enige contact email adres die ik kon vinden op de Energetix website is van jou en een algemeen email adres. 'k Heb een email gestuurd, benieuwd of "ze" gaan reageren.

De info die er op die website staat betreffende ruimtevaart onderzoek en osteopose is foutief en misleidend. Foutieve en misleidende info verspreiden om producten te verkopen is illegaal en zeker in Nederland niet toegelaten.

Er wordt ook geïnsinueerd dat die magneten kunnen helpen tegen allerlei kwalen. Insinuatie is misschien niet verboden, maar het is wel misleidend. En misleiding op basis van foutieve informatie met commerciële doeleinden is oplichting.

Dat potentiële kopers jullie insinuaties op zo'n manier interpreteren dat ze van oordeel zijn jullie producten een positieve invloed zouden hebben op hun kwalen komt jullie natuurlijk goed uit! Dus natuurlijk is dat geen probleem voor jullie.

Afin, de email met vraag de kwakkel van het ruimteonderzoek te verwijderen is verzonden, 'k ben echt benieuwd of jullie die nu effectief gaan verwijderen.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Op een rijtje.... een verkeerde voorstelling .....

Ongelezen bericht door So be it »

Je bent weer eigenwijs, Angel....
IK heb het volgende niet geschreven.....
In 1777, two French medical doctors, Androy and Thouret, gave their approval to magnetotherapy in a session of the Royal Society of Medicine. (I don't know if it was actually passed; it seems so. In the eighteenth century, therapies included unguents, purges, and bleedings. As with homeopathy, such a harmless and inoffensive treatment was better than real medicine!)
Deze meneer zegt letterlijk dat in die tijd, 1777, het minder gevaarlijk was deze "geneeswijzen" te volgen dan je te verlaten op echte medicijn!!
Nou kan ik hem nog wel gelijk geven ook, maar jou niet!

En ik ben een beetje schijtziek aan het worden van je altijd bijgevoegde commentaren als "typisch MLM...".

En IK ben echt benieuwd of JIJ die ONZIN op jouw site nu effectief gaan verwijderen.

En je blijft toch bezig met "welles- nietes", want argumenten heb je niet!

SBI
(Het staat op jouw site...., dus is het waar! :lol: )

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Op een rijtje.... een verkeerde voorstelling .....

Ongelezen bericht door mlmangel »

SBI, je hebt die quote uit zijn context gehaald, als je het volledige artikel leest, dan is het duidelijk dat hij tegen aderlatingen is.

Of wil je dt ik hier het hele artikel plaats zodat iedereen kan zien dat je woorden van een ander uit hun context haalt en volledig verdraait?

Gesloten