LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
JackyJansen
Berichten: 131
Lid geworden op: 29 sep 2011 15:21
Locatie: Utrecht

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door JackyJansen »

HOi Jolijn,

heb even op je naam gezocht en je hier gevonden.
Wat is mlm eigenlijk. Word niet wijs uit al die berichten.

Doei.

Jacky

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door Jolijn »

M(ulti)L(evel)M(arketing).
Wat het inhoudt, zul je toch zelf uit de diverse berichten (en topics) moeten opmaken.

JackyJansen
Berichten: 131
Lid geworden op: 29 sep 2011 15:21
Locatie: Utrecht

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door JackyJansen »

Nou Jolijn,

MLM is mij na zaterdag helemaal duidelijk. Een marketing methode zonder overbodige lasten van reclame en personeel. De klant betaalt dus niet voor de niet rendabele personeels uren die de klant van een ouderwetse provider dus gewoon wel betaalt.

Liefs Jacky

esell
Berichten: 33
Lid geworden op: 22 jun 2011 20:14

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door esell »

Jacky

Ik ben blij dat je het licht hebt ontdekt.

Liefs,
esell

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door Jolijn »

JackyJansen schreef:Nou Jolijn,

MLM is mij na zaterdag helemaal duidelijk. Een marketing methode zonder overbodige lasten van reclame en personeel. De klant betaalt dus niet voor de niet rendabele personeels uren die de klant van een ouderwetse provider dus gewoon wel betaalt.

Liefs Jacky
Je moet doen waar jij je prettig bij voelt.
Fijn dat esell je van advies voorzien heeft.

kuklos
Berichten: 9773
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door kuklos »

Jacky, als mlm zo geweldig is, waarom heeft Euphony dan zo'n laag marktaandeel in Nederland?

JackyJansen
Berichten: 131
Lid geworden op: 29 sep 2011 15:21
Locatie: Utrecht

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door JackyJansen »

Hoi essel,

Ja ontdekt heb ik het zeker. Wellicht omdat ikzelf de moeite heb genomen, en zin van onzin weet te onderscheiden.

Als dezelfde dienst met MLM gebruik goedkoper op de markt gebracht wordt, is de kwaliteit/prijs factot beter.

Waarom die Don Quichots dan achter die dure diensten aan blijven rennen is iets dat ik dan weer niet begrijp. Dat ze zelf te veel betalen, moeten ze zelf weten, maar om anderen af te houden van betere diensten is denk ik een sooort van ...hoe noem je dat ook al weer ?

Liefs Jacky.

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door trebelski »

JackyJansen schreef: Waarom die Don Quichots dan achter die dure diensten aan blijven rennen is iets dat ik dan weer niet begrijp. Dat ze zelf te veel betalen, moeten ze zelf weten, maar om anderen af te houden van betere diensten is denk ik een sooort van ...hoe noem je dat ook al weer ?

Liefs Jacky.
Andere naam, zelfde geklier zoals al voorspeld in de eerste reactie van deze bezoeker ( ik kan mezelf ook voordoen als "Annie" :mrgreen: ). Iedereen die niet voor Euphony kiest is dom een Don Quichot en doet zichzelf tekort. De vraag blijft dus actueel, waarom heeft dit bedrijf maar zo een klein marktaandeel en dat terwijl al er jarenlang mee geleurd word. Sorry, anders kan ik het niet noemen.Ik laat het verder rusten want deze fanatieke mlmérs zien negatieve aandacht ook als aandacht voor hun product.

kuklos
Berichten: 9773
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door kuklos »

JackyJansen schreef:Als dezelfde dienst met MLM gebruik goedkoper op de markt gebracht wordt, is de kwaliteit/prijs factot beter.
Waarmee mijn vraag die ik gesteld heb van kracht blijft. Als Euphony zoveel beter is, waarom is hun marktaandeel dan zo klein?
JackyJansen schreef:Waarom die Don Quichots dan achter die dure diensten aan blijven rennen is iets dat ik dan weer niet begrijp. Dat ze zelf te veel betalen, moeten ze zelf weten, maar om anderen af te houden van betere diensten
Maar volgens mij geef je nu zelf al het antwoord. Een paar kritische stukjes op Tros Radar en wat andere sites, en niemand weet meer de weg naar jullie te vinden? Oftewel, jullie kunnen gewoon niet verkopen!

Trouwens heb je de discussie nog gezien waaruit bleek dat er nogal wat vraagtekens zijn bij de bewering dat Euphony goedkoper is?

JackyJansen
Berichten: 131
Lid geworden op: 29 sep 2011 15:21
Locatie: Utrecht

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door JackyJansen »

Hallo essel,

De link die ik hierboven aangaf is wellicht ook iets voor jou, om mensen te laten lezen dat alles een piramidevorm heeft, maar dat een piramidespel heel wat anders is.

De verwarring en de misleiding wordt juist door de anti-mlm predikers gebruikt om lezers bewust op het verkeerde been te zetten.

In plaats van de consumenten te adviseren over diensten of producten, worden hele pagina's verhandeld over marketing processen, waarin de meeste mensen niet eens geïnteresserd zijn.

De kracht van MLM is juist de persoonlijke benadering, de aandacht voor het welzijn van de klant, het terugbrengen van een nummer naar een individu en het face-to-face communiceren met medemensen in plaats van jezelf te verstoppen achter pc en internet. Mond op mond reclame is de sterkste vorm van reclame. De eerlijkheid en de inzet van je eigen persoon maakt dat je groeit. Als ik MLM zou afkraken, ga ik vroeg of laat gewoon voor schut. Ik ga mensen blokkeren om zich te kunnen verbeteren. Dat is altijd fout.

Succes met je business.

Liefs Jacky

kuklos
Berichten: 9773
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door kuklos »

Jacky, ik heb het je nu al meerdere malen gevraagd, en dus nog maar weer een keer. Als dat hele mlm zo geweldig is, waarom is dan het marktaandeel van Euphony zo laag? En ik kan je deze vraag stellen voor zo ongeveer elk mlm bedrijf.
Ik kan zelfs de vraag uitbreiden, en jou vragen waarom niet de hele wereld op mlm overstapt als het zo geweldig is.

Mocht je trouwens nogmaals beginnen over piramidevormen, neem je dan wel even mee in je betoog dat in mlm de piramide bestaat uit mensen die allemaal hetzelfde doen, en in een regulier bedrijf uit mensen die verschillende functies vervullen?

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door sjoegel »

Ik heb het hele topic gelezen. Ik ontkom ook niet aan de kernvraag, waarom is het marktaandeel van Euphony zo laag ? Ik had er voordat ik dit verhaaltje las zelfs nog nooit van gehoord.

JackyJansen
Berichten: 131
Lid geworden op: 29 sep 2011 15:21
Locatie: Utrecht

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door JackyJansen »

Sjoegel en Kuklos,

Minder dan 2 maanden werk ik met Euphony producten. Enerzijds als klant en anderzijds als consultant.

Waarom het markt aandeel laag is weet ik niet.

Mij komt het als consultant goed uit omdat er daardoor juist een enorme makt is van mensen die allemaal teveel betalen. Nu nog angst over te stappen, maar dat is snel voorbij. Ik ben ook overgestapt. Ik kan rekenen. KPN is goed en groene energie is goed.

Zo simpel. Dus als dat markt aandeel klein is, is het voor mij OK. Ik kan dus veel mensen helpen en voor mezelf ook nog eens veel provisie realiseren.

Dus leg die niet spannende vragen ergens anders neer. Jullie, en vooral Kuklos schijnt meer verstand te hebben van Euphony dan wie ook.

Liefs Jacky

kuklos
Berichten: 9773
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door kuklos »

JackyJansen schreef:Minder dan 2 maanden werk ik met Euphony producten. Enerzijds als klant en anderzijds als consultant.
Dat heeft je echter niet weerhouden om te beweren dat je nu al meer te besteden hebt dan wij. Dan denk ik, jij hebt of ons bestedingsruimte onderschat, of jij doet het nu al zeer goed, of je liegt keihard.
JackyJansen schreef:Waarom het markt aandeel laag is weet ik niet.

Mij komt het als consultant goed uit omdat er daardoor juist een enorme makt is van mensen die allemaal teveel betalen. Nu nog angst over te stappen, maar dat is snel voorbij.
Eerlijk. Prima, dank daarvoor. Maar dan vraag ik me wel af waar jouw vertrouwen in Euphony vandaan komt als jij pas twee maanden bezig bent, en hun marktaandeel na al die jaren nog steeds zo laag is.
En idem voor de vraag waarom angst om over te stappen snel voorbij is. Als wetenschapper zou ik me eerst afvragen waarom er angst is om over te stappen voordat ik durfde te oordelen dat dit binnenkort snel voorbij zal zijn.
JackyJansen schreef:Jullie, en vooral Kuklos schijnt meer verstand te hebben van Euphony dan wie ook.
Dank voor het compliment, maar waarom toch steeds die neiging om persoonlijk te worden?

JackyJansen
Berichten: 131
Lid geworden op: 29 sep 2011 15:21
Locatie: Utrecht

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door JackyJansen »

Beste Kuklos,

De reden waarom ik ergens mee start is het vertrouwen dat IK ergens in heb, aan de hand van wat ik hoor, zie en ervaar. Het enthousiasme en de eerlijkheid van mijn eigen sponsor is een feit. Aan mij wordt laten zien wat er WEL kan, en niet het massa-verhaal van alle beren op de weg, die er niet zijn. Misschien wat vreemd voor jou, maar ik heb jouw argumenten niet nodig om voor mezelf te beslissen.

Voor de komende 24 maanden heb ik voor mezelf de voordeligste oplossing. Voor wat betreft geldbesparing en gebruiksgemak. Misschien dat er een prijsvechter goedkoper is zonder helpdesk en met een wachttijd als je ze nodig hebt. Je kunt elke dienst wergens anders afsluiten en je vrije tijd besteden om te surfen en je administratie bij te houden. Ik kies voor gemak. Mijn klanten kunnen mij altijd bellen en ik help ze. Dat weten ze en dat geeft een vertrouwd gevoel.

O ja. ik ben geen wetenschapper. Wetenschappers hebben verstand van technische zaken. Ik houd me bezig met mensen helpen die ik tegenkom, zonder steeds het wiel opnieuw uit te vinden. Als het bij mezelf beter kan, kan het ook bij de meeste anderen beter. Hoef ik géén wetenschapper voor te zijn. Zonde van mijn tijd. Overigens niets mis met wetenschappers.

Persoonlijk worden heeft te maken met aandacht voor mensen. Met globale verhalen help je een individu niet. Als ik jou kan helpen met besparen, hoef ik niet een algemeen verhaal op te hangen, maar gaat het om jouw specifieke situatie waarmee ik je help.

Liefs Jacky

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door newmikey »

JackyJansen schreef:Mijn klanten kunnen mij altijd bellen en ik help ze. Dat weten ze en dat geeft een vertrouwd gevoel.

O ja. ik ben geen wetenschapper. Wetenschappers hebben verstand van technische zaken.
Met andere woorden: als mijn telefoonlijn er uit ligt of mijn internet doet het niet, kan ik jou wel bellen maar je hebt er nul komma nul verstand van. Je kunt het probleem dus alleen maar doorschuiven en dat moet de klant een "vertrouwd gevoel" geven?

Je verzandt steeds meer in wollig taalgebruik met als doel de werkelijkheid anders voor te stellen. Je werkt ergens net 2 maanden en je kan klanten al "helpen"? De meeste mensen zijn nog druk doende hun proeftijd door te komen en te leren over het bedrijf en het produkt.

Zoals ik al in een ander topic schreef: Euphony is over de afgelopen 8 jaar alleen maar marktaandeel, omzet en winst kwijtgeraakt ondanks dat ze al duizenden Jacky's hebben versleten die allang weer verder zijn gegaan met andere zaken. Wat doet je denken dat jij er wèl beter van wordt? Zoals je zelf stelt: aan je technische kennis zal het zeker niet liggen.

De lachende derde is/zijn de aandeelhouder(s). Die ligt in een dubbele deuk dat er al jarenlang elke keer weer kneuzen opstaan die zich laten misbruiken onder de valse belofte van eeuwige roem en rijkdom. Ook jij wordt straks gewoon een statistiek - voor elke klant die je binnenbrengt, lopen er twee weg.

Jij hebt géén bord voor je kop, maar een betonnen plaat van ongelofelijk grote afmetingen :lol: :lol: :lol:

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

O ja. ik ben geen wetenschapper. Wetenschappers hebben verstand van technische zaken. Ik houd me bezig met mensen helpen die ik tegenkom, zonder steeds het wiel opnieuw uit te vinden. Als het bij mezelf beter kan, kan het ook bij de meeste anderen beter. Hoef ik géén wetenschapper voor te zijn. Zonde van mijn tijd. Overigens niets mis met wetenschappers.
Wetenschappers hebben verstand van technische zaken ? Hoezo heeft een hoogleraar bestuursrecht, psychologie, antropologie , etc verstand van techniek ?

Je wilt mensen helpen zonder het wiel uit te vinden. Dat betekent dat je de klanten laat kiezen uit datgene wat bekend is op de webiste of in de catalogus, of op het schap staat. Dit is niks anders dan bij elke willekeurige winkel of webshop.

Als het bij jezelf beter kan, dan kan het bij de meeste mensen beter ? Hier bewijs je in ieder geval geen wetenschapper te zijn. Met steekproefgrootte 1 doe je een uitspraak over de gehele populatie. Efin, het moge duidelijk zijn dat dit prietpraat is, en daar hoef je inderdaad geen wetenschapper voor te zijn.

Je probeert met mooie gepolijste zinnetjes een hoop onzin te vertellen, maar iedereen die het echt leest , constateert gelijk dat er eigenlijk niks nuttigs staat. Al eens aan een carriere in de politiek gedacht ?

brokkel
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 mar 2011 13:11

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door brokkel »

@JackyJansen Hier wordt gediscuseerd over MLM, dus over de bedrijfsvoering van MLM. Daarom staat het ook bij Juridisch/financieel. Het gaat hier namelijk over de haalbaarheid van MLM en de voor en tegens.
Als je over de kwaliteit van het Euphony pakket wil hebben is er nog een rubriek Telefonie ergens hier op het forum.

Maar goed, jij bent nu lekker bezig met euphony. Dus jij weet nu ook hoeveel klanten je nodig hebt om een modaal inkomen te halen uit euphony. En aan je reacties te zien wordt je ook erg geadviseerd om nieuwe consulenten te werven.
Je hebt dus ook berekend wat dat inhoudt als jij bij jouw nieuwe consulenten dit ook gaat doen.
Dan begrijp jij dus ook wat het verschil is tussen een hiearchische structuur en de piramideconstructie die in MLM ontstaat.

Ik kan mij nog een prachtige discussie (jammer dat deze persoon zijn bijdrages heeft verwijderd) herinneren die over acn ging (je weet wel, je grootste concurrent). Die netjes aangaf over hoeveel levels er wel niet mogelijk waren.
Dus die vraag wil ik jou nu wel eens stellen, voor hoeveel consulenten is er een markt in Nederland en bij welk level heeft Euphony zoveel consulenten dat de markt verzadigd is?

Ik zie je antwoord met plezier tegemoet.

En o, ik heb geen ervaring met MLM. Ik heb wel mijn opleiding Algemene Ondernemers Vaardigheden, Nima Sales A en mijn SVH Café bedrijf gedaan.
Dus heb ik denk ik wel voldoende onderricht gekregen in bedrijfsvoering om te weten wanneer een onderneming levensvatbaar is. En Euphony mag dan levensvatbaar zijn, is jouw onderneming dit wel? Je werkt namelijk niet voor Euphony maar als zelfstandig ondernemer met vergunning tot het verkopen van de producten van Euphony.
Ikzelf vermoedt namelijk van niet.

kuklos
Berichten: 9773
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door kuklos »

@JackyJansen, mijn voorgangers hebben het al zo goed verwoord dat ik er niets aan toe te voegen heb.

Jozef2011
Berichten: 65
Lid geworden op: 15 jun 2011 16:18

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door Jozef2011 »

De enige reden dat MLM bedrijven als Euphony en ACN nog bestaan is het feit dat er telkens weer nieuwe mensen zijn die zich aangesproken voelen door het mooie verhaal over een financieel onafhankelijke toekomst en zich zodoende aansluiten bij zo'n club. En zodoende verantwoordelijk zijn voor de omzet van deze bedrijfjes.

Op dit soort fora kom je om de haverklap pro-mlm'ers tegen die laaiend zijn over hun bedrijfje maar het blijft gewoonweg enorm stil als je vraagt naar een inkomen. Is er dan niemand die een enorm goed inkomen haalt uit MLM? Jawel, om in occupy termen te spreken gaat het waarschijnlijk om een percentage dat lager ligt dan 1%. Dat zijn de mensen die er een degelijk salaris aan overhouden. Waarschijnlijk zijn er ook best wat mensen die in de eerste jaren een gemiddeld modaal jaarsalaris verdienen maar dat is vaak gekoppeld aan het feit dat er bonussen worden uitgekeerd voor het werven van nieuwe verkopers. Het echt residuele inkomen, waarover men zo lyrisch is, is vaak een marginaal bedrag als je het afzet tegen de inspanning die ervoor geleverd moet worden.

Daarnaast is het merkwaardig te noemen dat iedere pro-mlm'er komt met het verhaal dat het geen piramideconstructie is want "alle bedrijven zijn piramiden!". Men gaat er volledig aan voorbij dat ook al krijg je een andere status (RVP, RD, TC, SVP) je nog steeds hetzelfde moet doen als dat je doet als je "onderaan" de piramide staat. Bij reguliere bedrijven is iedere laag functioneel ingericht. Iedere reguliere organisatie heeft geen baat bij zoveel mogelijk lagen in de organisatie. Bij MLM is dit andersom. De lagen en die verschillende functieniveaus vormen enkel de legitimatie voor het argument geen piramide spel te zijn..

Zoals al eerder aangegeven op dit forum is een van de RVP's van Nederland gewoon een man met een kleine eengezinswoning is Spijkenisse van een ruime twee ton.. Dan hebben we het niet over de "RVP lifestyle" waar de jonge rekruten over lopen op te geven. Daarnaast kwam ik erachter dat het ook wel typisch is dat veel van de rekruten een linkedin profiel aanmaken waarop vaak zaken staan die niet kloppen. Zo noemen ze zich directeur van bedrijven waar óf niemand ooit van gehoord heeft en niet in het KVK staan ingeschreven óf waar de echte directeur van dat bedrijf nog nooit van die persoon heeft gehoord. Dit allemaal om een uitstraling te hebben naar potentiële rekruten van "ik ben de MAN!" en daarmee kom ik bij mijn afsluiting dat de aanwas van nieuwe rekruten voor vrijwel alle mlm bedrijfjes bestaan uit mensen uit een lagere sociale klasse, mensen die het toch al niet breed hebben en die vaak uit een omgeving / gezin komen waar men het ook niet breed heeft en derhalve gevoelig zijn voor de Bling-Bling praat van een neef van een vriend die "super veel geld heeft". Daarnaast is het goed op te merken dat als deze rekruten met eenzelfde blinde bevlogenheid een studie zouden oppakken en zich met een zelfde bevlogenheid zouden inzetten voor een reguliere organisatie netto het resultaat en rendement vele malen hoger zal zijn dat die paar jaartjes die ze doorgaans mee draaien in een MLM organisatie. Wat hier wel weer leuk aan is is dat die MLM bedrijven dit argument zelf inzetten bij de werving van rekruten door te benoemen dat het geen "snel rijk methode" is, maar tegelijkertijd wel durven te beweren dat het aanleggen van een klantenbestand van 100.000 klanten in Nederland makkelijk haalbaar is en dat je dan iedere maand 30.000 euro op je rekening mag bijschrijven.. Maar een "snel rijk methode" is het niet he!! Maargoed, je kan wel die bedragen verdienen als je maar lang genoeg met de juiste attitude aan de slag gaat bij het desbetreffende mlm bedrijf, laat je coachen, bezoek wekelijks allerlei zinloze rekruut meetings in het hele land, betaal braaf voor allerlei onzin als dvd's, boeken en cursussen zodat je een succesvol manager kan worden! Uiteindelijk is het dus zo dat al die inspanningen die je verricht omzet genereren voor de MLM organisatie zonder dat je er zelf ooit een bedrag zal verdienen wat maar in de buurt komt van het voorgespiegelde bedrag.

Dus ja!

Gesloten