Aangetekende brieven PostNL op verkeerd adres geleverd

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
DeZevendeHenk
Berichten: 794
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Aangetekende brieven PostNL op verkeerd adres geleverd

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

rockcup schreef:
04 dec 2023 23:49
Het is precies wat GEWICHT zegt,wij waren beëdigd en er was briefgeheim. Ook al ben je nooit thuis en krijg je 100 aangetekende brieven dan moet je ze
100 x gaan ophalen,er mag NOOIT een aangetekende brief in de brievenbus of naar de buren. Veel mensen die vroeger werden afgewezen worden nu
binnengehaald bij Postnl.
Dus je gelooft werkelijk dat iemand regelmatige aangetekende post krijgt die dan bij de buren wordt bezorgd? Ik heb vroeger ook als besteller gewerkt en ik had denk ik één huis waar ik ooit meer dan één aangetekend stuk heb bezorgd en dat waren van die stukken van de rechtbank, je hebt er vast wel een beeld bij.

Morgan le Fay
Berichten: 515
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: Aangetekende brieven PostNL op verkeerd adres geleverd

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

DeZevendeHenk schreef:
05 dec 2023 10:18
rockcup schreef:
04 dec 2023 23:49
Het is precies wat GEWICHT zegt,wij waren beëdigd en er was briefgeheim. Ook al ben je nooit thuis en krijg je 100 aangetekende brieven dan moet je ze
100 x gaan ophalen,er mag NOOIT een aangetekende brief in de brievenbus of naar de buren. Veel mensen die vroeger werden afgewezen worden nu
binnengehaald bij Postnl.
Dus je gelooft werkelijk dat iemand regelmatige aangetekende post krijgt die dan bij de buren wordt bezorgd? Ik heb vroeger ook als besteller gewerkt en ik had denk ik één huis waar ik ooit meer dan één aangetekend stuk heb bezorgd en dat waren van die stukken van de rechtbank, je hebt er vast wel een beeld bij.
:wink:

rockcup
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 jun 2020 14:13

Re: Aangetekende brieven PostNL op verkeerd adres geleverd

Ongelezen bericht door rockcup »

Ja DeZevendeHenk,lezen is moeilijk,lees de topic nog eens en daarna mijn reactie misschien begrijp je het dan wel.
Of je woont in een dorp of je hebt er kort gewerkt.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Aangetekende brieven PostNL op verkeerd adres geleverd

Ongelezen bericht door Moneyman »

rockcup schreef:
05 dec 2023 23:36
Ja DeZevendeHenk,lezen is moeilijk,lees de topic nog eens en daarna mijn reactie misschien begrijp je het dan wel.
Ik heb de stellige indruk dat DeZevendeHenk prima heeft gelezen én begrepen wat je schrijft. Hij betwist alleen dat het klopt wat je schrijft.

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Aangetekende brieven PostNL op verkeerd adres geleverd

Ongelezen bericht door Cro »

Nijogeth schreef:
04 dec 2023 18:35
Mice2 schreef:
04 dec 2023 14:37
Het gaat er hier toch niet om waarom en hoeveel aangetekende brieven iemand krijgt. Het punt is dat je er vanuit moet kunnen gaan dat een aangetekende brief daadwerkelijk als zodanig afgeleverd wordt. Waar betaal je anders voor.
En dan kan zo'n brief nooit bezorgd worden, want mensen zijn nooit thuis. Dan is de brievenbus of de buurman in mijn ogen een prima optie.
Dat mag bij een aangetekende brief nu net niet, en zal wanneer het wel gebeurt juist nadelig kunnen uitpakken voor de verzender, die kan dan immers niet aantonen dat de brief aangekomen is mocht dit bijvoorbeeld moeten in een juridische procedure.

Wat moet gebeuren is dat wanneer je niet thuis bent, de brief naar een afhaalpunt gaat waar deze afgehaald kan worden, gebeurt dat niet gaat deze weer terug naar de afzender. In dat geval, mits correct gedocumenteerd, kan dit echter wel juridische consequenties hebben voor degene die de brief niet heeft afgehaald.

DeZevendeHenk
Berichten: 794
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Aangetekende brieven PostNL op verkeerd adres geleverd

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

rockcup schreef:
05 dec 2023 23:36
Ja DeZevendeHenk,lezen is moeilijk,lees de topic nog eens en daarna mijn reactie misschien begrijp je het dan wel.
Of je woont in een dorp of je hebt er kort gewerkt.
Er is een mooie Amerikaanse uitdrukking; "Extraordinary Claims Require Extraordinary Evidence". Waar ik moeite mee heb is de claim dat iemand "regelmatig aangetekende post krijgt die dan óók nog eens verkeerd afgeleverd wordt". Geen idee hoe je statistische gronding is maar mensen die regelmatig aangetekende post krijgen moeten in mijn beleving zeldzaam zijn. Dan weten we allemaal dat PostNL zeker fouten maakt maar ook hier geldt dat verkeerd bezorgen zeker niet normaal is. De kans op een zeldzaamheid maal een kleine kans maakt een iets uiterst zeldzaam. Of zoals mijn vader gezegd zou hebben; "Ik kan het nóg sterker vertellen maar dan moet ik liegen".

Je reageert dus wel maar je zegt inhoudelijk niets dat de claim dan wél waarschijnlijker zou maken.

rockcup
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 jun 2020 14:13

Re: Aangetekende brieven PostNL op verkeerd adres geleverd

Ongelezen bericht door rockcup »

Ik claim niks en zeg ook niet dat dit regelmatig gebeurt,het gaat om de keren dat het TOCH gebeurt.Overigens heb ik de indruk dat dit nu meer dan vroeger schijnt voor te komen.Die "100" aangetekenden was alleen om aan te geven dat hoeveel je er ook krijgt en je bent niet thuis dat je die dan moet afhalen.Ik had regelmatig aangetekenden voor mensen die vanaf thuis werken en niet thuis waren,nu wel duidelijk?

Een Wiskunde Student
Berichten: 217
Lid geworden op: 25 nov 2023 10:56

Re: Aangetekende brieven PostNL op verkeerd adres geleverd

Ongelezen bericht door Een Wiskunde Student »

Leuk hoor, maar nooit gehoord van verzuim, ziekte, personeelstekorten enzovoort?

PGros
Berichten: 1141
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Aangetekende brieven PostNL op verkeerd adres geleverd

Ongelezen bericht door PGros »

Een Wiskunde Student schreef:
06 dec 2023 16:17
Leuk hoor, maar nooit gehoord van verzuim, ziekte, personeelstekorten enzovoort?
En wat heeft dit met dit topic te maken?

Plaats reactie