Aangetekende brieven PostNL op verkeerd adres geleverd

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
Bbhahg
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mei 2023 03:09

Aangetekende brieven PostNL op verkeerd adres geleverd

Ongelezen bericht door Bbhahg »

Het gebeurd bijzonder vaak dat ik aangetekende brieven die voor mij bestemd zijn in de brievenbus heb zien liggen.
Deze keer ging het alleen een stap verder.
Ik liep mijn huis uit en kwam de buurman tegen bij de brievenbus.
Tot mijn verbazing geeft hij mij een aangetekende brief met mijn gegevens en mijn adres die in zijn brievenbus is belandt.
Aangetekende brieven in een brievenbus stoppen is 1 ding, maar een aangetekende brief bij een ander bezorgen is 2.
En dan maar te bedenken dat het een factuur van ruim €400 is die betaald moet worden.
Als mijn buurman mij deze niet gaf kreeg ik hoge incassokosten en zou ik mijn rijbewijs kwijt zijn omdat het een onderzoeksbrief is van het CBR.
Aangetekende brieven zijn altijd heel belangrijk en het zal me niet verbazen als heel veel mensen tot wel duizenden euro's in de schuld zijn gekomen door de laksheid en het verzuim van PostNL.
Als mijn buurman mij die brief niet had gegeven had ik daar gewoon ernstige gevolgen aan ondervonden.
Dit maakt mij echt heel boos omdat PostNL mensen in ernstige problemen brengt en bij klachten doet alsof er niks aan de hand is.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Aangetekende brieven PostNL op verkeerd adres geleverd

Ongelezen bericht door alfatrion »

Beiden zijn een tekortkoming in de overeenkomst tussen de vervoeder en PostNL. Daarnaast is de handtekening jouw persoonsgegeven, dus kun je er vanuit de AVG wat mee.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Aangetekende brieven PostNL op verkeerd adres geleverd

Ongelezen bericht door BreejKC »

Hoewel u er nog geen financieel nadeel van heeft ondervonden, zou u deze kwestie kunnen voorleggen aan de Geschillencommissie Post. Echter, juist omdat u dat financiële nadeel nog niet heeft, is het maar de vraag of deze Geschillencommissie dit in behandeling neemt.

Veel meer verzenders, die uiteindelijk de uitvoeringsovereenkomst met Post.nl hebben, zouden dit moeten doen want de praktijk heeft inmiddels wel geleerd dat de monopolist Post.nl bar slecht leert van terecht ingediende klachten en overtuigend aangetoonde fouten.

Blijft over het opzoeken van de media. zoals u hier heeft gedaan, en dit bedrijf in een fors slecht daglicht blijven stellen. Maar of het schaamrood over gemaakte fouten, in het openbaar aan de orde gesteld, ooit op de kaken van de leidinggevenden daar zal verschijnen is zeer de vraag.

Misschien dat er ooit nog eens een serieuze concurrent voor dit bedrijf opstaat, wat met de huidige marktwerking helemaal niet zo gek zou zijn. Dat zo'n concurrent iets in het arrogante beleid van dit bedrijf zou kunnen veranderen. En dan maar hopen dat zo'n concurrent uiteindelijk niet zwicht voor het grote geld van Post.nl. zoals in het verleden al eerder is gebeurd.

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Aangetekende brieven PostNL op verkeerd adres geleverd

Ongelezen bericht door Nevyn »

Mijn neef kwam als 18 jarige in dienst bij de PTT als postbode , hij kreeg een gedegen opleiding, een uniform en hij moest de eed afleggen.
Ook in die tijd, zal er genoeg zijn fout gegaan, maar heb het idee, dat de controle op de bezorging beter was.
Heb nu soms in mijn app staan dat er die dag iets wordt bezorgd (brievenbus post) en dan komt het 2 dagen later.

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Aangetekende brieven PostNL op verkeerd adres geleverd

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Nevyn schreef:
03 dec 2023 13:14
Mijn neef kwam als 18 jarige in dienst bij de PTT als postbode , hij kreeg een gedegen opleiding, een uniform en hij moest de eed afleggen.
Ook in die tijd, zal er genoeg zijn fout gegaan, maar heb het idee, dat de controle op de bezorging beter was.
Heb nu soms in mijn app staan dat er die dag iets wordt bezorgd (brievenbus post) en dan komt het 2 dagen later.
In de app staat ook waarom de bezorgdag niet altijd klopt.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Aangetekende brieven PostNL op verkeerd adres geleverd

Ongelezen bericht door rwolters »

Nevyn schreef:
03 dec 2023 13:14
Mijn neef kwam als 18 jarige in dienst bij de PTT als postbode , hij kreeg een gedegen opleiding, een uniform en hij moest de eed afleggen.
Ook in die tijd, zal er genoeg zijn fout gegaan, maar heb het idee, dat de controle op de bezorging beter was.
Heb nu soms in mijn app staan dat er die dag iets wordt bezorgd (brievenbus post) en dan komt het 2 dagen later.
In de goeie ouwe tijd had je verder geen informatie waardoor het niet opviel als iets te laat was. Nu krijg je soms bezorgtijden binnen een timeframe van een uur. Als het door omstandigheden een uur later komt gaan we klagen. Misschien gewoon weer terug gaan naar vroeger. En gewoon wachten totdat iets bezorgd wordt.

Morgan le Fay
Berichten: 515
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: Aangetekende brieven PostNL op verkeerd adres geleverd

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Bbhahg schreef:
03 dec 2023 10:56
Het gebeurd bijzonder vaak dat ik aangetekende brieven die voor mij bestemd zijn in de brievenbus heb zien liggen.
Deze keer ging het alleen een stap verder.
Ik liep mijn huis uit en kwam de buurman tegen bij de brievenbus.
Tot mijn verbazing geeft hij mij een aangetekende brief met mijn gegevens en mijn adres die in zijn brievenbus is belandt.
Aangetekende brieven in een brievenbus stoppen is 1 ding, maar een aangetekende brief bij een ander bezorgen is 2.
En dan maar te bedenken dat het een factuur van ruim €400 is die betaald moet worden.
Als mijn buurman mij deze niet gaf kreeg ik hoge incassokosten en zou ik mijn rijbewijs kwijt zijn omdat het een onderzoeksbrief is van het CBR.
Aangetekende brieven zijn altijd heel belangrijk en het zal me niet verbazen als heel veel mensen tot wel duizenden euro's in de schuld zijn gekomen door de laksheid en het verzuim van PostNL.
Als mijn buurman mij die brief niet had gegeven had ik daar gewoon ernstige gevolgen aan ondervonden.
Dit maakt mij echt heel boos omdat PostNL mensen in ernstige problemen brengt en bij klachten doet alsof er niks aan de hand is.
Het gebeurd bijzonder vaak dat ik aangetekende brieven die voor mij bestemd zijn in de brievenbus heb zien liggen.??
Ik krijg nooit aangetekende brieven om iets te betalen.
Ik betaal mijn rekeningen gewoon op tijd.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Aangetekende brieven PostNL op verkeerd adres geleverd

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

En aangetekende brief berekend toch, dat deze afgeleverd wordt bij de geadresseerde, en deze dat voor trekkend zodat de verzender kan zitten dat deze afgeleverd is?
Zo moeilijk zou het niet moeten zijn.

PGros
Berichten: 1141
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Aangetekende brieven PostNL op verkeerd adres geleverd

Ongelezen bericht door PGros »

Onkruid71 schreef:
03 dec 2023 17:19
En aangetekende brief berekend toch, dat deze afgeleverd wordt bij de geadresseerde, en deze dat voor trekkend zodat de verzender kan zitten dat deze afgeleverd is?
Zo moeilijk zou het niet moeten zijn.
Wauw wat kan jij dingen schrijven die niet te begrijpen zijn. Misschien nalezen voor je op verstuur drukt?
Zo moeilijk zou het niet moeten zijn.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Aangetekende brieven PostNL op verkeerd adres geleverd

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Onkruid71 schreef:
03 dec 2023 17:19
En aangetekende brief berekend toch, dat deze afgeleverd wordt bij de geadresseerde, en deze dat voor trekkend zodat de verzender kan zitten dat deze afgeleverd is?
Zo moeilijk zou het niet moeten zijn.
Inderdaad, nu staat het wat makkelijker omschreven.
Excuses.


En aangetekende brief betekend toch, dat deze afgeleverd wordt bij de geadresseerde, en deze er voor tekent zodat de verzender kan zien dat deze afgeleverd is?
Zo moeilijk zou het niet moeten zijn.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Aangetekende brieven PostNL op verkeerd adres geleverd

Ongelezen bericht door BreejKC »

Onkruid71 schreef:
03 dec 2023 19:20
Onkruid71 schreef:
03 dec 2023 17:19
En aangetekende brief berekend toch, dat deze afgeleverd wordt bij de geadresseerde, en deze dat voor trekkend zodat de verzender kan zitten dat deze afgeleverd is?
Zo moeilijk zou het niet moeten zijn.
Inderdaad, nu staat het wat makkelijker omschreven.
Excuses.


En aangetekende brief betekend toch, dat deze afgeleverd wordt bij de geadresseerde, en deze er voor tekent zodat de verzender kan zien dat deze afgeleverd is?
Zo moeilijk zou het niet moeten zijn.
Zo zou het moeten zijn, tenminste als het goed gaat. Het wordt pas moeilijk, voor de verzender, als Post.nl de overeengekomen verzendovereenkomst tegen betaling, niet goed uitvoert.

Ga je als verzender verhaal halen bij de klantenservice dan is het maar te hopen dat je een medewerker/ster te spreken krijgt die je niet afscheept met nietszeggende standaardantwoorden, en toezeggingen als het instellen naar een onderzoek naar jouw poststuk ook niet nakomt.

De verregaande arrogantie ten aanzien van het omgaan met eigen gemaakte fouten, van hoog tot laag, die dit bedrijf ten toon spreid, is soms ten hemel schreiend.

Methusalah
Berichten: 1177
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Aangetekende brieven PostNL op verkeerd adres geleverd

Ongelezen bericht door Methusalah »

Ik vraag me serieus af waarom je zo veel aangetekende brieven krijgt. Maar je krijgt geen incassokosten voor één gemiste brief. Daar komt heel wat nalatigheid van je zelf bij kijken. Dus ontspan en maak het niet groter dan het is.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Aangetekende brieven PostNL op verkeerd adres geleverd

Ongelezen bericht door Moneyman »

Methusalah schreef:
03 dec 2023 20:20
Ik vraag me serieus af waarom je zo veel aangetekende brieven krijgt.
Nou, dat was mijn eerste gedachte ook. Ik krijg ze letterlijk nooit. En al helemaal niet voor een simpele factuur van slechts 400 euro (!).
Methusalah schreef:
03 dec 2023 20:20
Maar je krijgt geen incassokosten voor één gemiste brief. Daar komt heel wat nalatigheid van je zelf bij kijken. Dus ontspan en maak het niet groter dan het is.
Exact. Pas nadat je een 14-dagen brief hebt ontvangen, ben je als consument mogelijk kosten verschuldigd. Eerder niet.

Mice2
Berichten: 36
Lid geworden op: 12 mar 2020 16:57

Re: Aangetekende brieven PostNL op verkeerd adres geleverd

Ongelezen bericht door Mice2 »

Het gaat er hier toch niet om waarom en hoeveel aangetekende brieven iemand krijgt. Het punt is dat je er vanuit moet kunnen gaan dat een aangetekende brief daadwerkelijk als zodanig afgeleverd wordt. Waar betaal je anders voor.

Juut57
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 nov 2019 15:20

Re: Aangetekende brieven PostNL op verkeerd adres geleverd

Ongelezen bericht door Juut57 »

Al twee keer heb ik gehad dat aangetekende pist werd getekend door de bezorger en de post beneden op de trap werd gelegd!!
Contact opgenomen met postnl. Ze zouden de bezorger er op aanspreken. Bij navraag bij hem: nee, niets gehoord.
Geld terug gevraagd aan postnl: helaas kunnen ze dat niet doen, ondanks screenshot bewijs etc.
Tweede keer ging het precies hetzelfde!
Postnl doet helemaal niets met de klachten. Ook niet met andere klachten, zoals post die niet wordt bezorgd. Laatst ook weer voor de zoveelste keer melding van gemaakt. Tja, geen track/trace, dan kunnen ze niks doen. Maar op gewone post zit dat niet. Halloooo, ze zijn een postbezorgdienst, dus….
Het is ook een enorm gedoe om een klacht in te dienen via de site. Je moet wel even tijd hebben namelijk! Om alles door te worstelen tot je bent waar je wilt zijn.
Postnl trekt zich niks aan van klanten en is niet bezig met service aan klanten. Maar wel de duurste bezorgservice!

Ben er enorm klaar mee, maar dhl maakt er ook vaak een zooitje van. HELP!

gewicht
Berichten: 87
Lid geworden op: 18 nov 2009 19:28

Re: Aangetekende brieven PostNL op verkeerd adres geleverd

Ongelezen bericht door gewicht »

"Die goede oude tijd"
Ik ben heel vroeger zelf ook postbode geweest, aangetekende brieven, daar moest je zelf eerst voor tekenen om deze in de loop mee te nemen. Daarna moest je ze apart in je schoudertas doen , de kennisgeving ging in de bundel post.
Als je gecontroleerd werd, dat gebeurde toen ook nog door de hoofdbesteller, werd er gekeken of je geen aangetekende brieven toch voor het gemak tussen de post had gedaan, je kreeg dan een uitbrander en kon je zelfs op rapport komen.
Aan het eind van de bestelling moest je de getekende kennisgeving of de brief , waarop vermeld stond waarom de niet was uitgereikt ,overhandigen bij het afrekenloket.
Bij geen gehoor op het adres, moest je de kennisgeving in de brievenbus van de geadresseerde doen opdat deze wist op welk postkantoor hij de brief kon afhalen.
(N.B. de regels aan wie je een aangetekend stuk mocht uitreiken waren ook heel duidelijk. Zoals alle postale voorschriften in die tijd en je mocht daar niet van af wijken.)

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Aangetekende brieven PostNL op verkeerd adres geleverd

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Mice2 schreef:
04 dec 2023 14:37
Het gaat er hier toch niet om waarom en hoeveel aangetekende brieven iemand krijgt. Het punt is dat je er vanuit moet kunnen gaan dat een aangetekende brief daadwerkelijk als zodanig afgeleverd wordt. Waar betaal je anders voor.
En dan kan zo'n brief nooit bezorgd worden, want mensen zijn nooit thuis. Dan is de brievenbus of de buurman in mijn ogen een prima optie.

Kees007
Berichten: 56
Lid geworden op: 06 okt 2014 22:24

Re: Aangetekende brieven PostNL op verkeerd adres geleverd

Ongelezen bericht door Kees007 »

Radar heef toch pas 2 uitzendingen hieraan gewijd, voorjaar en herfst?
2 x beloofde de directeur op zijn blote knieën, dat het nu afgelopen zou zijn.
Maar blijkbaar dacht hij: hier ben ik nu weer voor een half jaar van af.

We zien de laatste tijd regelmatig dat je de vreselijkste dingen kunt uithalen, als je daarna maar excuses aanbiedt. Dan kun je gewoon weer verder met je praktijken. Hopelijk gaat dit na de laatste verkiezingen daar eens echt veranderen.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Aangetekende brieven PostNL op verkeerd adres geleverd

Ongelezen bericht door Moneyman »

Kees007 schreef:
04 dec 2023 20:18
Hopelijk gaat dit na de laatste verkiezingen daar eens echt veranderen.
Heb ik PostNL nou tóch gemist op mijn stembiljet…? :roll:

rockcup
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 jun 2020 14:13

Re: Aangetekende brieven PostNL op verkeerd adres geleverd

Ongelezen bericht door rockcup »

Het is precies wat GEWICHT zegt,wij waren beëdigd en er was briefgeheim. Ook al ben je nooit thuis en krijg je 100 aangetekende brieven dan moet je ze
100 x gaan ophalen,er mag NOOIT een aangetekende brief in de brievenbus of naar de buren. Veel mensen die vroeger werden afgewezen worden nu
binnengehaald bij Postnl.

Plaats reactie