Afhandeling diefstal electrische fiets

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
Regie69
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jul 2023 13:05

Afhandeling diefstal electrische fiets

Ongelezen bericht door Regie69 »

Op 25 juli 2023 is mijn fiets gestolen. Op 27 juli heb ik aangerekend de sleutels en proces verbaal ingediend. Inmiddels is het 14 juli en de situatie is dat fietsvoordeelshop aangeeft de spullen doorgegeven te hebben aan de verzekering. En de verzekering geeft aan niets ontvangen te hebben.

Ik heb inmiddels vele malen contact gehad met de fietsvoordeelshop en verzekering maar kom geen stap verder. Fietsvoordeelshop is erg onduidelijk en daardoor heb ik twijfels en geen vertrouwen. Iedere keer komen ze met een ander verhaal en is de communicatie onderling erg slecht. De verzekering doet zijn best maar komen ook steeds met lege handen.

Ik ben rugpatient en afhankelijk van mijn fiets en mijn geduld begint op te raken

Het betreft een elektrische fiets

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18
Beste antwoord
Gekozen door Regie69

Re: Afhandeling diefstal electrische fiets

door Seinhuis » 16 jul 2023 22:32

Indien de verzending u niet wilt uitkeren neem dan contact op met uw rechtsbijstandverzekering of met www.juridischloket.nl. Ook kunt u naar www.kifid.nl/ voor een bindend uitspraak.
Morgan le Fay
Berichten: 515
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: Afhandeling diefstal electrische fiets

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

lees uw relaas nog eens door, iets met datum.

WeerIemandanders
Berichten: 287
Lid geworden op: 09 mei 2023 14:01

Re: Afhandeling diefstal electrische fiets

Ongelezen bericht door WeerIemandanders »

Knap, de diefstal moet nog plaatsvinden.

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Afhandeling diefstal electrische fiets

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Kon die claim niet rechtstreeks naar de verzekering?

Morgan le Fay
Berichten: 515
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: Afhandeling diefstal electrische fiets

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Was ook mijn insteek(ik zou dat zelf wel gedaan hebben)

Su de la Bruyère
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 jul 2023 12:27

Re: Afhandeling diefstal electrische fiets

Ongelezen bericht door Su de la Bruyère »

"Op 27 juli heb ik aangerekend (...) En de verzekering geeft aan niets ontvangen te hebben."

Dat kan u niet worden aangerekend.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Afhandeling diefstal electrische fiets

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Indien de verzending u niet wilt uitkeren neem dan contact op met uw rechtsbijstandverzekering of met www.juridischloket.nl. Ook kunt u naar www.kifid.nl/ voor een bindend uitspraak.

Regie69
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jul 2023 13:05

Re: Afhandeling diefstal electrische fiets

Ongelezen bericht door Regie69 »

Door het snelle typen heb ik helaas typfouten gemaakt. Juli is Juni en aangerekend is aangetekend.

Aygulf
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Afhandeling diefstal electrische fiets

Ongelezen bericht door Aygulf »

Su de la Bruyère schreef:
15 jul 2023 12:35
"Op 27 juli heb ik aangerekend (...) En de verzekering geeft aan niets ontvangen te hebben."

Dat kan u niet worden aangerekend.
Ik maak uit het verhaal op dat e.e a. aangetekend is verstuurd naar de leverancier en dat deze het zal opnemen met de verzekering. Lijkt mij trouwens logischer om het zelf rechtstreeks met de verzekering op te nemen.

Aygulf
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Afhandeling diefstal electrische fiets

Ongelezen bericht door Aygulf »

Seinhuis schreef:
16 jul 2023 22:32
Indien de verzending u niet wilt uitkeren neem dan contact op met uw rechtsbijstandverzekering of met www.juridischloket.nl. Ook kunt u naar www.kifid.nl/ voor een bindend uitspraak.
Volgens mij staat er helemaal niet dat de verzekering niet wil uitkeren. Zij weten officieel van niets omdat ze geen formulier (aangifte diefstal enz.) hebben ontvangen. Dus dat eeuwige advies over rechtsbijstandsverzekering, juridisch loket en Kifid slaat nergens op. Ik zou zeggen: zelf de spullen opsturen naar de verzekering. Als zij niets hebben ontvangen (via leverancier) kunnen ze terecht ook niet in actie komen.

Regie69
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jul 2023 13:05

Re: Afhandeling diefstal electrische fiets

Ongelezen bericht door Regie69 »

Ten eerste kon het niet rechtstreeks naar de verzekering het moest via de rijwielhandelaar.

Dat is een afspraak tussen de rijwielhandelaarcen de verzekering.

Ik leg de schuld ook niet neer bij de verzekering maar bij de rijwielhandelaar. Maar als zij onderling contracten hebben verwacht ik wel een andere afhandeling

Inmiddels is via klachtenkompas waar ik ook een klacht had ingediend de zaak onder voorbehoud opgelost.

Ik heb bericht gehad dat de spullen ergens anders waren terecht gekomen maar nu wel naar de verzekering zijn gestuurd. Ik vind het nog vaag omdat ze aangaven de spullen te hebben en verstuurd naar de verzekering. Wat tot 3 keer toe aan mij is bevestigd. Maar ik accepteer voor deze keer de excuses. De verzekering heeft het ontvangst bevestigd en ik kan een nieuwe fiets uitzoeken. Ik ben pas echt tevreden als ik de fiets heb

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Afhandeling diefstal electrische fiets

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat is het nadeel een fietsverzekering via de rijwielhandelaar.

bupaul
Berichten: 110
Lid geworden op: 19 jul 2010 11:32

Re: Afhandeling diefstal electrische fiets

Ongelezen bericht door bupaul »

Lady1234 schreef:
17 jul 2023 16:01
Dat is het nadeel een fietsverzekering via de rijwielhandelaar.
Dat klopt, ik heb mijn fietsen verzekerd bij de ANWB en niet bij de fietsenwinkel, ook omdat er bij de ANWB een track & tracé apparaat op wordt gezet.
In de voorwaarden van de fietsenwinkel staat dat je na diefstal alleen bij hun een fiets kunt uitzoeken voor het verzekerde bedrag. De verzekering keert het geld uit naar de fietsenwinkel. Zelf kun je dus niet ergens anders naar toe.
De prijs voor de verzekering is overigens hetzelfde.

Plaats reactie